ziekte

Oorontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor oorontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: oorontsteking

16-10-2021 | Vrouw | 28
Oorontsteking
10 daagse kuur gekregen, i.v.m bacteriële infectie in het oor. De eerste 2 dagen van de kuur wat dunne ontlasting en een flauw gevoel op de maag in de ochtend (op nuchtere maag). Dit verdween eigelijk de 3e dag. De kuur was snel effectief, ik voelde mij de 3e dag al een stuk beter. Kuur met voldoende water innemen. Daarnaast heb ik pro-biotica ernaast gebruikt. K[lees meer...]ortom effectief en weinig bijwerkingen.

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

24-09-2021 | Vrouw | 36
Gehoorgangontstekingen

03-09-2021 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Relatief grote pil. Ben er misselijk van geworden. Met medicijn tegen misselijkheid erbij wel de kuur kunnen afmaken. Probleem verholpen.

Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

12-08-2021 | Vrouw | 32
triamcinolon/ azijnzuur
Oorontsteking
Stekende pijn met het druppelen. Daarna brand en prikt het in het hoor. Nooit meer!

03-08-2021 | Vrouw | 27
Oorontsteking
Ik heb een fikse oorontsteking waarbij druppels met antibiotica niet hielpen, dus deze voorgeschreven gekregen. Zit nu op dag 3 en merk geen verbetering. Wel moet ik na bijna alles wat ik eet of drink overgeven, heb ik eigenlijk helemaal geen honger en ben ik constant zo moe dat ik alleen maar in bed lig. Volgens de arts zou ik met deze antibiotica sneller beter worden maa[lees meer...]r op deze manier zit dat er niet in.

Sofradex oor

10-06-2021 | Vrouw | 67
framycetine, gramidicine en dexamethason
Oorontsteking
2 artsen die verschillend denken over dit medicijn. Maar je altijd blijven gebruiken de ander ,nee daar had je allang mee moeten stoppen. Resultaat ik loop al maanden met oorpijn dof gevoel in beide oren .2 weken geleden zo erg dat ik heel misselijk werdt duizeligheid hopelijk naar ziekenhuis in deventer(was daar een paar dagen op vakantie.)twee jaar geleden TIA gehad dus [lees meer...]bang.nee het is een ontsteking op de gehoorzenuw.gelukkig enerzijds maar voel mij niet serieus genomen door arts.nu gehooronderzoek dan hopelijk gauw naar kno arts.(over 6 weken kan ik pas terecht)

03-01-2021 | Vrouw | 55
Oorontsteking
Veel last van bijwerking. Erg brandend gevoel keel,slokdarm,maag. Soms toch eerder eten dan de 1 uur om dat gevoel weg te krijgen. Ontsteking wel weg, en dik oor ook weg. Dus hopelijk wel geholpen. Vandaag laatste dag kuur.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

18-09-2020 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

Zure Oordruppels met Hydrocortison 1%

25-08-2020 | Man | 24
hydrocortison/ azijnzuur
Oorontsteking
Hierdoor is mijn oorontsteking vele malen erger geworden!

16-06-2020 | Man | 44
Oorontsteking
Enige direct effectieve druppel bij de eerste signalen van oorontsteking die ik ken, in een lange oorprobleemcarrière. Helaas al sinds 2018 uit de handel. Niet verkrijgbaar in Frankrijk noch Spanje. Ik heb daleco pharma gemaild met de vraag of het ooit nog terugkomt. Geen reactie op ontvangen... Nu gebruik in Sofradex, maar die helpen niet zo snel, ik heb daarvan veel meer[lees meer...] druppels nodig, en die stinken zo.

Locacorten-Vioform oordruppels

20-03-2020 | Man | 67
flumetason/ clioquinol
Oorontsteking
heb precies hetzelfde probleem...enige middel dat werkt(e) begrijp niet waarom zoiets uit de handel wordt gehaald..(commercie?)

Sofradex oor

08-03-2020 | Man | 60
framycetine, gramidicine en dexamethason
Oorontsteking
Last van vocht achter trommelvlies. KNO arts consult. Advies buisje. Ter ondersteuning Sofradex 3x dgs 3 druppels. Bij inbrengen direct heftige en stekende pijn, jeuk. Niet prettig. mogelijk tgv overgevoeligheid medicatie. Snel (3 dagen) gestopt vanwege pijn. Bang voor nevenschade.

Avamys

18-02-2020 | Vrouw | 29
fluticason
Oorontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen om vocht achter het trommelvlies te krijgen. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.

Co-Trimoxazol

31-01-2020 | Vrouw | 6
co-trimoxazol
Oorontsteking
Mijn zoon van zes kreeg dit vanwege een te lang durende infectie (oren en keel) omdat hij allergisch is voor amoxiciline. Het werkte heel snel. De eerste dag van gebruik had hij diarree verder niet. Hij was wel prikkelbaar en bozig gedurende de kuur, maar verder geen bijwerkingen gehad.

15-10-2019 | Man | 22

Ofloxacine oogdruppels

11-08-2019 | Man | 40
ofloxacine
Oorontsteking
Ik ben zeer tevreden over deze druppels. Het zijn eigenlijk oogdruppels, maar worden tegenwoordig ook voorgeschreven bij een oorinfectie. In het verleden heb ik aan mijn andere oor een ontsteking gehad. Heb toen Bacicoline-B gekregen en dat heeft geleid tot vergiftiging (ototoxiteit) in dat oor en heeft mijn gehoord permanent aangetast. Ik hoor daar heel dof mee nu. Hee[lees meer...]ft me gewoon gehandicapt gemaakt. Grote paniek bij mij dus toen mijn nu nog goede oor ook ging ontsteken. De KNO arts heeft deze druppels voorgeschreven omdat uit diverse Amerikaanse studies op dieren EN mensen is gebleken dat er nooit vergiftiging van het oor heeft plaatsgevonden bij dit gebruik (in mijn geval 2 x daags 3 druppels voor 5 minuten in het oor laten zitten, voor een week). En dat het in twee van de drie gevallen een oorontsteking verhelpt. Na 2 keer gebruik van Ofloflaxine druppels merkte ik al duidelijk verbetering. De vieze geur, pus en pijn nam af, en het oor werd weer rustiger. Na een week gestopt met de 'kuur'. Ik heb geen ontsteking meer. Alleen nog een klein gaatje in mijn trommelvlies dat vanzelf weer dicht groeit. Ik heb in een week tijd gewoon weer veel beter gehoor gekregen. Ik snap niet dat huisartsen en KNO artsen nog steeds gifige druppels aan patiënten voorschrijven zoals Otosporin of Bacicoline-B. Mocht ik ooit weer een oorontsteking krijgen die met medicatie opgelost moet worden, dan vraag ik weer om Ofloflaxine druppels. Want orale antibiotica hebben helaas ook nooit iets verbeterd als ik een oorontsteking had.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

20-06-2019 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur
Oorontsteking
Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.

Claritromycine

09-05-2019 | Vrouw | 56
claritromycine
Oorontsteking
Deze kuur gekregen voor een fikse oorontsteking , nadat een andere kuur me niet hielp is deze me gegeven door de dokterswacht. Hij begon na 2 dagen te werken. Heb nog nooit zo'n vervelende bijwerking gehad als met dit middel. Ben na 5 dagen gestopt zo'n buikpijn en spierpijn. Nu nog ontzettend misselijk, buikpijn en diarree. Dit middel never nooit meer .

Locacorten-Vioform oordruppels

13-04-2019 | Vrouw | 58
flumetason/ clioquinol
Oorontsteking
Meestal 1a2 x per jaar heb ik last van flinke ontsteking in de gehoorgang. Vermoedelijk door het dragen van gehoorapparaten. Die pijn is echt vreselijk. De eerste keer gehad ik last van oorpijn in Italië De apotheek aldaar adviseerde mij locacorten, dit was zonder recept aldaar verkrijgbaar. Later kreeg ik de druppels op recept via mijn kno arts en huisarts en was ik m[lees meer...]et een paar dagen “genezen. Ik moet t nu doen met vervangende flumetason/clioquinol middelen die niet helpen”. Ook ik speurde er naar in t buitenland. Kan t niet vinden. Weet iemand hoe ik er wel aan kan komen? Momenteel kan ik met de ontsteking een week lang geen gehooapparaten dragen en dus niet naar mijn werk! Dit is echt waardeloos.

27-03-2019 | Vrouw | 59
Oorontsteking
Maandag begonnen. Dinsdagavond vreselijk duizelig en misselijk. Woensdagochtend nog 1 keer ingenomen, begon weer duizelig te worden. Ben gestopt.

Ciprofloxacine

25-05-2018 | Man | 28
ciprofloxacine
Oorontsteking
Externe oorontsteking, eerste kuur sloeg niet aan, na overleg met kno-arts heeft huisarts dit voorgeschreven omdat ik geen penicilline verdraag. Vreselijk middel, heb me nooit zo beroerd gevoeld tijdens een kuur. Werkte pas op dag 3 enigszins en heb werkelijk elke tablet met grove tegenzin genomen. Werd er erg misselijk van, kon vervolgens geen maagtablet of wat ook inneme[lees meer...]n want mag niet samen. Weinig eten en zwak gevoel door geen eetlust. Veel nachtmerries, hallucinaties, angsten. Die zwakten weer af enkele uren na inname maar dan was het weer tijd voor nieuwe tablet. Ik weet dat dit de enige en noodzakelijke optie was maar wat heb ik me vreselijk beroerd gevoeld. Echt alleen als laatste redmiddel.

18-05-2018 | Vrouw | 54
Oorontsteking
Na 1 buisje in mijn oor te hebben gekregen,moest ik nog even doordruppelen,met Bacicoline,voorheen had ik sofradex.Van Sofradex kreeg ik een schilferige dikke jeukende oor,dus kreeg ik nu Bacicoline voorgeschreven.3 x daags 3 druppels.Na dag 3,werd ik misselijk beroerd,een dronken gevoel,wankelde op de benen,kon niets binnen houden,zelf de huisarts aan huis gehad,was niet [lees meer...]in staat om naar de praktijk te komen.Nu snap ik niet dat deze bijwerkingen niet worden vermeld in de bijsuiter ??? Wat een ROTZOOI

21-04-2018 | Man | 33
Oorontsteking
Via een spoedafspraak kwam ik bij de KNO arts terecht in het ziekenhuis. Ik heb m`n leven lang al gehoor problemen en heb verschillende oordruppels gebruikt. De KNO arts schreef me deze medicijnen voor om snel van de ontsteking af te komen, ook wist hij dat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb. Na anderhalve dag dit medicijn gebruikt te hebben werd ik draaierig en [lees meer...]misselijk. Ik kon zowat niet opstaan uit m`n bed en moest me met douchen vast houden aan de wand om niet om te vallen. Zeer heftige bijwerkingen welke ik nog nooit heb ervaren met oordruppels. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en een andere KNO arts zei dat ik acuut moest stoppen met deze klachten. Doordat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb kunnen deze druppels sneller bij m`n evenwichtsorgaan komen en heb ik eerder kans op deze klachten. Ik ben nu inmiddels een dag gestopt en heb nog steeds dezelfde klachten, duizelig misselijk en lopen als een dronkenlap. Ik hoop dat het snel over is. Dit medicijn neem ik nooit meer!

04-03-2018 | Vrouw | 18
Oorontsteking
Het medicijn werkt goed, na 2 dagen gelijk minder pijn. De enige bijwerking is dat ik me vermoeid voel, maar ik kan gewoon mijn dagroutine blijven voortzetten. Voor mij werkt het medicijn erg goed, heel weinig bijwerkingen. Het enige wat ik merk is dat ik vermoeider ben dan normaal.

08-10-2017 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Kreeg dit medicijn voorgeschreven van de kno-arts om mijn oorontsteking te bestrijden. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn zo vreselijk heftig geweest dat ik tot 3 x toe de huisartsenpost heb moeten bezoeken. Na 4 x 5 druppels gebruikt te hebben was ik totaal van de wereld, liep als een dronkenlap, moest enorm overgeven en was niet aanspreekbaar!! Ik snap niet dat dit [lees meer...]middel in de handel mag zijn. In de bijsluiter staat namelijk niets over heftige duizelingen en misselijkheid. Vier dagen na gebruik zijn de bijwerkingen nog niet weg. Ik vind het een vreselijk middel en mag het nooit meer gebruiken!

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Na het voor de 4 de keer krijgen van zure oordruppels voor mijn niet overgaande oorontstekingen wou ik wat sterkers met meer resultaat. Ik kreeg deze druppels en had na het eerste keer druppelen al spijt. Enorme pijn. Alsof ik met een mes in mijn oor gestoken werd. Niet te houden. Ik werd misselijk van de pijn en probeerden het 3 dagen uit te houden maar na 2 dagen vond ik[lees meer...] het ondraaglijk en ging terug naar mijn huisarts. Conclusie. Deze medicatie werkt averechts bij mij en geeft meer ongemak en pijn dan ik had.

03-09-2017 | Vrouw | 44
Oorontsteking
Duizeligheid, misselijkheid, naar. Na paar dagen druppelen kwamen deze klachten. Bizar dat er niets over staat vermeld in de bijsluiter...

Otalgan

25-05-2017 | Vrouw | 28
lidocaine
Oorontsteking
Werkt bij mij voor geen meter. Verlicht de pijn helemaal niet. Belachelijk dat er voor de rest niks in zit. Bijv iets van een ontstekingsremmer dat zou fijn zijn. Jammer dat je zo afhankelijk word gemaakt van de huisarts voor zure druppels, die werken wel en ben je zo van de oorontsteking af! En dit vind ik troep.. doet geen flikker.. voel mij bedrogen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)