categorie

Psoriasis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psoriasis

03-09-2019

Psoriasis

Ik heb mijn eerste spuit gekregen op 26/07/19 en mijn tweede heb ik zelf mogen zetten op 26/08/19 en ik merk nu al dat mijn psoriasis rustig is geworden en ik ondervind geen bijwerkingen en de injecties zijn heel makkelijk zelf toe te dienen ik ben er zeer tevreden over
18-08-2019

Taltz (ixekizumab)

Ik gebruik nu iets langer als een jaar talz mn psoriasis is op mn hoofdhuid na helemaal weg heerlijk geen schilfers. De witte vlekken waar de psoriasis zat blijven wel een beetje zichtbaar maar is niet erg zichtbaar het voornaamste geen jeukende schilferende plekken meer. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die er bijwerkingen van krijgen en hoe lang het middel zal [lees meer...]helpen weet iemand hoe ik antwoorden op deze vragen krijg?ik ben namelijk al een hele tijd depressief en vraag me af of talz dat kan verergeren? En op mn hoofdhuid blijft het niet weg daar smeer ik af en toe dovobet op wat heel goed helpt. Maar over het algemeen ben ik tot nu toe super tevreden over talz
09-08-2019

Crohn

wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.
10-06-2019

Psoriasis

Nu net m’n 7e spuit gezet. Ik heb reeds van m’n 17e psoriasis, de laatste jaren heel zwaar. Na het max Puva-kuren en al het bijhorende had de dermatologe me eindelijk op Stelara gezet. Super resultaten en heel tevreden van. Echter na 3 jaar kreeg ik opnieuw een opstoot en kreeg ik het niet meer weg. Na maanden opnieuw zalfjes en smeren zette de dermatologe me op Taltz. Op[lees meer...] 5 dagen was alles weg. De plaques waren sneller weg dan het rood en de zwelling van de eerste 2 pennen. Overgeschakelt op spuiten en de pijn is... minder. Op de 1 of andere manier blijven de inspuiten ook heel pijnlijk. Dit is het enige nadeel. Voor de rest; heel tevreden!!
13-05-2019

Fumaarzuur (fumaarzuur)
Psoriasis

Dit medicijn werkte niet zo goed voor mij, is zag geen verbetering maar heb het ook niet heel lang gebruikt vanwege de bijwerkingen. Ik kreeg op de meest ongemakkelijk momenten 'opvliegers ', ik zocht vantevoren op of er een toilet ergens in de buurt zat. De maagbeschermers die ik erbij kreeg hielpen een klein beetje, maar lang niet genoeg om de bijwerkingen te verminderen[lees meer...]. Het medicijn had nog meer invloed op mijn leven dan de psoriasis en dat vond ik het niet waard dus ik ben daarmee gestopt.
29-04-2019

Psoriasis

Ik heb nu vanaf mijn 24ste actieve psoriasis. Maar wat begon met 10 plekjes, is gegroeid naar alle vormen van psoriasis die er zijn. Zowel de nagels , soort inwaards bij mijn voeten en handen en ook de artirits vorm. Deze uit zich voornamelijk door onstekingen van mijn pezen en aanhechtingen van mijn spieren. En momenteel op mijn heup. Wat gebeurt is dat eigenlijk alle s[lees meer...]pieren in dat gebied verkrampen en opzetten en klemmen hiermee mijn zenuwen af. ( hernia pijn achtig) Nou moet ik zeggen dat na aaaaaaaaaaaal het andere wat ik geslikt en gespoten heb lijkt dit voor nu in ieder geval wel al wat te helpen voor mijn huid. Stuk rustiger! Ontstekingen momenteel nog te weinig ik krijg ook nog maandelijks injecties tegen de ontstekingen in mijn heup. Het enige wat ik heel vervelend en ook wel pijnlijk vind , is dat de injectie zelf zeer doet maar oke, maar vooral omdat het bij mij meteen heeeeel dik wordt, een soort dikke jeukende schijf zo groot als een kinder pannenkoek. Ik vraag mij af of andere dit ook hebben of hebben gehad. Dit blijft namelijk zeker een week en t wordt wel minder maar komt soms nog de andere week weer terug en het jeukt zo ontzettend erg. Vorige week leek het wel een enorme psoriasis plek op mijn bovenbeen.. Hopelijk kom ik hiervan af.
15-04-2019

Psoriasis

Ik klop het af maar een wonder geschiedde. Jarenlang van alles geprobeerd met als enige resultaat de licht therapie, die altijd wel hielp voor pakweg 6 maanden. Na het kopen van een 'kruimeldief' om mijn zit en werkplek schoon te houden van schilfers zag ik dat de doorzichtige opvang van de 'kruimels', mijn huid dus, de opslag geheel vulde na twee dagen. Tijd om maar weer [lees meer...]eens naar de dermatoloog te gaan. Met frisse tegenzin. Ze schreef Enstilar voor. Na drie dagen geen schilfers meer en door de lichttherapie een verminderende roodheid. Ik verbaasde mij over het geringe aantal beoordelingen hier maar snap het wel. Ik heb me ertoe moeten zetten om deze beoordeling te doen, want ik ben zo gelukkig dat ik eigenlijk nooit meer iets met psoriasis te maken wil hebben. Besef eens dat je ineens je huid weer voelt, zacht en zonder jeuk. Ik kan de korte broek weer aan binnenkort
10-04-2019

Psoriasis

Ben Psorinov gaan gebruiken 3 jaar geleden voor Psoriasis hoofdhuid. Langzaam opgebouwd van 30 mg tot nu 3x 240 mg per dag. Het duurde enorm lang voordat er verbetering optrad. Toen, na 1 jaar was ik klachtvrij. Dit duurde precies 1 jaar. Na een jaar kwamen er weer kriebels terug en heb ik nu weer plaque. Echter nog steeds niet zo ernstig als eerst. Nu slik ik Skilarence [lees meer...]omdat de dermatoloog geen psorinovo meer voorschrijft. Dit werkt precies hetzelfde is alleen duurder. Wordt wel door CZ vergoed. Dit is echter wel het nu enige officiële middel tegen psoriasis. Psorinovo is dat niet. Dit middel was oorspronkelijk voor andere ziektes maar werkte en passant voor psoriasis. Bij mijn volgende afspraak met de dermatoloog wordt besproken of ik op iets anders kan overgaan dan Skilarence. Hoop dat de klachten dan weer verdwijnen. Want Psorinovo/Skilarence raakt bij mij nu uitgewerkt. Ook bij vermindering van doseringen kwamen mijn klachten direct terug.
02-04-2019

Psoriasis

Heel erge opstoot van psoriasis gehad . Na vele crèmes en zalven Enstilar gebruikt op voorschrift van dermatoloog . Na 1 week merkelijk beter met slechts 1 keer toediening voor het slapengaan . S'morgens een hydraterende crème erop en total geen schilfers meer . Zeer tevreden . Navraag doen of een onderhoudstherapie van 1 of 2 keer per week zinvol is en op lange t[lees meer...]ermjn werkzaam blijft zonder bijwerkingen .
17-03-2019

Ziekte van Crohn

Gebruik stelara nu 5 maanden. Ben nog steeds even enthousiast. Hoop dat het voor anderen net zo goed werkt.
06-02-2019

Psoriasis

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 4 jaar. Mijn plekken waren volledig onderdrukt, een leek zou niet zeggen dat ik Psoriasis had, het was gewoon niet meer te zien, echter deze winter toch een klein plekje op het achterhoofd, ik slikte 2x 120mg per dag. Zeer bekend probleem is de lage waarde van lymfocyten, bij mij kwamen deze niet hoger dan 0.8 en waren heel regelmatig[lees meer...] zelfs 0.6, hetgeen wat problematisch is als je wilt ophogen als de plekjes (zoals in mijn geval) iets terug kwamen. Er bestaat echter wel een manier om deze lymfocyten wat omhoog te krijgen en dit wil ik iedereen meegeven. Ik slik sinds 3 weken 2x 500mg "N-acetyl-L-cysteïne" vandaag kreeg ik te horen dat ondanks mijn verhoging van Psorinovo, mijn lymfocyten 1.0! hadden bereikt! dit had ik nog nooit in 4 jaar gehaald, Cysteïne werkt dus zeer zeker en is vrij te verkrijgen, doe je je voordeel mee. ps, overal waar Psoriasis wordt aangeduid als huidziekte, gelijk niet verder doorlezen, Psoriasis is een auto-immuunziekte en heeft gek genoeg helemaal niks direct met je huid te maken, je zou eerder denken aan een type stofwisselingsziekte.
11-01-2019

Psoriasis

Na jarenlang allerlei smeersels, licht therapie, Chinees medicijn Acupunctuur en wat al niet meer via de margriet bij een website van de vereniging Sporinovo terecht gekomen. uit hun bestand een arts bij mij in de buurt gezocht, dit is nu meer dan tien jaar geleden. binnen drie maanden was mijn lichaam schoon en sinds dien, doordat ik soms mijn dosis omlaag breng komen en [lees meer...]lichte plekken terug, op dat moment verhoog ik licht de dosis en probeer zodoende mijn medicijn gebruik te beperken. eerder ander soorten fumaraat preparaten geprobeerd maar die hebben te veel bij werking, dus ik gebruik niets anders meer dan Psorinovo super medicijn
28-12-2018

Neotigason (acitretine)

3 maanden neotigason geslikt. De pustels aan handen en voeten waren zo goed als verdwenen maar de bijwerkingen waren oh zo aanwezig. En wel in een mate die ik na drie maanden niet meer kon handelen. Daarom nu van 25 mg overgestapt naar 10 mg.
13-12-2018

Crohn

Na antistoffen aangemaakt te hebben tegen remicade en humorale, begonnen met stelara. Leek de eerste weken niet te werken, al werden buikpijn en onrust in de darmen minder. Gewrichtspijn bleef onveranderd ernstig. 8 Weken na eerste toediening injectie gekregen. Binnen 2 dagen normale stoelgang, geen buikpijn en ontspannen buik. Erg fijn. De pijn in de gewrichten is minder,[lees meer...] maar niet acceptabel. Vermoeidheid moet ook veel minder worden. Afwachten nog. Nu twee weken na tweede toediening en zeer tevreden.
30-09-2018

Psoriasis

Ik heb al 18 jaar de ziekte van Andrew Barber. Psoriasis aan handen en voeten. Eindelijk na zoveel jaar een andere mening aan andere arts gevraagd en kreeg psorinovo. Merkte na 1 maand al verbetering. Hoop dat dit zo blijft. Moet wel maandelijks bloed en urine controleren, maar t gaat goed.
20-09-2018

Acitretine (acitretine)

De huid lijkt kalmer te worden, verhoornig stopt echter niet, ook geeft het lichte verhoging leverwaardes. Nu icm met MTX (15mg injecties) iets meer bijwerkingen, van alle vingertoppen zijn de vingerafdrukken verdwenen en de haaruitval wordt wat heviger.
15-09-2018

Psoriasis

Bedankt , ik ga het met mij dermatoloog overleggen, ik ziet nu 12de week 3×120 en nog steeds geen duidelijke verbeteringen 😞 wel elke nacht maag en darmen klachten + diaree 🤢
21-08-2018

Psoriasis

Kan iemand mij helpen?Ik ben nu 8 weken Psorinovo aan het slikken 5x120mg per dag,tot nu toe geen zichtbaar verbeteringen zelf nieuwe psoriasis plekjes ,wel veel last van mag darm klachten en diarree. Werkt het medicijn bij mij niet ? Is het nog te vroeg om verbetering te zien?
21-07-2018

Neotigason (acitretine)
Psoriasis

Neem nu ongeveer 7weken het medicijn in .Eerst 25mg nu 35mg en ben zeer tevreden.Heb wel wat last van droge lippen,handen en in de neus.Ook begint de eelt aan mijn voeten ,maar voor die ongemakken zijn middeltjes voor.Nu kan ik voor de zomer mijn haar wat korter knippen(had het op mijn hoofd) , topje en shortje aandoen( plekken over mijn hele lichaam).
13-07-2018

Psoriasis

Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.
27-06-2018

Psoriasis

Dovobet zalf is op zich een fijne zalf ik gebruik deze nog steeds meestal 2x per week nadat ik mijn haren heb gewassen, omdat heel mijn hoofd al dik 20 jaar vol staat met psoriasis..Samen met de Enbrel spuit 25mg per week is het stukken minder en zijn mijn kale plekken bijna weg.. Wel breken mijn haren zeer snel af en heb ik nog steeds een super droge huid. De zalf is l[lees meer...]ekker vet en dat blijft dan een paar dagen zo, waardoor ik dan ook minder jeuk heb..
17-06-2018

Psoriasis

Ik ben heel tevreden over psorinovo en zal het zeker aanraden. Ik heb het ivm bijwerkingen langzaam opgebouwd, een paar jaar 3x 120 gebruikt, was daarmee schoon. Na afbouwen gebruik ik nu niets meer, oktober 2017 op advies dermatoloog gestopt, en blijf schoon.
12-06-2018

Dovobet (betamethason / calcipotriol)

Vereelting, verharding huid in handpalmen en vingers. Huid barst open, zeer pijnlijk. Uiteindelijk een specialist in ziekenhuis die dit middel voorschreef. Na enkele dagen Aanbrengen een vebluffend resutaat! Na ruim een week verdwenen! Gebruik het nu al vele jaren indien nodig. Ook op andere kleine plekjes op de huid(exzeem-achtige kleine aandoeninkjes). Deze vedwijnen [lees meer...]na een paar dagen. Kortom, voor mij een wondermiddel.
12-06-2018

10-06-2018

Psoriasis

Sinds een jaar gebruik ik Stelara. 2 weken na mijn eerste prik werden mijn plekken wit (ipv gloeiend rood), en met 4 weken waren de plekken op mijn armen zo goed als weg. Benen duurde iets langer, maar na 3 maanden was ik schoon! Ik ben 34 en heb psoriasis sinds mijn 18de. Alles geprobeerd, niets hielp. Stelara heeft mijn leven enorm verbetert. Ik ben nu een jaar bezig. I[lees meer...]k kan korte mouwen en korte broeken aan! Zo blij!! Bijwerkingen: eerste week na de prik heb ik last van hoofdpijn.
28-05-2018

Psoriasis

Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk m[lees meer...]inder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd. Vandaag, 28-5-2018, heb ik mijn vierde injectie gezet en ben ik vier weken bezig. Geen dikke plekken meer, geen jeuk, geen schilfers; alleen nog wat vlekken waar de plekken zaten. Tot nu toe zeer tevreden.
09-05-2018

Psoriasis

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met deze medicatie en het werkte geweldig. Nac2 maanden waren al mijn plekken weg. Helaas beginnen ze nu weer terug te komen dus ook dit is niet voor eeuwig. In het begin wel last gehad met injecteren (pijn) maar nu ik in mijn buik injecteer Gaat het een stuk beter. Merk ook heel goed dat mijn weerstand is verminderd en mijn tanden [lees meer...]breken spontaan af. Toch blijf ik hergebruiken zolang het effect heeft want het is geweldig om weer eens mee te maken hoe het is om te leven zonder (of met weinig) psoriasis.
07-05-2018

Psoriasis

Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk[lees meer...] minder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd.
04-04-2018

Psoriasis

Nu twee maanden aan de fumaraten en ben erg tevreden. Vanaf mijn 16e heb ik last van psoriasis gehad. De eerste lichtbehandelingen waren effectief maar hebben er waarschijnlijk voor gezorgd dat psoriasis ook in het gelaat doorgebroken was. De afgelopen twee jaar smeerde ik 4x per dag, niet te doen. Nu sinds twee maanden aan de fumaraten en ben er goed over te speken. In[lees meer...] de opbouwende fase wat onwennig, last van flushes en vermoeidheid. Op het moment zie ik de psoriasis per week verbeteren en heb nog maar 2x per week last van de flushes(duren maar uurtje). Ik ben gestopt met de vette vitamine D zalf en smeer alleen nog 3 dagen in de ochtend hoormoonzalf. Als de bijwerkingen bij je meevallen zou ik het iedereen aanraden die het constante smeren zat is. Na een paar maanden kreeg ik een belletje over dat mijn lymfocytenwaardes(witte bloedlichaampjes) laag waren en er werd besloten om de dosering te minderen. Desondanks niet veel later herpes zoster(gordelroos) opgelopen welke langdurige zenuwpijn aan kan richten. Waar de bijwerkingen in het begin mild leken kreeg ik op een begeven moment last van allerlei verschillende kwaaltjes. Dit middel onderdrukt het immuunsysteem wat voor vreemde consequenties kan zorgen. Denk goed na voor je aan deze medicatie begint. Het werkt maar je moet er wat voor over hebben.
26-03-2018

Psoriasis

Ik ben 39 jaar en kamp al sinds mijn 14e met psoriasis. Dit is de eerste zalf, spray die goed werkt bij mij. Als de psoriasis erg is en ik bijvoorbeeld ook Last heb van hele dikke korsten, dan maakt deze spray het onmiddellijk rustig en zie ik na 3 dagen al een enorme verbetering. Door het vervolgens consequent te gebruiken ben ik er in no time vanaf en is mijn "schone" hu[lees meer...]id terug. Het gebruik ervan ervaar ik ook als prettig. Het voelt niet aan als een zware hormoonzalf maar juist lekker licht en door het er al op te sprayen werkt het ook nog eens heel snel en makkelijk. Ik ben dik tevreden!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)