Ropinirol

Neupro (21 meningen)
Akineton (19 meningen)

30-12-2019

Ropinirol (ropinirol)

eind 2013 begonnen met ropinirol na vervelende nachten zonder slapen door RLS, begonnen met ropirol voor een aantal maanden....helaas geen effect, jah het enige effect bij mij was misselijkheid en hoofdpijn, dit op de koop toe toch een aantal maanden de tijd gegeven maar helaas geen effect op de RLS. Na een maand of 5 overgegaan op de baclofen en tot de dag van vandaag ze[lees meer...]er tevreden, ik heb helaas wel 25 mg nodig per dag en dat is best hoog....helaas gaat minderen nog niet. Maar ik ben zeer tevreden over de medicijnen switch.
11-12-2019

13-10-2019

Onrustige benen

Ik gebruik dit medicijn Ropinirol sinds 2016 Begin ging het prima maar nu is het om niet uit te houden.Soms ga ik naar buiten om het te vergeten. Ik ben een vrouw van 77jaar en verder nog goed ter been.Soorten doe ik nog en ik zoek veel afleiding.Pas alleen naar Canada geweest voor 8 weken.Morgen een afspraak bij de huisarts om een afspraak temaken bij de Neuroloog.
23-05-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Dit medicijn helpt uitstekend!! Eindelijk weer lekker slapen
10-04-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In het begin kon ik mijn geluk niet op eindelijk weer lekker slapen, na een kleine 3 weken keerden de klachten terug wederom rls en dus slapeloze nachten. Morgen terug naar de huisarts hoop dat ze me gaan verder helpen. Ik word er nu wel hopeloos van
06-02-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De medicijnen helpen nu beter sinds de dosis is verhoogt vanaf 4 -02-2019. Ben wel meer misselijker als voor de verhoging van de dosering
30-12-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

1 tablet van 2 mg 1 uur voor ik naar bed ga. Ik word er na een half uurtje misselijk van...tot braken aan toe en krijg heel veel slaap.Rond 9 uur moet ik gaan liggen zo ziek voel ik me.Ik doe nu de pil door de helft en dat helpt wel.Zo rond 19,00 uur en de andere helft om 20.00 uur.
04-06-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb via de huisarts Ropinirol gekregen, nu na ruim een jaar moet ik van 0.50mg naar 2 mg per dag, maar heb zoveel last van slaap, dat het niet leuk meer is. Ik val 's avonds gewoon in slaap. Als ik om 19.30 uur de tablet inneem, is het om 21.30 u gebeurd, ben ik echt aan het slapen... 's Nachts word ik wel eens wakker van de jeuk in mn benen, soms trekt het door naar mn[lees meer...] armen en schouders. Ik vind het helemaal niks, ik wou dat er iets anders op de markt hiervoor was.
18-03-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

De 1ste week hielp het medicijn heel goed. Toen nam het af met werken en op laatst werkte het helemaal niet meer. Ik werd erg ziek van deze tabletten kon er niet op functioneren.
11-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Het heeft tot September 2016 goed gewerkt. Nu merk ik steeds vaker dat het al na twee uur is uitgewerkt.
03-09-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik de tabletten voor mijn restles legs. Ik heb erg veel last van plotseling in slaap vallen ook onder het autorijden. ik had een erg leuke baan in een bruidsmodezaak, maar moest daar 1 uur en 20 minuten voor rijden, dat lukt gewoon niet meer vind dat erg jammer deed het graag. heb ook last dat ik nachten wakker ben, kan niet slapen, slik 12 tabletten op een dag ve[lees meer...]rdeeld zou het kunnen dat ik die alleen in de avond allemaal slik zodat ik overdag minder last heb. ik ondervind erg veel last van de bijwerking
15-09-2014

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Medicijn werkt(e) prima. Werkt eigenlijk nog steeds goed, alleen heb je na lang gebruik steeds meer nodig om hetzelfde resultaat te krijgen. Wat hieraan zeer vervelend is, is, dat je er erg slaperig van wordt en dan ook van het ene moment op het andere in slaap valt. Als ik auto moet rijden neem ik er al zo wie zo geen in want ik heb al een keer met mijn auto op d[lees meer...]e linker weghelft gezeten maar gelukkig zonder dat er een tegenligger aan kwam. Op het moment slik ik ongeveer 20 keer per dag een tablet van 1 mgr (2 mgr. kan ik niet verdragen want dan val ik flauw) Heb pas een operatie ondergaan en als ik daar van op geknapt ben ga ik onder begeleiding van mijn neuroloog afkicken van de ropinirol, want die werkt bij mij althans verslavend en dan ga ik een ander middel proberen. Conclusie, voor mij tenminste: Wordt er erg slaperig van en ik viel ook regelmatig zo maar in slaap Bij een hogere dosering dan 1 mgr, ga ik onderuit Het werkt bij mij verslavend (heb steeds meer nodig voor hetzelfde reultaat)
09-12-2013

12-02-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Helpt redelijk tegen restless legs, wel vervelende bijwerkingen zoals slaperigheid, grieperig gevoel voor ongeveer een uur en lichte misselijkheid. Vandaar dat ik een zo laag mogelijke dosering gebruik.
24-01-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

heb geen baat gehad voor de aandoening, nog steeds in de avond in rust veel last, slapen ging wel heel goed.
09-12-2011

Ropinirol (ropinirol)

nu tweede keer tqblet ingenomen kan niet slapen gister nacht overgeslagen overdag moe vanacht heel raar wakker geworden paniek raar in mijn hoofd dubbel zien duizelig onzeker met de trap afgaan was niet fijn raar in mijn hoofd onzeker de trap af zit nu om drie uur snachts op de bank,moe te zijn voel geen gekke dingen meer wel wat kramp in mijn kuit wat nu verder

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum