Ervaringen met Durogesic

Fibromyalgie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)
Peesontsteking schouder (0 meningen)

27-02-2015 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (300ug)
Nek- / rughernia
Dmv regelmatige afgifte veel betere pijnbestrijding. Met tabletten ontzettend veel last van maag en veel meer last van afhankelijkheid van medicijn en steeds vaker en sneller medicatie nodig. Met pleisters veel beter te regulieren en veel minder last van toename medicatie.

16-02-2015 | Vrouw | 55

11-02-2015 | Man | 63
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Aangezichtspijn
plak reeds duregesic Pleisters vanaf dat zij op de markt zijn verschenen. Voor mij was dit een verbetering in dit opzicht dat ik geen medicijnen meer langs de mond moest nemen. De medicijnen werken bij mij heel goed, maar er is een groot nadeel en dat is de gewenning aan de pleisters. In het begin van 2015 was mijn verbruik gestegen tot 125 u| om de 3 dagen. ik wil hier [lees meer...]een ding kwijt, laat het niet zo ver komen want uw levenskwaliteit gaat zienderogen achter uit. Ik had nog zeer weinig pijn, maar kon zo goed als niets meer zelf. Ik vergeleek mij met een zombie uw geest zegt ge moet Bv afwassen doch uw lichaam weigert dit te doen. Daarom heeft men in de pijnkliniek gezegd u moet met uw durogesic gebruik terug naar beneden. Na veel zweet bloed en tranen ben ik nu terug op 25 u| om de drie dagen maar leid nu weer verschrikkelijke pijn, maar wil echt niets meer langs de mond nemen daar het dan nog slechter gaat. Dus laat u niets opspellen van ga maar wat hoger in het gebruik van durogesic want uw leven word een hel. Ga niet verder dan 50u| per drie dagen en neem tegen de pijn dan toch maar een dafelgan of iets anders bij daar aan de dosering van 50u| nog werkt. Van Een man die alle watertjes Sinds zijn 26 jaar doorzwommen heeft en alles weet over pijn. Ik ben er nu 63.

22-10-2013 | Man | 67
Artritis
Ik ben het betreffend medicament pas opgestart (6 dagen) Ik ondervind echter nog geen beterschap.

26-11-2012 | Man | 52
Bot pijn

19-11-2012 | Man | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Spijtig genoeg moet na verloop van tijd de dosis verhoogd worden. Tot op heden op obstipatie na geen bijwerkingen. Enkel het loslaten van de pleisters is vervelend.

02-02-2012 | Vrouw | 88
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Pleisters voorgeschreven aan mijn moeder tegen pijn (gewrichten en doorligwonden) (88 jaar bekend met CBD) 12microgram voor 3 weken, Ze werd er slaperig van, daarna 25 microgram gedurende een week, ze is plotseling overleden aan een longoedeem, haar hart klopte heel hard de avond ervoor en ze kreeg zuurstof 17u voor haar hartstilstand, die niet reanimeerbaar was, ondanks[lees meer...] hartmassage en de komst van de ambulance 8min later (geen bloeddruk, noch pols). Mijn moeder was zeer sterk, ondanks haar ziekte en ze had geen last van haar hart, dus ik verdenk dit medicijn ervan de reden van haar overlijden te zijn. Is dat mogelijk?

23-11-2011 | Man | 56
Hartpatient / pijn door fybromyalgie
Ik slikte 10 paracetamol/codeine 50 en 10 paracetamol/codeine 20 per 24 uur. Ben door de Durogesic 25 hier in een keer vanaf kunnen blijven. Achteraf gezien was in het begin de Durogesic perfect. Maar op een gegeven moment door verhoging naar Durogesic 50+25 ging ik steeds minder eten en verloor 20 kg in gewicht omdat ik keelproblemen kreeg en maaghernia. Dit zou door de [lees meer...]Durogesic veroorzaakt zijn !!! Maar dan moet je gaan proberen ervan af te komen en mij is dat gelukt tot op heden Durogesic 12. Ik ben echter dood en dood ziek geweest om van die rotzooi af te komen. Onvoorstelbaar wat een probleem. Ik ga spoedig proberen Durogesic 12 niet meer te gebruiken. Als men ervan af kan blijven adviseer ik dit te doen want het is gewoon zelfmoord !!!!!!!! Ik ga de pijnbestrijding oplossen met alternatieve geneeswijzen zoals yoga, meditatie en/ of hypnotherapie.

30-09-2011 | Vrouw | 47
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Chronische pijn na zeven rugoperaties.
Om de 72 uur 1 pleister, als basis tegen de pijn.

09-12-2010 | Man
Chronise rugproblemen met zenuwbanen
heb ook last van copd en ben na opname van 3 mnd afgekickt van 200 mg ( na 15 jaar) naar 25 mg. maar de pijn is alleen maar toegen.

11-10-2010 | Man
Pijnstiller
Ik denk dat ik van dit medicijn te afhankelijk wordt. Ik heb nl een lichte hernia opgelopen met behoorlijk veel pijn in mijn linkerbil-en linkerbeen. Gaarne Ue advies hierin. Kan ik misschien beter paracetemol gaan slikken tegen de pijn?

10-10-2010 | Vrouw
Artrose
Na lang gelopen ( 16 jaar ) te hebben met pijn veroorzaakt door artrose heb ik durogesic gekregen waardoor ik gedeeltelijk in staat ben om me gedurende de dag staande te houden. Ondanks de bijwerking v obstipatie, ben ik hier heel erg blij mee. Durogesic gebruik ik in samenhang met een tensapperaat en verschillende andere pijnmedicatie want helaas alleen het gebruik van du[lees meer...]rogesic haalt de pijn helaas nog steeds niet volledig weg.

30-09-2010 | Vrouw
Chronisch pijn
Het is een bagger medicijn, maar werkt wel. Erg vervelend zijn toch de bijwerkingen, maar echt keuze heb ik niet.

15-09-2010 | Man
Chronische neuropathische pijn
gebruik in totaal 300micr.per uur,dagelijks 1 plakker van 100micr.deze blijft zoals voorgeschreven 3 dagen hangen,nu dixarit bijgekregen om het effekt te verhogen.

02-06-2010 | Vrouw
Pijn bij Fibromyalgie
Ik kreeg last van oedeem bij dit middel. Ik gebruikte eerst de pleisters van 12 mcg, toen ik hoger ging in dosering (25 mg) kreeg ik erg last van vochtophoping, vooral in mijn benen, voeten en handen. Daardoor ben ik gestopt en zit ik nu weer op mijn oude medicatie, Tramadol maar hier red ik het niet mee. Iemand nog ervaringen met andere pijnpleisters behalve Fentanyl/Dur[lees meer...]ogesic?

02-02-2010 | Man