Ervaringen met Pramipexol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

09-02-2019 | Man | 59
pramipexol (3mg)
Klassieke antidepressiva werkten niet, resistentie, maar pramipexol sloeg direct aan en mits de juiste dosis, 3,1’g halen we goede resultaten. Even een afbouw naar 2,1mg met een terugval als gevolg. Nu terug op de max. dosis.

06-02-2019 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk

28-01-2019 | Man | 51
pramipexol (0,25mg)
Ziekte van Parkinson

26-01-2019 | Man | 82
geen verbetering, waarschijnlijk verergering

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

12-11-2018 | Man | 61
pramipexol (0,5mg)
1 pil en weg restless legs . Wonderspul. Geen bijwerkingen. Super!

19-10-2018 | Man | 81
pramipexol (0,5mg)
Ik gebruik pramipexol om van mijn rusteloze benen (RLS) af te komen. die helpen mij bestwel goed. Een nadeel is echter dat ik er NARCOLEPTIE van krijg en dat is heel erg omdat ik dan in feite geen auto meer mag besturen en mij beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is nogal divers.Voor mij is het een drama temeer dat er geen goed werkende medicatie is om de narcoleptie [lees meer...]tegen te gaan

31-07-2018 | Vrouw | 54

29-07-2018 | Vrouw | 56
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.

02-05-2018 | Vrouw | 80
Aangezichtspijn
T.g.v. Staaroperaties veel pijn en migraine, slecht zicht, ondanks nieuwe glazen, veel last van storingen sinds het gebruik van Pramipexol! Waarom Pramipexol gebruiken bij onrustige benen en pijnen, en het medicijn maakt je alleen maar ziek! Veel klachten , weinig respons! Op zoek naar ander medicijn!

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

24-02-2018 | Man | 58
pramipexol (2,25mg)
Was resistent voor de klassieke antidepressiva maar ben er snel en goed doorgekomen met pramipexol. Jammer, (nog) geen tussenkomst van ziekenkas en het is dan vrij duur.

07-11-2017 | Vrouw | 48
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als sinds mijn 17de heb ik RLS. Eerst af en toe, maar naarmate ik ouder werd, werden de klachten erger, heb er ook al last van in mijn armen. Op een gegeven moment toch maar om medicijnen aan de huisarts gevraagd, en heb Pramipexol gekregen. Werkt zeer goed. Na inname verdwijnen de klachten na ca. een half uur, en daarna ga ik dan gelijk naar bed, en slaap uitstekend. [lees meer...]Mijn huisarts had mij in 2013 gewaarschuwd, dat het steeds erger word, naarmate je ouder wordt, en daar heeft hij helaas gelijk in gehad. Maar met de medicijnen valt er heel goed mee te leven :-D

22-09-2017 | Man | 57
pramipexol (3mg)
Chronische depressie
Na de traditionele antidepressiva , die niet aansloegen , eindelijk een medicament dat zeer goed haar werk doet, zonder veel negatieve bijwerkingen. Helaas nog niet zo bekend onder psychiaters, wordt vnl. Voorgeschreven bij ziekte van Parkinson

11-09-2017 | Man | 55
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

30-07-2017 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3jaar 1 tablet per dag merk ik dat mijn lichaam eraan verslaafd is: bij erge pijn in de spieren en algehele malaise neem ik een tweede tablet en alle klachten verdwijnen. Meerdere keren heb ik geprobeerd om de dosis te verminderen (eerst 3/4 per dag een week lang, dan 1/2, enz.. ) Het lukt niet en de klachten die ik voor het beginnen had zijn veel en veel erger geworden[lees meer...]. Mijn advies: probeer het zonder!!