Buprenorfine

buprenorfine

Zenuwpijn (1 mening)
Hernia (0 meningen)
Pijn (algemeen) (0 meningen)

Tramadol (796 meningen)
Oxycodon (283 meningen)
OxyContin (239 meningen)
Zaldiar (222 meningen)
Fentanyl (109 meningen)

18-11-2019

Drugsverslaving

Heb de pleister gekregen om mijn opiaat afhankelijkheid af te bouwen. Heb meer dan een jaar verschillende opiaten moeten nemen voor verschillende pijn klachten. Op een gegeven moment was ik niet alleen lichamelijk afhankelijk maar ook geestelijk. Door de opiaten kon ik van alles weer en werd er ook nooit high van. Kreeg er gewoon een enorme energie boost van, waardoor het [lees meer...]voor mij een makkelijke keus was om er mee door te gaan. Nooit high geen pijn meer en ik kon de hele dag als een razende alles doen en volhouden. Uiteindelijk wou ik er van af en heb via verslavingszorg deze pleisters gekregen. Het wordt langzaam opgebouwd beginnende met een pleister van 5 en na een week omhoog naar 10 ect. Net zo lang totdat je aan de zelfde hoeveelheid zit als het opiaat dat je gebruikt. Daarna is het weer afbouwen van de pleister. Dit schijnt veel minder hevig te gaan dan als je cold turkey of langzaam afbouwen van de medicijnen. Tot nu toe gaat alles goed. De 1e pleister ben ik 1 dag echt heel ziek geweest, omdat de andere opiaten plaats moesten maken voor die van de pleister ( die overigens veel sterker is) daarna ging het weer prima. Ik hoop dat de verdere afbouw ook soepel verloopt.
08-11-2018

Buprenorfine (buprenorfine)

Voor het gebruik van deze, wat goedkopere, pleisters gebruikte ik al Fentanyl pleisters. De specialiste hoopte met en wisseling van trekpleister de pijnbestrijding effectiever te maken. Helaas nam de pijn juist toe. Verder gaf de lijm van dit merk pleister gaf een allergische reactie.
03-06-2018

Artrose

20-05-2018

Buprenorfine (buprenorfine)

In eerste instantie toen het begon te werken had ik helemaal 0% pijn meer! (Begon na 50u te werken bij mij) maar de dosering was dachten we te hoog want werd er echt enorm verward en suf van. Toen beetje geëxperimenteerd met dosering e uiteindelijk weer naar de 10mg. Maar nu doen mijn benen weer zo extreem veel pijn. Het is niet normaal meer.
07-11-2017

Buprenorfine (buprenorfine)

Heb tot voor enkele weken geleden tot mijn volle tevredenheid deze medicatie van het merk butrans gebruikt. Sindskort krijg ik van de apotheker deze van het merk Glenmark. Ik heb hier enorme ontwenningsverschijnselen van, voel me trillerig en grieperig. en dit al enkele weken.
12-08-2017

Rugklachten

na 1,5 jaar gebruik ben ik te snel gestopt. dit resulteerde in twee ziekenhuis opnames. extreme afkick verschijnselen. ziek, misselijk, slapeloosheid, gapen en extreme spasmes of spiersamentrekkingen. de internist en neuroloog stonden voor een raadsel. alles gehad: mri scan, gastroscopie, ct scan, echo van de gal en nieren, div bloedonderzoeken, alles was goed. pas na 5 da[lees meer...]gen werd het verband gelegd met de buprenorfine. er werd meteen een pleister 35 mgu geplakt na 10 uur waren de grootste klachten verdwenen. nu is er een schema opgesteld van 14 weken iedere 14 dgn gaat er 5 mgu af. steeds als er 5 mgu afgaat ben ik behoorlijk ziek een paar dagen. maar niet zo extreem als in het ziekenhuis. stop niet te snel en zonder hulp van uw huisarts met buprenorfine zeker niet als u wat ouder bent.
12-07-2016

Pancreatitis

door gebruik van smelttabletten, geen problemen met maag en darm. Om de dosis te behouden i.v.m verslaving is afbouwen na 4 maanden vooral bij langdurig gebruik nodig. dit is even 2 weken vervelend, maar de lichaamlijke afhankelijkheid van dit med maakt het nodig om niet meer in te hoeven nemen. Bij mij werkt het om de piek van de pijn draaglijk te maken.
05-07-2016

Syndroom van Ehlers-Danlos

Overmatig zweten en opvliegers

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum