pramipexol

Neupro (21 meningen)
Akineton (19 meningen)

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

12-02-2020 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
na ongeveer 10 jaar van toenemende klachten (tot zeer ernstig aan toe) vanaf dag 1 van inname, vrij van klachten! Laagste dosering( 2 uur voor het slapen gaan) werkt en ophoging is niet nodig. Bij vergeten van de medicatie onmiddellijk weer last.

25-01-2020 | Vrouw | 48
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

02-10-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren 1 uurtje voor het slapen gaan 1 tabletje, dan slaap ik heerlijk met rustige benen. Bijwerkingen heb ik geen last van. Ik ben zeer tevreden.

02-07-2019 | Vrouw | 69

28-02-2019 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt perfect vanaf de eerste dag. Als ik inname soms vergeet, dan merk ik het direct.

06-02-2019 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk

18-11-2018 | Vrouw | 55
Ziekte van Parkinson
Ik ben net begonnen Vermoeid is minder gewordem

31-07-2018 | Vrouw | 54

29-07-2018 | Vrouw | 56
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.

02-05-2018 | Vrouw | 80
pramipexol (0,5mg)
Aangezichtspijn
T.g.v. Staaroperaties veel pijn en migraine, slecht zicht, ondanks nieuwe glazen, veel last van storingen sinds het gebruik van Pramipexol! Waarom Pramipexol gebruiken bij onrustige benen en pijnen, en het medicijn maakt je alleen maar ziek! Veel klachten , weinig respons! Op zoek naar ander medicijn!

07-11-2017 | Vrouw | 48
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als sinds mijn 17de heb ik RLS. Eerst af en toe, maar naarmate ik ouder werd, werden de klachten erger, heb er ook al last van in mijn armen. Op een gegeven moment toch maar om medicijnen aan de huisarts gevraagd, en heb Pramipexol gekregen. Werkt zeer goed. Na inname verdwijnen de klachten na ca. een half uur, en daarna ga ik dan gelijk naar bed, en slaap uitstekend. [lees meer...]Mijn huisarts had mij in 2013 gewaarschuwd, dat het steeds erger word, naarmate je ouder wordt, en daar heeft hij helaas gelijk in gehad. Maar met de medicijnen valt er heel goed mee te leven :-D

30-07-2017 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3jaar 1 tablet per dag merk ik dat mijn lichaam eraan verslaafd is: bij erge pijn in de spieren en algehele malaise neem ik een tweede tablet en alle klachten verdwijnen. Meerdere keren heb ik geprobeerd om de dosis te verminderen (eerst 3/4 per dag een week lang, dan 1/2, enz.. ) Het lukt niet en de klachten die ik voor het beginnen had zijn veel en veel erger geworden[lees meer...]. Mijn advies: probeer het zonder!!

06-06-2017 | Vrouw | 42
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na eerst Ropinorol te hebben gebruikt, waar ik ziek en misselijk van werd. Zit ik sinds januari aan Pramipexol. De bijwerkingen zijn nihil alleen extreme moeheid als het begint te werken. Dat is pas na 2 uur van inname dat is dan ook tevens mijn nadeel van het medicijn dat het lang duurt voor het echt werkt. De aanvallen zijn door de medicijnen steeds vroeger gekomen ipv [lees meer...]23 uur moet ik het nu al om 18 uur innemen. Zonder medicijnen lukt al niet meer. Voor nu gaat het redelijk.. 1ste 2 uur nog last van rusteloze en pijnlijke benen naarmate in de avond word ik moe en de nacht gaat zonder symptonen en red ik het tot de ochtend.

09-05-2017 | Vrouw | 23
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neuroloog raadde aan elke avond 2 tabletten in te nemen. Hier ben ik al snel mee gestopt, omdat ik veel vocht vast ging houden en er van in slaap val. Nu neem ik alleen nog in op het moment dat een aanval begint. Soms heb ik er aan één genoeg, soms moet ik er meerdere nemen. Ligt aan de ernst van de aanval. Soms heb ik het door mijn hele lichaam.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum