Ervaringen met Parlodel

bromocriptine

Ziekte van Parkinson (0 meningen)

03-08-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine (5mg)
Prolactinoom
Mijn borstvoeding bleef maar door gaan ondanks dat ik had afgebouwd en wilde stoppen. Ik moet dit middel 2 weken gebruiken maar ben er kots misselijk van en heb nog steeds pijnlijke stuwing.

06-04-2022 | Vrouw | 32
bromocriptine (2,5mg)
Prolactinoom
Aantal maanden terug microprolactinoom vastgesteld die toch wel duidelijke klachten gaf maar ik werd niet serieus genomen. Tepelvloei, + 10kg op 3 maanden tijd, uitgeput, functioneerde niet meer, libido onbestaande, vreetbuien en vervolgens een volledige stop van mijn hongergevoel. Ik neem dit medicijn nu al enkele maanden maar ondertussen is mijn haar enorm beginnen uit t[lees meer...]e vallen, heb ik het kort gewiekt en is het gigantisch uitgedund. Ik ervaar episodes van pure uitputting én ook jeukaanvallen. Ik heb ook hiervoor een ander medicijn geprobeerd maar dat was helemaal niet houdbaar want ik had non stop barstende hoofdpijn en lage bloeddruk. Ik ben zo bang dat ik kaal zal worden en voel me vreselijk onzeker. Ook enorm bang dat geen enkele medicamenteuze behandeling voldoende zal zijn om te kunnen genezen.

12-08-2020 | Vrouw | 29
bromocriptine (2,5mg)
Prolactinoom
Parlodel voorgeschreven gekregen door gynaecoloog, om prolactinoom van 6,6 mm te behandelen en cyclus terug te laten komen. Na 3,5 week slikken weer bloed geprikt; prolactinewaarden gedaald van ruim 2100 naar 300, werkt zeer effectief dus! Ontzettend blij mee, maar helaas wel flink last van bijwerkingen. Advies gekregen om Parlodel ‘s avonds voor het slapen gaan te nemen, [lees meer...]omdat je dan zo min mogelijk last hebt. Ik helaas niet. Na inname binnen een uur een verstopte neus en wakker door misselijkheid. Inmiddels neem ik de medicatie tijdens de lunch of tijdens het diner, zodat ik ‘s avonds hopelijk beter slaap. Helaas niet altijd het geval, soms ‘valt’ het inderdaad verkeerd. Ik heb nog steeds de hoop dat het na een aantal weken minder wordt met de bijwerkingen. Al met al wel zeer tevreden, het medicijn doet wat het moet doen!

13-03-2021 | Vrouw | 34
bromocriptine (2,5)
Prolactinoom
Via fertiliteit traject (menstruatie cyclus wisselend van 20-40 dagen) kwam ik erachter dat mijn prolactinewaarde te hoog was. Bijkomend had ik al een flink jaar erge hoofdpijn, pijn achter mijn ogen en last van duizeligheid, flink overgewicht, overmatige lichaamsbeharing, onzekerheid en depressieve klachten). Op de mri was een microadenoom van 4 mm te zien. Meteen kunne[lees meer...]n starten met medicatie 2 maal daags een halve tablet (totaal 2,5 mg). Na een week was mijn prolactine waarde gelukkig al genormaliseerd. Nu in de 2e week van de medicatie lijkt de duizeligheid vrijwel verdwenen en de hoofdpijn is er soms nog wel maar lang niet zo heftig als voor de medicatie. Ik ben erg benieuwd wat er verder nog verbeterd en of mijn cyclus weer normaler word.