07-07-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Nu 2 keer een dag vergeten de pleister te plakken. Dat merk ik pas 's avonds als ik naar bed ga, dan overkomt mij een zeer akelig gevoel, een soort afkickverschijnsel denk ik.

02-04-2012 | Man | 50
rotigotine
Ik ben begonnen met 2mg daarvan een paar weken misselijkheid,toen dat over was naar 4mg daarvan had ik weer lichte misselijkheid maar ook flinke slaapproblemen dus nu weer terug naar 2mg en de specialist voor iets anders.

25-02-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Twee jaar lang gebruikte ik Celance, 1 mg verspreid over 2 innames per dag in combinatie met Stalevo 100mg 6 keer per dag. Het resultaat beviel me zeer goed. Het was het enige wat ik kon verdragen. Maar dit medicijn (Celance) is uit de handel genomen. Ik heb het moeten vervangen door Neupro 10mg/24u, nog steeds in combinatie met Stalevo 100mg, 6 keer per dag. Het resultaat[lees meer...] is zeer teleurstellend (spiersamentrekkingen, trage bewegingen et moeite met het gebruik van mijn rechterhand en -arm. Ik herken mezelf niet meer, ik lijk een 90jarige.) Ik vraag me af of het een probleem met de dosering is, maar tot nu toe negeer ik het. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn neuroloog om dit probleem te onderzoeken.

23-12-2011 | Man | 48
rotigotine
Effect: Na augmentatie door een ander middel, ben ik na een totale DA-stop van 3 maanden, op de Neupro-pleisters gezet. Nog tijdens het afbouwen van de opiaten kwam de RLS er alweer doorheen. Het werkt wel, maar ik heb helaas niet genoeg aan de maximale dosering van 3 mg. Bijwerkingen: Beperkt zich bij mij tot jeuk. Voornamelijk op de plakplek, maar ook wel ruim (20-30 cm[lees meer...]) eromheen. Soms onmerkbaar, soms echter heel irritant en een enkele keer word ik er echt gestoord van. Gebruiksgemak: De pleister moet in de koelkast bewaard worden. Dat lijkt geen probleem, maar kan in de praktijk heel lastig zijn. Pleister plakken is niet moeilijk. Wel een minuutje stevig aangedrukt houden, dan blijft hij beter zitten. Je moet opletten dat de temperatuur van de pleister niet teveel varieert. De afgifte van de Rotigotine wordt daardoor beinvloed. Dus niet lang in een warm bad, sauna, etc. en niet in de zon!

28-11-2011 | Vrouw | 44
Primaire RLS
Hielp in het begin wel, maar naarmate de tijd nam de werking af totdat het zelfs erger werd...

23-04-2011 | Vrouw | 63
Parkinson
Ik gebruik de Neupro pleisters nu ongeveer 9 maanden. naast het slikken van 4 4 x daags 1 sinemet. Ik ben in de zomer begonnen. Toen gebeurde het vaak dat door de warmte de pleister niet goed plakte (transpiratie). In de winter plakte de pleister goed, maar toen kreeg ik veel last van jeuk. Ook op plaatsen waar ik geen pleister had geplakt. Die jeuk is ondragelijk. Ik den[lees meer...]k dan ook om te stoppen met de pleisters. Jammer, want het effect is volgens mij wel goed.

31-12-2009 | Man
Parkinson
heeft nu na drie weken goed effect. geen last van bijwerkingen pleister is ideale oplossing

01-12-2009 | Man
Ziekte van Parkinson
Momenteel Neupro wekelijks aan het opbouwen. Geeft nu nog niet het gewenste effect. Gebruik ze naast Sinemet (4xdgs 2x125mg) erbij, omdat Sinemet na 3 uur uitgewerkt is. Bewegingsklachten vnl. stijfheid komen dan terug. De pleisters plak ik op mijn bovenbeen, want op de andere plaatsen voel ik ze zitten. Gebruik deze week dagelelijks 1 1/2 pleister van 4mg en mag wekeli[lees meer...]jks met 2mg (halve pleister) verhogen tot 16mg. Geen bijwerkingen tot nu toe.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum