ziekte

Bestaat uit:
Onrustige benen (11)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor restless legs syndrome (rusteloze benen)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: restless legs syndrome (rusteloze benen)

28-08-2021 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik lig daar dikwijls nachten van wakker. Dat hou je niet vol. Dan slaap je soms voor de tv,wat niet zo fijn is en voor mijn vrouw ook niet.

24-08-2021 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

Gabapentine

22-05-2021 | Vrouw | 64
gabapentine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ook jaren pramipexol geslikt. Had hier steeds meer van nodig waardoor het gebied waar de RLS zich manifesteerde steeds groter werd. Situatie werd onhoudbaar. Door mijn copd raakte ik uitgeput door niet kunnen slapen van de RLS. Neuroloog schreef gabapentin voor en moest het gebruik van de pramipexol afbouwen. Dat was verschrikkelijk maar de gabapentin deed wel zijn werk. [lees meer...]Ik gebruik nu 2 pramipexol en 1200 mg gabapentin en ik heb geen last meer van RLS. Nadeel is dat ik er slaperig van wordt en vraag me af of dit nog over gaat omdat ik in het begin vsn de pramipexol echt omviel en later wel 8 op een dag kon slikken zonder daar verder bijwerkingen bij te hebben.

13-05-2021 | Vrouw | 69
suikerziekte en RL rot cobinatie

24-04-2021 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Jeuk,jeuk,jeuk. Heb ik eindelijk een goed werkend medicijn, maar denk er hard over om te stoppen. Ook rode vlek waar de pleister zit, vaak verdikt, lijkt dan op een blaar. Ik hoorde dat gebrek aan vitamine D, ook voor rls kan bijdragen.

16-03-2021 | Man | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar van ellende en alles geprobeerd te hebben mocht ik over op de pleisters. Had hiervoor ca 15 jaar Pramipexol geslikt en had dus last van augmentatie met alle gevolgen van dien. Deze pleister hebben mijn zeer ernstige RLS volledig opgelost. Hopelijk blijft dit nog jaren zo. Buiten wat jeuk nergens last van. Een waterdichte pleister over de Neupro pleister voor t[lees meer...]ijdens het zwemmen of ik bad gaan is een goede optie.

04-02-2021 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt niet tegen de RLS, maar helpt wel om te slapen waardoor je minder last hebt van RLS. Naast Rivotril gebruik ik Pramipexol tegen de RLS waarvoor ik er twee per dag neem: één om 16.00u en één om 22.00u. Bij de laatste neem ik dan een halve Rivotril (Clonazepam).

Pregabaline

13-01-2021 | Man | 65
pregabaline
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pregabaline hielp ten dele. Was voorgeschreven door neuroloog. Deze keus was gemaakt omdat ik ook antidepressieva slikte (nu citolapram). Hielp ten dele maar als ik een hogere dosis nam (300 mg) namen de bijwerkingen (zenuwtics) zodanig toe zodat ik weer terug moest naar 150 mgr - na enkele maanden 150 mgr Preg. last van ogen dichtknijpen en hoofd schudden - na enige tij[lees meer...]d 300 mgr Preg. kwam daar nog bij: buik intrekken, aan navel krabben, met pink stevig aan ringvinger wrijven Uiteindelijk overgestapt naar Pramipexol met uitstekend resultaat

13-01-2021 | Man | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al vele jaren last van RLS en PMLD (spiertrekkingen). De laatste jaren andere medicamenten gehad die maar ten dele hielpen. Ik moest hierdoor 2 a 3 x per nacht opstaan en was dan telkens ca. een half uur door het huis aan het wandelen. Vanaf dag één dat ik één tabletje pramipexol neem (om ca. 10 uur 's avonds) slaap ik de hele nacht door. Een verademing. Ik doe dit [lees meer...]nu enkele maanden en slaap sindsdien iedere nacht door. De RLS neemt nu echter 's avonds toe en overweeg bij het avondeten ook nog één tabletje te nemen. Iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik mag van de huisarts opbouwen tot 6 pillen per dag. Wil het graag tot een minimum beperken. Bijwerkingen: in het begin flinke vermoeidheid waardoor ik plotseling moest gaan liggen. Is nu al een stuk minder.

08-01-2021 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren ropinirol 1mg tegen rusteloze benen. Meestal 1 pil half uur voor het naar bed gaan. Soms een halve als ik een avond ergens heen moet waar ik stil zit. Het help perfect. Als ik vergeet krijg ik na een uur al last van rusteloze benen en kan dan onmogelijk slapen. Enige bijwerking is slaperigheid maar voor de nacht alleen maar positief en een goede inslap[lees meer...]er. .

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

11-10-2020 | Man | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ongeveer 15 jaar pramipexol gebruikt. De combinatie na de eerste 5 jaar met clonazepam was zeer effectief. Na verloop van vele jaren (plm 10) is ook dit weer minder heilzaam; bijna contraproductief.

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

18-07-2020 | Man | 45
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De eerste 2 weken heerlijk geslapen,weinig last van bijwerkingen daarna werd het leven een hel. Begin er niet aan.

12-07-2020 | Vrouw | 48

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

Inhibin

17-04-2020 | Vrouw | 49
hydrokinine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Had krampen in benen vooral s avonds en nacht. Na de inname van inhibin werd duizelig en misselijk en het ergste dat ik onrustig werd alsof een hoge elektrische spanning door me heen loopt alle kanten op en neer kon niet slapen zonde van je geld! Heel vervelend dat je moet medicatie kopen voor de hele maand terwijl je niet weet of het helpt 😞

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik dit medicijn al meer als 10 jaar en werkt perfect. Alleen het zwakt langzaam af en merk ook dat ik meer ga in nemen dan voorgeschreven. Om te zorgen dat het weer effect heeft om mijn aanvallen ga ik kijken voor een alternatief om de werking van rivotril weer volledig te krijgen alleen dit zal ik met me dokter moeten over leggen. Het is niet meteen verslavend [lees meer...]maar daardoor sluipt het er in helaas. En ja balen dat rivotril ineens besloot een irritante blauwe kleurstof toe toevoegen, dit was ooit transparant en zorgde voor geen kleding vlekken. Verder wel een top medicijn ik heb adhd en maak geen melatonine aan dus die medicijnen slik ik ook maar desondanks heb ik geen bijwerkingen.

15-04-2020 | Man | 25
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het werkt top en ik gebruik dit al denk iets meer dan 10jaar ben in middels 25 alleen maak me langzaam wel zorgen. Ondanks dat het perfect werkt knaagt er een vraag... Hoe verslavend is dit? Ik vond het eerst boelshit maar nu ik meer druppels pak dan voorgeschreven merk ik dat het lastig is om weer me voor geschreven hoeveelheid te slikken. En ik merk dat anders de[lees meer...] werking gewoon minder wordt. Als ik een lange tijd minder pak dan gaat het opgevemoment goed maar niet gemakkelijk. Ik ga kijken of de dokter een alternatief heeft die mij tijdelijk iets anders kan geven zodat dit medicijn later weer optimaal kan werken met de voor geschreven hoeveelheid.

12-04-2020 | Man | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
6 MAAND GOED NADIEN BEGINT DE MISERIE NA 3 JAAR NIET MEER AF TE BOUWEN VERSLAVEND BIJKOMEND JEUK SLAPELOOSHEID SLECHT ZICHT DEPRIMEREND SLECHTE LEVENSOMSTANDIGHEDEN.

12-02-2020 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
na ongeveer 10 jaar van toenemende klachten (tot zeer ernstig aan toe) vanaf dag 1 van inname, vrij van klachten! Laagste dosering( 2 uur voor het slapen gaan) werkt en ophoging is niet nodig. Bij vergeten van de medicatie onmiddellijk weer last.

25-01-2020 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

13-01-2020 | Vrouw | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb er veel baat bij voor de restless benen. depressief gevoel. En als ik een paar dagen wat minder wil innemen kan ik bijna niet in slaap komen s'nachts.

13-12-2019 | Man | 74
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn man heeft jaren last gehad van RLS. Het werd ook steeds erger en kreeg toen Pramipexol. Een uitkomst. Hij moest ze wel precies om de 6 uur innemen, want dan waren ze bijna uitgewerkt. Hij nam ze overal mee naar toe en owee, als hij ze vergeten was. Het was dan verschrikkelijk. Hij moest er ook steeds meer nemen. Begonnen met 1 pilletje. Op het laatst waren het er 8.[lees meer...]

11-12-2019 | Vrouw | 56

Inhibin

17-11-2019 | Vrouw | 65
hydrokinine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb rechts een rusteloos been,ook overdag,en pijn dat begint in mijn bil en trekt door het been naar onderen toe,wanneer ik inhibin neem is het ( tydelijk even) weg,maar voel me dan wel futloos...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2661)
Depressie (2152)
Angst & paniekstoornis (2114)
Hoge bloeddruk (1532)
Blaasontsteking (1113)