Ervaringen met Zure Oordruppels met Triamcinolonacetonide 0,1%

Zure Oordruppels met Tria...

triamcinolon/ azijnzuur

29-06-2023 | Vrouw | 34
triamcinolon/ azijnzuur (7,2/1mg/g)
Oorontsteking
Veel pijn bij start en tijden gebruik. Algehele doofheid in desbetreffend oor die nog bijna een week heeft geduurd na het stoppen. Alsof ze met een mes in je trommelvlies zitten te snijden (en ja als ex buisjes klant weet ik hoe dat voelt). Ik zweer al jaren bij gewoon ouderwetse otalgan. Zodra ik dat weer ben gaan gebruiken verdween de pijn en verdween later ook de doo[lees meer...]fheid. Uiteindelijk ook de ontsteking. Snap niet waarom huisartsen zure oordruppels nog steeds voor schrijven , zal wel zijn omdat het lekker goed in te kopen is.

12-08-2021 | Vrouw | 32
triamcinolon/ azijnzuur (0.1/mg/g)
Oorontsteking
Stekende pijn met het druppelen. Daarna brand en prikt het in het hoor. Nooit meer!

22-03-2022 | Vrouw | 34
triamcinolon/ azijnzuur (7,2/1mg/g)
Oorontsteking
1. Na langdurig gebruik van fluticasonpropionaat ontstond een buitenoorontsteking die bleef terugkeren. Mijn huisarts wist de oorzaak niet en verwees me naar de kno-arts. De kno-arts zit de puzzelstukjes nog te verbinden. Mijn oor ziet er vrij rustig uit, maar hij vond wel een dikke korst in mijn oor wat kan duiden op een oude ontsteking of een schimmel. Mijn klachten z[lees meer...]ijn: branderigheid, irritatie van het oor, huidschilfers, zwarte en witte stukjes uit het oor, zwarte en blonde draadjes met knopjes eraan. Er komt maar af en toe iets uit, maar het loopt niet meer echt. Het oor brandt fors en doet pijn bij vlagen. Meestal houden de klachten uren aan. Ik heb af en aan wat last van tinnitus (ruis met hoge toon) en deze verergert als de pijnklachten en de irritatie verergeren. 2. Er werd deze corticosteroïdhoudende druppel voorgeschreven (niet goed voor schimmelinfecties). Waarschijnlijk is dit de standaardprocedure. Hopelijk doet het meer goed dan kwaad. 3. Na een oortoilet ben ik deze druppels aan het 'uitproberen'. Ik kan wel wat pijn verdragen, maar dit doet erger pijn dan een ontsteking. Ik weet niet of ik ermee mag doorgaan, dus morgen weer naar de polikliniek bellen. Not a happy camper.