Hoofdpijn (5 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

03-05-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/46mg)
Ik gebruik het voor wat voor soort pijn dan ook. Werkt altijd. Ik gebruik niet meer dan 10 tabletten in een jaar . Zo spijtig dat het niet meer te krijgen is...Ik zou graag weten waarom niet.

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/50mg)
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Een heel goed medicijn. Bij zware hoofdpijn is dit het enige dat helpt en ook prettig in te nemen is. Sinds de Corona pandemie is het niet (meer) verkrijgbaar. Heel vervelend, ik weet ook niet of het nog gemaakt wordt/gaat worden. Hoop dat het weer op de markt komt. Voor mij is dat een uitkomst!!

05-01-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Ik gebruik het bij migraine en andere ernstige hoofdpijnen. Gelukkig is dat niet zo vaak, maar het is meer dan vervelend dat het niet meer leverbaar is. Weet iemand of het nog weer komt?

08-07-2020 | Vrouw | 71
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Het enige wat echt en snel helpt is Sanalgin. Paracetamol alleen geeft weinig verlichting. Heel vervelend, dat het nu al maanden niet leverbaar is.

11-02-2020 | Man | 71
Lage rugpijn
Gebruikt: 45 jaar.

30-01-2018 | Man | 41
Hoofdpijn
Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.

07-07-2017 | Man | 64
Hoofd pijn verdwijn .

06-04-2017 | Vrouw | 39
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/25/25mg)
Al jaren heb ik last van hormonale migraine. Zodra ik merk dat de hoofdpijn toeneemt slik ik 2 tabletten Sanalgin. De aanval neemt af binnen een half uur. Wel word ik er vaak wat misselijk van en krijg een ander reukgevoel in mijn neus (lijk wat meer te ruiken). Na ongeveer 6 uren bij het plassen ruikt mn plas naar Sanalgin. Al met al wat nadelen maar dat neem ik op de koo[lees meer...]p toe, omdat het de migraineaanval draagbaar maakt.

06-01-2013 | Man | 53
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik al jaren Sanalgin tegen Migraine en het helpt. Maar na het moment van inname 60 min later treed er een enorme jeuk op begint bij de schouders en trekt dan het hoofd in. Mij schouider bladen komen vol met harde bulten te zitten. Ook aan een zijde van mijn gezicht onstaan bulten, Ik krijg het benauwd en mijn hart begint sneller te kloppen Mijn hoofdpijn was inderd[lees meer...]aad weg maar een hevig duizelend gevoel kwam er voor in de plaats. na zo'n 120min trekken de bulten weer weg. De gehele dag vanwege hevige duizelingen binnen gebleven. Ik gebruik dit medicijn al jaren. maar ik heb mij nog nooit zo beroerd gevoelt sinds ik dit nieuwe pakje gekocht heb

20-09-2012 | Vrouw | 28
Kiespijn
Na een bezoek aan de tandarts bleef ik zitten met enorme kiespijn (door het boren en wurgen en trekken in dat gebied... gaat hopelijk snel over...) Ik stond serieus op de kop van de pijn na dat de verdoving er uit was. Ik moest wel die avond een nachtdienst draaien en daar kon ik niet onderuit. Ik ben naar de drogist gegaan en gevraagd om de allerbeste pijnstiller. Zonder [lees meer...]na denken (wel na navragen of ik andere medicatie slikte) gaf ze me Sanalgin. Thuis meteen in genomen en niet veel later zakte de pijn naar de achtergrond. Ik voel het nog wel ietsje, maar ik kan nu tenminste weer normaal functioneren. Top!

05-06-2012 | Man | 25
Hoofdpijn
1 Sanalgin (opgelost in glas water) bij opkomende hoofdpijn, en de klachten zijn meestal na 15-30 minuten weg. Bij bijv. APC of Paracetamol blijven klachten meestal aanhouden. Nadeeltje is de vieze smaak. Wel eerst wat eten, anders wil ik wel eens wat last van brandend maagzuur krijgen.

02-01-2012 | Man | 35
Kiespijn
ik kocht bij toeval deze pijnstiller en voor kiespijn is deze de beste van de drie eerlijk waar een echte aanrader dus !!!!

05-12-2011 | Vrouw | 45
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Zeer goed werkende pijnstiller. Erg blij mee! Ik gebruik Sanalgin bij migraine aanvallen. Ingenomen bij een opkomende aanval scheelt het heel veel hoofdpijn. Ingenomen tijdens een aanval verkort het de pijn enkele uren. Goed middel. Ik gebruik het al zeker 20 jaar. Bij een heftige migraine aanval en te laat innemen combineer ik de Sanalgin met Paracetamol 500 mg.

19-03-2011 | Vrouw | 43
Hoofdpijn/migraine
Van de migrainetabletten die mijn huisarts mij voorschreef werd ik alleen maar zieker. Paracetamol hielp niet (zelfs niet bij 3x 1000 mg in 6 uur). Na een gesprekje met de drogist raadde deze Sanalgin aan. Had ik jaren eerder moeten weten! 1 tablet helpt meestal, en alleen bij hoge uitzondering neem ik 2 uur later een tweede. Altijd opgelost in water, de tablet valt erg s[lees meer...]nel uiteen en de smaak is vies maar het resultaat is goed.

23-01-2011 | Vrouw | 38
Migraine en gewone hoofdpijn
Hele vieze nasmaak. Het geeft een raar geveoel in mijn keel. I.v.m. de smaak alleen heel door te slikken.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum