Ervaringen met Oramorph

mening

Oramorph

morfine

Lage rugpijn (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Artrose (1 mening)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (1 mening)
Pijn (algemeen) (1 mening)
Polyneuropathie (1 mening)

Oramorph

23-07-2012 | Vrouw | 35
morfine
Endometriose
Ik ben een vrouw van 35 jaar die al 20 jaar lijdt aan ernistige endometriose. Ik heb 15jaar lang tijdens elke menstruatie een paar dagen kermend van de pijn in bed gelegen. De huisarts schreef een soort Iboprufen voor, wat totaal niet hielp tegen de helse pijnen. Ik ben een aantal keer mijn baan kwijt geraakt omdat ik zo vaak ziek was. Na 15 jaar was de pijn zo ondraaglijk[lees meer...] geworden dat ik in het ziekenhuis belandde en naast een kijkoperatie een spuit morfine kreeg. Eindelijk was de pijn even wat meer op de achtergrond. Ze konden niet opereren omdat ze bang waren dat ze de rommel in mijn buik (overal verklevingen en endometriosehaarden) nog erger zou worden en ik een stoma zou moeten gaan dragen. Met een lading Oramorph naar huis gestuurd. Sindsdien ladingen Oramorph gebruikt, daarna morfinepleisters en tenslotte Oxycontin. Hoewel het goed helpt tegen de pijn ben ik ook geestelijk compleet verslaafd geraakt. Omdat je je nog enigsinds goed wilt voelen, de pijn niet wilt en je je niet continu doodmoe wilt voelen, ga je er steeds meer van gebruiken. Ik zat 1,5 week terug op 2 x 60 mg per dag. De huisarts dacht dat ik 2 x 15 mg gebruikte, dus op een gegeven moment vroeg hij zich af waarom die medicijnen zo snel op waren. Heb toen maar gezegd dat ik het gevoel had afhankelijk te zijn (hoewel ik dat natuurlijk allang zeker wist). Sindsdien ben ik aan het afbouwen. Omdat de HA dacht dat ik minder gebruikte, moest ik direct naar 2 x 15 mg per dag. Ik kreeg gepaste hoeveelheden voorgeschreven en moet elke week naar de HA om te bespreken hoe het gaan. Het afbouwen is verschrikkelijk, heb er geen andere woorden voor. Zit inmiddels op 2 x 10 mg per dag, maar af en toe moet ik een extra pilletje nemen om de gekte tegen te gaan. Ik weet van gekheid niet wat ik moet doen als de Oxycontin begint uit te werken. Het voelt als jeuk in mijn lijf, mijn spieren doen raar en ik kan amper mijn bed uitkomen om naar t toilet te gaan, zo doodmoe voelt mijn lijf. De pijn valt mee, das het enige wat meevalt. Morgen ga ik naar 2 x 5 mg per dag, dus dan worden de klachten weer erger. mijn HA gaat het me denk ik nooit meer voorschrijven, hoeveel pijn ik ook heb. Ik heb mijn vriend en goede vriendinnen verteld dat ik verslaafd ben en dat lucht enorm op. Naast de Oxycontin blow ik elke avond, vooral nu ik aan het afbouwen ben, dan kan ik tenminste snachts een paar uur slapen zonder dat verschrikkelijke gevoel. Daar moet ik ook vanaf, net als van het roken, maar eerst maar helemaal van die vervloekte Oxycontin af.