Artrose (6 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik heb zit met iets geks tramadol langwerkend slik ik voor de pijn en al slik ik in een x 700 mg ik voel helemaal niks hoe kan dit de pijn gaat ook niet weg ? Zijn er meer mensen met deze ervaring want 1100 mg op een dag is erg hoog en weet dat ik het kan nemen doe het niet meer want zou niet erg goed zijn maar ik vind het toch raar dat het wel kan zonder enige pijn[lees meer...]bestrijding hoop dat jullie me meer kunnen vertellen ! Ik houd het nu al tijdje op 6x 100 mg volgens voorschrift van de arts en volgende week heb ik weer een afspraak ! Dan ga ik waarschijnlijk naar oxycodon heb ik 3 jaar terug ook gehad en netjes gestopt dus geen zorgen

29-04-2020 | Vrouw | 41
Botbreuk
Barts in bovenarm in schouder, Heb geen comfort van Tradonal. Paracetamol en ibuprofen lichte pijn verlichting. Maar geen resultaat bij tradonal ook geen nevenwerking, voel helemaal niks

17-05-2018 | Man | 77
tramadol (100mg)
Gebruik als ontstekingsremmer en pijnstiller bij ischias. Ben na twee dagen gestopt wegens erge bijwerkingen.

26-04-2017 | Man | 73
Artrose
heb hevige pijnen in onderrug en middenrug en trekt naar nek en schouderbladen, met dafalgan gaat het enkele uren weg, maar dan terug. neem ook zware bloedverdunners en volgens dokter kan niet alles gegeven worden, maar geprobeerd met tradamal odis 50mg en dat werkt even min als dafalgan. Maar dafalgan geeft minder neveneffecten, enkele dagen geprobeerd met tradonal 100mg [lees meer...]retard en ben te duizelig, zwak zicht, zwelling van lippen en zeer droge mond, voel me benauwelijk.

04-01-2021 | Vrouw | 55
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Facet artrose en (ouderdom). Tradonal is een zeer goede pijnstiller. Na een periode van 20 jaar pijn van 20j tot 40j heb met het gebruik van Tradonal eindelijk een dag zonder pijn kunnen leven. Nu ben ik aan het stadium van zenuw verdoving in de lage rug met pijnstillers. Het afbouwen en stoppen van de medicatie is quasi onmogelijk. Droge mond: schade aan de tanden, an[lees meer...]orexia, ernstige verslaving na 10 dagen, voor sommige mensen kan Tradonal niet samen genomen worden met andere medicijnen zoals anti-depressiva, slaapmiddelen, e.d. let op !

08-09-2020 | Vrouw | 31
tramadol (325)
Aangezichtspijn
Effectief bij ernstige aanvallen, wel pas na een aantal dagen. Bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik kon enkel nog in de zetel zitten. Dus gebruik dit enkel nog alls de pijn onhoudbaar is.

19-05-2019 | Vrouw | 74
Nek- / rughernia
help nauwelijks, mocht maar 1 per dag nemen.de pijn verlicht een klein beetje.

08-09-2018 | Vrouw | 52
Artrose
Let op als u deze medicatie moet innemen. Het is een zeer goede pijnstiller dat me verlost heeft van jarenlange pijn. De keerzijde is dat het heel verslavend is. Het verslavend effect treedt reeds na 10 dagen op. Het hangt natuurlijk af van persoon tot persoon. Iemand die verlost wordt van pijn zal dit product gemakkelijk blijven verder nemen met alle gevolgen die er uit [lees meer...]voortvloeien. Duizeligheid, apathie, anorexie enz...(lees de bijwerkingen) Let op bij inname met koffie, dieetpillen, antidepressiva, pijnstillers (lees de bijsluiter) .... Vraag altijd advies aan een (goede) arts of een (goede) apotheker.

27-12-2017 | Vrouw | 22
Aangezichtspijn
Met hevige kaakpijn die ook doorstraalt naar oor en keel kreeg in spoed trodonal voorgeschreven omdat er waarschijnlijk een gezichtzenuw gekneld zat en dat tradonal de pijn zou verlichten maar ik voel daar weinig effect van en er is een zeer trage inwerkingstijd al staat deze pijnstiller beschreven als een redelijk zware. Wel heb ik een heel aantal bijwerkingen. uiteindeli[lees meer...]jk blijkt het probleem met mijn kaak bij het scharnier te zitten en niet bij een zenuw en misschien is dit medicijn gemaakt om op zenuwen in te werken en heeft het daardoor minder effect op mijn pijn.

13-04-2017 | Vrouw | 55
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Ik heb reeds pijn van mijn 19de. Tradonal is mij voorgeschreven toen ik 40jr. was. In het begin heeft dat product goed geholpen, de bijwerkingen nam ik erbij omdat ik beter kon functioneren. Mijn bijwerkingen: Zweten, beven, wazig zicht, droge mond (wortelcariës), geheugenstoornis, duizeligheid, onlangs evenwichtsstoornissen (door Tradonal retard) en hartkloppingen. Door h[lees meer...]et regelmatig gebruik ervan ben ik er afhankelijk van geworden. Nu ben ik met alle moeite van de wereld de inname ervan aan het verminderen om er aldus volledig mee te kunnen stoppen. Een goede raad; begin er niet aan als u chronische pijnen heeft. Neem het product niet systematisch in en bouw de inname ervan onmiddellijk af als u het niet meer nodig heeft. Voor mij mag dit product van de markt worden verwijderd.

20-09-2016 | Man | 42
Middenrifsbreuk
Op mijn 21 ste is dystonie vastgesteld, sedert 2006 is de diagnose fibromyalgie vastgesteld en sedert een 3tal jaar heb ik hartklachten ook. Mijn dagelijkse medicatie hiervoor is paracetamol teva van 1g, escitalopram eg 10mg 2 stuks, nebivolol eg 5mg, magnesium en ijzer, Tradonal Odys 50 Mg, deze neem ik 's morgens. Overdag bij erge pijn nog 1 A2 Tradonal. In de vooravond [lees meer...]redomex 10 Mg 2 stuks en een paracetamol. Net voor het slapen gaan nog een Tradonal. Na dit alles te hebben ingenomen is de pijn soms nog niet te harden, ik kan dan ook al drie jaar niet meer werken en sta ondertussen al twee jaar op invaliditeit. Met mijn rug sukkel ik al van mijn 19 jaar en beteren doet het zeker niet, mijn been sleept mee, ik kan soms niet rechtop lopen enz. Nu komt er nog bij dat ik klierkoorts heb. Een mens vraagt zich soms af waarom al die medicatie. Wel ik ben er eens drie weken mee gestopt zo beu was het mij. Resultaat helemaal niks meer kunnen, dus geeft alles ondanks de heel erge pijn toch zijn nut. Het is zeer moeilijk en het onbegrip die je soms hebt is niet leuk, maar ik probeer te genieten van de mooie dingen, een kopje koffie in de zon, mijn kindjes die spelen, zo de kleine dingen die vroeger niet belangrijk leken daar geniet ik van met volle teugen en pijn of niet het brengt een lach op je gezicht, positief blijven en genieten dat houd mij recht

29-12-2015 | Vrouw | 53
Artrose van de wervelkolom
Ik kreeg het middel voorgeschreven voor een geblokkeerde rug en lage rugpijn tgv artrose, uitstralend naar de linker heup

18-02-2015 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening

23-07-2014 | Vrouw | 35
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb al maanden pijn aan mijn schouder, ontstekingen, spieren die gespannen zitten, na verschillende pijnstillers te gebruiken, kreeg ik, tradonal voorgeschreven, eerste twee uur TOP, geen pijn, eindelijk.'.' Maar plots kreeg ik het heel warm, zweten, draaierig , misselijk, vlekjes voor de ogen en een kwartier later heb ik mijn hart en ziel uitgespogen, amai, ik stond te[lees meer...] trillen op mijn benen, wat was da? Nee, goeie pijnstiller, maar al die bijwerkingen , neen dank u !

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
De afgelopen jaren Tramadol bruistabletten geslikt voor neuropathie. Sommige dagen was het oke, andere dagen te veel pijn om het te dempen met Tramadol.

23-01-2020 | Man | 37
Hernia
Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd 😢