Ervaringen met Brufen

Migraine (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)
Oorontsteking (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

21-11-2019 | Vrouw | 49
Artrose
Ik ben een jaar geleden begonnen met het innemen van iboprofen i.v.m. beginnende artrose in mijn knie. De orthopedisch chirurg raadde 2x 400 per dag aan. Helaas heb ik nu een enorme kale plek op mijn kruin. Voor mij geen ibuprofen meer! Ik heb hrt middel langere tijd dagelijks geslikt (2x 400 mg)

20-07-2014 | Man | 29
Kaakontsteking
Levensgevaarlijk spul, als je het mij vraagt. Had onlangs een acute kaakontsteking en heb toen ibu 400 gebruikt tegen de pijn. De pijn werd minder, maar ben later met spoed en loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht in verband met gevaarlijke hartritmestoornis. Dit gebeurd een kwartier nadat ik nog een extra tablet 400 mg had ingenomen. Over de dag had ik ongeveer 1,[lees meer...]8 gram geslikt! Volgens de huisarts moest dit nog kunnen. Ik neem het in ieder geval niet meer, ben erg geschrokken van die hartritmestoornis.

27-08-2013 | Vrouw | 34
ibuprofen
Heb een soortgelijke reactie gehad als hieronder beschreven. Gevoel van bewusteloos raken, licht en raar gevoel in mijn hoofd. Ben wel vaker duizelig geweest maar vond dit enigszins angstaanjagend. Voor mij geen ibuprofen meer!

29-11-2012 | Man | 49
Diabetes type 2
niks bijsmaak aan, lijkt een beetje op citroensap als het is opgelost in een glas water, voor de diabeten onder ons is het iets suiker verhogend en je kunt 2 kilo aankomen.

01-03-2012 | Man | 54
ibuprofen
de bijwerkingen waren behoorlijke hoofd suizen. Net uit mijn slaap en in het donker zag ik allemaal paarse stippen. Dit was beangstigend en voelde niet goed aan, daarbij kwam nog een wee achtig gevoel in mijn mag, wat ook onplezierig bijverschijnsel bijkomstigheid was.

21-10-2011 | Vrouw | 59
ibuprofen
Kaakoperatie lals voorbereiding op implantaten
Na een kaakoperatie kreeg ik brufen bruis. opgelost in een beker water als pijnstiller te drinken. Tijdens de inname kreeg ik het vreselijk benauwd en kon even geen adem meer krijgen Ik had meteen door dat het aan de brufen lag want achter in mijn keel voelde het geirriteerd aan. Thuis probeerde ik het voorziichtig nog een keer maar algauw merkte ik weer de irritatie d[lees meer...]us ben ik er na een slokje meegestopt. Overgestapt op paracetamol /codeine bruis, dat ging goed.

14-06-2010 | Vrouw
Post-operatieve pijnverlichting
Na mijn operatie was de pijn niet te dragen en kreeg ik via de huisartsenpost Brufen voorgeschreven. Maar dit hielp helemaal niks. Ik vond het super smerig om in te nemen en ondanks de paracetamol en ibuprofen 400 mg die ik erbij slikte, werd de pijn neit minder.

28-11-2008 | Man
ibuprofen
heel erg dubieus middel als je het mij vraagt! mijn hoofdpijn was even minder, maar dagen erna nog maag en darmklachten , mijn vriendin(overigens goed gezond ) is door het dagelijkse gebruik, voor haar versleten heup, gestorven aan een fatale hersen bloeding! door autopsie bevestigd!

30-05-2008 | Man
Reumatoïde artritis
Het medicijn heeft ernstige invloed op de spijsvertering en de eetlust. Op den duur had ik geen smaak meer en stond het voedsel me tegen. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met Brufen bruis 600 mg. en heb nu na drie maanden weer mijn eetlust en smaak terug.

30-04-2016 | Vrouw | 40
Artrose
Extreme haaruitval. Pas na maanden kwam ik erachter dat dit hierdoor kwam.

18-11-2012 | Man | 40
Rugklachten
Ibrufen 600 bruis is een middel dat daar oplossen in water wel een rara bij smaak heeft. Maar door het oplossen er van is het werken ervan een heel stuk sneller omdat het sneller kan worden opgenomen. nadeel is dat er wel een maagbeschermer bij moet worden genaomen

06-08-2012 | Vrouw | 36
ibuprofen
I kreeg last van hartkloppingen en een opgejaagd gevoel wat heel lastig aanvoelde. Volgens de arts kan het niet van brufen komen, maar in de bijsluiter staat anders. ook veel last met maag en maagzuur en verstopping van gekregen en haaruitval. Helpt me ook maar een viertal uurtjes. Dafalgan codeine werkt nog minder.

22-03-2010 | Man

29-10-2008 | Vrouw
Voor pijn 1 malig gebruikt
Keer gebruikt bij erge hoofdpijn. Gebruik ik niet meer omdat ik hier een zware epilepsieaanval van kreeg als bijwerking. Later hoorde ik dat dit wel eens meer voorkomt bij dit middel.

15-07-2015 | Man | 57
ibuprofen (600mg)
Gevoelige tanden

12-06-2015 | Vrouw | 33
ibuprofen (600mg)
Kiespijn
Er zit een sinaasappelsmaak aan wat het aangenamer maakt om in te nemen