paracetamol / propyfenazon / coffeine

Hoofdpijn (9 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

17-08-2021 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
Belachelijk dat het CBG er zolang over moet doen om een geneesmiddel goed te keuren. Ben al maanden bezig om het te pakken te krijgen. Zijn er bij het CBG soms ambtenaren werkzaam? Sanalgin is een meer dan uitstekende pijnstiller die ik al sinds de jaren '80 gebruik. ½ tablet is doorgaans al ruim voldoende. Vernam zojuist van Remark Pharma dat een goed alternatief de Dar[lees meer...]o hoofdpijnpoeder is. Bevat nagenoeg dezelfde stoffen.

11-08-2021 | Man | 76
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/25/25mg)
Rugklachten
Door mijn allergische huidreacties op ibuprofen, diclofenac en die hele groep pijnstillers ben ik hierop aangewezen. Aspirine geeft teveel blauwe plekken en paracetamol werkt onvoldoende. Zou leuk zijn als de CBG ‘s opschoot met de beoordeling. Trouwens, waarom kan de dure versie (Saridon) wel in de schappen blijven?

25-07-2021 | Man | 57
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/46mg)
Enige medicijn dat helpt bij opkomende migraine. Is tijdelijk niet leverbaar. Ligt op dit moment bij CBG. Op zijn vroegst eind 2021 weer leverbaar

23-06-2021 | Vrouw | 69
Hoofdpijn
Super, super vervelend, irritant en frustrerend dat Sanalgin niet te verkrijgen is. Ik gebruik het al jaren en is het enige medicijn die mij helpt bij mijn dagelijkse hoofdpijn. Alles al geprobeerd sinds Maart vorig jaar en NIETS helpt. Hoe zit dat nu met Sanalgin??????? Moet het echt zo lang duren om goedkeuring te krijgen dat het weer verkocht mag worden? Met mij, z[lees meer...]ijn veel mensen de pineut, al 1 1/2 jaar lang!!! Echt heel frustrerend!!!!!

17-06-2021 | Man | 47
Hoofdpijn
Ik sluit mij aan bij de mening hieronder: Sanalgin werkt als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik heb echt van alles geprobeerd, een alternatief heb ik nog niet gevonden. Ik doe het nu met Saridon maar die geeft veel meer maagklachten en depressiviteit. Niemand die weet waarom het gestopt is en of het terug komt? Ik heb er heel veel last van dat Sanalgin er niet meer [lees meer...]is.

14-06-2021 | Vrouw | 46
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/46mg)
Ook bij mij werkte Sanalgin als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik vind het super vervelend dat het niet meer leverbaar is en kan ook nergens de reden hiervan vinden. Een goed alternatief heb ik nog niet gevonden, zelfs niet in Saridon.

03-05-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/46mg)
Ik gebruik het voor wat voor soort pijn dan ook. Werkt altijd. Ik gebruik niet meer dan 10 tabletten in een jaar . Zo spijtig dat het niet meer te krijgen is...Ik zou graag weten waarom niet.

26-04-2021 | Vrouw | 49
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/50mg)
Bij migraine-achtige hoofdpijn het enige middel dat helpt. Als alle andere middelen niet meer helpen. Ik mis het middel erg nu het al maanden niet meer verkrijgbaar is, heb geen idee of het nog op de markt komt. Tot nu toe heb ik geen goed alternatief kunnen vinden. Iemand anders wel???

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Een heel goed medicijn. Bij zware hoofdpijn is dit het enige dat helpt en ook prettig in te nemen is. Sinds de Corona pandemie is het niet (meer) verkrijgbaar. Heel vervelend, ik weet ook niet of het nog gemaakt wordt/gaat worden. Hoop dat het weer op de markt komt. Voor mij is dat een uitkomst!!

05-01-2021 | Vrouw | 62
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Ik gebruik het bij migraine en andere ernstige hoofdpijnen. Gelukkig is dat niet zo vaak, maar het is meer dan vervelend dat het niet meer leverbaar is. Weet iemand of het nog weer komt?

08-07-2020 | Vrouw | 71
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Het enige wat echt en snel helpt is Sanalgin. Paracetamol alleen geeft weinig verlichting. Heel vervelend, dat het nu al maanden niet leverbaar is.

11-02-2020 | Man | 71
Lage rugpijn
Gebruikt: 45 jaar.

30-01-2018 | Man | 41
Hoofdpijn
Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.

07-07-2017 | Man | 64
Hoofd pijn verdwijn .

06-04-2017 | Vrouw | 39
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/25/25mg)
Al jaren heb ik last van hormonale migraine. Zodra ik merk dat de hoofdpijn toeneemt slik ik 2 tabletten Sanalgin. De aanval neemt af binnen een half uur. Wel word ik er vaak wat misselijk van en krijg een ander reukgevoel in mijn neus (lijk wat meer te ruiken). Na ongeveer 6 uren bij het plassen ruikt mn plas naar Sanalgin. Al met al wat nadelen maar dat neem ik op de koo[lees meer...]p toe, omdat het de migraineaanval draagbaar maakt.

06-01-2013 | Man | 53
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Ik gebruik al jaren Sanalgin tegen Migraine en het helpt. Maar na het moment van inname 60 min later treed er een enorme jeuk op begint bij de schouders en trekt dan het hoofd in. Mij schouider bladen komen vol met harde bulten te zitten. Ook aan een zijde van mijn gezicht onstaan bulten, Ik krijg het benauwd en mijn hart begint sneller te kloppen Mijn hoofdpijn was inderd[lees meer...]aad weg maar een hevig duizelend gevoel kwam er voor in de plaats. na zo'n 120min trekken de bulten weer weg. De gehele dag vanwege hevige duizelingen binnen gebleven. Ik gebruik dit medicijn al jaren. maar ik heb mij nog nooit zo beroerd gevoelt sinds ik dit nieuwe pakje gekocht heb

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum