Ervaringen met Durogesic

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Fibromyalgie (5 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)
Peesontsteking schouder (0 meningen)

05-06-2022 | Vrouw | 22
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50)
Het is fijn dat het er is voor de mensen waarbij het helpr.. bij mij doet het eigenlijk niks en we blijven maar telkens verhogen..

10-01-2022 | Man | 60
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Met uw arts overleggen om betere andere medicatie te proberen

26-11-2020 | Vrouw | 45
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25)
Non-Hodgkin lymfoom
Het is een goed product maar heel verslavend !! Als de plakker bijna is uit gewerkt of slecht werkt wil je me niet tegen komen dan kan ik heel gevaarlijk uit de hoek komen ik weet nu wat drug verslaafde voelen 😞 ik had 50 nu nog 25 goed afgebouwd maar meer kan niet dan kan ik men kleine huis houden niet doen en heb veel pijn 😞 een tip voor mede mensen als hij snel los [lees meer...]komt door warmte Kleef een doorzichtige plakker over dan blijft hij wel goed zitten. Wat ik wel kan doen is warme baden en zelfs sauna dat is zalig minder pijn en niet los komen !!! Is niet voor iedereen blijkbaar 🥴 pas goed op je zelf en volg de richtlijnen goed en informeer uw mede mensen dat je dit gebruikt

11-11-2020 | Man | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal (50ug)
Veel bijwerkingen maar daar leer je mee leven. Het is veel pijn en geen leven of minder pijn met leven met beperking.

04-09-2020 | Vrouw | 59
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Heel goed tegen de pijn ivm steeds ontstekingen van de nieuwe knie prothese

13-04-2020 | Vrouw | 46
fentanyl oromucosaal/transdermaal (100ug)
Fibromyalgie
Je wordt er héél snel afhankelijk van en dat is geen lachertje dus bezint voor je eraan begint... Na een bad of douche komt hij los en dien je een andere te plakken, dit is ook het geval bij warm weer wanneer je zweet of in contact komt met zonnecrème... Ik word prikkelbaar wanneer het tijd is om een andere te kleven. Héél lastig. Jammer genoeg kan ik niet meer zonder... �[lees meer...]

27-03-2020 | Man | 52
fentanyl oromucosaal/transdermaal (200ug/do)
Ik gebruik ventanyl nu reeds en jaar ik ben begonnen met 25 ug en nog 11 andere medicijn en om die te laten weg vallen zit ik nu op 175 ug denktank. Ik heb geprobeerd om af te bouwen maar de pijn in rug werd zo hevig dat ik na 2 maand te minderen terug moest op bouwen naar 175 ug .Ik zou er liever van af geraken maar kan tot hier toe niet .de problemen zijn begonnen toen [lees meer...]mijn 7 de pijnpomp op eens begon af te stoten ze kwam uit mijn lichaam .als er mensen zijn met goede raad hoor ik het graag .behalve operaties heb ik al verschillende gehad

28-05-2019 | Man | 30
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Hallo. Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug helpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn. Als u kan helpen met info hoor ik het graag.

27-08-2018 | Vrouw | 39
Fibromyalgie
Sinds mijn tienerjaren heb ik al fibro, zonder dat ik het wist, is ook nooit verder onderzocht geweest. Nu de laatste 6 jaar heb ik uiteindelijk de diagnose fibromyalgie gekregen , wat bij momenten vrij pijnlijk kan zijn. Nadeel: is niet te genezen, maar je gaat fysiek er wel stilletjes op achteruit . Zodanig dat je depressief wordt, dat je niet meer in staat bent om je ei[lees meer...]gen huishouden te doen zelfs. En dat je soms van andere personen moet afhangen, wat ik eigenlijk affrontelijk vindt. Mijn schoonmoeder gaat nog alle dagen werken, om jaloers en tegelijkertijd fier op te zijn. Ik weet ,ik moet het leren aanvaarden, maar tot nu toe , is me dat nog altijd niet gelukt. Die durogesicplakkers moet ik er ene om de 3 dagen plakken en dat samen met 3valtrans per dag= gewoon aan de morfine achtingen . En dan heb ik soms nog veel pijn , tegen zenuwpijnen helpt het niet in ieder geval. Bijverschijnselen heb ik nooit niet gehad , alleen een droge mond.

27-11-2016 | Man | 67
fentanyl oromucosaal/transdermaal (12ug)
Nierkanker
Had hevige pijn aan de nier ,ben gestart met Durogesic 35 maar de pijn overheerste en ben verhoogt tot 75 ug daarna was de pijn verdwenen. Ben toen gaan afbouwen om de 9 dagen te verlagen naar 50-35-25-12 ug naarmate de pijn afneemt. Ik heb geen bijwerkingen gehad,wel het naar het toilet gaan, maar met movicol is dat goed op regelmaat te houden. Volg nog steeds chemo om d[lees meer...]e 3 weken vanaf september 2015 met een pauze in 2016 mei-juni-juli. Hopelijk blijft de pijn weg.

11-10-2016 | Man | 34
fentanyl oromucosaal/transdermaal (25ug)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

12-09-2016 | Man | 25
Artrose
Durogesic 50 mU gebruikt effectief en geen pijn gehad. Enkel de bijwerkingen waren er wel. jeukende bultjes tot pijnlijk. 3 dagen effectiviteit op volle kracht, problemen met de grote toilet dat ik noodgedwongen movilax en movicol moest gaan gebruiken om een toilet bezoek te hebben.

07-01-2016 | Vrouw | 45
Hernia

03-07-2015 | Man | 67
Artrose van de wervelkolom
Heb sinds 7 april, de dag dat ik in de kliniek werd opgenomen, obstipatie van pijnstillers plus een morfinepleister; Ben sinds 3 juni gestopt met de morfine en heb tot heden nog steeds obstipatie; Iemand enig idee wanneer dat ik terug zonder laxeermiddelen naar WC kan gaan? Soms werkt Dulcolax niet en moet ik een lavement (laten) zetten; Hoelang kan deze bijwerking van de [lees meer...]morfine in mijn lijf blijven? DBV

18-05-2015 | Vrouw | 42
Lage rugpijn
overgestapt van transtec naar durogesic wegens allergische reactie

26-04-2015 | Vrouw | 43
fentanyl oromucosaal/transdermaal (75ug)
Fibromyalgie
de klever doet ze werk alleen vind ik dat hij snel lost , ik plak hem in mijn nek en als ik een bad ofzo neem of zweet dan lost de klever en als er ene keer lucht onder zit is de werking teniet !! Ik weet je moet de klever plakken op een plaats waar vet is maar ik weeg 44kilo dus welk vet!!???