ziekte

Endometriose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor endometriose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: endometriose

25-06-2022 | Vrouw | 28
Endometriose
In verband met endometriose gebruik ik dit middel. Als bijwerkingen heb ik voornamelijk last van opvliegers en daardoor slapeloosheid. Verder voel ik mij door dit middel goed en zijn de klachten vermindert.

17-04-2022 | Vrouw | 27

Depo-Provera '150' (prikpil)

09-04-2022 | Vrouw | 25
medroxyprogesteron parenteraal
Endometriose
Ik heb 1(!) injectie van de prikpil gebruikt, en door erge hoofdpijn en somberheid besloten geen extra injectie te nemen. Het heeft echter 2( !) jaar geduurd alvorens ik weer een ovulatie had en ongesteld werd. Ik wist dat het wat langer kon duren, maar twee jaar vind ik wel erg lang en ook de gynaecoloog was hiervan geschrokken. Dit is iets om rekening mee te houden als j[lees meer...]e een kinderwens hebt.

22-03-2022 | Vrouw | 35
Endometriose
Na 4 x hebben geopereerd heb ik spuiten gekregen Hoe langer gebruikt heb ik nergens meer last van en kan alles weer doen Zonder kan ik niet werken enz ontsteking zit bij mij bij de navel elk x na operatie kwam het terug Wauw het help echt goed moet wel melk producten eten en drinken met vitamine D šŸ˜Œ Je wordt niet meer maandelijks problemen Volgende stap is [lees meer...]eistokken er uit halen dan proberen zonder medicatie šŸ˜‡ Geen probleem kan alles weer doen!

Zoladex

17-03-2022 | Vrouw | 32
gosereline
Endometriose
Probeer een verhaal van jaaaaaaren lang ellende even in het kort te vertellen waardoor ik de eerste jaren weg laat en begin vanaf het moment dat ik uit mijn narcose kwam van een van de zoveelste operaties die ik ervoor Al allemaal ben moeten ondergaan.. Kijk operatie ivm met endometriose.. ben nog niet volledig uit de narcose maar de arts stond al aan mijn bed met bel[lees meer...]angrijke informatieā€¦ Mevrouw, we hebben de verkleving van uw eierstokken en baarmoeder los gemaakt en endometriose verwijdert zoveel als dat mogelijk was, maar u zit zodanig vol endometriose door heel uw buik, inclusief uw blaas darmen maar ook op uw middenrif, dat is onmogelijk om dat allemaal weg te halen zonder schade te brengen aan uw organen of longen dus geen andere mogelijkheid als zoladex ( chemisch aan de overgang dus.. helaas heb ik de pech dat mijn lichaam geen hormonen accepteerd en de pil of spiraaltje bij mij juist boosdoeners zijn geweest die de endometriose versneld en verergert hebben.. OkĆ© zoladex dan maarā€¦ Heb de zoladex laten zetten nou de eerste maand was een ramp, wat blijkt de arts heeft het spiraaltje er niet uit gehaalt met de operatieā€¦ dus de pijn werd zo erg dat zonder tranen van het toilet af te komen niet mogelijk was.. Eenmaal overgegaan naar ander ziekenhuis en dus de 2e maand van de zoladex is verstreken waarvan 1 maand het spiraaltje er uit was gehaalt merkte ik geen verschil want had dag in dag uit pijn met elke beweging ā€¦ binnen 2 weken werd ik ook geopereerd in dat ziekenhuis ivm mijn gewicht en energie zo laat was dat er anders een kans was dat ik te zwak zou worden voor een operatie aan te kunnen gaan en dan was er een groot probleem.. nou die operatie achter de rug moest toch nog 1x zoladex zetten om goed te kunnen herstellenā€¦en jawel dat is goed gelukt.. operatie geslaagd en ik voelde me weer mensā€¦ nog steeds geen bijwerkingen van zoladex ervaren ( kan niet zijn opgevallen door alle pijn die ik had) In die 6 maanden kwam bij de 3e maand mijn eerste menstruatie weer, maar had vreemde klachten die ik niet meteen linkte naar problemen op gynaecologisch gebiedā€¦ hoesten pijn op de borst moeite met ademen.. eenmaal aan het menstrueren was het meteen weer weg.. maand erna precies het zelfde maar dan waren de klachten heftiger en maand daarna dacht ik dat ik mijn begrafenis moest gaan regelen want het voelde alsof ik het aan mijn hart zou gaan krijgen.. het probleem was dat nu de endometriose op mijn middenrif het leuk vond om te gaan irriterenā€¦ dus die zoladex spuit werd meteen weer in mijn buik gezetā€¦ Helaas kwam ik die tussentijd Corona ons land binnen en tegelijkertijd problemen met mijn staartbeen die verwijderd moest wordenā€¦ en de operatie aan mijn staartbeen moest eerst zijn geweest voordat ik pas geopereerd mocht worden aan mijn middenrif.. de Corona heeft me een jaar lang op mijn operatie laten wachten door dat mijn operatie 5 dagen ervoor geannuleerd moest worden voor het verwijderen van mijn staartbeenā€¦ dus jaar verder ook nog steeds gedwongen aan zoladex.. eenmaal operatie achter de rug is er door de Corona weer 1 jaar en 2 maanden bij gekomen voordat ik de operatie had van mijn endometriose.. deze heeft 4 dagen geleden eindelijk plaats gevondenā€¦ baarmoeder verwijdert baarmoeder hals verwijderd endometriose op middenrif, lever, nieren diepe endometriose op de darm het zat gelijk volā€¦ Nu dus geen zoladex meer dus vind het komende maanden erg spannend Mijn conclusie over zoladex zelfā€¦ aangezien het eigenlijk maar 6 maanden gebruikt mag worden maar ik het dus jaren gedwongen heb gemoeten.. heb ik helaas bijwerkingen maar waarvan ik niet vind dat deze als negatief mogen worden neer gezet bij het zoladex medicijn.. Mijn klachten binnen de 6 maanden die eigenlijk maximaal maar mogen wat zoladex duidelijk beschrijft waren nihil.. opvliegers best wel veel vooral snachts maar heb er mee leren om gaan en dat was voor mij een lachertje vergeleken met de pijn die ik heb moeten doorstaan.. en ik had last van gewricht pijn.. niet meer en niet minder Maar door het jaren te hebben moeten gebruiken is helaas gebleken dat mijn botscan die 5 maanden gemaakt is niet goed is en ik osteopenie heb en ik na mijn herstel nog eens een botscan moet of het inmiddels niet al osteoporose is aangezien mijn score van de vorige scan er al niet ver vandaan zat.. Zoladex heeft mij geholpen met het lange wachten op de operaties redelijk pijnloos door te komen.. enige is dat ik ipv 1x in de 3 maanden ik deze al snel 1x in de 2 maanden moest zetten omdat de klachten dan al kwamen en helaas de afgelopen 4 maanden ik de zoladex 1 x per maand moest zetten.. dus ben wel een beetje bang voor de uitslag van mijn botscan.. maar proberen positief te blijven en nu eerst herstellen van mijn zware operatie van 4 dagen geleden en hopen dat die ook voor een groot deel geholpen heeft en gaat helpenā€¦ en dan zien we wel weer verder Voor de gene die alles heeft gelezen.. super lief dat je er de tijd voor hebt genomen, en probeer goed te beseffen dat de erge bijwerkingen die ik nu ervan heb komt omdat de dosering die zoladex aangeeft van 6 maanden ik zeker 5 x heb moeten overschrijdenā€¦ dus als dat niet had gehoeven had ik puur en alleen opvliegers en gewrichtspijn

15-03-2022 | Vrouw | 34
Endometriose
Nou dacht zal ook een reactie achter laten . Ik heb een paar jaar geleden de mirena laten zetten had toen last van erge acne (roacutanne kuur gehad na uithalen mirena ) , gewrichtspijn en spierpijn. Kon amper mijn bed uit stijf en rugpijn . Ook werd ik er depressief van . Zelfs mijn man en kinderen zagen de veranderingen. Het duurde erg lang voordat ik er achter kwam da[lees meer...]t het door de mirena kwam . Na het verwijderen voelde ik me beter en deed mijn lijf het weer . Geen spier en gewrichtspijn meer en geen acne meer . Nu ivm mijn endometriose toch weer laten plaatsen als laatste redmiddel voor een operatie en wat denk je ..... alle klachten kwamen weer terug . Zo snel mogelijk weer laten verwijderen. Kies dan toch liever voor een operatie dan de hel van de mirena

Tramadol

11-03-2022 | Vrouw | 38
tramadol
Endometriose
Eerste week misselijkheid, die is daarna verdwenen. Gebruik dit medicijn nu 4 jaar naar tevredenheid.

15-02-2022 | Vrouw | 49
Endometriose
Kamp al zeven jaar met vermoeidheidsklachten, ernstige menstruatie door vleesbomen, vorig jaar conclusie dat ik ernstige endometriose heb, ook de flinke bult in mijn navel is endometriose zeer pijnlijk tijdens de menstruatie. 5 maanden geleden twee keer klaplong gehad. Kijkoperatie in het umc utrecht gehad. Oorzaak endometriose in rechter long. Op het rechter middenrif. Da[lees meer...]ardoor komt tijdens de menstruatie mijn long los te zitten en klapt in. Inmiddels longvlies verwijderd om de long vast te zetten dmv litteken weefsel en een matje op mijn middenrif geniet. En Lucrin spuiten om mijn hormonen plat te leggen, zodat ik hopelijk geen klaplong meer krijg. Tot nu toe geen klaplong meer gehad. De Lucrin is wel heftig qua bijwerkingen. Zie hierboven. Maar voor mijn gevoel niet zoveel keus. Wil ook geen klaplongen meer. Pluspunt is de ernstige menstruatie is weg en door de opvliegers geen koude voeten meer. Maar de bijwerkingen zijn wel heftig. Ga dit gebruiken tot de overgang in mijn lichaam is geweest. Ben nu 49 jaar, dus hopelijk maar 1 of 2 jaar denkt de gynaecoloog.

09-12-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
In Mei 2021 begonnen met de Lucrin voor de zware endometriose (niveau 5)die ik al 30 jaar heb. De complexe operatie stond gepland maar moest eerst minimaal 3/6 maanden de lucrin spuiten.(doe ik zelf omdat het zo makkelijk is 1x p/maand). Door de lange wachtlijst moest ik het wat langer spuiten. Doordat ik me zo goed voelde in September heb ik een MRI (December) aangevr[lees meer...]aagd ivm of de operatie nog wel nodig is. De uitslag is dat er 30 % minder endometriose is geconstateerd!! de endometriose is op meerder plekken significant minder geworden. De operatie is in samenspraak met de gynaecologe afgezegd! Ik slik 1x per dag wel Tibolon (Livial) erbij. Ik mag tot dat ik in de overgang ga de Lucrin spuiten. Ik ben nu 46 jaar. Ik hoop meer dames te kunnen overtuigen om dit te gebruiken

25-11-2021 | Vrouw | 43
Endometriose
Ik kreeg lucrin als voorbereiding op mijn OK voor endo op mijn darm. In overleg met gyn gaan gebruiken en het was vooral pijnstillend (hierdoor geen morfine meer nodig) maar de bijwerkingen heb ik als heftig ervaren. Hoofdpijn, geen concentratie, moodswings, opvliegers namen in de loop van de tijd ook steeds meer toe. Na 6e maanddepot kunnen stoppen na de OK. Nu afwachten [lees meer...]hoe lang de naweeƫn nog zullen doorgaan. Herstel van OK is hierdoor ook moeizaam.

11-11-2021 | Vrouw | 18
Endometriose
Ik heb jarenlang enorm veel buikpijn gehad tot op het punt dat ik maandelijks wel eens dagen niet naar school ging. Sinds ik deze pil slik heb ik eindelijk bijna nooit meer buikpijn. De ongesteldheid is onregelmatig maar nooit heftig. Meestal 1 keer in de 3 maanden. Ik ben echt enorm blij met deze pil

25-09-2021 | Vrouw | 46
Endometriose
Op voorbereiding op een zware gecompliceerde operatie met endometriose, waarbij baarmoeder en eierstokken verwijderd wordt en endometriose in en op mijn darm en blaas. Spuit ik zelf de lucrin. Ik had het altijd steenkoud maar nu heb ik het qua temp. prima. Ik val af maar weet niet of het alleen door de Lucrin komt. Geen opvliegers geen emotie bui zoals bij Zoladex! Vagina[lees meer...]le droogheid maar dat is goed op te lossen. Ik gebruik het nu 4 maanden. Dit is super heb nergens geen last van misschien dat ik hierdoor mijn operatie kan uitstellen tot dat ik in de overgang ga (46 jaar).

Provera tabletten 5mg/10mg

29-08-2021 | Vrouw | 21
medroxyprogesteron oraal
Endometriose
Op het begin wat hoofdpijn, na wat proberen met hoeveelheden (onder begeleiding van arts) de juiste dosis gevonden en de hoofdpijn was meteen weg. Ik was toen 13. Naarmate de tijd vorderde kreeg ik vaker doorbloedingen en pijnen, daarna meteen overgezet op Orgametril. Qua bijwerkingen viel dit medicijn erg mee in vergelijking met orgametril.

29-08-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
Op mijn 13e de diagnose endometriose gekregen, begonnen met Provera maar overgestapt op Orgametril op mijn 16e. Op het begin wat hoofdpijn, geen last van de endometriose. Hoe langer ik dit medicijn gebruikte hoe minder ik me mezelf voel. Steeds meer last van de bijwerkingen zoals hoofdpijn, darmklachten en stemmingswisselingen. Daarnaast doorbraakbloedingen en veel last va[lees meer...]n de hormonale kant van het verhaal. Nu op mijn 21e terug naar de gynaecoloog om de opties door te spreken.

21-08-2021 | Vrouw | 30
Endometriose
Om een heel lang verhaal redelijk kort te maken, ben ik nu bijna op de helft van de kuur lucrin ivm endometriose. Het is een kuur van een halfjaar en het is best wel heftig. Eindelijk het menstrueren stop gekregen na heel veel hormonen. En de pijn hebben we kunnen onderdrukken, maar komt soms toch weer te voorschijn ( voornamelijk zere onderrug en onderbuik, wordt ook wa[lees meer...]rm en straalt pijn uit maar niet zo ernstig als voor de lucrin). Dus ja het werkt redelijk goed, maar ben er wel een heel ander mens door. Mn leven staat echt wel op z'n kop, en ook mn baan kwijt. Heb gelukkig super lieve mensen om mij heen, lieve man en een mooie dochter van 3 jaar (wondertje) en veel praten en uithuilen doet mij er doorheen slepen. En bij jezelf maar denken dat deze bijwerkingen ook weer weg gaan na de behandeling. Maar makkelijk is het zeker niet, zit echt vaak met mij zelf in de knoop. Iedereen heel veel sterkte gewenst!

10-08-2021 | Vrouw | 29
Endometriose
Continu bloedverlies waardoor endometriose aangewakkerd word. Na 8 weken al niet meer uit te houden , klachten worden erger. Eruit halen gaat niet zo want draadjes zijn kwijt. Nu binnenkort onder sadatie. Nooit meer een spiraal voor mij!!!

Qlaira

29-07-2021 | Vrouw | 30
estradiol / dienogest
Endometriose
Na heel veel geprobeerd te hebben aan de Qlaira. De voordelen van het nu weer overstappen wegen niet op tegen de nadelen die ik nu heb. Met name dat ik altijd in de 2e week van de strip ongesteld word. Standaard iedere maand weer. De dokter zegt dat het vreemd is.. Maar geen verklaring. Desondanks.... Ga ik toch maar door. De pijn is een stuk beter te handelen dan zonder p[lees meer...]il. De bloedingen zijn wel hevig.

07-06-2021 | Vrouw | 21
Endometriose
2 maanden 10mg orgametril per dag geslikt. Na 2 dagen slikken ontzettend misselijk geworden en dit gevoel niet meer weggegaan. Werd er letterlijk ziek van. Zweten, misselijk, benauwd etcetera.. Ook psychisch was het een hel, veel angstige en depressieve gevoelens. Ook bleef ik krampen en bloedingen houden. Ik ben ermee gestopt en begin er niet meer aan.

24-05-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
De endometriose klachten zijn over, geen pijnklachten meer. Maar helaas erg veel last van depressieve gevoelens en angst klachten. Daarom over gestapt naar de minipil.

Desogestrel

24-05-2021 | Vrouw | 40
desogestrel
Endometriose
3 maanden geleden begonnen met Desogestrel (Delamonie) ipv Orgametril (wegens endometriose). Had depressieve klachten van de Orgametril, dus overgestapt. Eerste maanden nog redelijk wat pijnklachten. Maar deze zijn verdwenen. Echter heb ik nog steeds bloedverlies. Soms 2 dagen niks en daarna begint het weer. Kijk het nog even aan, want geen pijnklachten is voor mij het b[lees meer...]elangrijkste. Maar zou fijn zijn als ook het bloedverlies nog gaat stoppen. Maar heb er een hard hoofd in na 3 maanden.

Provera tabletten 5mg/10mg

15-05-2021 | Vrouw | 23
medroxyprogesteron oraal
Endometriose
Deze pil heeft mijn pijn een heel stuk verminderd, wat natuurlijk erg fijn is. Maar daar staat tegenover dat ik me ontzettend somber ben gaan voelen, al mijn emoties zijn afgevlakt en ik krijg 's nachts zelfs opvliegers, iets waar ik op mijn 23 nog lang niet klaar voor ben. Al met al vind ik het helaas een hele vervelende pil en wil ik zo snel mogelijk op zoek naar een alt[lees meer...]ernatief, want dit geeft veel te sterke bijwerkingen.

Cerazette (minipil)

03-05-2021 | Vrouw | 41
desogestrel
Endometriose
Met deze pil gestart ivm endometriose (een aandoening waarbij endometriose brandhaarden in mijn buikholte en in en rondom mijn eierstokken zit, vaak herkenbaar aan pijnlijke menstruaties maar ook pijn op andere momenten in de cyclus - iets wat iedereen met zware krampen, zoals veel reviewers hier, eens zouden kunnen googelen). Al vrij snel dagelijks wat hoofdpijn, maar n[lees meer...]ooit erg genoeg om paracetamol te nemen. Na ong. 2 weken doorbraakbloedingen (meestal bruin, slechts 1x rood). Geen grotere borsten zoals bij andere pillen. Verder geen andere bijwerkingen zoals neerslachtigheid, haaruitval, acne of laag libido. Ik heb bij andere anticonceptie ook nooit echt bijwerkingen gehad.

22-04-2021 | Vrouw | 40
Endometriose
Bijna 1 jaar geslikt. Voor de kwaal werkt het goed. Maar ik vind de bijwerkingen zo vervelend dat ik nu gestopt ben Sta op de wachtlijst voor baarmoeder verwijdering Eindelijk.... Nu ik gestopt ben voel ik weer veel pijn in onderbuik en rug. Ik weet dat ik de juiste keuze maak. Stoppen met deze troep en alles eruit. Ik ben zo'n ander mens met hormonen in mijn lijf. Ho[lees meer...]op snel weer emoties te voelen en dat ik weer mezelf ben

Depo-Provera '150' (prikpil)

11-03-2021 | Vrouw | 26
medroxyprogesteron parenteraal
Endometriose
Ik heb door mijn afkomst en vroeg ongesteld worden endometriose en een zeer onregelmatige cyclus. Dit betekend dat ik nooit voorbereid ben op mijn tijd van de maand. Naast de verschrikkelijke pijn door de endometriose wordt ik heel depressief, triggered het mijn eetstoornis die ik grotendeels heb overwonnen en krijg ik gedachtes over de dood. Ik ben ook heel erg lactose in[lees meer...]tolerant en heb een verzakte spiraal gehad. pillen hebben allemaal lactose. Om deze reden kreeg ik als advies om de prikpil te nemen. De eerste 2 prikken gingen prima.. beetje spotting, buikpijn en mijn haar werd sneller vet. Een beetje irritant, maar beter dan de verschrikkelijke pijn, veel bloedverlies en depressie. Maar nu ben ik anderhalf jaar verder. Sinds de 3e prik heb ik last van acne en verstopte poriƫn. Elke prik wordt het erger. Ik schaam me en durf niet meer zonder make-up naar buiten terwijl ik altijd trots was op mijn huid. Ik ben emotioneel erg instabiel en onzeker en heb momenten dat ik mezelf weer haat wat ik juist wilde voorkomen. Daarnaast heb ik brain fog. Ik kan vaak niet helder nadenken, loop vast en 'hoor' niet goed wat iemand zegt terwijl ik geen gehoorproblemen heb. Ik heb ook steeds meer last van een opgezette buik en vocht vasthouden. Misschien helpt dit niet mee, maar ik ben door mijn afkomst ook nog eens heel klein en small gebouwd. Ik ben 39 kilo. Ik snap niet waarom ik dezelfde dosis krijg als een lange Nederlandse vrouw van 60-70 kilo. Ik laat deze prik uitwerken en stap over op de hormoonpleister...

04-03-2021 | Vrouw | 34
Endometriose
Na een half jaartje Zoladex te hebben gebruikt heb ik 3 jaar non-stop Orgametril geslikt om mijn endometriose in bedwang te houden. Ik had vrijwel geen bijwerkingen. 1e maand alleen een bloeding, maar daarna niks meer.

Zoladex

04-03-2021 | Vrouw | 34
gosereline
Endometriose
Tijdens mijn operatie is de Gynaecoloog erachter gekomen dat ik Endometriose heb. Gezien ik een kinderwens had. Kreeg ik meteen een spuitje Zoladex . Ik heb deze medicijn 6 maanden gehad (2x 3 maanden) Ik had last van opvliegers, verminderde libido en ik kwam veel aan in kilo's. Overal viel deze medicatie kwa bijwerkingen erg mee, maar was het voor mij helaas nie[lees meer...]t effectief genoeg. Tevens had ik 6 maanden lang geen menstruatiepijn.

Decapeptyl

03-03-2021 | Vrouw | 39
triptoreline
Endometriose
Wou deze inspuitingen in de eerste plaats niet, werd met de rug tegen de muur gezet, toch maar weer eens gelijk gekregen, men kent zijn eigen lichaam het best.

Primolut N

25-02-2021 | Vrouw | 51
norethisteron
Endometriose
In 2006 kreeg ik erg pijn bij mijn eierstokken en daarna moeite met plassen dit werd zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest en waar ze niks konden vinden de arts dacht aan nierstenen omdat ik pijn in mijn nierstreek had dit werd zo erg dat ik naar Groningen moest want in sneek konden ze niets ontdekken na verscheidene onderzoeken en kijkoperaties bleek het dat ik endometr[lees meer...]iose had/heb dat resulteerde met een spoedopname voor een nierstoma na zoveel maanden en een zware operatie ben ik op verzoek aan de primolut geraakt omdat ik niet meer mocht/mag vloeien de endometriose had mijn eierstok en urineleider helemaal verwoest dus kon niet meer plassen zodoende deze medicatie ik zit er nu vanaf 2009 aan ik heb meer lichamelijke klachten gekregen en ben ontzettend moe gewrichtspijn opgezet/aangekomen het medicijn doet wel zijn ding want vanaf 2009 ben ik niet meer gaan vloeien maar nu ben ik 51 en wil eigenlijk er vanaf want ik wil eigenlijk weten of ik in de echte overgang bezig ben wie heeft hier ervaring mee groetjes sietske

16-01-2021 | Vrouw | 24
Endometriose
Mij werd de Mirena spiraal aangeraden om te kijken of dit minder bijwerkingen zou geven (gezien de Mirena spiraal lokaal zou werken - dit is echter inmiddels achterhaald door wetenschappers van het Erasmus). Het zetten was kort pijnlijk, maar ik kon daarna gewoon zelf naar huis. De dagen daarna kreeg ik extreme buikpijn en tevens werd ik na een tijdje extreem depressief. D[lees meer...]it had ik nog nooit ervaren en het was zo ernstig dat ik eerder van vakantie ben teruggevlogen naar huis omdat het niet goed ging. De huisarts had mij nog nooit zo gezien en heeft de spiraal er meteen uitgehaald. Voor mij nĆ³Ć³it meer. Weet dat dit puur mijn ervaring is: anticonceptie is extreem persoonsgebonden en verschilt per persoon.

Zoely

16-01-2021 | Vrouw | 24
estradiol / nomegestrol
Endometriose
Na veel soorten anti conceptie te hebben geprobeerd (Microgynon 30, 50, minipil, Mirena, Depo Provera, 3-fase pil etc) was ik er helemaal klaar mee. Veel hormonen gaven vreselijke bijwerkingen (depressie, doorbraakbloedingen etc) en ik had bijna de hoop opgegeven toen Zoely op mijn pad kwam. Eindelijk een pil waar ik geen bijwerkingen door ervaar. Heel fijn en kan het zeke[lees meer...]r aanraden als je problemen hebt ervaren met andere anti conceptie.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)