ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

26-07-2016

Gewrichtspijn

Ik gebruik Tramal al jaren. Het probleem is dat veel mensen denken dat Tramal hetzelfde is als Tramadol. Terwijl dat niet zo is (dit zeg ik gezien mijn eigen ervaring met beide medicijnen). Tramadol is een stof die van Tramal gemaakt wordt. Met andere woorden, Tramal is de grondstof (de originele). Ik gebruikte Tramal. Na een tijdje kreeg ik van apotheek Tramadol. Tramal i[lees meer...]s niet nodig, want het is zelfde als Tramadol, zeiden ze. Toen ik Tramadol ging gebruiken, kreeg ik veel pijn en was niet effectief. Na een paar maanden heb ik met mijn nichtje contact opgenomen (zij studeert medicijnen). Toen kreeg ik te horen dat Tramal niet precies de zelfde effect heeft als Tramadol. Je krijgt vaak Tramadol, omdat Tramal niet door de verzekering vergoed wordt, (dus mocht je die bestellen, dan moet je zelf betalen) zei ze. Dus ik ging naar mijn huisarts en na een flinke discussie, eindelijk kreeg ik Tramal voorgeschreven (want ik ging bijna dood van de pijn). En mijn nichtje had dus gelijk. Toen ik naar Apotheek ging, kreeg ik te horen dat ik het zelf moest betalen, omdat Tramal de originele versie is. Dat vond ik geen enkel probleem. sinds ik Tramal gebruik kan ik weer een paar uurtjes zonder pijn slapen.
18-10-2012

Tramal (tramadol)

Bleek een allergie te hebben ontwikkeld door chronisch gebruik van tramal. Daarnaast deed hetook in combinatie met paracetamol en diclofenac niks op m'n pijn...
12-09-2012

Ziekte van Crohn

Gewrichtsklachten
28-04-2012

19-01-2012

Clusterhoofdpijn

Als je gek wordt van pijn, slik je alles zonder veel vragen. Gevolg: een Tramadol verslaving. De serotonine in mijn hersenen en daarbij alle bijbehorende functies zijn ontregeld. De arts verwacht van mij zomaar te stoppen!! Advies: nooit, nooit nooit beginnen met Tramadol.
23-01-2011

Pijn, reuma, spierziekte

werkt wel goed tegen de pijn. ik moet wel alert zijn op oedeemvorming
11-09-2010
Vrouw

Tramal (tramadol)

Tramal werkt goed bij de bestrijding van zenuwpijn na een hernia. Wel zijn de bijwerkingen van het medicijn ingrijpend; droge mond, duizelig, misselijk, slechter zien, obstipatie, hoofdpijn, afvallen. De hoofdpijn is enigszins te bestrijden door gelijktijdig paracetamol in te nemen.
24-08-2010
Vrouw

Tramal (tramadol)
Artrose in onderrug door breuken

Ik heb 20 jr geleden 4 rugwervels gebroken bij het sporten. Ik heb er blijkbaar gewoon mee doorgelopen want ik wist hetop dat moment helemaal niet, wel erge rugpijn maar ik ben niet zo'n artsenbezoeker en dacht dat het wel overging. Niet echt. Helaas scheurde dit fractuur 13 jr geleden opnieuw tijdens een andere sport. Nu kon ik geen kant meer op en heb na een rustperiode [lees meer...]6 dagen/week moeten revalideren om met de pijn om te gaan, want hier waren de artsen wel duidelijk over; dit gaat niet meer over en ik moest leven als een vrouw van 60 achter de geraniums (ik was toen 33). Tijdens de revalidatie ben ik begonnen met Tramal retard, 600 mg/dag. Minder kon toen echt nog niet. Dit heb ik langzaam kunnen afbouwen en nu slik ik nog 300 mg/dag en daar kom ik helaas niet van af. Ik slik dus Tramal Retard en niet de Tramadol. Wat is het verschil zul je vragen, nou, ik word misselijk van Tramadol. Hier zit toch een ander stofje in dan Tramal bevat. Echt een verschil! Ik moet wel bij de huisarts vragen als zij een recept uitgeeft, of ze er op zet: medisch noodzakeljik, anders krijg ik toch Tramadol, want die is gewoon goedkoper voor de verzekeraar, dit geeft de apotheker ook toe. Ik wil echt alleen maar Tramal Retard, dit helpt de scherpe kantjes van de pijn te (ver)dragen zonder de misselijkheid.
Pagina 1 van 2

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!