Ervaringen met Pramipexol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

04-12-2023 | Man | 70
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem ze smiddags in om 3 uur dan heb ik de Meeste last maar savonds zijn ze uitgewerkt word er gek van Vanavond apotheek gebeld mocht er eentje extra helpt nog niks morgen naar de huisarts

25-07-2023 | Man | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
In 2009 pramipexol voorgeschreven gekregen voor mijn rusteloze benen. Begonnen met de laagste dosering (dagelijks 1 tablet 0,088 mg). Door de jaren heen 'ge-hobbied' met dosering; met de tijd steeds meer, kleine hoeveelheden, door de dag verspreid, gebruikt. Twee maanden geleden dosering 3½ x 0,18 mg in één keer om 19.00. Nergens geen last meer van. Omdat ik door de ja[lees meer...]ren heen wat ongelukjes heb gehad , ben ik gestopt met Pramipexol. Na valpartij van stoel (in slaap gevallen achter m'n laptop, stoel stuk, ik niet), was voor mij duidelijk; met de neuroloog op zoek naar alternatief.

29-06-2023 | Man | 85
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt niet blijf s'nachts pijn houden. Gebruik 1pil s'avonds van 0.088 mg. Mogeijk te lage dosering.

01-02-2023 | Man | 40
pramipexol (0,25mg)
Gekregen tegen rusteloze benen, werkte daar tegen perfect alleen de bijwerkingen waren echt gevaarlijk (dat wil zeggen ik had het zelf niet door, mijn vrouw wees me hier op) ik had koopwoede, was de hele dag op webshops aan het kijken en kocht de grootste onzin. En als ik dat niet deed dan zat ik wel de hele dag achter de PlayStation. Zelf nogmaals had ik het niet door en [lees meer...]als mijn vrouw me er op aan sprak dacht ik wat zeur je nou. Maar naar overleg met de neuroloog overgestapt op Lyrica wat tegen de rusteloze benen voor mij even goed werkt alleen de koopwoede en gameverslaving verdwenen. Achteraf merkte ik wel waar ik mee bezig was geweest en dat mijn vrouw wel degelijk gelijk had. Pramipexol was voor mij niet het goede geneesmiddel, blij met de Lyrica!

03-09-2022 | Man | 53
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Werkt bij mij wisselt maar meestal redelijk goed als ik vroeg eet (16:03/17:30) en inname pillen 23:00/00:00. Ik heb gemerkt dat ik ze (3st 0,088mg) beter met tussenpoze van ongeveer 10/15min in kan nemen ivm de bijwerkingen. Had ook last van vreselijk beenkramp in bed vaak tijdens de slaap maar dit is over door de Pramipexol. Heb gemerkt als ik diclofenac neem dat de wer[lees meer...]king van Pramipexol ook minder is.

11-04-2022 | Man | 78
pramipexol (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als ik te laat ben met innemen of het vergeet dan werkt bij mij een ijskoude douche op mijn benen en onderrug, daarna slaap ik goed.

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

13-01-2021 | Man | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al vele jaren last van RLS en PMLD (spiertrekkingen). De laatste jaren andere medicamenten gehad die maar ten dele hielpen. Ik moest hierdoor 2 a 3 x per nacht opstaan en was dan telkens ca. een half uur door het huis aan het wandelen. Vanaf dag één dat ik één tabletje pramipexol neem (om ca. 10 uur 's avonds) slaap ik de hele nacht door. Een verademing. Ik doe dit [lees meer...]nu enkele maanden en slaap sindsdien iedere nacht door. De RLS neemt nu echter 's avonds toe en overweeg bij het avondeten ook nog één tabletje te nemen. Iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik mag van de huisarts opbouwen tot 6 pillen per dag. Wil het graag tot een minimum beperken. Bijwerkingen: in het begin flinke vermoeidheid waardoor ik plotseling moest gaan liggen. Is nu al een stuk minder.

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en impulsief gevaarlijk gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

11-10-2020 | Man | 75
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ongeveer 15 jaar pramipexol gebruikt. De combinatie na de eerste 5 jaar met clonazepam was zeer effectief. Na verloop van vele jaren (plm 10) is ook dit weer minder heilzaam; bijna contraproductief.

12-04-2020 | Man | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
6 MAAND GOED NADIEN BEGINT DE MISERIE NA 3 JAAR NIET MEER AF TE BOUWEN VERSLAVEND BIJKOMEND JEUK SLAPELOOSHEID SLECHT ZICHT DEPRIMEREND SLECHTE LEVENSOMSTANDIGHEDEN.

13-12-2019 | Man | 74
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn man heeft jaren last gehad van RLS. Het werd ook steeds erger en kreeg toen Pramipexol. Een uitkomst. Hij moest ze wel precies om de 6 uur innemen, want dan waren ze bijna uitgewerkt. Hij nam ze overal mee naar toe en owee, als hij ze vergeten was. Het was dan verschrikkelijk. Hij moest er ook steeds meer nemen. Begonnen met 1 pilletje. Op het laatst waren het er 8.[lees meer...]

12-04-2019 | Man | 59
pramipexol (3mg)
Bleek resistent te zijn voor de klassieke anti depressiva en gelukkig vond de prof dit middel

08-04-2019 | Man | 57
pramipexol (2,25mg)
Ik had 10 jaar geleden wat last van RLS en ook ik kreeg Pramipexol nu heb ik die oncontroleerbare wegingen over het hele lijf en volgens de nieuwe neuroloog is de oorzaak daarvan juist door de pramipexol zij zegt als die niet helpen en je gaat door dan krijg je juist een tegen draads effect. nu hopen ze dit nog op te kunnen lossen want ik sliep al heel slecht maar nu he[lees meer...]b ik dagen en nachten dat ik niet kan liggen of zitten. Er is nu zelfs wel twijfel of het toen wel RLS was. Maar ik ben wel blij voor de mensen waar het wel bij helpt. Maar elk mens is nu eenmaal anders

09-02-2019 | Man | 59
pramipexol (3mg)
Klassieke antidepressiva werkten niet, resistentie, maar pramipexol sloeg direct aan en mits de juiste dosis, 3,1’g halen we goede resultaten. Even een afbouw naar 2,1mg met een terugval als gevolg. Nu terug op de max. dosis.

28-01-2019 | Man | 51
Ziekte van Parkinson