Mobilat

mucopolysaccharidepolysulfaat / salicylzuur

Pijn (algemeen) (1 mening)

16-09-2012

Mobilat (mucopolysaccharidepolysulfaat / salicylzuur)

Jaren geleden een ongeluk gehad en een ernstige knieblessure opgelopen. In Zwitserland hebben ze me in het ziekenhuis toen Mobilat gegeven. Sindsdien ben ik er altijd enthousiast over omdat het uitstekend werkt. In Oostenrijk en Zwitserland wordt dit middel bij ernstige blessures veel voorgeschreven omdat het uitstekend werkt tegen blauwe plekken, zwellingen, spierpijn enz[lees meer...]. In het ziekenhuis smeren ze dit vaak voor operaties op de kwetsuur/blessure om het zwellen te doen slinken, voor pijnverlichting en om de spieren te helpen ontspannen. In het verleden nam ik het altijd mee terug omdat het hier in NL niet te verkrijgen was. Op een gegeven moment was het alleen op recept verkrijgbaar bij ons, maar sinds enkele jaren nu ook te verkrijgen bij apotheek en drogist. Als ik het aanraad bij vrienden of bekenden zijn ze na gebruik ook erg enthousiast en nemen ze het standaard op in hun huisapotheek.
15-02-2009
Vrouw

Mobilat (mucopolysaccharidepolysulfaat / salicylzuur)
Knie-pijn en vinger door val, na 3 weken nog dik

Ik heb dit ooit , 20 jaar geleden, voorgeschreven gekregen door de huisarts ivm een verstuikte enkel, die weken na het incident nog blauw en dik was. Het hielp toen heel goed. Later heb ik het nog een keer aangeschaft om in de vaste collectie thuis-medicijnen te hebben. Nu gebruik ik het voor de eerste keer sinds jaren. Het is eigenlijk al verlopen, maar ik denk dat het to[lees meer...]ch nog werkt. Mijn knie is nu 's ochtends niet zo stijf meer als eerst. Als het onvoldoende helpt schaf ik nog een nieuwe tube aan, want het is niet zo duur (5,95 voor tube van 50g). Als het helpt vind ik het een mooi product. Vooral aan te raden voor mensen die langdurig last van blauwe plekken hebben na een blessure.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum