ziekte

Endometriose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor endometriose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: endometriose

29-10-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

20-09-2019

Endometriose

Inmiddels 4,5 jaar aan de Lucrin. Het enige middel dat bij mij werkt. Wel kan ik er helaas steeds minder goed tegen. Ik krijg steeds meer bijwerkingen en deze worden ook heftiger. Mijn leven staat al een aantal jaar stil. En ik heb nog 4 jaar Lucrin te gaan. Geen idee hoe ik deze door moet komen. Het is niet alleen lichamelijk erg zwaar en vernederend, het drukt ook zwaar [lees meer...]op mijn geestelijke gezondheid.
18-08-2019

10-08-2019

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Endometriose

Ik heb jaren de pil gebruikt en me uiteindelijk laten steriliseren. Mede omdat de pil lastig is hormonen bevat en omdat ik libido verlies had. Nu bleek tijdens een operatie dat ik ernstige endometriose heb. Ik had geen keus en moest weer aan de pil. Prikpil is dan een goede keus qua hormonen samenstelling. Direct stopte de menstruaties. Wel eerste dagen wat vermoeider en l[lees meer...]ichte hoofdpijn. Maar dat nemen we maar voor lief. Ook libido is wel wat minder. Maar ik ben er toch blij mee!
07-08-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Endometriose

Op het vermoeden van Endometriose is deze pil (leverancier Wecare) voorgeschreven na 8 jaar geen gebruik van hormonale anticonceptie. Na 1 dag was ik al zo misselijk en duizelig dat ik ziek naar huis ben gegaan. Uiteindelijk bijna 1 week in bed gebleven voordat ik besloot dat het echt niet ok was. En in overleg met artsen (gyneacoloog, huisarts en neuroloog) overgestapt b[lees meer...]en naar microgynon 30 van Bayern. Deze heb ik in het verleden zonder bijwerkingen geslikt. Ik ben hier erg van geschrokken, inmiddels weet ik dat, ondanks dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn, de apotheek een alternatief geeft wanneer niet expliciet microgynon 30 wordt voorgeschreven door de arts. Mijn eigen aptheek (deze pil via ziekenhuis apotheek verkregen) heeft mij verteld dat de pillen van Wecare inmiddels niet meer geleverd worden, ik heb waarschijnlijk restvoorraad gekregen. Weet niet waarom de pillen niet meer geleverd worden. Op deze wijze verlies je wel het vertrouwen. Als de intentie was om kosten besparend in te kopen is dat in mijn situatie al aardig mislukt. De overige kosten, die niet ten laste van mijn eigen risico komen zijn al veel hoger dan die 2 euro die met inkoop bespaard is.
15-05-2019

Endometriose

Drie maanden eens per maand Lucrin injectie gehad (in de bil) i.v.m. ernstige endometriose en kinderwens. Vorig jaar geopereerd aan endometriose, daarna eerste IVF ronde, helaas zonder succes. Daarna moest ik drie maanden pauze, voordat ik verder mocht met IVF. Besloten i.p.v. de pil Lucrin te gebruiken gedurende de rustmaanden. Verwachtte veel ellende vanwege de vele moge[lees meer...]lijke bijwerkingen en nare verhalen die ik geleden had, maar het viel me gelukkig erg mee en voor mij werkte het heel goed. Sterker nog, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Eerste maand nog wat bloedverlies, af en toe een opvlieger en soms wat moeite met slapen. De tweede en derde maand ook nog af en toe een opvlieger en wat meer afscheiding dan normaal. Maar verder voelde ik me top: geen opgezette buik, geen endometriose pijn (wat ik al 20 jaar elke dag heb, ook na de operatie) en voor mij gelukkig geen emotionele roller coasters, maar juist ontzettend stabiel (ook erg fijn voor m’n vriend) en opgewekt. Na de uitwerking laatste Lucrin injectie merkte ik dat ik weer emotioneel werd en niet meer opgewekt. Buik doet weer pijn en is weer opgezet. Nu bezig met de volgende IVF ronde. Hopelijk succesvol dit keer, zo niet dan wil ik daarna absoluut weer de Lucrin injecties tijdens de rustmaanden.
08-04-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Endometriose

effectiviteit op endometriose weet ik niet, is niet getest in die periode.
08-04-2019

Desogestrel (desogestrel)
Endometriose

In tegenstelling tot de gewone pil geeft deze geen verhoogd risico op trombose. Daarnaast kwam ik van de gewone pil wat aan, van deze pil niet. Ik voel me beter met dan zonder pil en de cystes in mijn eierstokken zijn flink geslonken, blijkt uit de echo. Ook veel positieve bijwerkingen: geen menstruatie meer, heerlijk!
02-04-2019

Mirena (levonorgestrel)
Endometriose

Omdat ik al zolang als dat ik ongesteld ben kamp met ernstig bloedverlies en pijn de hele maand door, omdat ik endometriose heb, heb ik vorig jaar april de mirena spiraal laten plaatsen. Vergeleken met de pijn die ik tijdens mijn menstruaties had vond ik het plaatsen meevallen. Het eerste half jaar was erg rommelig. Erg veel bloedverlies, veel buikkrampen en pijn in mijn o[lees meer...]nderrug. Maar na 6 maanden had ik het idee dat er eindelijk resultaat was. Voor het eerst in mijn leven regelmatig ongesteld, 4 dagen ipv 14 en het belangrijkste nog, zonder pijn! Helaas was dit van korte duur. 9 maanden na het plaatsen van de spiraal kreeg ik weer hele ernstige bloedingen en pijn. Na controle bij de gynaecoloog bleek dat mijn spiraaltje uitgezakt was. 2 weken later moest ik terug komen om het spiraaltje opnieuw omhoog te plaatsen. Zo erg als dat het plaatsen in eerste instantie mee viel, zo erg viel het nu tegen. Het spiraaltje bleek vast te zitten aan mijn baarmoederwand en moest dus eerst los getrokken worden om vervolgens naar boven te duwen. Ik ben bijna flauwgevallen van de pijn. Maar het zat er gelukkig op dacht ik. Maar helaas, 6 weken lang bloedverlies gehad met veel pijn en bij de nacontrole bleek dat het spiraaltje opnieuw uitgezakt was. Ik moet nu volgende week het spiraaltje laten verwijderen en beslissen of ik een nieuwe laat zetten of dat ik over ga op een implanon staafje.
19-03-2019

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)
Endometriose

sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??
13-02-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Endometriose

Alle huisartsen die de pil voorschrijven voor endometriose voor mensen zonder kinderwens jullie zijn zo dom !!!! Bij mensen met borstkanker geven jullie toch ook niet de pil of wel????? Een hormonale ziekte bestrijd je niet met hormonen want dan ga je het juist voeden dus heb jij endometriose laat je niet gek maken door je domme huisarts!!! Je moet hormoonremmers krijgen [lees meer...]
11-01-2019

Mirena (levonorgestrel)
Endometriose

Ik heb al altijd zeer hevige pijn gehad bij mijn maandstonden. Flauwvallen, overgeven, niet recht kunnen lopen,... waren maandelijks aanwezig. Hierdoor ben ik begonnen met de pil (gestodelle 20) te nemen. De pijn was er nog steeds maar in mindere mate. Na een paar jaar kreeg ik te veel last van tussenbloedingen als ik deze 3 maand doornam, ook had ik acne die opkwam tijde[lees meer...]ns de maandstonden. Hierdoor heeft de gynaecoloog mij Annaïs 30 voorgeschreven. Het grote voordeel was dat ik deze pil 6 maand mocht doornemen, en de acne verdween. De tussenbloedingen bleven weg, maar niet voor lang. Na ongeveer 2 jaar kreeg ik weer last van tussenbloedingen, die meer leken op echte maandstonden dan wat bloedverlies. Nadat ik een maand bloedingen had, die de ene dag erger waren dan de andere, heb ik terug contact opgenomen met mijn gynaecoloog. Ik heb waarschijnlijk endometriose. Hierdoor heeft zij mij aangeraden om een Mirena spiraaltje te laten zetten. Dit was een zeer pijnlijk gebeuren. Omdat dit onverwacht was had ik geen pijnstilling kunnen nemen op voorhand. Ik heb een slechte reactie gedaan op het plaatsen. Werd lijkbleek, rillingen, flauwte, hevige krampen en zelfs overgeven. Ik heb bijna een uur moeten neerliggen tegen dat ik recht kon staan. Even pijn voor 5 jaar minder pijn dacht ik. Maar fout gedacht. Omdat de gynaecoloog zei dat ik in het begin nog vaak bloedingen ging hebben, zei ze dat ik mijn pil nog even mocht doornemen. Na een paar dagen hevige pijn en een week wat ongemak, leek alles goed te verlopen. Had geen maandstonden meer gehad, geen pijn, niets. Was zeer tevreden en dacht echt dat dit de oplossing was geweest. Op controle gegaan en alles zat goed, dus gestopt met de pil. Nu kwamen de bijwerkingen van Mirena. Ik kreeg Acne die ik nog nooit had gehad, ik kan de puistjes op mijn gezicht, borst en rug niet eens tellen. Daarnaast kreeg ik hevige haaruitval. Wat er normaal uitviel in een hele week kwam er nu in een dag uit. Ook heb ik een zeer gevoelige huid, waarbij ik dus vaak eczeem heb, dit valt normaal goed te onderdrukken met vette zalf en af en toe een cortisone creme, maar sinds de mirena is het 10x slechter geworden. Ik dacht dat deze klachten wel gingen afnemen, nam extra vitaminen en ijzer zodat de klachten zeker niet daarvan kwamen, maar niets hielp. Ook heb ik veel bloedingen, niet qua bloedverlies of pijn, maar om de 2 weken heb ik wel mijn maandstonden. Hierdoor heb ik in plaats van 1 week hevige pijn, nu 2 weken matige pijn. Heb ook wel vaak krampen tussendoor. Nu 6 maand na het plaatsen van mirena en 4 maand nadat ik de pil gestopt ben, twijfel ik hard om de mirena er in te laten zitten. Ik denk er nu aan om terug de pil te nemen tot ik terug naar de gynaecoloog kan gaan. Jammer genoeg weet ik niet wat mij wel zal kunnen helpen.
09-01-2019

Endometriose

ik had ernstige kolieke aanvallen in de buik door aanwezige myomen en endometriose in het buikgebied.
28-12-2018

Tramadol (tramadol)
Endometriose

Na jaren doormodderen nu eindelijk een pijnstiller waardoor ik weer normaal kan functioneren! Onderdrukt de pijn voor 90%. Gebruik 2 a 3 dagen p/m. Voel me vaak (fijn) zweverig en vrolijk na gebruik. Kom wel slechter in slaap, af en toe gekke dromen.
27-09-2018

Orgametril (lynestrenol)
Endometriose

Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.
14-09-2018

Oxycodon (oxycodon)
Endometriose

Oxycodon voorgeschreven gekregen voor de endometriose pijn. Zowel de snelwerkende en de traagwerkende gehad. Beide nauwelijks effect. Pijn bleef net zo erg, wel misselijk en beetje het "gare,lamme" gevoel. Voor mij geen goed middel helaas.
14-09-2018

Morfine (morfine)
Endometriose

Ernstige vorm van endometriose, Helaas reageer ik nauwelijks op de andere morfine achtige medicatie zoals oxycidon/oxycontin/oramorph/fentanyl. Uiteindelijk morfine injecties gestart. Op het begin veel last van misselijk (anti misselijkheid tabletjes voor gehad) dit nam na een week af. Vermoeidheid blijft mede ook door het ziekte beeld. Obstipatie is er wel maar door goede[lees meer...] voeding, vezels en voldoende vocht geen middelen (meer) nodig. Ondanks de bijwerkingen en het feit dat de injecties (vloeistof) best pijnlijk is, ben ik dolblij met deze pijnmedicatie. Ik ben in staat om voor mijn zoontje te zorgen en de dag aardig door te komen. Plus ik slaap er gelukkig goed door !
09-09-2018

Endometriose

Ik las op internet bijna alleen maar gruwelverhalen over Zoladex, dus ik wilde het al bijna weigeren. Ook toen ik de lijst met bijwerkingen las toen de verpleegkundige er was heb ik haar bijna weer weggestuurd. Om te voorkomen dat het injecteren pijnlijk zou zijn heb ik die dag als voorbereiding om de 4 uur 1000 Mg paracetamol geslikt. De prikplek heb ik een minuut voor d[lees meer...]e injectie met ijsblokjes gekoeld. Ideaal, ik heb nauwelijks iets gevoeld. De bijwerkingen vallen mee. Ik heb last van opvliegers, maar tot nu toe vooral ‘s avonds laat en in de nacht. Wat ook geen pretje is, want ik slaap daardoor echt minder goed. Ik was vooral ook bang voor libidoverlies, maar eerlijk gezegd heb ik daar (nog) geen last van:-) Van de specialist heb ik medicijnen gekregen om de bijwerkingen tegen te gaan, maar die heb ik nog niet geslikt. Ik vind het fijn dat ik ze in huis heb, voor het geval dat. Het is een feest om niet meer ongesteld te worden. Voor de operatie heb ik een jaar bijna aaneengesloten gebloed. Daar werd ik gewoon ongelukkig van. Dus in dat opzicht werkt de Zoladex goed. Wat ik echt vervelend vind is dat ik geen controle over het gebruik heb. Ik kan niet elke dag besluiten iets te slikken of niet. Het zit gewoon voor 3 maanden in je. En als ik daar over nadenk vind ik dat nog steeds moeilijk. Inmiddels heb ik wel weer een endometriosecyste, veel kleiner dan de twee die ik had voor de operatie, maar toch... daar baal ik van. Dus in oktober ga ik voor een second opinion naar het Bronovo. Voor de tweede injectie wordt gezet.
21-03-2018

Endometriose

Zoals velen misschien doen heb ik ook eerst het internet afgezocht over wat ik kan verwachten van deze prik. Ik had dat beter niet kunnen doen, want ik schrok van alle negatieve reacties op deze prik. Ik ben nu een maand verder en ik kan zeggen dat het reuze meevalt. Mijn gynaecoloog gaf aan dat ik rekening moest houden met stemmingswisselingen en opvliegers. Ik voel[lees meer...] me niet anders dan voor de prik. Mijn eerste menstruatie is wel gekomen, maar dat had de gynaecoloog al aangegeven dat dat waarschijnlijk nog wel zou gebeuren.
11-03-2018

Endometriose

Vanwege endometriose en kinderwens nu met de eerste maand Lucrin bezig in een traject van vier maanden als aanloop naar IVF. Omdat ik recidiverende depressieve stoornis heb, heb ik gelijk Tibolon meegekregen om de bijwerkingen uit te balanceren. De eerste week had ik hoofdpijn - geen migraine, maar wel pijnlijk genoeg om irritant te zijn. Ook heb ik vooralsnog dagelijks kr[lees meer...]ampen gehad, al vermoed ik dat deze ook kunnen samenhangen met het gebruik van tibolon, daar de dagelijkse kramp ongeveer 1,5 tot 2 uur na slikken van deze pil komt opzetten en tussen de 3 en 4 uur aanhoudt. De krampen waren de eerste week het heftigst (toch minder heftig dan endometriosekrampen), de laatste paar dagen zijn ze veel minder aanwezig en ook minder lang. De laatste paar dagen ben ik wel meer moe en ik heb soms een lichte opvlieger (voorlopig max. 1 per dag). Ik merk ook dat mijn depressiviteitsklachten inderdaad meer aanwezig zijn en ik ben vooral 's avonds apathisch. Maar ook hier geldt: het valt me alleszins mee. Zeker in de eerste twee weken was ik juist een stuk rustiger en milder (ik heb normaliter een notoir kort lontje...) dan ik had verwacht op basis van de ervaringen van andere vrouwen, en ook nu beperkt het zich vooral tot een gevoel van mentale onrust. Het is zeker niet de diepe put die ik van 'reguliere' depressieve periodes gewend ben en weten dat het een bijwerking is en weer overgaat zodra ik stop met de behandeling helpt ook. Voor iemand zonder ervaring met depressiviteit kan ik me echter voorstellen dat het anders/intenser voelt. Ongeveer twee weken na de eerste injectie heb ik een doorbraakbloeding gehad die overging in een vaginale bloeding (voornamelijk bloed en geen baarmoederslijmvlies). Dit hield vier dagen aan, wat minder lang is dan mijn normale menstruatie. De eerste dag ging dit gepaard met krampen die ongeveer dezelfde heftigheid hadden als endometriosekrampen op dag 1 van de menstruatie. Hierna vooralsnog geen bloedingen meer gehad.
01-02-2018

Endometriose

Na een jaar Lucrin te hebben gebruikt voor mijn endometriose overgestapt op Zoladex omdat ik in de laatste week voor de nieuwe spuit toch telkens buikklachten kreeg
01-02-2018

Endometriose

Gebruik Zoladex nu 4 jaar i.v.m endometriose, de eerste 3 jaar ging het best goed, weinig tot geen buikklachten en niet zo’n last van bijwerkingen. (Wel opvliegers) Het laatste jaar ervaar ik wel erg veel bijwerkingen. De eerste dagen na de spuit hevige hoofdpijn en misselijkheid (overgeven). Na een dag of drie erge last van stemmingswisselingen waarbij ik soms ook erg so[lees meer...]mber kan zijn.( ook doodswens gedachten gaan door mijn hoofd ) Laatste jaar ook zo’n 10 kg in gewicht toegenomen. Ook heb ik last van veel spierkrampen en gewrichtspijnen. Verder last van acne, vooral in mijn gezicht maar ook mijn hoofdhuid. Tegen de buikpijn werkt de zoladex wel goed want heb sinds het gebruik van de zoladex weinig tot geen buikklachten meer. Hiervoor Lucrin gebruikt waarbij ik telkens in de laatste week voor de nieuwe spuit toch weer buikklachten kreeg.
19-01-2018

Yasmin (ethinylestradiol/drospirenon)
Endometriose

Ik ben 16 jaar en ik ben er recent achter gekomen dat ik endometriose heb. Ik heb hiervoor een echo gehad en mijn gynaecoloog stelde deze pil voor. Ik heb eerst een tijd een lichtere pil geslikt voor ik wist dat ik endometriose had maar hiervan kreeg ik teveel bijwerkingen (ochtendmisselijkheid en braken). Deze pil bevalt me tot nu toe erg goed en de bijwerkingen zijn te [lees meer...]doen bij mij.
21-10-2017

Endometriose

Laten we meteen beginnen met het vertellen dat ik een probleem heb met hormonen, dan zijn de bijwerkingen misschien ook overduidelijk voor de meesten. Ik heb altijd al problemen gehad met de pil, het spiraal, de nuvaring zeg het maar. Maar na jaren van krom liggen van de pijn, ziek van de menstruatie en dusdanig bloedverlies van 5 dagen en een herstel periode van zeker 10 [lees meer...]dagen, moest er wat gebeuren. Op naar de Gyneacoloog die mij orgametril voorschreef, jippie wat een verademing......tot de bijwerkingen begonnen...pffff..... vervolgens was het niet meer verkrijgbaar en was ik een week of twee medicijnloos tjeee.....ik was weer totaal mezelf, wat een verademing. Ik heb dit voorgelegd aan mijn gyneacoloog maar omdat de orgametril tijdelijk niet verkrijgbaar was, dat we de Lucrin maar moesten proberen, de bijwerkingen moest ik maar voor lief nemen. Voor de duidelijkheid, ik heb een mannelijke gyneacoloog..... mag niet uit maken vind ik. Op 29 augustus heb ik de injectie gekregen en heb er tot op vandaag spijt van... Dagelijks hoofdpijn, wekelijks migraine, daarvoor weer aan de medicatie, vochtophoping, haaruitval, emotioneel, stemmingswisselingen, seksueel zeer inactief en dat was echt anders. Aankomen, geen energie, zweetaanvallen, moedeloos. Ik heb kladblokken aangeschaft om elke dag op te schrijven hoe het gaat en hoe ik me voel. Ik ben gestopt, het gaat niet goed en het duurt nog ruim een maand voor de troep uit mijn lijf is. Ik ben mezelf niet...gelukkig weet iedereen in mijn omgeving wat er aan de hand is maar voor mij Is het duidelijk....er komt geen hormoon meer mijn lijf in, in welke vorm dan ook.
28-09-2017

Endometriose

Voor 3 maanden zoladex vanwege endometriose. Ik heb geen bijwerkingen. Ook de injecties doen geen pijn. Ik ben er erg tevreden over!
18-09-2017

Orgametril (lynestrenol)
Endometriose

geachte, ik gebruik dit nu al twintig jaar in belgie, op t moment is dit in belgie niet meer verkrijgbaar.
30-08-2017

Endometriose

Ik wil graag mijn verhaal hier delen omdat ik enorm opzag tegen het gebruik van Lucrin mede door de vele negatieve reacties die ik op internet kon vinden. Bij mij valt het echt reuze mee, ik voel me eigenlijk juist veel beter, mijn buikpijn is helemaal weg en heb veel meer energie dan voordat ik de injecties kreeg. Ik heb wel last van opvliegers en s'nachts wat warm en[lees meer...] ook wel pijn in mijn benen (spieren) maar in mijn geval absoluut niet erger dan mijn buikklachten die ik hiervoor had door endometriose
28-08-2017

Endometriose

3 wk geleden eerste van de 3 injecties gehad. Door dit forum ook heel bang geworden, twee nachten niet geslapen, leven voor na de prik gepland en volop maandverband ingeslagen, maar de bijwerkingen vallen enorm mee. Eerste 5 dagen moest ik de anticonceptiepil zoely doorslikken om ergste bijwerkingen tegen te gaan. Na 6 dagen kreeg ik wat lichte bloedingen als ik vroeger h[lees meer...]ad tijdens menstruatie, ik heb novasure gehad in 2011. Lichte opvliegers, 3e week 2,5 dag migraine aanvallen om de 4-5 uur, na injectie wat pijnlijk rond de prikplek. Wel enorm moe, maar dat was ik al door endo. Volgende week 2e prik.
20-08-2017

Endometriose

Ik heb voor 3 maanden Lucrin ingespoten gekregen. Het helpt erg goed tegen de pijn (de endometriose verdwijnt er helaas niet mee). Maar de bijwerkingen zijn erg lastig en vervelend. Vooral de enorme opvliegers die ik gemiddeld 10-12x per 24u heb. Ook onwijs veel last van eczeem en infecties. Hopen dat alles weer rustig wordt nadat ik stop.
01-08-2017

Endometriose

Ik gebruik dit medicijn 3 maanden. Nu vorige week mijn 2e injectie gehad. Ik had van te voren dit forum gelezen en het maakte mij best wel wat huiverig. Echter vallen de bijwerkingen bij mij tot nu toe erg mee. Het enige waar ik echt last van heb is in de nacht enorm warm en slecht slapen. Wel een beetje opvliegers, maar daar kan ik mee dealen. Qua gewicht lijkt het er bij[lees meer...] mij op dat mijn gewicht afneemt ipv toeneemt. Ik heb wel wat vaker hoofdpijn. Al deze klachten zijn niet zo heftig dat ik aan de livial wil gaan. Het positieve is dat ik nu pas besef dat mijn endometriose mij meer last bezorgde dan ik dacht. Bepaalde klachten die voor mij normaal waren (opgeblazen gevoel, buikpijn, niet lekker, last van darmen) lijken nu weg te gaan. Nogmaals ik zit nog niet op de helft, maar ik wil mensen ook even een hart onder de riem steken. Hou vol en laat je niet afschrikken door sommige bijwerkingen. Bij iedereen reageert het medicijn weer anders. Ik zet in ieder geval gewoon even door!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2214)
Depressie (1822)
Angst & paniekstoornis (1672)
Hoge bloeddruk (1274)
Acne/puistjes (886)