Ervaringen met Bacicoline-B

duizeligheid evenwichtsproblemen misselijkheid

Middenoorontsteking (16 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

22-08-2023 | Vrouw | 25
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/g)
Oorontsteking
Heb dit nog nooit meegemaakt van een oordruppel. Al vijf dagen super duizelig, kan amper recht lopen.

21-07-2023 | Vrouw | 39
Oorontsteking
De tweede keer al extreem misselijk en duizelig bij gebruik. Heb melding gedaan bij LAREB zodat deze bijwerking in de bijsluiter terecht komt. Fijn als anderen dat ook kunnen doen en mensen dus gewaarschuwd kunnen worden voor dit medicament. Ben vorige keer op spoedeisende hulp terecht gekomen. Nu ben ik meteen gestopt bij eerste tekenen duizeligheid, maar heb veel moeit[lees meer...]e om te functioneren en me in het verkeer te bewegen.

10-07-2023 | Vrouw | 52
Oorontsteking
Dit middel 7x genomen (3 druppels per keer en 3x per dag) maar het was niet te doen. Zeebenen, heel misselijk, braakneigingen, zwalken, draaierig ook op bed met ogen dicht (en nee geen alcohol op). Met KNO-arts overlegd en direct gestopt. Heb nog nooit ergens bijwerkingen van gehad, van Sofradex nooit problemen, maar is helaas niet leverbaar. Er zou eigenlijk een gele s[lees meer...]ticker op dit middel moeten zitten. Ik kon nog net ziek thuiskomen van het werk met de fiets, autorijden was niet te doen en ook 24 uur niet kunnen doen. Zie totaal niets van deze bijwerkingen vermeld staan. Morgen terug naar de KNO-arts. Na 24 uur gestopt te zijn, veel minder klachten (oor ontsteking zelf gaf veel minder klachten), alleen nog heel draaiierig als ik lang plat gelegen heb (dus bij opstaan na de nacht) en soms licht misselijk nog. Nu 3 dagen gestopt.

11-07-2022 | Vrouw | 45
Oorontsteking
Oren uit laten spuiten. Daarna ontstoken door te harde druk. Toen deze medicatie….

28-10-2021 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Na half jaar buisje, een klein beetje loopoor bij controle. Bacicoline-b voorgeschreven door kno arts. 3x per dag 3 druppels. Na 1e toediening onprettig gevoel in oor. Na 2e toediening naar bed gegaan. Werd ‘s nachts wakker voor toiletgebruik en vond dat ik erg wankel liep. ‘S ochtends werd ik wakker en moest braken. Dit ging de hele dag door: telkens bij bewegen of opstaa[lees meer...]n vreselijk braken. Zeeziek. Kno arts gebeld vanwege mijn vermoeden verband met deze druppels en mijn evenwichtsorgaan. Klachten waren daar niet bekend. Advies kno arts: 2 dagen stoppen en dan opnieuw starten. Geen haar op mijn hoofd dat ik deze druppels ooit nog weer zou gebruiken. Domperidon gekregen tegen misselijkheid en Sofradex. Nu, 2 dagen later nog hoofdpijn en erg wankel. Hoef gelukkig niet meer te braken. Erg verbaasd dat deze klachten, die ik toch veelvuldig lees op het internet, niet vermeld staan op de bijsluiter en, erger nog, niet bekend blijken te zijn bij de kno artsen. Ook geen melding bij Lareb. Wel melding van gedaan. Klachten zijn dusdanig ernstig dat deze m.i. Zeker bejend moeten zijn en vermeld zouden moeten worden. Ik was compleet uitgeschakeld!!

10-10-2021 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Ontsteking radicaal holte eerst van zure druppels FNA en nu Bacicoline B hoop dat deze helpen wel jeuk en misselijk

18-05-2018 | Vrouw | 54
Oorontsteking
Na 1 buisje in mijn oor te hebben gekregen,moest ik nog even doordruppelen,met Bacicoline,voorheen had ik sofradex.Van Sofradex kreeg ik een schilferige dikke jeukende oor,dus kreeg ik nu Bacicoline voorgeschreven.3 x daags 3 druppels.Na dag 3,werd ik misselijk beroerd,een dronken gevoel,wankelde op de benen,kon niets binnen houden,zelf de huisarts aan huis gehad,was niet [lees meer...]in staat om naar de praktijk te komen.Nu snap ik niet dat deze bijwerkingen niet worden vermeld in de bijsuiter ??? Wat een ROTZOOI

08-10-2017 | Vrouw | 60
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (7,5ml)
Oorontsteking
Kreeg dit medicijn voorgeschreven van de kno-arts om mijn oorontsteking te bestrijden. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn zo vreselijk heftig geweest dat ik tot 3 x toe de huisartsenpost heb moeten bezoeken. Na 4 x 5 druppels gebruikt te hebben was ik totaal van de wereld, liep als een dronkenlap, moest enorm overgeven en was niet aanspreekbaar!! Ik snap niet dat dit [lees meer...]middel in de handel mag zijn. In de bijsluiter staat namelijk niets over heftige duizelingen en misselijkheid. Vier dagen na gebruik zijn de bijwerkingen nog niet weg. Ik vind het een vreselijk middel en mag het nooit meer gebruiken!

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Na het voor de 4 de keer krijgen van zure oordruppels voor mijn niet overgaande oorontstekingen wou ik wat sterkers met meer resultaat. Ik kreeg deze druppels en had na het eerste keer druppelen al spijt. Enorme pijn. Alsof ik met een mes in mijn oor gestoken werd. Niet te houden. Ik werd misselijk van de pijn en probeerden het 3 dagen uit te houden maar na 2 dagen vond ik[lees meer...] het ondraaglijk en ging terug naar mijn huisarts. Conclusie. Deze medicatie werkt averechts bij mij en geeft meer ongemak en pijn dan ik had.

03-09-2017 | Vrouw | 44
Oorontsteking
Duizeligheid, misselijkheid, naar. Na paar dagen druppelen kwamen deze klachten. Bizar dat er niets over staat vermeld in de bijsluiter...

14-05-2017 | Vrouw | 65
Oorontsteking
Onzeker gevoel in het hoofd, niet echt duizelig maar wel gevoel van dronkenschap en misselijkheid en minder eetlust. Sofradex in het verleden nooit mee gehad.

17-10-2016 | Vrouw | 47
Oorontsteking
Ik had deze 2 dagen gebruikt. Toen ik 's avonds op bed lag, begon alles te draaien, als ik me om draaide ook. Toen ik uit bed kwam leek het net of ik dronken was. Kon niet normaal lopen. Bij mijn werk kon ik ook niet goed het lezen vanaf de computer. Vandaag is het wel minder minder geworden. Apotheek denkt dat het door de kou van de druppels komt. Omdat het niet in de bij[lees meer...]sluiter staat.

24-04-2016 | Vrouw | 23
Oorontsteking
Ik heb de oordruppels al een paar dagen gebruikt (bacicoline-B) wegens oorontsteking aan beide kanten. Eerste paar dagen was er nog niets aan de hand, nu 6 dagen verder voel ik mij heel duizelig, dronken en kan niet normaal staan. Ik de gebruiksaanwijzingen goed gelezen en gedaan wat er stond, alsnog kreeg ik deze bijwerkingen. Tevens staat er niets vermeld over deze bijwe[lees meer...]rkingen.

15-02-2016 | Vrouw | 41
Oorontsteking
Op vrijdag begonnen met 2x 5 druppels. Volgende dag stond ik al duizelig op. Toch nog 1x gedruppeld en toen begon de ellende pas goed!!! Verschrikkelijk misselijk, braken en nog duizeliger, stond te tollen op mijn benen, kon alleen maar heel stil blijven liggen met ogen dicht, voelde me verschrikkelijk slecht, kinderen moeten laten ophalen, omdat ik echt niets meer kon[lees meer...] en zelfs de aanwezigheid van hen teveel was. Huisartsenpost gebeld, die schreven pillen voor tegen de misselijkheid, mijn man gebeld die aan het werk was, omdat ik me zo slecht voelde, is hij meteen naar huis gekomen met de pillen tegen misselijkheid, maar met inname met water, braakte ik alles meteen weer uit, mijn man weer huisartsenpost gebeld die zijn gekomen en hebben een injectie gegeven tegen de misselijkheid, tevens nog medicijnen tegen duizeligheid, volgens arts had ik ontsteking aan evenwichtsorgaan door gebruik druppels. Nog 2 dagen verschrikkelijk slecht gevoeld, nu 3e dag begint het gelukkig iets beter te gaan, misselijkheid is bijna helemaal weg, maar duizeligheid nog niet, kan dus ook niet autorijden en werken, voor mij nooit meer deze druppels!!!

15-06-2015 | Vrouw | 60
Oorontsteking
Hoi Vanaf 15 mei hen ik last van mijn oren in het vliegtuig in mijn oorvlies gescheurd. Vanaf dat moment ben ik doof. Na de huisarts die niets komN zien vanwege het bloed ben ik doorgestuurd naar de kno arts. Heb nu buisjes na klachten kreeg ik panotile oordruppels. Na controle vandaag beide oren ontstoken kreeg ik bacicoline ook het lezen van diverse mensen wordt ik ni[lees meer...]et blij van wat ik hoor, ik ga afwachten of dit help. Ben nog steeds redelijk doof en heb iedere dag toch pijn in mijn oren blij wordt je hier niet van

04-06-2015 | Vrouw | 42
Oorontsteking
Na maanden stoeien met een oorontsteking, een buisje laten plaatsen in rechteroor. Recept gekregen van KNO-arts voor het geval ik pijn of ontstekingsklachten zou krijgen. Na vijf dagen begon mijn rechteroor pijn te doen waarna ik het recept heb opgehaald. Savonds begonnen met drie druppels in het rechteroor. De volgende dag voelde ik geen pijn meer maar had nog wel een "vo[lees meer...]l oor" wat me dof deed laten horen en een voortdurende suis gaf. De dag erop stond ik draaierig op. De wereld tolde en ik kon niet zonder vasthouden lopen. Savonds misselijk en hoofdpijn. Slecht in kunnen slapen. Vanmorgen nog draaieriger waardoor ik nu het ziekenhuis heb gebeld met de vraag wat ik kan doen. Ik moet nog teruggebeld worden met een alternatief recept maar dit middel ga ik niet meer druppelen! Ik voel me niet ziek, maar door de draaierigheid kan ik niet autorijden.