Ervaringen met Neupro

12-04-2023 | Man | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik de pleister nu 7 dagen en voel me er erg beroerd bij. Het werkt prima voor de restless legs maar mijn bloeddruk is behoorlijk gestegen, voel me beroerd en duizelig. Zonder deze bijwerking zou het een geweldig medicijn zijn waar ik veel baat bij heb maar gelet op de bijwerkingen stop ik toch maar met het plakken van de pleister.

09-04-2023 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik ben de Neupropleister aan het afbouwen en gebruik extra Oxycodon. Ik vermoed dat het afbouwen van de Rotigotine neerslachtigheid (depressie) veroorzaakt. Sinds ik afbouw voel ik mij depressief.

12-02-2022 | Man | 74
rotigotine (8mg/24)

17-01-2022 | Man | 71
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben een week bezig. Pleisters plakken zeer slecht.

16-03-2021 | Man | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar van ellende en alles geprobeerd te hebben mocht ik over op de pleisters. Had hiervoor ca 15 jaar Pramipexol geslikt en had dus last van augmentatie met alle gevolgen van dien. Deze pleister hebben mijn zeer ernstige RLS volledig opgelost. Hopelijk blijft dit nog jaren zo. Buiten wat jeuk nergens last van. Een waterdichte pleister over de Neupro pleister voor t[lees meer...]ijdens het zwemmen of ik bad gaan is een goede optie.

26-12-2020 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nadat pramipexol niet meer hielp overgestapt op neupro pleisters. Helaas steeds meer last van huidirritaties.

22-12-2019 | Man | 58
rotigotine (4mg/24)
Ziekte van Parkinson
Plak de pleisters voor het slapen gaan op mijn dijbenen 1x 4mg links en 1x 6 mg rechts. Gaat al ruim een jaar redelijk, geen bijzondere bijverschijnsel tot nu toe. Wel in combinatie met Corbilta en DBS.

15-07-2019 | Man | 51
rotigotine (3mg/24)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Samen met oxycodon mva 15 mg echt effectief tegen ermstige RLS na alle andere middelen in de afgelopen 20 jaar te hebben geprobeerd

11-01-2019 | Man | 64
rotigotine (6mg/24)
De neupro werkt voor de RLS klachten. Niet volledig maar met aanvulling van Lyrica en Oxycodon kom ik een heel eind. Wel is het zo dat ik van een minimale dosis van 4 mg per 24 uur in een periode van ca. 2 jaar naar 6 mg ga. Een hogere dosis is niet verantwoord volgens de neuroloog ivm augmentatie. Dat is dat bij een te hoge dosis de klachten eerder toenemen dan afnemen. I[lees meer...]k moet dan ' gereset' worden. Dwz eigenlijk een periode geen pleister (geen rotigotine) mag gebruiken. Helaas is dat niet haalbaar voor me. Ik mioet tijdens zo'n reset nog minimaal 3 mg gebruiken anders word ik gek. Wat bijwerking betreft krijg ik een bruin vermoeden dat de slaperigheid overdag een gevolg is van deze pleister. Deze bijwerking staat in de bijsluiter en wel onder de noemer ' vaak' . Ik ben uitgebreid onderzocht op afwijkingen in bloed, urine, hart en longen, maar er zijn geen afwijkingen gevonden. De neupro kan dus wel eens de boosdoener zijn van deze vermoeidheidsdeken / slaperigheid die over mij heen valt gedurende enkele dagen per week.

09-07-2018 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt goed, maar heeft last van augmentatie. Moet na een paar jaar gebruik enkele weken tot maanden stoppen met het gebruik.

24-05-2018 | Man | 58
rotigotine (4mg/24)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik was redelijk tevreden over de werking van het middel. De huidirritatie nam echter geleidelijk toe. Ik ben met de pleisters gestopt omdat ik verging van de jeuk. Daarnaast liet de pleister rode geïrriteerde vierkantjes achter. Omdat de pleisters dagelijks op een andere plek moest worden geplaatst werd ik na verloop van tijd een lappendeken.

10-11-2017 | Man | 61
Ziekte van Parkinson
De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.

11-12-2016 | Man | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg de pleister ivm RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen. De pleister veroorzaakte weer slaap problemen, viel weer heel veel in slaap, maar verder voegde dit medicijn bij mij niets toe. De klachten verder zeker niet minder. Ben inmiddels aan medicijn 4 voor mijn RLS en ernstige pijn in onderarmen en onderbenen.

13-11-2016 | Man | 47
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Van kinds af aan al last van RLS (rusteloze benen) nu ik 47 jaar ben wordt het eindelijk eens herkend als rls. Ik heb al veel medicijnen gehad waaronder de laatste 5mg methadon . Door bijwerkingen over moet stappen naar neupro 2mg pleister . Deze doet echter helemaal niks, dit is het eerste medicijn dat zelfs helemaal geen verlichting geeft. Heb alleen maar het gevoel [lees meer...]dat het de rls erger maakt. Eerst had ik de meeste problemen met rls in de vroege avond tot in de morgen nu heb ik het bijna 24 uur per dag en zie ik wazig met vlekken in het gezichtsveld.

07-07-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Nu 2 keer een dag vergeten de pleister te plakken. Dat merk ik pas 's avonds als ik naar bed ga, dan overkomt mij een zeer akelig gevoel, een soort afkickverschijnsel denk ik.

02-04-2012 | Man | 50
rotigotine
Ik ben begonnen met 2mg daarvan een paar weken misselijkheid,toen dat over was naar 4mg daarvan had ik weer lichte misselijkheid maar ook flinke slaapproblemen dus nu weer terug naar 2mg en de specialist voor iets anders.