Ervaringen met Instanyl

fentanyl intranasaal

Polyneuropathie (1 mening)

25-01-2024 | Vrouw | 38
Clusterhoofdpijn
Ik zou heel graag willen weten hoeveel mensen er problemen hebben met het aantal doseringen die er uit 1 spray komen. Zodat ik naar mijn neuroloog en apotheek kan stappen en laten zien dat ik het niet uit mijn duim zuig. Ik zag al heel veel reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben, maar zou het graag duidelijk onder mijn bericht willen zien. Ik moet met 1 flesje [lees meer...]2 weken doen maar zelfs na 1 keer sprayen zie ik al dat de inhoud zakt, doe ik iets verkeerd? Hij staat netjes rechtop, ik zit rechtop tijdens het gebruik en pomp dan 1x. Ik mag dit max.3 keer per week gebruiken ivm verslavings gevaar, ook al heb ik dagelijks rond de 17 aanvallen van clusterhoofdpijn. Het is een gigantisch drama bij de apotheek en zelfs zo erg dat ze de aanvals medicatie imigran ( die de aanval met +/- 15 minuten afbreekt) niet meer voor willen schrijven evenals de oxycodon. Ik gebruik al mijn medicatie zoals voorgeschreven, maar op dit moment lijkt het wel alsof alles zwaar onder de loep wordt genomen. Zonder pijnmedicatie zit er nog maar een ding op voor mij en dat weten alle artsen bij wie ik onder behandeling ben, en het expertise centrum euthanasie is ook al ook al op de hoogte van mijn situatie. Het is gewoon mensonterend wat er gedaan wordt, dagelijk ga ik door een hel, zoals meerdere mensen zoals ik hier lees. Maar het is toch van de zotte dat kosten en verslaving boven pijn gaan. Ik heb een dochter van 13 en die ziet haar moeder alleen nog maar in bed omdat ik ieder moment een aanval kan krijgen, dit is geen leven meer en ik weet ook echt niet meer bij wie of wat aan te kloppen. Ik ben gewoon echt volledig op en het enige wat ervoor zorgt dat ik nog even uit bed kan komen mag ik nauwelijks gebruiken. Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat er zo met mensen om gegaan wordt. Hebben jullie nog tips, waar ik eventueel vervolgstappen kan gaan zetten?

09-08-2023 | Vrouw | 56
Rugklachten
Ernstige rug- en bekkenklachten. Meerdere operaties gehad. Daar dystrofie aan over gehouden. Die aanvallen zijn zo krankzinnig dat mij niets anders rest dan Instanyl. Ik kan eigenlijk niet zonder. Wie kan iets zeggen over de verslaving risico van dit middel.

29-01-2022 | Vrouw | 33
Niersteen / -stenen
Ik gebruik dit sinds vorige jaar maart ook ik zit vaak zonder omdat de dosering niet klopt. Ik ben op van het strijden bij me huisarts en apotheek omdat dit wel de enige middel is wat werkt voor mij. Als iemand mij zou kunnen helpen dan heel graag 😥

28-09-2021 | Vrouw | 44
fentanyl intranasaal (100ug/do)
Heel fijn medicijn. Alleen dat mensen schrijven dat er teweinig sprays in de een flesje zitten klopt niet. Ik schrijf al langer als een jaar het aantal sprays op en er zitten ipv 40 altijd meer erin. Meestal 44 a 45.

15-09-2021 | Vrouw | 45
Ademhalingsproblemen
Ik krijg het voor copd en gebroken ruggewervels door gebruik pretnison nu osteoporose. Krijg voor 6x per dag, om 2 wkn. De inhoud van 40 dosissen klopt nooit 28 of 30 ipv 40.En bij apotheek altijd gezeik te weinig,dag te weinig, is voor mij een dag ellende. Ik heb het niet voor de lol zonder kan ik niks meer en verga van de pijn.

08-09-2021 | Vrouw | 42
fentanyl intranasaal (50ug/do)
Doe daar graag aan mee, de aantal dosis in een flesje klopt na lange na niet

25-08-2020 | Vrouw | 58
Buikpijn
Ik heb vreselijke buikpijn aan de rechterkant gebruik soms 3 x p dag en mijn fles is altijd eerder leeg als dar zou kunnen hoe kan dit en ja het is altijd een gevecht tussen de arts apotheek en mijn man dat ik teveel gebruik

17-10-2019 | Vrouw | 45
Lage rugpijn
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier,ik heb een vraag. Ik neem twee keer per dag nu de instanyl bij doorbraak pijn. Maar ik ben erg bang om er verslaafd aan te raken. Mag ik weten hoe het afbouwen of stoppen ermee bij jullie is gegaan.? Kan iemand mij aub helpen, ben er namelijk een beetje bang voor Liefs Emma

16-05-2019 | Vrouw | 26
fentanyl intranasaal (200ug/do)
Alvleesklierontsteking
3 jaar gebruikt. Werkt goed tegen de pijn en werkt direct na 5 minuten.

05-05-2019 | Vrouw | 40
Darmproblemen - verstopping
Mijn diagnose hierboven kreeg ik niet correct. Ik heb een stoma. Na heel veel ellende. Een weekje fentanyl/Instanyl kan wellicht, maar ik heb het een 1,5 jaar gekregen en dan is het afkicken keihard. Ik woog 45 kg bij 1.72m en heb me laten opnemen om er vanaf te komen. Thuis lukte het niet, ondanks alle hoge bergen die ik al beklommen had. En wat waren die afkick-weken zwa[lees meer...]ar! Mocht ik ooit weer aan de fentanyl of Instanyl gaan, is het als ze weer, maar dan echt ECHT, zeggen dat ik dood ga. Verder raak ik die troep werkelijk NOOIT meer aan. Besef waar je aan begint! Alsjeblieft!

22-10-2018 | Vrouw
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik ben zelf afvocaat en gebruik dit middel ook, en heb ook de ervaring dat er veel minder inzit. Heb ook de doses bijgehouden. Zouden diegene actie willen ondernemen contact met mij willen zoeken op (… prive gegevens verwijderd) Op die manier kunnen wij samen iets ondernemen. Groet

10-05-2018 | Vrouw | 47
fentanyl intranasaal (100ug)
Zeer tevreden. Haalt net de scherpe kantjes van m'n zenuw pijn aan het borstbeen/rug eraf. Helaas 40 doasis. ...euhhh echt niet ....dus ook hier gezeur als het weer eerder op is..

29-03-2018 | Vrouw | 55
fentanyl intranasaal (50ug)
Ik gebruik ook fentanyl neusspray en haal er ook geen 40 doses uit zoals ze beweren. Dus ook elke keer dat gezeur bij de apotheek dat het wel snel gaat. Doodmoe wordt ik er van ik heb al genoeg aan mijn hoofd.

09-03-2018 | Vrouw | 38
Lage rugpijn
Ik heb ook de flesjes getest en indd 1: 28 sprays 2: 34 sprays 3: 31 sprays 4: 27 sprays Geen 40 dus !!? Ook ik krijg steeds commentaar van de apotheker dat ik te vaak en te veel gebruik terwijl ik me netjes aan de dossering hou Vervelend want het middel is misschien wel sterk of/en verslavend maar het zorgt dat ik meer kan en veel momenten vrijwrl pijnloos ben. [lees meer...] En doordat er minder inzit dan erop staat zit ik vaak een hele dag onnodig met pijn.

15-08-2017 | Vrouw | 63
fentanyl intranasaal (200ug)
Polyneuropathie
Sinds ik dit ben gaan gebruiken naast fentanyl pleisters en oxycodon heb ik ongeveer 30% minder pijn. Werkt heel erg snel. Zonder deze middelen zou ik denk ik helemaal niets meer kunnen vanwege de helse pijnen dus ik ben er heel erg blij mee. Wat ik niet begrijp is dat zo'n klein flesje bijna 400 euro kost.

31-01-2014 | Vrouw | 40
Hoofdpijn
ben geopereerd na 3 hersenbloedingen. de specialisten weten nog niet precies waar ik last van heb, zenuwpijn, botpijn, schedelpijn. Ik gebruik instanyl, oxynorm en oxycodon. De oxynorm werkt maar kort, de oxycodon helpt alleen tijdelijk als de dosis wordt verhoogd. Door de instanyl ben ik ca 1 uur bijna pijnvrij.