Ervaringen met Instanyl

Polyneuropathie (1 mening)

08-11-2018 | Man | 59
Hoofdpijn
Is inderdaad een idee om met meerderen een zaak onder leiding van een jurist iets te beginnen tegen Takeda . Ook veel te weinig dosis in de flesjes. Varieert tussen de 20 en 26 dosis i.p.v. 40. Hoe krijgen we contact met elkaar...??? Mvg. G (Mijnmedicijn.nl: via ons platform is het mogelijk te communiceren - alle vragen en antwoorden zonder privé gegevens zijn online[lees meer...] )

19-10-2018 | Man | 48
fentanyl intranasaal (200ug)
Ook ik heb exact dezelfde ervaringen. Ik gebruik al ruim een jaar instanyl neuspray. Er klopt werkelijk niks van de aantal doses die eruitkomen. Ik ben daarom begonnen met het verzamelen van de lege flesjes en schrijf daar de aantal doses op die eruit kwam. Elk flesje heeft een unieke nummer. Het verzoek aan mijn mede gebruikers die er ook klaar mee zijn om mij hun lege fl[lees meer...]esjes op te sturen met daarop de aantal doses die eruit gekomen zijn. Ik wil graag een zaak gaan beginnen tegen de leverancier maar alleen ben ik niet sterk genoeg helaas. Hopelijk kunnen we met zijn allen wel iets bereiken. Mochten er geïnteresseerden zijn neem dan aub contact met mij op. Groet, N.

13-09-2018 | Man | 59
fentanyl intranasaal (100ug)
Beste Lezers, Ik ben degene die hier kenbaar heeft gemaakt dat in inhoud van de Instanyl neusspray verpakking totaal niet klopt. Bij de fabrikant / importeur, zijnde Takeda, wordt je nog net niet uitgelachen, maar je wordt wel teleurstellend geholpen. Feitelijk wordt je helemaal niet geholpen, maar ze hebben het over hun patienten en sturen je vervolgens met een klui[lees meer...]tje het riet in. Bij alle andere instanties in Nederland wordt je totaal NIET geholpen, ze verschuilen zich allemaal achter onzin verhalen, het is niet hun verantwoordelijkheid, het is dit en het is dat, maar er niemand die de zaak durft aan te pakken. Bij een enkele instantie kreeg ik zelfs de opmerking: Ach mijnheer, waar maakt U zich nou toch druk om, U hoeft het toch niet zelf te betalen. Radar heb ik enkele malen benaderd, je hoort er NIETS van. Na al deze teleurstellingen heb ik besloten de zaak te laten rusten. Immers er luistert niemand naar je en de medicijn maffia heeft weer gewonnen. Ik wens U allen een goede gezondheid en geef niet op !! met vriendelijke groet Paul.

12-09-2018 | Man | 59
Hoofdpijn
Door regelmatig ernstige hoofdpijnen fentanyl pleisters 50 ug en enige tij 100 mg instanyl neusspray. Nu doorgestuurd naar de pijnpoli Alleen in de flesjes zitten lang geen 40 doses. de verhouding klopt ook niet, zie hieronder. Er zitten tussen de 23 en 30 doses in één flesje. 1,8 ml (= 10 doses), 2,9 ml (= 20 doses), 5,0 ml (= 40 doses) als je deze goed bekijkt klop[lees meer...]t er iets niet.. 10 doses 1.8 ml en 40 doses zou dus 4x zoveel moeten zijn dus 4 x 1.8 = 7.2 ml en is in werkelijkheid maar 5 ml. Er kunnen dus geen 40 doses in zitten !

11-09-2018 | Man | 57
Artrose

10-05-2018 | Vrouw | 47
fentanyl intranasaal (100ug)
Zeer tevreden. Haalt net de scherpe kantjes van m'n zenuw pijn aan het borstbeen/rug eraf. Helaas 40 doasis. ...euhhh echt niet ....dus ook hier gezeur als het weer eerder op is..

15-08-2017 | Vrouw | 63
fentanyl intranasaal (200ug)
Polyneuropathie
Sinds ik dit ben gaan gebruiken naast fentanyl pleisters en oxycodon heb ik ongeveer 30% minder pijn. Werkt heel erg snel. Zonder deze middelen zou ik denk ik helemaal niets meer kunnen vanwege de helse pijnen dus ik ben er heel erg blij mee. Wat ik niet begrijp is dat zo'n klein flesje bijna 400 euro kost.

31-01-2014 | Vrouw | 40
Hoofdpijn
ben geopereerd na 3 hersenbloedingen. de specialisten weten nog niet precies waar ik last van heb, zenuwpijn, botpijn, schedelpijn. Ik gebruik instanyl, oxynorm en oxycodon. De oxynorm werkt maar kort, de oxycodon helpt alleen tijdelijk als de dosis wordt verhoogd. Door de instanyl ben ik ca 1 uur bijna pijnvrij.

28-10-2021 | Man | 64
fentanyl intranasaal (100ug)
Ik gebruik instanyl om dat ik de gehele dag een pijn score heb van 8/9.dat komt om dat ik 45 keer bent geopereerd aan mijn beide knieën.er is geen verbetering meer dus de instanyl ga ik nog heel lang gebruiken.a ook is mijn apotheekker er wel niet mee eens .ik heb de pijn hij niet. Met slikken voor al met eten daar moet je rekening mee houden.de slik spieren werken dan and[lees meer...]ers

25-06-2020 | Man | 52
Blaaskanker
Gebruik dit medicijn tegen pijn. Het medicijn werkt zeer effectief. Ik loop al enige tijd tegen het feit aan dat er te weinig sprays in de flesjes zitten. Ik heb al eerder op deze site gelezen dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben ervaren. Ik ben erg benieuwd of er op dit moment nog meer mensen zijn die dit probleem hebben. Want het zorgt keer op keer voor di[lees meer...]scussie bij de apotheek en huisarts die dit niet geloven. Je wordt voor gek verklaard en zeggen dat je grootverbruiker bent. Ik wil stappen gaan ondernemen maar daarvoor wil ik wel inventariseren of er op dit moment anno 2020 nog meer mensen zijn met dit probleem.... Wilt u zo vriendelijk zijn om dit in de reactie te laten weten. Alvast vriendelijk bedankt.

17-10-2019 | Vrouw | 45
Lage rugpijn
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma

11-07-2018 | Man | 61
Lokale verdoving
Ik gebruik instanyl op aan raden van de pijn polie specialist. In 2014.na een zeer zware bacteriën in de knie.en na diverse knie operatie houd de instanyl.mij op de been zit op 6 in heden per dag dus ik heb ook problemen met de huisarts en de aphotheet elke week moet ik het bij de huis arts vragen of ik instanyl mag hebben.en telkens horen je bent verslaafd.heb nu Hulp gez[lees meer...]ocht bij de pijn poli en die hebben het zwart op wit aan de huis arts gesteurd heb ook mijn operateur achter mij staan .en toch mijn huis arts zet zijn hakken in het zandaar om terug tekomen over het gebruik van de 40 inhoud.van het flesje.dus niet .als ik 6 keer perdag in neemt kom ik dus tekort.moet om de 7 dagen een recept aan vragen bij de huis arts.dus wat ik lees is bij mij herkenbaar. Met vriendelijke gr., P.

09-03-2018 | Vrouw | 38
fentanyl intranasaal (50ug)
Lage rugpijn
Ik heb ook de flesjes getest en indd 1: 28 sprays 2: 34 sprays 3: 31 sprays 4: 27 sprays Geen 40 dus !!? Ook ik krijg steeds commentaar van de apotheker dat ik te vaak en te veel gebruik terwijl ik me netjes aan de dossering hou Vervelend want het middel is misschien wel sterk of/en verslavend maar het zorgt dat ik meer kan en veel momenten vrijwrl pijnloos ben. [lees meer...] En doordat er minder inzit dan erop staat zit ik vaak een hele dag onnodig met pijn.

22-11-2017 | Man | 58
fentanyl intranasaal (100ug/do)
Ik gebruik sinds enige tijd Instanyl neusspray in de verpakking met 40 doses. Over de kwaliteit van dit geneesmiddel niets dan lof. Wat mij ernstig verbaasd is dat er absoluut geen 40 doses in de verpakking zitten. Ik heb nu bij 4 flesjes getest wat er aan doses uitkomt en dat zit op 23 tot 27 doses. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring.

01-12-2011 | Vrouw | 57
fentanyl intranasaal
Na 2 maanden veel pijn gehad te hebben ivm botuitzaaiingen heb ik dit middel gekregen na een gesprek met een pijndeskundige. In een flesje ziten 50 doseringen, nu nog 7 over en ik gebruik het al 9 dagen niet meer..Kan zijn dat de Liryca en morfinepleister ( fentanyl) en paracetemols nu goed samen gaan werken en daardoor ik eindelijk van de pijn af ben. Zelf is de Instan[lees meer...]yll een uitkomst, werkt heel snel..Alleen oppassen met fietsen en autorijden.. Door alles wat ik slik weet ik niet welke bijwerkingin van wat komt...Kon nu wel stoppen met de slaappillen, doordat ik eindelijk van de pijn af ben. Het openkrijgen van het doosje zie ik ook als een probleem.Gebruik het doosje alleen als ik weg ga.

05-11-2010 | Man
Artrose, neuropijn.
Gebruik Oxycontin en Oxynorm tegen de pijn. Bij doorbraakpijn neem ik Oxynorm. Het nadeel is altijd dat dit pas na minimaal 30 minuten gaat werken. Zodoende zit je altijd ruim een half uur met zware pijnen. Nu gebruik ik Instanyl eerst 100 mg en nu 200 mg. Erg makkelijk te gebruiken is een neusspray. Na ongeveer 5 á 10 minuten werkt het, zoniet nog een spray in het andere[lees meer...] neusgat. Heb echt heel goede ervaring met dit medicijn. De pijn periode´s zijn goed ingekort. Dit is echt een plus. Bijwerkingen zijn handelbaar, welke ik ervaar is sufheid en slaperigheid. Wat ik als nadeel ervaar is het doosje. Zeker met mijn artrose is dit met de kindersluiting een drama om te openen.