Oorontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor oorontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: oorontsteking

Terra-Cortril + Polymyxine B oordruppels/oorzalf

17-04-2024 | Vrouw | 2
hydrocortison/ oxytetracycline/ polymyxine B
Oorontsteking
Peuter kan niet goed tegen bacicoline-B omdat het prikt. Gaat helemaal overstuur daardoor. Omdat bacicoline een keer niet leverbaar was kreeg ik dit middel. Veel fijner en vriendelijker omdat het niet prikt en brandt. Bij iedere oorontsteking vraag ik de arts of hij dit middel voor wil schrijven. Volgens de arts zou het minder goed werken. Misschisn wat minder sterk oid ma[lees meer...]ar tot nu toe gaat iedere ontsteking gewoon over. Dus heel tevreden over dit middel.

Co-Trimoxazol

11-04-2024 | Man | 66
co-trimoxazol
Oorontsteking

beenkrampen Jeuk over het hele lichaam huiduitslag hele lichaam koortsig gevoel algemene malaise energieverlies

Hele slechte ervaring met dit middel 960mg Middel werkte niet, en na paar dagen heel veel bijwerkingen, algehele malaise, echt ziek voelen, misselijk, braken, duizeligheid, koortsaanvallen, koude rillingen, spierkrampen in benen, gewrichtspijnen in armen en polsen, hoofdpijn die niet meer met pijnstillers was te onderdrukken en het ergste was huiduitslag over het hele lic[lees meer...]haam met onhoudbare jeuk.

24-02-2024 | Man | 58

evenwichtsproblemen duizeligheid misselijkheid

Na het gebruik gelijk duizilig, misselijk, braak gevoel en evenwichtsproblemen. Na 6 dagen ben ik pas erachter gekomen dat deze oordruppels de oorzaak van deze bijwerkingen.

Claritromycine

15-01-2024 | Vrouw | 47
claritromycine

Claritromycine

26-10-2023 | Vrouw | 42
claritromycine
Oorontsteking
Vreselijk middel 1e 2 nachten om 4 uur al wakker gaat nu iets beter tot 6 uur. Ook warrig in mijn hoofd en extra duizelig (ik heb al een evenwichtsstoornis wat nu nog erger word). Ook veel darmpijnen en een rare smaak in de mond. Nu krijg ik ook last van een trillend ooglid en in de ochtend hoofdpijn. Na een ibuprofen gaat dat wat beter. Of het iets doet voor mijn ontsteki[lees meer...]ng het is wel wat minder geworden, maar mijn oor zit nog steeds zo goed als dicht, naar gevoel. Ook heb ik wat last van kiespijn moet ik over een aantal dagen mee naar de tandarts, denk zelf dat het van de ontsteking komt maar je weet maar nooit. Met het nog volle gevoel in het oor even terug naar de huisarts dat ik daar een oordruppels voor kan krijgen. Nog een paar dagen zien vol te houden, maar het is een nare kuur, vooral ook als je buren fijn aan het verbouwen zijn. Geen aanrader voor mij meer althans.

22-08-2023 | Vrouw | 25

22-08-2023 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Heb dit nog nooit meegemaakt van een oordruppel. Al vijf dagen super duizelig, kan amper recht lopen.

05-08-2023 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Een 7 dgs kuur amoxycilinne voor oorontsteking, echter na 1 capsule werd ik ene paar uur later erg. Duizelig en mijn maag deed moeilijk voor eten. Met huisarts overlegd en gestopt met de kuur graag hoor ik wie ook voornamelijk ook duizelig was gelijk al in het begin. Dag later maag overstuur moeilijk eten en heel veel lucht

21-07-2023 | Vrouw | 39
Oorontsteking
De tweede keer al extreem misselijk en duizelig bij gebruik. Heb melding gedaan bij LAREB zodat deze bijwerking in de bijsluiter terecht komt. Fijn als anderen dat ook kunnen doen en mensen dus gewaarschuwd kunnen worden voor dit medicament. Ben vorige keer op spoedeisende hulp terecht gekomen. Nu ben ik meteen gestopt bij eerste tekenen duizeligheid, maar heb veel moeit[lees meer...]e om te functioneren en me in het verkeer te bewegen.

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Helaas heb ik vaker oorontsteking door een teruggetrokken trommelvlies in linkeroor. Al valt het mee en gaat het om 1x in de 5 jaar, afgelopen 2 jaar toevallig 2x gehad. Sofradex werkte super! Maar is helaas niet leverbaar, daarom naar Bacicoline-B gegaan, maar dat was niet te doen. Zeebenen, continu braakneigingen, draaiierig ook bij stil in bed liggen, geen auto kunnen[lees meer...] rijden etc. Er zou een gele sticker op Bacicoline-B gezet moeten worden voor de veiligheid in het verkeer. Na 24 uur gestopt te zijn, waren bijwerkingen een stuk minder, 4 dagen na gestopt te zijn nog af en toe draaiierig bij lang liggen (in de nacht dus).

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Dit middel 7x genomen (3 druppels per keer en 3x per dag) maar het was niet te doen. Zeebenen, heel misselijk, braakneigingen, zwalken, draaierig ook op bed met ogen dicht (en nee geen alcohol op). Met KNO-arts overlegd en direct gestopt. Heb nog nooit ergens bijwerkingen van gehad, van Sofradex nooit problemen, maar is helaas niet leverbaar. Er zou eigenlijk een gele s[lees meer...]ticker op dit middel moeten zitten. Ik kon nog net ziek thuiskomen van het werk met de fiets, autorijden was niet te doen en ook 24 uur niet kunnen doen. Zie totaal niets van deze bijwerkingen vermeld staan. Morgen terug naar de KNO-arts. Na 24 uur gestopt te zijn, veel minder klachten (oor ontsteking zelf gaf veel minder klachten), alleen nog heel draaiierig als ik lang plat gelegen heb (dus bij opstaan na de nacht) en soms licht misselijk nog. Nu 3 dagen gestopt.

Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

29-06-2023 | Vrouw | 34
triamcinolon/ azijnzuur
Oorontsteking
Veel pijn bij start en tijden gebruik. Algehele doofheid in desbetreffend oor die nog bijna een week heeft geduurd na het stoppen. Alsof ze met een mes in je trommelvlies zitten te snijden (en ja als ex buisjes klant weet ik hoe dat voelt). Ik zweer al jaren bij gewoon ouderwetse otalgan. Zodra ik dat weer ben gaan gebruiken verdween de pijn en verdween later ook de doo[lees meer...]fheid. Uiteindelijk ook de ontsteking. Snap niet waarom huisartsen zure oordruppels nog steeds voor schrijven , zal wel zijn omdat het lekker goed in te kopen is.

Otalgan

24-04-2023 | Vrouw | 15
lidocaine
Oorontsteking
Hele erge stekende pijn die niet wegstrekt ik raad dit niemand aan

Doxycycline

20-04-2023 | Vrouw | 58
doxycyline
Oorontsteking
Oorontsteking en kaakontsteking helpt binnen zes dagen

05-02-2023 | Vrouw | 21
Oorontsteking
kamp al vanaf mijn 5e met oorontsteking, kno arts bezoekjes en 10 oor operaties verder, snel oorontsteking, heb dit middel standaard in huis op recept van mijn behandeld KNO arts, zodra het ontstoken is direct druppelen en de ontsteking word aanzienlijk minder in enkele dagen!! geen pijn of klachten, alleen eventjes wat slechter horen, maar komt ook doordat je oorontstekin[lees meer...]g hebt dan hoor je allemaal toontjes door de ontsteking, dit is niet echt door de oordruppels, maar daarvoor word het wat 'voller' in je oren qua gevoel. kan niet meer zonder sofradex tijdens oorontstekingen

28-12-2022 | Vrouw | 38
Oorontsteking
Mijn klachten begonnen eerst met hoesten en een loopneus. Na een paar dagen had ik een bovenste luchtweg infectie met een middenoorontsteking. Had een enorme druk op mijn oor met enorme oorsuizen en hoorde praktisch niets. Na 1 week kreeg ik eindelijk een kuur van 1 week van de huisarts. Deze heeft voor mijn gevoel de ontsteking van de holtes redelijk verminderd, maar de o[lees meer...]orontsteking totaal niet, waar het voor was bedoeld. Na 1,5 week heb ik nu last van een loopoor en mijn klieren bij de ontstoken oor zijn enorm oogezet. De doofheid met oorsuizen heb ik nog steeds 24/7! Door deze antibiotica krijg ik een zeeeeeer droge mond.

30-07-2022 | Man | 61
Oorontsteking
regelmatig oorproblemen, andere middelen hielpen niet meer 1e keer gebruik: 3x een dosis, volgende dag wakker met flink misselijkheid en duizeligheid. Direct gestopt, dit is niks. ....maar vervolgens was na een paar dagen wél mijn ontsteking weg. Bij een volgende keer, half jaar later direct maar bij de KNO om dat spul gevraagd, want blijkbaar effectief en die evenwich[lees meer...]tsproblemen moest ik dan maar verduren. Weer uitstekend resultaat op mijn ontsteking en geen enkel evenwichtsprobleem. Onlangs weer gebruikt met weer geen enkel probleem :)

15-07-2022 | Vrouw | 21
Oorontsteking
Altijd last van oorontsteking, na het gebruik van sofradex gelijk vermindering en uiteindelijk geen last meer

11-07-2022 | Vrouw | 45
Oorontsteking
Oren uit laten spuiten. Daarna ontstoken door te harde druk. Toen deze medicatie….

21-04-2022 | Man | 22
Oorontsteking
Werkt zeker goed. Enige nadeel wat ik heb is dat mijn andere oor best wel heftig begint te suizen na ongeveer 2 uur gedruppeld te hebben. Dit stopt wel op het gegeven moment. Heeft na 3 dagen al veel effect gehad op mijn oorontsteking.

Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

22-03-2022 | Vrouw | 34
triamcinolon/ azijnzuur
Oorontsteking
1. Na langdurig gebruik van fluticasonpropionaat ontstond een buitenoorontsteking die bleef terugkeren. Mijn huisarts wist de oorzaak niet en verwees me naar de kno-arts. De kno-arts zit de puzzelstukjes nog te verbinden. Mijn oor ziet er vrij rustig uit, maar hij vond wel een dikke korst in mijn oor wat kan duiden op een oude ontsteking of een schimmel. Mijn klachten z[lees meer...]ijn: branderigheid, irritatie van het oor, huidschilfers, zwarte en witte stukjes uit het oor, zwarte en blonde draadjes met knopjes eraan. Er komt maar af en toe iets uit, maar het loopt niet meer echt. Het oor brandt fors en doet pijn bij vlagen. Meestal houden de klachten uren aan. Ik heb af en aan wat last van tinnitus (ruis met hoge toon) en deze verergert als de pijnklachten en de irritatie verergeren. 2. Er werd deze corticosteroïdhoudende druppel voorgeschreven (niet goed voor schimmelinfecties). Waarschijnlijk is dit de standaardprocedure. Hopelijk doet het meer goed dan kwaad. 3. Na een oortoilet ben ik deze druppels aan het 'uitproberen'. Ik kan wel wat pijn verdragen, maar dit doet erger pijn dan een ontsteking. Ik weet niet of ik ermee mag doorgaan, dus morgen weer naar de polikliniek bellen. Not a happy camper.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

16-03-2022 | Vrouw | 43
amoxicilline / clavulaanzuur
Oorontsteking
Gebruikt voor oorinfectie en opgezette lymfeklieren. Ik kan dit spul niet verdragen, na 1 tablet sloeg mijn maag en hart op hol en moest ik enorm zweten. Nooit zo beroerd gevoeld. Meteen daarna om andere antibiotica gevraagd, die ik wel kon verdragen. Dit spul komt mijn lichaam niet meer binnen, staat op de allergielijst.

25-01-2022 | Man | 74
Oorontsteking
Had ontsteking in gehoorgang. Maar had ook allang een trommelvlies perforatie. Dan mag je dit middel nooit voorschrijven /gebruiken. De dosering was 3x per dag 5 druppels. De gehoorgang ontsteking was binnen 5dagen genezen, maar de bijwerkingen vreselijk. Vanaf vierde dag evenwichtsverlies, misselijk, braken, ziek. Maar het ergste kwam daarna: blijvend ernstig gehoorverli[lees meer...]es. Ik zal dit middel NOOIT meer gebr.

23-01-2022 | Vrouw | 70
Oorontsteking
Ik kreeg heel veel jeuk aan handen en voeten en schaamstreek en al snel begon alles te vervellen. Na overleg met de huisarts ben ik na twee dagen gestopt. Daarna op advies van de apotheek drie verschillende zalfjes gekocht (zelf betalen!!!) en een paar katoenen handschoentjes ( ook weer 13 euro) om 's nachts jeuken te voorkomen. Ik draag ze 's nachts met veel zalf aan [lees meer...]de handen. Ik zou graag eenfoto toevoegen, maar daarvoor is geen ruimte. Toen ik de huisarts zei, dat ik vaker jeuk en vervelling kreeg van anti bio vond hij dat 'niet ernstig'. Hij sachreef ze dus toch voor.

04-12-2021 | Man | 67
Oorontsteking
Merk niets van verbetering , lijkt eerder slechter en pijnlijker te worden.

28-10-2021 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

16-10-2021 | Vrouw | 28
Oorontsteking
10 daagse kuur gekregen, i.v.m bacteriële infectie in het oor. De eerste 2 dagen van de kuur wat dunne ontlasting en een flauw gevoel op de maag in de ochtend (op nuchtere maag). Dit verdween eigelijk de 3e dag. De kuur was snel effectief, ik voelde mij de 3e dag al een stuk beter. Kuur met voldoende water innemen. Daarnaast heb ik pro-biotica ernaast gebruikt. K[lees meer...]ortom effectief en weinig bijwerkingen.

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

24-09-2021 | Vrouw | 36
Gehoorgangontstekingen

03-09-2021 | Vrouw | 25
Oorontsteking
Relatief grote pil. Ben er misselijk van geworden. Met medicijn tegen misselijkheid erbij wel de kuur kunnen afmaken. Probleem verholpen.