paracetamol

Hoofdpijn (29 meningen)
Pijn (algemeen) (16 meningen)
Artrose (6 meningen)
Menstruatiepijn (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Griep (2 meningen)
Koorts (1 mening)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Nekklachten (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

03-07-2020 | Man | 71
Blaasontsteking
De schrik slaat me om het hart als ik de bijwerkingen van anibiotica lees op deze site. Ik neem om 15:00 uur een zetpil van 1000mg in en om 21:00 uur nog een. Daar kom ik de nacht mee door zonder koorts zonder pijn en aandrang. Enige nadeel is dat ik enorm ga zweten gedurende de nacht. De volgende dag blijft de koorts en constante aandrang weg maar de pijn bij plassen komt[lees meer...] weer terug. Toch merk ik verbetering voel me een stuk beter en heb er vertrouwen in dat de ontsteking snel zal verdwijnen! Bij antibiotica was het ook maar de vraag of en hoe lang het zou werken!

24-03-2020 | Man | 41
paracetamol (1000mg)
Door inname verminderen effecten van hoofdpijn (migraine) zodat ik kan slapen in een donkere kamer om zo door de aanval heen te komen. Hierdoor blijf ik nog steeds misselijk, braken en verlies een volledige dag. Bij sumatriptan moet ik even door de eerste 2u maar kan wel aan de slag en heb nog zeker 3/4 van de dag een behoorlijk normale dag.

17-02-2020 | Man | 68

22-01-2020 | Man | 47
Liesbreuk
dat helpte mij dus niet voor mijn liesbreuk netje, waarvan de dokter het nu zij dat het zenuwpijn is, heb een pikuur gekregen in de zenuwen van de lies, maar dat deed nog meer pijn! nu neem ik die tramadol/paracetamol eg en dat blijkt voorlopig te werken, juist jammer dat ik er erg mottig van ben, maar pijn is zo goed of weg voorlopig

12-07-2019 | Vrouw | 36
paracetamol (1000mg)
Na het stoppen met de paracetamol merkte ik: Het deed niks voor de pijn Ik kreeg weer energie en was niet meer zo duf. Ineens was ik weer in het huishouden bezig en kon ik fietsen. Heb nog geen klachten gehad waarbij paracetamol wel helpt. Ik slik ze zonder codeïne

03-07-2019 | Man | 21
Mogen leven

15-05-2019 | Vrouw | 51
paracetamol (500)

02-05-2019 | Man | 49
Hoofdpijn
Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.

19-04-2019 | Vrouw | 51
Gewrichtsontsteking

01-02-2019 | Vrouw | 13

10-01-2019 | Vrouw | 75
Chronisch pijnsyndroom
Dit is het enige middel dat ik nog kan gebruiken. Alle andere pijnstillers hebben voor mij te veel bijwerkingen.

04-01-2019 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.

28-11-2018 | Vrouw | 32
Hoofdpijn
Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

24-09-2018 | Man | 40
paracetamol (120mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik heb zelf heel erg hoofdpijn, maar nu ik 2 keer per dag deze paracetemollen inneem, heb ik het niet meer.

28-04-2018 | Man | 13
Griep
Werkt hartstikke goed, nooit problemen of bijwerkingen gehad. Toedieningsvorm is een beetje onhandig en vooral erg smerig (doe het altijd in een beker en laat het dan in water oplossen). Gebruik het altijd voor hoofdpijn of griep. Daarentegen werkt Ibuprofen voor mij niet en geeft het geen verlichting van de klachten. Voor mij Paracetamol van de Kruidvat dus!

23-04-2018 | Vrouw | 56
Lage rugpijn
Meestal nam ik paracetamol met ibuprofen maar hielp niet echt en moest er steeds meer van innemen daarna nog tramadol gekregen kreeg ik veel jeuk van

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum