Sifrol

pramipexol

Ziekte van Parkinson (11 meningen)

Pramipexol (35 meningen)
Ropinirol (32 meningen)
Sinemet (21 meningen)
Neupro (19 meningen)
Akineton (16 meningen)

03-01-2019

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan
09-07-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sifrol werkte na ongeveer 2 jaar niet meer na een zogenaamde drugholiday (tijdelijk stoppen met de medicijnen om bijwerkingen tegen te gaan)
19-02-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.
24-07-2017

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.
24-04-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Goed medicijn dat, bij mij, zonder bijwerkingen werkt. Ik neem dit 1x daags een uurtje voor het slapen gaan. Dan werkt het meestal wel tot de volgende morgen. De werkzame stof is Pramipexol. Daar is ook en goedkopere generieke variant van maar dat middel gaf forse bijwerkingen. [zie daar]
28-02-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Supermedicatie voor deze aandoening. Geeft ook een zeer grote aangename activiteit die werkt op alle spieren en gewrichten. Geeft bij mij ook hulp voor fibromyalgie. Moet wel echt dagelijks gebruikt worden, enige nadeel is dat als de pijn komt er toch een dikke 2 uur duurt dat sifrol echt werkt. Dus op voorhand nemen of op vast dageljks tijdstip.
15-02-2016

04-12-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..
09-07-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik gebruik dit medicijn Sifrol al heel lang wegens restless legs syndroom [RLS] Door de bezuinigingswoede van de zorgverzekeraars kreeg ik op een gegeven moment het generieke middel Pramipexol uitgereikt waarin inderdaad dezelfde werkzame stof in zit. Echter door de naar mijn mening andere hulpstoffen kreeg ik last van ernstige huiduitslag met bijbehorende jeuk waardoor i[lees meer...]k mij tot bloedens toe ging krabben. Voor de effectiviteit moest ik nu ook 2 tabletten in plaats van 1 innemen. Na een paar bezoeken aan de huisarts heb ik deze uiteindelijk zover gekregen dat het originele medicijn Sifrol weer werd verstrekt hetgeen bij de "ijverige" apotheek nog wel eens mis dreigde te gaan. Bij herhaalrecepten moet ik ook steeds weer opnieuw op bovengenoemde problematiek wijzen teneinde Sifrol te krijgen. Langzaam verdwenen de bijwerkingen gelukkig weer.
07-07-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ben precies gedrogeerd, heb twijfels daar het verslavend werkt en eens lichaam aanvaard niet meer af te bouwen, neem langere tijd rivotril ( werkt ook drogerend).
20-05-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Mijn gebruik van Sifrol is toegenomen sinds 2009, ik begon met één tablet. dat werden er al spoedig twee en sinds 2014 zijn het er drie. Mijn rusteloze benen namen af maar het tijdstip waarop het begint kwam steeds vroeger. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen, ik lijd nu aan zowel slaperigheid als slapeloosheid, waarvoor ik slaappillen gebruik. Desondanks slaap ik ve[lees meer...]el te weinig en dat is uitputtend. Mijn goede geheugen is heel slecht geworden van dit medicijngebruik. Een uur na het innemen van de eerste dosis Sifrol (18:00 uur) val ik al weg. Een sociaal leven 's avonds heb ik gedag moeten zeggen. Om 02:00 uur 's nachts ben ik vaak al uitgeslapen. Wisseling naar generieke middelen verergden al mijn bijwerkingen. Overschakelen naar Sifrol MVA gaf allergische klachten als galbulten. Momenteel probeer ik 'cold turkey' af te kicken van de Sifrol, de voordelen wegen niet tegen de nadelen op voor mij.
20-04-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

rusteloze benen in de vroege avond. Neem op aanraden van huisarts 1 pilletje 's middags en 1 's avonds rond 19 uur. Ben dan gerust voor de nacht.
14-04-2015

Onrustige benen

Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.
30-03-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Heb al geruime tijd RLS en deze medicijnen helpen voorlopig. Ben begonnen met 1 pil met avond en zit nu op drie en ik mag er maximaal vier. Ik krijg alleen visus problemen met mijn ogen en dat zou een bijwerking kunnen zijn. Verder geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Maar stoppen is geen optie, omdat ik dan niet meer slaap.
04-02-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

het hielp een geruime tijd maar opeens leek het uitgewerkt , toen na veelvuldig overleg en verwijzing naar een slaapkliniek overgestapt op oxicodon.
30-07-2014

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase