Sanalgin

Ibuprofen (141 meningen)
Paracetamol (117 meningen)

30-01-2018

Hoofdpijn

Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.
07-07-2017

Hoofd pijn verdwijn .
06-04-2017

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Al jaren heb ik last van hormonale migraine. Zodra ik merk dat de hoofdpijn toeneemt slik ik 2 tabletten Sanalgin. De aanval neemt af binnen een half uur. Wel word ik er vaak wat misselijk van en krijg een ander reukgevoel in mijn neus (lijk wat meer te ruiken). Na ongeveer 6 uren bij het plassen ruikt mn plas naar Sanalgin. Al met al wat nadelen maar dat neem ik op de koo[lees meer...]p toe, omdat het de migraineaanval draagbaar maakt.
06-01-2013

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Ik gebruik al jaren Sanalgin tegen Migraine en het helpt. Maar na het moment van inname 60 min later treed er een enorme jeuk op begint bij de schouders en trekt dan het hoofd in. Mij schouider bladen komen vol met harde bulten te zitten. Ook aan een zijde van mijn gezicht onstaan bulten, Ik krijg het benauwd en mijn hart begint sneller te kloppen Mijn hoofdpijn was inderd[lees meer...]aad weg maar een hevig duizelend gevoel kwam er voor in de plaats. na zo'n 120min trekken de bulten weer weg. De gehele dag vanwege hevige duizelingen binnen gebleven. Ik gebruik dit medicijn al jaren. maar ik heb mij nog nooit zo beroerd gevoelt sinds ik dit nieuwe pakje gekocht heb
20-09-2012

Kiespijn

Na een bezoek aan de tandarts bleef ik zitten met enorme kiespijn (door het boren en wurgen en trekken in dat gebied... gaat hopelijk snel over...) Ik stond serieus op de kop van de pijn na dat de verdoving er uit was. Ik moest wel die avond een nachtdienst draaien en daar kon ik niet onderuit. Ik ben naar de drogist gegaan en gevraagd om de allerbeste pijnstiller. Zonder [lees meer...]na denken (wel na navragen of ik andere medicatie slikte) gaf ze me Sanalgin. Thuis meteen in genomen en niet veel later zakte de pijn naar de achtergrond. Ik voel het nog wel ietsje, maar ik kan nu tenminste weer normaal functioneren. Top!
05-06-2012

Hoofdpijn

1 Sanalgin (opgelost in glas water) bij opkomende hoofdpijn, en de klachten zijn meestal na 15-30 minuten weg. Bij bijv. APC of Paracetamol blijven klachten meestal aanhouden. Nadeeltje is de vieze smaak. Wel eerst wat eten, anders wil ik wel eens wat last van brandend maagzuur krijgen.
02-01-2012

Kiespijn

ik kocht bij toeval deze pijnstiller en voor kiespijn is deze de beste van de drie eerlijk waar een echte aanrader dus !!!!
05-12-2011

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Zeer goed werkende pijnstiller. Erg blij mee! Ik gebruik Sanalgin bij migraine aanvallen. Ingenomen bij een opkomende aanval scheelt het heel veel hoofdpijn. Ingenomen tijdens een aanval verkort het de pijn enkele uren. Goed middel. Ik gebruik het al zeker 20 jaar. Bij een heftige migraine aanval en te laat innemen combineer ik de Sanalgin met Paracetamol 500 mg.
19-03-2011

Hoofdpijn/migraine

Van de migrainetabletten die mijn huisarts mij voorschreef werd ik alleen maar zieker. Paracetamol hielp niet (zelfs niet bij 3x 1000 mg in 6 uur). Na een gesprekje met de drogist raadde deze Sanalgin aan. Had ik jaren eerder moeten weten! 1 tablet helpt meestal, en alleen bij hoge uitzondering neem ik 2 uur later een tweede. Altijd opgelost in water, de tablet valt erg s[lees meer...]nel uiteen en de smaak is vies maar het resultaat is goed.
23-01-2011

Migraine en gewone hoofdpijn

Hele vieze nasmaak. Het geeft een raar geveoel in mijn keel. I.v.m. de smaak alleen heel door te slikken.
19-11-2010

Hoofdpijn

Ik slik al jaren sanalgin, tot grote teveredenheid, tegen de hoofdpijn. Bij uitzonderlijke hoofdpijn combineer ik 1 sanalgin met 1 APC tablet, en dat werkt voor mij uitstekend. Ik ervaar nooit bijwerkingen, vind alleen dat de Sanalgin erg vies smaakt, en makkelijk in de keel blijft hangen.
29-03-2010

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)

Zelf had ik ook erg last van migraine. Al meer dan een jaar. Geen een pijnstiller hielp. Van de dokter kreeg ik vreemde medicijnen, met nare bijwerkingen zoals hartkloppingen. Ik durfde op een gegeven moment niet meer te slapen! Toen ben ik daar maar mee gestopt. Toen hoorde ik van een collega van Sanalgin. Toen ging ik het gebruiken en het is echt een super medicijn! Ik h[lees meer...]eb nog nooit zoveel profijt van een medicijn gehad! Nu heb ik net mijn verstandkies laten trekken en die pijn is ook erg ondraaglijk. Na 1 tablet kan ik de hele wereld weer aan. Het enige bijwerkings-effect wat ik heb, is dat ik het ontzettend warm krijg. Ga er wel van zweten. Maar dat is me het dubbel en dwars waard!
28-08-2009

Hoofdpijn

10 minuten na het innemen van 1 tablet Sanalgin ontstond duizeligheid en een algeheel gevoel van onbehagen. Jeuk op het hoofd, snel verergerende roder wordende huid over het hele lichaam. Opzwellende lippen en wangen en een knalrode huid. Voeten zwollen op en duizeligheid nam toe. Uiteindelijk op de eerste hulp een 'tegengif' ontvangen. Bij binnenkomst in ziekenhuis was [lees meer...]de bloeddruk zo laag dat hij niet meer meetbaar was en er een risico op een analfylactische shock aanwezig was. Ongeveer een uur na toediening van twee doses 'tegengif' was deze weer meetbaar en zakten de allergische verschijnselen. Later onderzoek in het ziekenhuis wees op een heftige allergie voor propyfenazon. Dit middel staat dan ook op mijn nieuw verkregen allergie paspoort.
29-04-2009

Migraine aanvallen

Ik heb reeds jaren last van migraine-aanvallen, net als mijn moeder en zus. Via de huisarts en neuroloog vele medicijnen voorgeschreven gekregen, zoals imigran en zomig. Echter, de bijwerkingen van die medicijnen waren voor mij te beangstigend. Totdat de huisarts van mijn moeder haar Sanalgin voorschreef. Notabene een pijnstiller die zonder recept gewoon bij de apotheek ve[lees meer...]rkrijgbaar is. Het staat op de schappen gewoon tussen de paracetamol, vandaar dat ik er niets van verwachtte. Maar het tegendeel bleek waar. Het bleek een Wondermiddel te zijn! Ik gebruik telkens wanneer ik een aanval krijg ( merk dat aan het verschijnen van aura's ) 1 tablet opgelost in water. Vervolgens ga ik liggen en binnen een half uur werkt hij al. D.w.z dat ik de ergste pijn "oversla". Ik kan in principe een uur a anderhalf na inname weer opstaan en werkzaamheden verrichten. Niet te zwaar uiteraard, maar de pijn is zeer makkelijk houdbaar. Het lijkt net alsof je de aanval zelf hebt overgeslagen, en je alleen de naweeen nog merkt. Naar mijn mening is dit een TOP pijnstiller, vooral voor mensen die ook angstig zijn om aan de "zwaardere" vaatvernauwende/verwijdende middelen te gaan. Sanalgin is een prima vervanger, ik gebruik het al ruim 10 jaar. Jammer dat er via neurologen en huisartsen vaak meteen gegrepen wordt naar middelen als bijv Imigran. Je hebt er vaak bijwerkingen van die beangstigend kunnen zijn. Voor wat betreft de bijwerkingen van Sanalgin; let alleen op dat je de tablet na wat voedsel inneemt. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat je wat last van oprispingen krijgt. Verder; GEEN bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum