Ervaringen met Ropinirol

ropinirol

14-11-2023 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben er wel tevreden over slaap nu stukken beter en geen RLS Alleen ‘ s nachts weleens kramp minder leuk. Heb jaren slecht geslapen door de RLS niet wetende dat er een medicijn voor was.

25-08-2023 | Vrouw | 49
Beenkrampen
Geen effect op de been krampen

24-08-2023 | Vrouw | 65
ropinirol (8mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Omdat de werking van seroquel onrust in benen versterkte na tijdelijk verhoging verergerde. seroquel nu afgebouwd tot niks Werking bijna goed.

11-08-2023 | Vrouw | 60
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt bij mijn rusteloze benen, daarbij ook op voeding letten, tarwe is voor mij een trigger. Rond 19u eerste tabletten om rustig kunnen zitten in avond, rond 22 u tweede tabletten voor de nacht.

21-03-2023 | Vrouw | 51
ropinirol (2mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ten gevolge van een CVA kreeg ik te kampen met rusteloze benen en armen. Vooral al ik iets te actief was geweest die dag of de vorige dag. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met 0.25 mg. Dit heeft mij enige tijd geholpen. In de 2 naar die volgden, had ik meer nodig. Ik werd ook steeds actiever, doordat ik weer sliep. Met de huisarts en de neuroloog uiteindelijk tot het volgend[lees meer...]e gekomen. Ik slik nu ruim een jaar de ropinirol retard. Deze heeft een vertraagde afgifte. 1 pil werkt ongeveer 8 uur bij mij. De 0.25 werkte 4 uur. Word je toch in de nacht wakker. Ik slik in 24 uur dus om de 8 uur een pil. Er ging en wereld voor mij open. Gedurende 24 uur geen gezeur meer in mijn lijf. Ik val snel in slaap, slaap door een overdag en heerlijk ontspannen gevoel. Voor zover ik weet, geen bijwerkingen.

08-11-2022 | Vrouw | 39
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik dit nu ruim een jaar. Werkt een beetje, als ik het niet neem word het wel erger. Af en toe nog misselijk, maar minder als in het begin. Word na het innemen wel suf. Er staat in de bijsluiter " een onbedwingbare behoefte om veel te kopen of uit te geven ". En dat klopt dus mij, vind ik zelf de vervelendste bijwerking eigenlijk. Heel apart.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Nachten wakker liggen en slecht inslapen door rusteloze benen. Hiervoor ropinirol 0,5 mg gekregen voor het slapengaan. Het medicijn werkt voor mij, dat zeker. Eindelijke weer goed slapen en geen meer last meer van mijn benen. Echter: ik ben 29 jaar en ropinirol is een spierverslapper. Ook overdag heb ik dus minder kracht. Ik zou ropinirol voor de rest van mijn leven moeten[lees meer...] nemen. Dat zag ik niet zitten. Dus overige alternatieven gaan overwegen: misschien vitamine/mineralen gebrek? Ik ben aan de neuroloog gaan vragen of ik nog extra vitamines en mineralen kon laten prikken. Dat was goed, en ze gaf aan dat één bepaling namelijk ook nog RLS kon veroorzaken. (Hallo neuroloog, had u mij dit niet kunnen zeggen vóórdat u mij spierverslappers gaf?) Uit bloedtest bleek dat mijn Ferritine gehalte nog maar 6 was. Terwijl deze minimaal 20 moet zijn. Te laag ferritine staat bekend om veroorzaken van RLS. Ferritine = voorloper ijzer. Nu dus al ruim een maand ijzertabletten 3x per dag, gestopt met Ropinirol en weg rusteloze benen! Tip: laat je bloed controleren op Ferritine. Je Hb kan goed zijn maar ferritine nog steeds te laag waardoor ferritine tekort niet wordt opgemerkt. Hopelijk kan ik hier iemand anders mee helpen.

08-01-2021 | Vrouw | 52
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren ropinirol 1mg tegen rusteloze benen. Meestal 1 pil half uur voor het naar bed gaan. Soms een halve als ik een avond ergens heen moet waar ik stil zit. Het help perfect. Als ik vergeet krijg ik na een uur al last van rusteloze benen en kan dan onmogelijk slapen. Enige bijwerking is slaperigheid maar voor de nacht alleen maar positief en een goede inslap[lees meer...]er. .

04-12-2020 | Vrouw | 49
ropinirol (1mg)
Ik gebruik dit middel nu 1,5 jaar. 1mg. Een uur na innamen wordt ik regelmatig heel misselijk. Tot overgeven aan toe. Dit heb ik er nog voor over als het goed werkt. Maar na een paar maanden was de werking eigenlijk al bijna weg. Toch blijven nemen omdat ik, 1 x geen pil ingenomen had en toen 14 uur achter elkaar rl had. Ik heb iedere avond en nacht ongeveer 6 uur rl en o[lees meer...]ok armen doen mee. Vroeger heb ik sifrol gehad en dat wil ik nu weer proberen. Kijken of dat nog wat doet. Ik ben sinds een paar maanden in de overgang en het wordt steeds erger. Wat een ramp! Ben echt wel radeloos.

12-07-2020 | Vrouw | 48

30-12-2019 | Vrouw | 44
ropinirol (8mg)
eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.

11-12-2019 | Vrouw | 56

13-10-2019 | Vrouw | 77
ropinirol (2mg)
Onrustige benen
Ik gebruik dit medicijn Ropinirol sinds 2016 Begin ging het prima maar nu is het om niet uit te houden.Soms ga ik naar buiten om het te vergeten. Ik ben een vrouw van 77jaar en verder nog goed ter been.Soorten doe ik nog en ik zoek veel afleiding.Pas alleen naar Canada geweest voor 8 weken.Morgen een afspraak bij de huisarts om een afspraak temaken bij de Neuroloog.

23-05-2019 | Vrouw | 46
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen

10-04-2019 | Vrouw | 31
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van

06-02-2019 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
De medicijnen helpen nu beter sinds de dosis is verhoogt vanaf 4 -02-2019. Ben wel meer misselijker als voor de verhoging van de dosering