Ervaringen met Buprenorfine

buprenorfine

16-11-2023 | Man | 42
buprenorfine (5ug)
Ik heb veel soorten pijnstilling gebruikt amitriptyline tramadol oxycodon amitriptyline met paracetamol en nu buprenorfine moet zeggen oxycodon heeft veel meer pijnstilling gegeven maar door bijwerkingen kon ik niet normaal functioneren buprenorfine ben een paar dagen aan het gebruiken 1 pleister per week heb wat bijwerkingen misselijkheid sufheid en pijn stillend is h[lees meer...]et niet echt moet kijken naar een hogere dosis leven met pijn of pijnstillers bijde onprettig hopelijk zal dit einde zijn van de zoektochten van 6 jaren

13-10-2023 | Man | 61
Pijn (algemeen)
De afbouw van 20mg per dag door middel van pleisters is het ergste wat je kan meemaken, na ongeveer 8 jaar alle heftige middelen voor pijnbestrijding te hebben gebruikt wat niet meer werkte van methadon naar buprenorfine/naloxon pillen, toen pleisters steeds verkleind en steeds ziek, ziek, ziek, druk in hoofd, algehele malaise. Nu gaat het eindelijk minderen, nog een paar [lees meer...]weken volhouden dan ben ik weer mens hoop ik. En de jarenlange ondraaglijke pijn is bij het Amphia Ziekenhuis in Breda binnen 20 minuten opgelost. Daar laten ze je jaren voor lopen na 6-7 mislukte behandelingen bij het ADRZ. Hopeloos allemaal en de zorgverzekeringen maar klakkeloos betalen. Buprenorfine is GIF... Bijna niet van af te kicken, het zit in je hele lichaam.

18-10-2022 | Man | 37
buprenorfine (35ug)
Hernia
Ik gebruik Buprenorfine stickers voor zenuwpijn in de buik na twee lange operaties (ileostoma), voor pijn aan 3 hernias in de rug en een paraestomal hernia bij mijn ileostoma. Ik begon eerst met 20 microgram per uur van Transtec maar dit was helaas niet voldoende om het meeste van de pijn weg te krijgen en zit nu vast op 35 microgram per uur elke 4 dagen. Ik heb 3 jaar lan[lees meer...]g op 400mg Tramadol gezeten maar dit is door de lange duur niet gezond en werkte ook niet meer voldoende. Ik heb ook tijdelijk toen ik op vakantie was Buprenorfine van het merk Teva gehad met dezelfde sterkte maar kreeg een paar uur daarna een zeer hevige zweet aanval en niet veel later een complete psychose en moest toen onverhoopt terug om weer een Transtec sticker op te doen wat wel weer fijn werkte. Op dit moment heb ik geen andere medicatie meer nodig om fatsoenlijk te leven, ik kan eindelijk weer slapen. Ook de Transtec merk heeft wel een aantal bijwerkingen bij mij maar zijn zeer licht. Deze bijwerkingen zijn: Snel zweten, af en toe trillende ledematen, bijna dagelijks hoofdpijn maar extra water dringen en frisse lucht is vaak al voldoende, anders is een Paracetamol ook wel ok. Op de plaats van de pleister zelf heb ik af en toe jeuk en is het rood als de sticker er af moet. Met de pleister (Transtec versie) kan er gerust gedouched worden, kun je in zee gaan of in zwembad zwemmen zonder problemen. Met de Teva versie heb ik opnieuw weer een slecht ervaring en viel tot twee keer een nieuwe sticker er zo af na het fietsen (op borstkas geplakt...)

03-10-2022 | Vrouw | 52
buprenorfine (10ug)
Eindelijk kan ik weer beter functioneren en slapen zonder pijn. Ik heb deze medicatie 8 weken gedurende een week gebruikt. Ik zou stoppen voor een vakantie, maar dat was te vroeg, dus net opiaten brief mee in het vliegtuig en een fijne vakantie gehad zonder pijn! Opstarten was afzien 1,5 dag niks binnengehouden. Zelfs water hield ik niet binnen. Kon evt wat tegen de mi[lees meer...]sselijkheid krijgen . Tegen obstipatie gebruik ik 2 zakjes vezels Heb ik met afbouwen wel nodig , niet spugen , maar heel erg misselijk. Toch zou ik dit middel weer gebruiken . Voor mij beter dan oxycodon. Ik gebruikte dit middel naast Celecoxib.

02-08-2022 | Man | 60
buprenorfine (0,2mg)
Vanwege heftige slijtage aan rug gebruik ik na vele opiaten te hebben geprobeerd en verslaafd er aan geraakt te zijn 2x per dag 2mg/0. 5mg buprenorfine/naloxon, het was een verademing, bijna geen pijn meer na jaren ellende. Helaas nu LIBROXAR gekregen.... WERKT VOOR GEEN METER! Oude merk (paarse doos) is te duur, over naar goedkope "rommel", leve de zorgverzekering. Ik be[lees meer...]n hopeloos, misschien kan ik terug naar oude merk, apotheker is voor me bezig. Zoveel pijn dat het leven niet meer waard is om geleefd te worden.

29-06-2022 | Man | 34
buprenorfine (5ug)
Gebruik voor rug hernia klachten. Moet het ongeveer 3 maanden gebruiken voordat ik een behandeling in het ziekenhuis kan starten, voor nu doet het zijn werk prima! Eerst gebruikte ik een combinatie van tramadol 50 tot 150mg per dag en 25mg lyrica. Maar dit werkt zeker beter. Vooral last van obstipatie, maar macrogel zakjes helpen voldoende. Mijn hartslagen per minuut zijn[lees meer...] wat lager dan normaal.

06-05-2021 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

18-03-2021 | Vrouw | 58
buprenorfine (0,2mg)
Gebruik dit nu sinds 16 dagen en de pijn is inderdaad iets verminderd. Helaas zoveel bijwerkingen dat ik bang ben het toch weer te moeten stoppen. Heftige zweetaanvallen, daarnaast trillingen, duizelig en misselijk.Ook steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen tot ca 1 uur na innemen. En sinds 2 nachten word ik s’nachts wakker en voel me heel erg naar, versnelde hartslag e[lees meer...]n bevingen die door mijn hele lichaam gaan en ik krijg het niet meer warm en heb spierpijn op plaatsen waar ik normaal geen pijn heb. Zelfs tijdens de zweetaanvallen lig ik te rillen en krijg het niet warm. Ik was eigenlijk best blij in het begin omdat je er niet suf van word, en slechts 2 tabl. per dag. En ik gebruik slechts het minste van het minste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel heftig reageer op medicatie.

28-01-2021 | Vrouw | 48
Buikpijn
Geweldige pleisters voor de pijn, totdat ik erge allergische reacties kreeg, brandwonden op de plekken waar de pleister had gezeten. Daarna op 1 plek gordelroos. Nu AB zalf gekregen maar jeetje wat een pijn

07-01-2021 | Vrouw | 38
Hernia
Ben nu afgebouwd van de buprenorfine pleister 30mg en ik sta nu op nul sinds zondag middag wat een hell. Ik zal even vertellen dat ik al zo’n heel anderhalf jaar bijna 2 jaar vreselijke pijn heb gehad na 3 operaties en ze mij aan de pijnstillers hebben gezet daardoor ik had geen keus ik moest wel helaas na 2 zenwublokkades voor mijn rughernia en mijn eigenwijsheid en mijn [lees meer...]zeer hoge pijngrens na zo’n 40 kilo te zijn afgevallen en aan de Nutricia voeding moest ik wel. ik heb een verslavingsachtergrond overwonnen voor deze ellende allemaal kwam PIJNSTILLERS DIE KILLERS!! Ben aan tramadol gezet met langwerkend 200mg en nog veel andere erbij dat was het begin toen kwam ik in Emmen terecht zenwublokades gehad want ik streed net zo lang ik wou tramadol maar daar liet ik het bij geen andere oxicodon of pleisters terwijl ik 40 kilo was afgevallen en niet at ik was een veertje liep bij de diëtiste met voeding want ging gewoon niet meer. Uiteindelijk hebben ze me moeten dwingen om het te nemen bijna maar ik had na de behandelingen van de zenuwblokade in mijn rug nog veel pijn zoveel dat we een spoedoperatie werd gepland die hernia was zo groot 2cm het leukste komt nog mijn huisarts heeft mij maanden laten rondlopen ook hij zei het is geen hernia hoor het is een iisias en dus ga maar naar de fisio na veel aandringen en hij zag dat ik Zo slecht erbij zat er Zo afviel en flauwviel door de pijn en ik (pardon ) daar bijna de hele tent op kop had gezet na 100x vragen om mri scan eindelijk operatie maar wel na bijna een jaar met die hernia die zo gegroeid was in mijn rug ik bleef doorlopen wat dus ervoor gezorg heeft tot flinke schade aan mijn hele linkerkant vanaf mijn teen tot mijn lies voel ik niks nu nog steeds niet Zo erg was het en is het nog!!. Ik ben na mijn operaties gaan revalideren dus ben gelijk in actie gekomen en afgebouwd thuis van de oxicodon zelf 60mg ging opzich wel had wel last van ontwenning maar ja ik wou er perser vanaf doe troep in mijn hoofd ging het verkeerd opiaten en werd er heel down vanbinnen mijn berslavingachtergrond en de trek die ik kreeg naar heroïne tja het achtervolgd je altijd ik had zo hard gevochten voor clean te worden en in mijn kop was dit maar tijdelijk hallo!!! Ik was woest ik ben helaas daarvoor weer naar een afkickkliniek moeten gaan om van de rottige oxicodon af te komen door dit ik slikte nogal wat 100mg totaal . Het was een hell om daar af te komen ik ben in 1x stop gezet en 30mg pleisters gekregen en alle medicatie was weg behalve die pleisters nu na bijna anderhalf jaar ben ik na zondag helemaal zelf afgebouwd thuis en na paar flink beroerd geweest maar slaat op mijn lichaam pijn flinke ontwenningsverschijnselen en 5 weken ben ik nu verder voel ik me nog heel raar elke dag. Sta nu 4 dagen op nul nou ik weer niet of het door alles komt war ik heb meegemaakt met die pijnstillers maar ik heb nog heel veel ontwenningsverschijnselen en ik heb mijn kind al bijna 2 week niet bij me nu ik mis hem vreselijk en ben heel kwaad dat mij dat is overkomen . zal ook echt niet de enigste wezen .Ik loop bij het revalidatie centrum want oprereren gaat niet meer teveel schade en daardoor kans op teveel littekenweefsel en meer pijn wat drukt op mijn zenuw ik zal de rest van mijn leven met pijn moeten rondlopen en zonder pijnstillers dat weer ik wel. Rook elke avond lekker een dikke joint dat pakken ze mij nooit af.. heb al zoveel achter me moeten laten in mijn leven 20 jaar verslaafd geweest aan heroïne en alles overwonnen ik drink niet ik rook verders niet maar rook 1 jointje per dag in de avond mij krijgen ze niet kapot ik heb mijn leven op orde en dat wil ik graag zo houden maar jeetje war was dit een moeilijke hindernis en wat een verdriet heb ik gehad en weer je het allermoeilijkste is dat je alles al kwijt bent door je slecht jeugd van alles en verleden en toch maar doorgaan want 1 ding wil ik graag dat mijn zoon een goed leven heeft en een mama doe er voor hem kan zijn en daar vecht ik nog steeds elke dag voor al is het nog elke dag heel weg moeilijk als je niks hebt alleen je kindje van 6 maar goed ik wil dat toch kwijt aan jullie laat je niet kapot . (Red. tekst verkort tot persoonlijk ervaring met medicijn.)

09-12-2020 | Man | 44
buprenorfine (24mg)
ben vanaf mijn 15e levensjaar verslaafd geraakt kon thuis niet mijn rust vinden dus ging ik de straat op ouderen gaven me maar wist niet wat t was hasj of zoiets. meteen verslaafd ... mijn leven daarna kan ik n boek over schrijven . Vaak een tijd vanaf geweest . maar de drang naar dat stofje is zo groot en het is zo complex en verweven in alles in en om je heen dat t voor [lees meer...]mij n vallen en opstaan is al de tijd waarin ik de Wanhoop nabij was . Heb God hoe kun je me dit aandoen klootzak ik wil ook n leven net als iedereen een meisje om tegenaan te kruipen en de avond mee door te brengen. maar dat zal nooit gaan want jee hoofd is altijd bezig 24-7 met t zoeken naar geld en je bent ook even de deur uit.....het hield nooit op.. zag er uit soms als een schooier en die mannen met die dikke auto.s en mooie pakken voelen zich meer als jij want kijk een da is een junk... terwijl ik wel denk te weten met gemak meer verdien dan jij het is schandalig en niemand gelooft t ook dus heeft t geen zin t hier te melden . toen in 2013 ik voor de allerlaatste keer naar de detox wilde gaan ach ja ik sliep ergens langs de weg en was nergens meer welkom omdat t voor de omgeving heel makkelijk is je moet gewoon stoppen maar jij hebt schijt aan ons je doet wat je zelf wil. Douchen ? hier is de tuinslang het is mooi weer!! Mensen gaan je haten...en ik snap dat best. Maar je bent al zo klein. omdat t je gewoon niet lukt. goed dan ik ga naar de detox. Buprenorfine heeft me een paar jaar CLEAN gehouden.. ikwas zo blij...en mijn hoofd was weer vrij om aan andere dingen te denken aan mijn toekomt..Dus de drang naar Heroine was totaal weg ..niet te begrijpen. je zou t spul in je handen kunen hebben en t gewoon weggooien dat is normaliter ondenkbaar je word ook niet suf . het werkt dagen dus smorgens niet meer in t zweet wakker worden en meteen moeten hebben omdat anders ik niet eens kon opstaan zo uitgeput mijn lichaam voelt. Buprenorfine is echt t proberen waard!! eerste paar dagen zijn wennen maar als je goed bent ingestelt dan kun je gewoon n leven hebben net als anderen. blijf t wel innemen anders komt de hunkering terug t sluimert ergens op de achtergrond maar t komt dat moment en t pakt je!! en je gaat erweer aan. vergeet niet het is Heroine het snoepje van de satan om mensen naar zijn hand te zetten...Denk maar eens goed na wat ik hiermee bedoel? ik gun je alles en nog veel meer recht uit mijn hart!! je moet t zelf doen. En vertrouwen doet niemand je nooit meer forget it scheit aan al doet dat zeer. ik stop met hopen dat t ooit goed komt .. die huissleutel wil ik iet eens meer.ga je eigen weg.. vergeet niet dat je niet bent blijven plakken aan dat spul omdat je zo.n goed en gelukkig leven had... want ik weet nog dat t wel ff doorzetten was uberhaupt die gore troep weg te krijgen...Waarom haalde we geen vanille ijsje destijd? Dus er was een goede reden om letterlijk door de zure appel heen te bijten? think about it? nog n tip... volgens veel mensen die zeggen open kaart spelen bij t leren kennen van nieuw kontakten. bv werk of sportclub of anderszins. Geloof me ook wanneer anderen met zogenaamde stoere praatjes om de hoek komen ik heb dit en ik heb daat gedaan. 1 oor in en ander oor uit en beste is helemaal verwijgen je verleden. je zal ien dat je voor vol word aangezien en kansen krijgt. kortom je gaat vooruit. praat je meet al je goedheid omdat ze daar volgens jouw recht op hebben te weten over je verleden of medicijn gebruik zal je zien dat het klaar is ... er word gelult oer je.. en dat voel je. en dat zal niet in je voordeel gaan werken. het gaat ze geen zak aan .hij vertelt ook niet dat hij na t wer ergens op een parkeerplek een afspraak heeft met een kerel en daar van alles mee uitvreet . of als ie op vakantie naar thailand gaat zich met miderjarigen inlaat... dus doe je voordeel ermee ben niet te opeh. men snapt t niet!! en zijn niet zoals de meeste van ons overgevoelig een 6e zintuig en vanuit t goede denken en anderen dat ook gunnen.. Anderen gunnen jouw niks let op!! ik wens iedereen t beste.gr C

30-10-2020 | Vrouw | 32
buprenorfine (20ug)
Ik slikte eerst oxycodon maar die was te snel uitgewerkt, hen nu deze pleister hen bijna geen bijwerking alleen verstopping, verder merk ik nog niet zo heel veel maar ben er net mee begonnen, maar doet wel al zijn werk . En ik krijg wel slechte gebit van ook door andere medicijn gebruik . Ik ben nog bezig met de opbouw nu naar 20 microgram. Ik ben zeer tevreden over deze[lees meer...] pleister.

07-10-2020 | Vrouw | 67
Pancreatitis
goede ervaring geen bijwerkingen alleen de pleister opplakken heb je altijd hulp bij nodig

31-05-2020 | Man | 81
buprenorfine (5ug)
Door plotselinge wisseling van merkmedicijn Buprenorfine Sandoz 5 microgram/uur, al jarenlang zonder bijverschijnselen, naar Buprenorfine Glenmark 5 microgram/uur direct na gebruik van deze pleisters nare bijverschijnselen zoals algehele verstoring van de nachtrust, jeuk, misselijkheid. Ik ben 81 jaar en hoge bloeddruk patient, Parkinson, hartpatie etc. Substit[lees meer...]utie van het medicijn Buprenorfine Sandoz, wat ik al jarenlang zonder bijverschijnselen gebruik naar alle tevredenheid, wordt dan ook ten sterkste ontraden door KNMP en. BCG. Voor ouderen boven de 80 jaar!,,

30-03-2020 | Vrouw | 58
Artrose
Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.

23-02-2020 | Vrouw | 53
Rugklachten
Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.