Ervaringen met Pramipexol

pramipexol (0,375mg)
geen verbetering, waarschijnlijk verergering

12-11-2018 | Man | 61
pramipexol (0,5mg)
1 pil en weg restless legs . Wonderspul. Geen bijwerkingen. Super!

19-10-2018 | Man | 81
pramipexol (0,5mg)
Ik gebruik pramipexol om van mijn rusteloze benen (RLS) af te komen. die helpen mij bestwel goed. Een nadeel is echter dat ik er NARCOLEPTIE van krijg en dat is heel erg omdat ik dan in feite geen auto meer mag besturen en mij beperkt in mijn bewegingsvrijheid en dat is nogal divers.Voor mij is het een drama temeer dat er geen goed werkende medicatie is om de narcoleptie [lees meer...]tegen te gaan

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

24-02-2018 | Man | 58
pramipexol (2,25mg)
Was resistent voor de klassieke antidepressiva maar ben er snel en goed doorgekomen met pramipexol. Jammer, (nog) geen tussenkomst van ziekenkas en het is dan vrij duur.

22-09-2017 | Man | 57
pramipexol (3mg)
Chronische depressie
Na de traditionele antidepressiva , die niet aansloegen , eindelijk een medicament dat zeer goed haar werk doet, zonder veel negatieve bijwerkingen. Helaas nog niet zo bekend onder psychiaters, wordt vnl. Voorgeschreven bij ziekte van Parkinson

11-09-2017 | Man | 55
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

11-12-2016 | Man | 51
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na een jaar Ropinrol, overgestapt op pramipexol. Grote voordeel, ik was niet meer zo slaperig, werd actiever en kon weer achter het stuur. Dit middel heeft heel goed gewerkt totdat ik aan het begin van de herfst een stevige griep kreeg. Had behalve RLS ook last van pijn in mijn onderbenen en onderarmen. De griep was weg maar klachten bleven. Eind oktober na wederom bezo[lees meer...]ek aan de neuroloog, wederom geswitched naar een ander middel. Neupro pleisters. Pramipexol was uitgewerkt bij mij zo werd geconstateerd

31-07-2016 | Man | 61
pramipexol (0,88)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Krijg veel last van onrustige benen als ik tabletten heb ingenomen, duurt lang voordat het rustig word. Meer baat bij Ropinirol, alleen slaap moeilijker!!

11-10-2015 | Man | 51
pramipexol (0,088mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het middel werkt sneller, ik hoef niet van te voren niet te eten zoals bij ropinirol het geval was. En ben maar eens af en toe misselijk en ziek zijn is maar minimaal.

01-03-2015 | Man | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al heel mijn leven hier last van. Ik heb jaren Inhibin gebruikt, maar dat werkte niet meer. Ik heb er ook overdag soms last van en ik heb het ook wel eens in mijn armen. Ik heb het in beide benen. Ik gebruik ook Magnesium sinds kort erbij. 1 capsule van 400 mg 3x daags tijdens het eten. Dit helpt wel om het te verminderen. Het begint meestal om een uur of zeven/a[lees meer...]cht. Ik heb 's avonds het meeste last. Dit medicijn moet ik om 3 uur voor dat ik naar bed ga innemen. (alle 4) Heet is 's avonds dus nog niet echt weg.

06-07-2023 | Vrouw | 32
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem dit medicijn nu iets meer dan een week. Na afbouwen van antidepresiva kreeg ik steeds meer last van rls . Ook heb ik pijn aan mijn bovenbeen ,waarbij ik denk dat het een beginnende spatader is.(Ik vermoed dat dit misschien wel de oorzaak van de rusteloze benen is en dat het medicijn daarom niet werkt) Maar sinds dat ik pramipexol neem lukt mij niet meer om op e[lees meer...]en normale tijd in slaap te vallen, Dus ik overweeg om er mee te stoppen .

25-01-2023 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het is dankzij deze website en de getuigenissen dat ik na 1 jaar aan huisarts voorlegde om over te gaan op 1,5 tablet van O, 185 gram ( anders in België dan in Ned ? ) ... dit hielp maar sinds de zomer neem ik er 2. Klopt ook voor mij dat je de tabletten best 2 uur op voorhand neemt. Ook ik was met Kerstavond bij familie de tabletten vergeten ... help ! Hele nacht wakker.[lees meer...]... Ik wil aangeven dat ook ik ervaar dat de restlessheid ook vanuit de HEUPEN ( soms links, soms rechts en soms ( ! )beurtelings ) komt - dat is dan nog een ' voordeel ' als je de tabletten vergeet, kun je dit vaststellen. Ook soms VANUIT DE ONDERRUG ! ERgens vond ik een wetenschapp artikel hierover maar ben het kwijt. Huisarts weet ook niet wat of hoe bij die ervaring dat het vanuit de heupen en onderrug komt. Extra info : ik heb artrose in onderrug ook . Soms denk ik dat het daarmee te maken heeft.

23-09-2022 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Pramipexol is een lifesaver. Al sinds puberteit last van rls. Van alles gebruikt clonazepam, inhibin, zonder veel resultaat en jarenlang slecht slapen en moeite met lange ritten. Naast pram.gebruik ik ook paroxetine wat de rls versterkt. Afbouwen is helaas niet gelukt. Ik gebruik nu kortwerkende pram.1 tablet in de middag als ik lang moet zitten of een dutje wil doen. E[lees meer...]n pram retard voor de nacht. Werkt 12 uur. Die combi is heel fijn. Het is heel jammer dat er nog steeds zo weinig bekendheid is met rls. Het wordt door neurologen gezien als een onzichtbare hersenaandoening maar veel mensen denken bij 'kriebelbenen' aan iets heel onschuldigs. Het is echter een aandoening doe je levenskwaliteit ernstig kan aantasten. Er is een patienten vereniging met een website en een tijdschrift 'de Nachtwacht' waarin de laatste medische info wordt bijgehouden en met interessante verhalen. Goed om lid van te worden! Even googlen op patiëntenvereniging RLS.

21-08-2022 | Vrouw | 75
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb 10 jaar Pramipexol gebruikt Nooit meer dan 1 per dag Dankzij een schema van de neuroloog heb ik af kunnen kicken met de mogelijkheid een ander minder verslavend te gebruiken

07-08-2022 | Vrouw | 63
pramipexol (0,25mg)
Klachten weg..op dosering o, 25 Maar waarschijnlijk veel vervelende andere klachten ( bijwerkingen) erbij . Nu bij afbouwen al merkbaar minder bijwerkingen ..