Ropinirol

Neupro (19 meningen)
Akineton (16 meningen)

04-12-2010

Retsless Legs Syndroom

Het medicijn werkt goed en is goed te doseren naarmate ik er meer of minder last van heeft. Enige bijwerkingen blijven aanwezig zoals misselijkheid en een licht gevoel in het hoofd maar dat weegt niet op tegen de voordelen van dit medicijn tegen de RLS wat bijzonder vervelend is in het dagelijks leven. Henk M
10-08-2010

Restless Legs Syndroom

Ik heb zeer goede ervaringen opgedaan met dit medicijn, een goede nachtrust en een goed humeur op de dag. Dit medicijn is top
10-06-2010

Restlesslegs

redelijke onderdrukking van restlesslegs
11-11-2009

Parkinson

Geeft nauwelijks verlichting van de Parkinsonsymptomen. Veroorzaakt bij mij wel de volgende ernstige bijwerkingen: 1. Misselijkheid met soms braken als gevolg 2. Duizeligheid gedurende 2 uur na inname 3. Slaperigheid groot deel van de dag en avond 4. Last van kwijlen 5. Sterk gezwollen enkels, onderbenen, knieen en bovenbenen Heb ropinirol voorgeschreven gekregen[lees meer...] onder de merknamen Requip en Mylan. Mijn behandelende specialist schrok erg van de bijwerkingen, vooral van de gezwollen benen en besloot meteen te stoppen met ropinirol. Moet nog wel met een lage dosering afbouwen tot begin januari 2010, waarna ik Azilect (rasagiline) 1 mg per dag ga slikken. Alle wisselingen komen door vergoedingsproblematiek bij mijn zorgverzekeraar. Heb Azilect met positief resultaat op proef en gratis mogen proberen in nov. en dec. 2008. Azilect gaf bij mij reeds na 3 weken verbeteriing en dat zette zich voort. Helaas kon ik de hoge kosten niet dragen en was derhalve genoodzaakt te stoppen met Azilect. Henk J.
10-04-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van
07-04-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In lagere dosis hielp redelijk tegen rls.. maar na verhoginig van dosis naar 2 mg kreeg ik extreme slaap 16-18 uur per dag, en als ik wakker werd ontzettende hevige stemmingswisselinhgen met erge depressie en agressie aanvallen. .. uiteindelijk psychotische verschijnselen waardoor ik mezelf of iemand anders wat aan wou doen.... ik schrok ontzettend hiervan... Toen ik ber[lees meer...]edeneerde dat dat sinds die verhoging kwam ben ik gelijk gestopt met deze voor mij zeer gevaarlijke "medicijn" Nu paar dagen later voel ik me wel een stuk rustiger...
20-11-2012

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Heb dit overgehouden van een lichte Tia. Als ik Ropinorol in neem, ( met het avond eten 2 mg, en voor het slapen nog eens 2 of 3 mg ) dan word ik daar zo slaperig van, dat dit niet leuk meer is. Dus ben ik op feestjes, en heb de medicatie gehad, dan ziet het bezoek mij ineens rond 2030 u gapen. Leuk is dat niet.. Soms helt het medicijn niet en neem ik nog eens 2 mg in. Da [lees meer...]werkt het wel. Mijn Neuroloog weet niet waar dit mee te maken heeft en hoe dit opgelost kan worden....
18-03-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De 1ste week hielp het medicijn heel goed. Toen nam het af met werken en op laatst werkte het helemaal niet meer. Ik werd erg ziek van deze tabletten kon er niet op functioneren.
17-04-2011

Rls / restless legs syndroom

aangezien ik last heb van misselijkheid door de inname van de ropinirol heb ik in overleg met mijn Neuroloog besloten dat ik deze 4 tabletten in 2 x inneem met een tussentijd van 1 uur (en met eten). Nu heb ik een hele rare bijwerking die NIET in de bijsluiter staat, maar die ik wel wil laten weten voor als er iemand ook last van heeft. 20 min na inname van de eerste 2 tab[lees meer...]letten, krijg ik last van een VERSTOPTE NEUS, deze bijwerking verdwijnt ook weer na 2-3 uur.
23-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen
09-12-2013

03-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik de tabletten voor mijn restles legs. Ik heb erg veel last van plotseling in slaap vallen ook onder het autorijden. ik had een erg leuke baan in een bruidsmodezaak, maar moest daar 1 uur en 20 minuten voor rijden, dat lukt gewoon niet meer vind dat erg jammer deed het graag. heb ook last dat ik nachten wakker ben, kan niet slapen, slik 12 tabletten op een dag ve[lees meer...]rdeeld zou het kunnen dat ik die alleen in de avond allemaal slik zodat ik overdag minder last heb. ik ondervind erg veel last van de bijwerking
11-12-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Na de diagnose Restless Leggs Syndroom, kreeg ik Ropinirol voorgeschreven. In het begin had ik echt wel baat bij Ropinirol, vooral omdat ik weer beter ben gaan slapen. Ik werd er wel erg suf/slaperig van, ondanks de lage dosering, heb het wel 1 jaar gebruikt. Na een klein jaar werd de werking minder, en ben ik in overleg met de neuroloog overgestapt naar 0,125mg Pramipexo[lees meer...]l. Tussendoor, c.a. een half jaar na de start met Inhibin, heb ik ook nog een 14 daagse kuur met Inhibin gehad, i.v.m. ernstige spierkrampen. Inhibin heeft die klachten verholpen. Na enkele maanden had ik geen baat meer bij Ropinirol. Maar was wel mijn baan kwijt omdat ik niet meer achter het stuur kon en ben overgegaan op Pramipexol.
11-10-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Duurt erg lang voor het werkt en soms zelfs pas halve wegen de nacht. In eerste instantie geen bijwerkingen maar na een tijd werd ik misselijk voor ik ging slapen en s'morgens vroeg en dat werd steeds erger tot overgeven toe. Ik na nog langere tijd begon ik s'avonds ziek te worden soms lag ik al om 19:00 in mijn bed en kon dan nog moeilijk de trap op komen zo ziek het ge[lees meer...]voel van op instorten staan en totale uitputting. Omdat ik ME heb dacht ik dat het daar aan lag tot ik andere medicatie kreeg van mijn huisarts. Geleidelijk gingen mijn klachten weg en voel me nu een heel stuk beter ook werkt het middel dat ik nu gebruik beter voor mijn klachten.
09-12-2011

Ropinirol (ropinirol)

nu tweede keer tqblet ingenomen kan niet slapen gister nacht overgeslagen overdag moe vanacht heel raar wakker geworden paniek raar in mijn hoofd dubbel zien duizelig onzeker met de trap afgaan was niet fijn raar in mijn hoofd onzeker de trap af zit nu om drie uur snachts op de bank,moe te zijn voel geen gekke dingen meer wel wat kramp in mijn kuit wat nu verder
17-02-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

kon voorheen paar keer per week 48 uur niet slapen. slaap weer als een roos :-) Kreeg eerst een andere variant had hiervan spierpijn en vocht vasthouden.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum