Durogesic

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Pijn (algemeen) (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Artrose (3 meningen)
Hernia (2 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)
Peesontsteking schouder (0 meningen)

28-05-2019

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Hallo. Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug helpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn. Als u kan helpen met info hoor ik het graag.
27-08-2018

Fibromyalgie

Sinds mijn tienerjaren heb ik al fibro, zonder dat ik het wist, is ook nooit verder onderzocht geweest. Nu de laatste 6 jaar heb ik uiteindelijk de diagnose fibromyalgie gekregen , wat bij momenten vrij pijnlijk kan zijn. Nadeel: is niet te genezen, maar je gaat fysiek er wel stilletjes op achteruit . Zodanig dat je depressief wordt, dat je niet meer in staat bent om je ei[lees meer...]gen huishouden te doen zelfs. En dat je soms van andere personen moet afhangen, wat ik eigenlijk affrontelijk vindt. Mijn schoonmoeder gaat nog alle dagen werken, om jaloers en tegelijkertijd fier op te zijn. Ik weet ,ik moet het leren aanvaarden, maar tot nu toe , is me dat nog altijd niet gelukt. Die durogesicplakkers moet ik er ene om de 3 dagen plakken en dat samen met 3valtrans per dag= gewoon aan de morfine achtingen . En dan heb ik soms nog veel pijn , tegen zenuwpijnen helpt het niet in ieder geval. Bijverschijnselen heb ik nooit niet gehad , alleen een droge mond.
27-11-2016

Nierkanker

Had hevige pijn aan de nier ,ben gestart met Durogesic 35 maar de pijn overheerste en ben verhoogt tot 75 ug daarna was de pijn verdwenen. Ben toen gaan afbouwen om de 9 dagen te verlagen naar 50-35-25-12 ug naarmate de pijn afneemt. Ik heb geen bijwerkingen gehad,wel het naar het toilet gaan, maar met movicol is dat goed op regelmaat te houden. Volg nog steeds chemo om d[lees meer...]e 3 weken vanaf september 2015 met een pauze in 2016 mei-juni-juli. Hopelijk blijft de pijn weg.
11-10-2016

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

12-09-2016

Artrose

Durogesic 50 mU gebruikt effectief en geen pijn gehad. Enkel de bijwerkingen waren er wel. jeukende bultjes tot pijnlijk. 3 dagen effectiviteit op volle kracht, problemen met de grote toilet dat ik noodgedwongen movilax en movicol moest gaan gebruiken om een toilet bezoek te hebben.
07-01-2016

Hernia

03-07-2015

Artrose van de wervelkolom

Heb sinds 7 april, de dag dat ik in de kliniek werd opgenomen, obstipatie van pijnstillers plus een morfinepleister; Ben sinds 3 juni gestopt met de morfine en heb tot heden nog steeds obstipatie; Iemand enig idee wanneer dat ik terug zonder laxeermiddelen naar WC kan gaan? Soms werkt Dulcolax niet en moet ik een lavement (laten) zetten; Hoelang kan deze bijwerking van de [lees meer...]morfine in mijn lijf blijven? DBV
18-05-2015

Lage rugpijn

overgestapt van transtec naar durogesic wegens allergische reactie
26-04-2015

Fibromyalgie

de klever doet ze werk alleen vind ik dat hij snel lost , ik plak hem in mijn nek en als ik een bad ofzo neem of zweet dan lost de klever en als er ene keer lucht onder zit is de werking teniet !! Ik weet je moet de klever plakken op een plaats waar vet is maar ik weeg 44kilo dus welk vet!!???
27-02-2015

Nek- / rughernia

Dmv regelmatige afgifte veel betere pijnbestrijding. Met tabletten ontzettend veel last van maag en veel meer last van afhankelijkheid van medicijn en steeds vaker en sneller medicatie nodig. Met pleisters veel beter te regulieren en veel minder last van toename medicatie.
16-02-2015

11-02-2015

Aangezichtspijn

plak reeds duregesic Pleisters vanaf dat zij op de markt zijn verschenen. Voor mij was dit een verbetering in dit opzicht dat ik geen medicijnen meer langs de mond moest nemen. De medicijnen werken bij mij heel goed, maar er is een groot nadeel en dat is de gewenning aan de pleisters. In het begin van 2015 was mijn verbruik gestegen tot 125 u| om de 3 dagen. ik wil hier [lees meer...]een ding kwijt, laat het niet zo ver komen want uw levenskwaliteit gaat zienderogen achter uit. Ik had nog zeer weinig pijn, maar kon zo goed als niets meer zelf. Ik vergeleek mij met een zombie uw geest zegt ge moet Bv afwassen doch uw lichaam weigert dit te doen. Daarom heeft men in de pijnkliniek gezegd u moet met uw durogesic gebruik terug naar beneden. Na veel zweet bloed en tranen ben ik nu terug op 25 u| om de drie dagen maar leid nu weer verschrikkelijke pijn, maar wil echt niets meer langs de mond nemen daar het dan nog slechter gaat. Dus laat u niets opspellen van ga maar wat hoger in het gebruik van durogesic want uw leven word een hel. Ga niet verder dan 50u| per drie dagen en neem tegen de pijn dan toch maar een dafelgan of iets anders bij daar aan de dosering van 50u| nog werkt. Van Een man die alle watertjes Sinds zijn 26 jaar doorzwommen heeft en alles weet over pijn. Ik ben er nu 63.
22-10-2013

Arthritis

Ik ben het betreffend medicament pas opgestart (6 dagen) Ik ondervind echter nog geen beterschap.
26-11-2012

Bot pijn
19-11-2012

Artrose - gewrichtsaandoening

Spijtig genoeg moet na verloop van tijd de dosis verhoogd worden. Tot op heden op obstipatie na geen bijwerkingen. Enkel het loslaten van de pleisters is vervelend.
02-02-2012

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Pleisters voorgeschreven aan mijn moeder tegen pijn (gewrichten en doorligwonden) (88 jaar bekend met CBD) 12microgram voor 3 weken, Ze werd er slaperig van, daarna 25 microgram gedurende een week, ze is plotseling overleden aan een longoedeem, haar hart klopte heel hard de avond ervoor en ze kreeg zuurstof 17u voor haar hartstilstand, die niet reanimeerbaar was, ondanks[lees meer...] hartmassage en de komst van de ambulance 8min later (geen bloeddruk, noch pols). Mijn moeder was zeer sterk, ondanks haar ziekte en ze had geen last van haar hart, dus ik verdenk dit medicijn ervan de reden van haar overlijden te zijn. Is dat mogelijk?

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum