pramipexol

26-01-2019 | Man | 82
geen verbetering, waarschijnlijk verergering

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

12-11-2018 | Man | 61
pramipexol (0,5mg)
1 pil en weg restless legs . Wonderspul. Geen bijwerkingen. Super!

19-10-2018 | Man | 81
pramipexol (0,5mg)
Ik gebruik pramipexol om van mijn rusteloze benen (RLS) af te komen. die helpen mij bestwel goed. Een nadeel is echter dat ik er NARCOLEPTIE van krijg en dat is heel erg omdat ik dan in feite geen auto meer mag besturen en mij beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is nogal divers.Voor mij is het een drama temeer dat er geen goed werkende medicatie is om de narcoleptie [lees meer...]tegen te gaan

31-07-2018 | Vrouw | 54

29-07-2018 | Vrouw | 56
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.

02-05-2018 | Vrouw | 80
Aangezichtspijn
T.g.v. Staaroperaties veel pijn en migraine, slecht zicht, ondanks nieuwe glazen, veel last van storingen sinds het gebruik van Pramipexol! Waarom Pramipexol gebruiken bij onrustige benen en pijnen, en het medicijn maakt je alleen maar ziek! Veel klachten , weinig respons! Op zoek naar ander medicijn!

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

24-02-2018 | Man | 58
pramipexol (2,25mg)
Was resistent voor de klassieke antidepressiva maar ben er snel en goed doorgekomen met pramipexol. Jammer, (nog) geen tussenkomst van ziekenkas en het is dan vrij duur.

07-11-2017 | Vrouw | 48
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als sinds mijn 17de heb ik RLS. Eerst af en toe, maar naarmate ik ouder werd, werden de klachten erger, heb er ook al last van in mijn armen. Op een gegeven moment toch maar om medicijnen aan de huisarts gevraagd, en heb Pramipexol gekregen. Werkt zeer goed. Na inname verdwijnen de klachten na ca. een half uur, en daarna ga ik dan gelijk naar bed, en slaap uitstekend. [lees meer...]Mijn huisarts had mij in 2013 gewaarschuwd, dat het steeds erger word, naarmate je ouder wordt, en daar heeft hij helaas gelijk in gehad. Maar met de medicijnen valt er heel goed mee te leven :-D

22-09-2017 | Man | 57
pramipexol (3mg)
Chronische depressie
Na de traditionele antidepressiva , die niet aansloegen , eindelijk een medicament dat zeer goed haar werk doet, zonder veel negatieve bijwerkingen. Helaas nog niet zo bekend onder psychiaters, wordt vnl. Voorgeschreven bij ziekte van Parkinson

11-09-2017 | Man | 55
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

30-07-2017 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3jaar 1 tablet per dag merk ik dat mijn lichaam eraan verslaafd is: bij erge pijn in de spieren en algehele malaise neem ik een tweede tablet en alle klachten verdwijnen. Meerdere keren heb ik geprobeerd om de dosis te verminderen (eerst 3/4 per dag een week lang, dan 1/2, enz.. ) Het lukt niet en de klachten die ik voor het beginnen had zijn veel en veel erger geworden[lees meer...]. Mijn advies: probeer het zonder!!

06-06-2017 | Vrouw | 42
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na eerst Ropinorol te hebben gebruikt, waar ik ziek en misselijk van werd. Zit ik sinds januari aan Pramipexol. De bijwerkingen zijn nihil alleen extreme moeheid als het begint te werken. Dat is pas na 2 uur van inname dat is dan ook tevens mijn nadeel van het medicijn dat het lang duurt voor het echt werkt. De aanvallen zijn door de medicijnen steeds vroeger gekomen ipv [lees meer...]23 uur moet ik het nu al om 18 uur innemen. Zonder medicijnen lukt al niet meer. Voor nu gaat het redelijk.. 1ste 2 uur nog last van rusteloze en pijnlijke benen naarmate in de avond word ik moe en de nacht gaat zonder symptonen en red ik het tot de ochtend.

09-05-2017 | Vrouw | 23
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neuroloog raadde aan elke avond 2 tabletten in te nemen. Hier ben ik al snel mee gestopt, omdat ik veel vocht vast ging houden en er van in slaap val. Nu neem ik alleen nog in op het moment dat een aanval begint. Soms heb ik er aan één genoeg, soms moet ik er meerdere nemen. Ligt aan de ernst van de aanval. Soms heb ik het door mijn hele lichaam.

18-03-2017 | Vrouw | 41
pramipexol (0,28mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Voor heen had ik Ropinirol waar ik erg ziek van werd. Met Pramipexol is dit geheel weg. Echter ze werken het zelfde als Ropinirol na verloop van tijd werkt het steeds minder goed. Nadeel van Pramipexol is dat het erg langzaam werkt pas na 2 uur merk ik het effect. Zodra het uit gewerkt is mag ik geen 2de keer gebruiken voor over dag dat is best balen. Dus hoop in de t[lees meer...]oekomst op een merk dat ik zowel overdag als s"avonds mag slikken .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum