pramipexol

Neupro (21 meningen)
Akineton (19 meningen)

13-10-2020 | Man | 47
pramipexol (0,125mg)
geldverspilling en impulsief gevaarlijk gedrag. (Mijnmedicijn.nl: verkorte text tot persoonlijke ervaring . ter info, platform gereserveerd om ervaringen met het nemen van medicijnen te wisselen)

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

12-04-2020 | Man | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
6 MAAND GOED NADIEN BEGINT DE MISERIE NA 3 JAAR NIET MEER AF TE BOUWEN VERSLAVEND BIJKOMEND JEUK SLAPELOOSHEID SLECHT ZICHT DEPRIMEREND SLECHTE LEVENSOMSTANDIGHEDEN.

02-07-2019 | Vrouw | 69

08-04-2019 | Man | 57
pramipexol (2,25mg)
Ik had 10 jaar geleden wat last van RLS en ook ik kreeg Pramipexol nu heb ik die oncontroleerbare wegingen over het hele lijf en volgens de nieuwe neuroloog is de oorzaak daarvan juist door de pramipexol zij zegt als die niet helpen en je gaat door dan krijg je juist een tegen draads effect. nu hopen ze dit nog op te kunnen lossen want ik sliep al heel slecht maar nu he[lees meer...]b ik dagen en nachten dat ik niet kan liggen of zitten. Er is nu zelfs wel twijfel of het toen wel RLS was. Maar ik ben wel blij voor de mensen waar het wel bij helpt. Maar elk mens is nu eenmaal anders

26-01-2019 | Man | 82
pramipexol (0,375mg)
geen verbetering, waarschijnlijk verergering

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

02-05-2018 | Vrouw | 80
pramipexol (0,5mg)
Aangezichtspijn
T.g.v. Staaroperaties veel pijn en migraine, slecht zicht, ondanks nieuwe glazen, veel last van storingen sinds het gebruik van Pramipexol! Waarom Pramipexol gebruiken bij onrustige benen en pijnen, en het medicijn maakt je alleen maar ziek! Veel klachten , weinig respons! Op zoek naar ander medicijn!

30-07-2017 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3jaar 1 tablet per dag merk ik dat mijn lichaam eraan verslaafd is: bij erge pijn in de spieren en algehele malaise neem ik een tweede tablet en alle klachten verdwijnen. Meerdere keren heb ik geprobeerd om de dosis te verminderen (eerst 3/4 per dag een week lang, dan 1/2, enz.. ) Het lukt niet en de klachten die ik voor het beginnen had zijn veel en veel erger geworden[lees meer...]. Mijn advies: probeer het zonder!!

24-04-2016 | Vrouw | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Door apotheker werd naar zijn zeggen op last van de zorgverzekeraar uit kostenoverwegingen het merkgeneesmiddel Sofril vervangen door de zogenoemde generieke variant. Dit leidde tot ernstige jeukklachten en forse huiduitslag. Het resultaat was dat ik nu zowel last van rusteloze benen had, waardoor ik niet kon slapen, maar ook slapeloos was door de jeuk van de huiduitslag.[lees meer...] Extra doktersbezoek was noodzakelijk, zodat je kan zeggen dat hier sprake was van goedkoop is duurkoop en ernstig ongemak voor mij als, gedwongen, gebruiker van deze rotzooi. Nu gelukkig weer in bezit van Sifrol. Ik was dus net als zo vaak en bij vele anderen slachtoffer van de bezuinigingsdrift van zorgverzekerend Nederland.

27-05-2015 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het gaat niet goed met de bovenstaande sterretjes. Bij bijwerkingen en ernst van de bijwerkingen zou moeten staan dat er sprake is van veel en ernstige bijwerkingen van deze generieke rommel. De bijwerkingen bestonden uit ernstige jeuk waardoor slapen bijna niet mogelijk was terwijl het juist de bedoeling was wel te kunnen slapen door onderdrukking van de rusteloze benen. [lees meer...]Dat laatste gebeurde overigens ook pas na inname van de dubbele dosis. Naast de ernstige jeuk was er sprake van forse huiduitslag voornamelijk op buik en rug. Deze uitslag verdween nadat ik met deze rommel ben gestopt, maar langzaam en heeft wel nog een paar maanden geduurd. Met het wellicht iets duurdere merk Sifrol heb ik totaal geen last. Het is eigenlijk schandalig dat ik zelf voor het generieke middel moet betalen onder dwang van de zorgverzekeraar, want ik haal het max. bedrag van het eigen risico doorgaans niet. Dus hoezo goedkopere gezondheidszorg. De kosten om de jeuk en uitslag te onderdrukken zouden het juist duurder hebben gemaakt!

06-02-2019 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk

28-01-2019 | Man | 51
Ziekte van Parkinson

18-03-2017 | Vrouw | 41
pramipexol (0,28mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Voor heen had ik Ropinirol waar ik erg ziek van werd. Met Pramipexol is dit geheel weg. Echter ze werken het zelfde als Ropinirol na verloop van tijd werkt het steeds minder goed. Nadeel van Pramipexol is dat het erg langzaam werkt pas na 2 uur merk ik het effect. Zodra het uit gewerkt is mag ik geen 2de keer gebruiken voor over dag dat is best balen. Dus hoop in de t[lees meer...]oekomst op een merk dat ik zowel overdag als s"avonds mag slikken .

31-07-2016 | Man | 61
pramipexol (0,88)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Krijg veel last van onrustige benen als ik tabletten heb ingenomen, duurt lang voordat het rustig word. Meer baat bij Ropinirol, alleen slaap moeilijker!!

25-01-2020 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum