Ervaringen met Paracetamol

paracetamol

Hoofdpijn (30 meningen)
Menstruatiepijn (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Rugklachten (2 meningen)
Koorts (2 meningen)
Griep (2 meningen)
Tandvleesontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Nekklachten (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

26-08-2023 | Vrouw | 64
paracetamol (24mg/ml)
Koorts
Via infuus ziekenhuis paracetamol omdat ik van pillen altijd misselijk werd en overgeven. Ook van infuus misselijk maar niet overgeven, druk op het oor, overvol gevoel in buik, boeren. Dit heb ik elke keer bij toediening.

14-11-2022 | Man | 70
Pijn (algemeen)
advies: slik maar paracetamol bij pijn. Vaak krijg je die in ziekenhuis al voor de operatie om een spiegel op te bouwen. werkt best goed. Alleen na korte tijd gebruiken krijg ik spontane bloed neus sowieso aan begin en einde van de dag en vaak ook tussen door. Gebruik daarom zo minimaal mogelijk

17-08-2021 | Vrouw | 65
paracetamol (250mg)
Hoofdpijn
In de jaren '80 kreeg ik tijdens een vliegreis last van mijn verstandskies, bij terugkomst bleek mijn tandarts met vakantie te zijn. De plaatselijke apotheker adviseerde mij toen Sanalgin. En inderdaad het werkte uitstekend. Voor verkoudheden, hangerigheid door een beginnend "griepje", spierpijn of spit gebruik ik nog steeds paracetamol voor het slapen gaan. Pas in een[lees meer...] uiterst geval gebruik ik Sanalgin, zoals bij zware hoofdpijn o.a. veroorzaakt door stress of wanneer er sneeuw of onweer op komst is, afhankelijk van de ernst. Meestal heb ik aan een halve tablet genoeg en binnen 5 minuten is de pijn weg.

28-02-2021 | Man | 69
Chronisch pijnsyndroom
bij een enkel gebruik gaat prima, gebruik ik iets langer dan ontstaan elke dag na opstaan bloedneus, heftig en best langdurig.

03-07-2020 | Man | 71
Blaasontsteking
De schrik slaat me om het hart als ik de bijwerkingen van anibiotica lees op deze site. Ik neem om 15:00 uur een zetpil van 1000mg in en om 21:00 uur nog een. Daar kom ik de nacht mee door zonder koorts zonder pijn en aandrang. Enige nadeel is dat ik enorm ga zweten gedurende de nacht. De volgende dag blijft de koorts en constante aandrang weg maar de pijn bij plassen komt[lees meer...] weer terug. Toch merk ik verbetering voel me een stuk beter en heb er vertrouwen in dat de ontsteking snel zal verdwijnen! Bij antibiotica was het ook maar de vraag of en hoe lang het zou werken!

24-03-2020 | Man | 41
paracetamol (1000mg)
Door inname verminderen effecten van hoofdpijn (migraine) zodat ik kan slapen in een donkere kamer om zo door de aanval heen te komen. Hierdoor blijf ik nog steeds misselijk, braken en verlies een volledige dag. Bij sumatriptan moet ik even door de eerste 2u maar kan wel aan de slag en heb nog zeker 3/4 van de dag een behoorlijk normale dag.

17-02-2020 | Man | 68

22-01-2020 | Man | 47
Liesbreuk
dat helpte mij dus niet voor mijn liesbreuk netje, waarvan de dokter het nu zij dat het zenuwpijn is, heb een pikuur gekregen in de zenuwen van de lies, maar dat deed nog meer pijn! nu neem ik die tramadol/paracetamol eg en dat blijkt voorlopig te werken, juist jammer dat ik er erg mottig van ben, maar pijn is zo goed of weg voorlopig

12-07-2019 | Vrouw | 36
paracetamol (1000mg)
Na het stoppen met de paracetamol merkte ik: Het deed niks voor de pijn Ik kreeg weer energie en was niet meer zo duf. Ineens was ik weer in het huishouden bezig en kon ik fietsen. Heb nog geen klachten gehad waarbij paracetamol wel helpt. Ik slik ze zonder codeïne

03-07-2019 | Man | 21
Mogen leven

15-05-2019 | Vrouw | 51
paracetamol (500)

02-05-2019 | Man | 49
Hoofdpijn
Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.

19-04-2019 | Vrouw | 51
Gewrichtsontsteking

01-02-2019 | Vrouw | 13

10-01-2019 | Vrouw | 75
Chronisch pijnsyndroom
Dit is het enige middel dat ik nog kan gebruiken. Alle andere pijnstillers hebben voor mij te veel bijwerkingen.

04-01-2019 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.