Ropinirol

Neupro (19 meningen)
Akineton (16 meningen)

23-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen
10-04-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De medicijnen helpen nu beter sinds de dosis is verhoogt vanaf 4 -02-2019. Ben wel meer misselijker als voor de verhoging van de dosering
30-12-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

1 tablet van 2 mg 1 uur voor ik naar bed ga. Ik word er na een half uurtje misselijk van...tot braken aan toe en krijg heel veel slaap.Rond 9 uur moet ik gaan liggen zo ziek voel ik me.Ik doe nu de pil door de helft en dat helpt wel.Zo rond 19,00 uur en de andere helft om 20.00 uur.
04-06-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb via de huisarts Ropinirol gekregen, nu na ruim een jaar moet ik van 0.50mg naar 2 mg per dag, maar heb zoveel last van slaap, dat het niet leuk meer is. Ik val 's avonds gewoon in slaap. Als ik om 19.30 uur de tablet inneem, is het om 21.30 u gebeurd, ben ik echt aan het slapen... 's Nachts word ik wel eens wakker van de jeuk in mn benen, soms trekt het door naar mn[lees meer...] armen en schouders. Ik vind het helemaal niks, ik wou dat er iets anders op de markt hiervoor was.
18-03-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De 1ste week hielp het medicijn heel goed. Toen nam het af met werken en op laatst werkte het helemaal niet meer. Ik werd erg ziek van deze tabletten kon er niet op functioneren.
11-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Het heeft tot September 2016 goed gewerkt. Nu merk ik steeds vaker dat het al na twee uur is uitgewerkt.
03-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik de tabletten voor mijn restles legs. Ik heb erg veel last van plotseling in slaap vallen ook onder het autorijden. ik had een erg leuke baan in een bruidsmodezaak, maar moest daar 1 uur en 20 minuten voor rijden, dat lukt gewoon niet meer vind dat erg jammer deed het graag. heb ook last dat ik nachten wakker ben, kan niet slapen, slik 12 tabletten op een dag ve[lees meer...]rdeeld zou het kunnen dat ik die alleen in de avond allemaal slik zodat ik overdag minder last heb. ik ondervind erg veel last van de bijwerking
15-09-2014

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Medicijn werkt(e) prima. Werkt eigenlijk nog steeds goed, alleen heb je na lang gebruik steeds meer nodig om hetzelfde resultaat te krijgen. Wat hieraan zeer vervelend is, is, dat je er erg slaperig van wordt en dan ook van het ene moment op het andere in slaap valt. Als ik auto moet rijden neem ik er al zo wie zo geen in want ik heb al een keer met mijn auto op d[lees meer...]e linker weghelft gezeten maar gelukkig zonder dat er een tegenligger aan kwam. Op het moment slik ik ongeveer 20 keer per dag een tablet van 1 mgr (2 mgr. kan ik niet verdragen want dan val ik flauw) Heb pas een operatie ondergaan en als ik daar van op geknapt ben ga ik onder begeleiding van mijn neuroloog afkicken van de ropinirol, want die werkt bij mij althans verslavend en dan ga ik een ander middel proberen. Conclusie, voor mij tenminste: Wordt er erg slaperig van en ik viel ook regelmatig zo maar in slaap Bij een hogere dosering dan 1 mgr, ga ik onderuit Het werkt bij mij verslavend (heb steeds meer nodig voor hetzelfde reultaat)
09-12-2013

12-02-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Helpt redelijk tegen restless legs, wel vervelende bijwerkingen zoals slaperigheid, grieperig gevoel voor ongeveer een uur en lichte misselijkheid. Vandaar dat ik een zo laag mogelijke dosering gebruik.
24-01-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

heb geen baat gehad voor de aandoening, nog steeds in de avond in rust veel last, slapen ging wel heel goed.
09-12-2011

Ropinirol (ropinirol)

nu tweede keer tqblet ingenomen kan niet slapen gister nacht overgeslagen overdag moe vanacht heel raar wakker geworden paniek raar in mijn hoofd dubbel zien duizelig onzeker met de trap afgaan was niet fijn raar in mijn hoofd onzeker de trap af zit nu om drie uur snachts op de bank,moe te zijn voel geen gekke dingen meer wel wat kramp in mijn kuit wat nu verder
17-04-2011

Rls / restless legs syndroom

aangezien ik last heb van misselijkheid door de inname van de ropinirol heb ik in overleg met mijn Neuroloog besloten dat ik deze 4 tabletten in 2 x inneem met een tussentijd van 1 uur (en met eten). Nu heb ik een hele rare bijwerking die NIET in de bijsluiter staat, maar die ik wel wil laten weten voor als er iemand ook last van heeft. 20 min na inname van de eerste 2 tab[lees meer...]letten, krijg ik last van een VERSTOPTE NEUS, deze bijwerking verdwijnt ook weer na 2-3 uur.
07-04-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In lagere dosis hielp redelijk tegen rls.. maar na verhoginig van dosis naar 2 mg kreeg ik extreme slaap 16-18 uur per dag, en als ik wakker werd ontzettende hevige stemmingswisselinhgen met erge depressie en agressie aanvallen. .. uiteindelijk psychotische verschijnselen waardoor ik mezelf of iemand anders wat aan wou doen.... ik schrok ontzettend hiervan... Toen ik ber[lees meer...]edeneerde dat dat sinds die verhoging kwam ben ik gelijk gestopt met deze voor mij zeer gevaarlijke "medicijn" Nu paar dagen later voel ik me wel een stuk rustiger...
17-02-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb veel last van RLS en kreeg Ropinirol voorgeschreven door mijn huisarts Ik ben begonnen met het opbouwen van het gebruik van Ropinirol met tabletten van 0,25 mg van het merk Mylan. Dit beviel prima. Toen ik na de opbouw een verlengrecept kreeg voor de uiteindelijke dosis (1 mg) kreeg ik deze van het merk Pharmachemie. Deze gaven mij ernstige bijwerkingen in de vorm [lees meer...]van erge pijn in mijn gewrichten. Hier ben ik na drie dagen mee gestopt en gebruik nu weer Ropinirol van het merk Mylan. Hiervan heb ik nauwelijks last van bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum