Ervaringen met Brufen

Migraine (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)
Oorontsteking (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

05-07-2010 | Vrouw
Ontsteking verstandskies en oorontsteking
Heb dit gekregen bij complicaties na verwijderde verstandskies. Pijn was ondragelijk, maar met Brufen goed vol te houden. Nu een oorontsteking met enorme steken en pijnscheuten. Na half uur voelde ik de pijn niet meer en kon slapen. Wel innemen met voedsel anders kan je last van je maag krijgen.

14-06-2010 | Vrouw
Post-operatieve pijnverlichting
Na mijn operatie was de pijn niet te dragen en kreeg ik via de huisartsenpost Brufen voorgeschreven. Maar dit hielp helemaal niks. Ik vond het super smerig om in te nemen en ondanks de paracetamol en ibuprofen 400 mg die ik erbij slikte, werd de pijn neit minder.

10-06-2010 | Man
Hoofd en kiespijn
helpt gelijk

20-04-2010 | Vrouw
Chronische onderrugblessure
Door een sportongeluk hebben de spieren in mijn onderrug rond de Sl gewrichten een ersntige scheur opgelopen. Omdat ik wat zwaar ben waren de artsen niet bereid verder te kijken en heb ik te lang verkeerd doorgelopen. Sporten helpt giganstisch goed doordat het de spieren sterk maakt, maar dat komt niet altijd goed uit. Voor de lichamelijk intensieve dagen zoals uitjes in p[lees meer...]retparken en lange wandelingen gebruik ik van te voren een 600mg Brufen bruispoeder (zijn ook in pil en zetpil verkrijgbaar). Het werkt al na 15 minuten en duurt ongeveer 6 tot 7 uur voordat het uitgewerkt is. Dyclofenac hielp totaal niet - deed niets met mij. Let wel op maagzuur bij Brufen. Krijg je last, haal even een pilletje om maagzweren te voorkomen. Dit gebeurd overigens niet snel zei de arts assistent. Mogelijke bijwerking op lange termijn: nier problemen. Verder ideaal medicijn voor mij!

22-03-2010 | Man

19-03-2010 | Vrouw
Rugklachten (hernia)
Ik gebruik al bijna 3 jaar Brufen in poedervorm voor een rughernia. Dit 3x per dag in poedervorm omdat het beter zou zijn voor je maag (aldus arts). Het is bovendien voor mij prettiger als een tablet. Tot nu toe heb ik geen enkele bijwerkingen gehad en de pijn die ik heb is minder en kan prima funcitoneren. Uiteraard let ik goed op mijn houding. Onlangs heb ik geprobeerd [lees meer...]om het langzaam af te bouwen van 3 naar 2x, maar na verloop van tijd werd de pijn meer en inmiddels ben ik weer terug naar 3x 600 mg.

28-11-2008 | Man
ibuprofen
heel erg dubieus middel als je het mij vraagt! mijn hoofdpijn was even minder, maar dagen erna nog maag en darmklachten , mijn vriendin(overigens goed gezond ) is door het dagelijkse gebruik, voor haar versleten heup, gestorven aan een fatale hersen bloeding! door autopsie bevestigd!

29-10-2008 | Vrouw
Voor pijn 1 malig gebruikt
Keer gebruikt bij erge hoofdpijn. Gebruik ik niet meer omdat ik hier een zware epilepsieaanval van kreeg als bijwerking. Later hoorde ik dat dit wel eens meer voorkomt bij dit middel.

30-05-2008 | Man
Reumatoïde artritis
Het medicijn heeft ernstige invloed op de spijsvertering en de eetlust. Op den duur had ik geen smaak meer en stond het voedsel me tegen. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met Brufen bruis 600 mg. en heb nu na drie maanden weer mijn eetlust en smaak terug.