Fibromyalgie (5 meningen)
Pijn (algemeen) (4 meningen)
Artrose (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)
Peesontsteking schouder (0 meningen)

13-04-2020 | Vrouw | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Fibromyalgie
Je wordt er héél snel afhankelijk van en dat is geen lachertje dus bezint voor je eraan begint... Na een bad of douche komt hij los en dien je een andere te plakken, dit is ook het geval bij warm weer wanneer je zweet of in contact komt met zonnecrème... Ik word prikkelbaar wanneer het tijd is om een andere te kleven. Héél lastig. Jammer genoeg kan ik niet meer zonder... �[lees meer...]

27-03-2020 | Man | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (200ug/do)
Ik gebruik ventanyl nu reeds en jaar ik ben begonnen met 25 ug en nog 11 andere medicijn en om die te laten weg vallen zit ik nu op 175 ug denktank. Ik heb geprobeerd om af te bouwen maar de pijn in rug werd zo hevig dat ik na 2 maand te minderen terug moest op bouwen naar 175 ug .Ik zou er liever van af geraken maar kan tot hier toe niet .de problemen zijn begonnen toen [lees meer...]mijn 7 de pijnpomp op eens begon af te stoten ze kwam uit mijn lichaam .als er mensen zijn met goede raad hoor ik het graag .behalve operaties heb ik al verschillende gehad

28-05-2019 | Man | 30
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Hallo. Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug helpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn. Als u kan helpen met info hoor ik het graag.

27-08-2018 | Vrouw | 39
Fibromyalgie
Sinds mijn tienerjaren heb ik al fibro, zonder dat ik het wist, is ook nooit verder onderzocht geweest. Nu de laatste 6 jaar heb ik uiteindelijk de diagnose fibromyalgie gekregen , wat bij momenten vrij pijnlijk kan zijn. Nadeel: is niet te genezen, maar je gaat fysiek er wel stilletjes op achteruit . Zodanig dat je depressief wordt, dat je niet meer in staat bent om je ei[lees meer...]gen huishouden te doen zelfs. En dat je soms van andere personen moet afhangen, wat ik eigenlijk affrontelijk vindt. Mijn schoonmoeder gaat nog alle dagen werken, om jaloers en tegelijkertijd fier op te zijn. Ik weet ,ik moet het leren aanvaarden, maar tot nu toe , is me dat nog altijd niet gelukt. Die durogesicplakkers moet ik er ene om de 3 dagen plakken en dat samen met 3valtrans per dag= gewoon aan de morfine achtingen . En dan heb ik soms nog veel pijn , tegen zenuwpijnen helpt het niet in ieder geval. Bijverschijnselen heb ik nooit niet gehad , alleen een droge mond.

27-11-2016 | Man | 67
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Nierkanker
Had hevige pijn aan de nier ,ben gestart met Durogesic 35 maar de pijn overheerste en ben verhoogt tot 75 ug daarna was de pijn verdwenen. Ben toen gaan afbouwen om de 9 dagen te verlagen naar 50-35-25-12 ug naarmate de pijn afneemt. Ik heb geen bijwerkingen gehad,wel het naar het toilet gaan, maar met movicol is dat goed op regelmaat te houden. Volg nog steeds chemo om d[lees meer...]e 3 weken vanaf september 2015 met een pauze in 2016 mei-juni-juli. Hopelijk blijft de pijn weg.

11-10-2016 | Man | 34
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

12-09-2016 | Man | 25
Artrose
Durogesic 50 mU gebruikt effectief en geen pijn gehad. Enkel de bijwerkingen waren er wel. jeukende bultjes tot pijnlijk. 3 dagen effectiviteit op volle kracht, problemen met de grote toilet dat ik noodgedwongen movilax en movicol moest gaan gebruiken om een toilet bezoek te hebben.

07-01-2016 | Vrouw | 45
Hernia

03-07-2015 | Man | 67
Artrose van de wervelkolom
Heb sinds 7 april, de dag dat ik in de kliniek werd opgenomen, obstipatie van pijnstillers plus een morfinepleister; Ben sinds 3 juni gestopt met de morfine en heb tot heden nog steeds obstipatie; Iemand enig idee wanneer dat ik terug zonder laxeermiddelen naar WC kan gaan? Soms werkt Dulcolax niet en moet ik een lavement (laten) zetten; Hoelang kan deze bijwerking van de [lees meer...]morfine in mijn lijf blijven? DBV

18-05-2015 | Vrouw | 42
Lage rugpijn
overgestapt van transtec naar durogesic wegens allergische reactie

26-04-2015 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Fibromyalgie
de klever doet ze werk alleen vind ik dat hij snel lost , ik plak hem in mijn nek en als ik een bad ofzo neem of zweet dan lost de klever en als er ene keer lucht onder zit is de werking teniet !! Ik weet je moet de klever plakken op een plaats waar vet is maar ik weeg 44kilo dus welk vet!!???

27-02-2015 | Man | 48
fentanyl oromucosaal/transdermaal (300ug)
Nek- / rughernia
Dmv regelmatige afgifte veel betere pijnbestrijding. Met tabletten ontzettend veel last van maag en veel meer last van afhankelijkheid van medicijn en steeds vaker en sneller medicatie nodig. Met pleisters veel beter te regulieren en veel minder last van toename medicatie.

16-02-2015 | Vrouw | 55

11-02-2015 | Man | 63
Aangezichtspijn
plak reeds duregesic Pleisters vanaf dat zij op de markt zijn verschenen. Voor mij was dit een verbetering in dit opzicht dat ik geen medicijnen meer langs de mond moest nemen. De medicijnen werken bij mij heel goed, maar er is een groot nadeel en dat is de gewenning aan de pleisters. In het begin van 2015 was mijn verbruik gestegen tot 125 u| om de 3 dagen. ik wil hier [lees meer...]een ding kwijt, laat het niet zo ver komen want uw levenskwaliteit gaat zienderogen achter uit. Ik had nog zeer weinig pijn, maar kon zo goed als niets meer zelf. Ik vergeleek mij met een zombie uw geest zegt ge moet Bv afwassen doch uw lichaam weigert dit te doen. Daarom heeft men in de pijnkliniek gezegd u moet met uw durogesic gebruik terug naar beneden. Na veel zweet bloed en tranen ben ik nu terug op 25 u| om de drie dagen maar leid nu weer verschrikkelijke pijn, maar wil echt niets meer langs de mond nemen daar het dan nog slechter gaat. Dus laat u niets opspellen van ga maar wat hoger in het gebruik van durogesic want uw leven word een hel. Ga niet verder dan 50u| per drie dagen en neem tegen de pijn dan toch maar een dafelgan of iets anders bij daar aan de dosering van 50u| nog werkt. Van Een man die alle watertjes Sinds zijn 26 jaar doorzwommen heeft en alles weet over pijn. Ik ben er nu 63.

22-10-2013 | Man | 67
Arthritis
Ik ben het betreffend medicament pas opgestart (6 dagen) Ik ondervind echter nog geen beterschap.

26-11-2012 | Man | 52
Bot pijn

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum