categorie

Psoriasis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psoriasis

25-02-2020

Artritis psoriatica

Bij mij een wondermiddel, alles al gebruikt altijd bijwerkingen en rest plekjes nu niets 90% psoriasis en niets
24-02-2020

Ziekte van Crohn

Ik gebruik dit middel nu sinds dec 2018. Na mijn opvlamming van mijn ziekte van crohn, waarbij ik een darm perforatie had en 50 cm dunne darm onstoken, zijn we na vele weken zoeken met de MDL arts uitgekomen op stelara. Tot op heden gebruik ik dit om de 6 weken, ik ben niet bang voor naalden dus spuit mijzelf en ik heb ik al mijn jaren(8j) dat ik ziek ben nog nooit zo goed[lees meer...] medicijn gehad wat voor mij werkt! Helaas dus wel gewichtstoename door dit medicijn wat voor mij niet gunstig is aangezien ik al overgewicht heb. Maar wel super blij dat mijn darmen zeer onder controle zijn! Naar 8 jaar vechten kan ik eindelijk rustig ademen halen!
11-02-2020

Dovobet (betamethason / calcipotriol)
Psoriasis

Psoriasis oorgang: na twee weken weg, nu al 8 maanden nog niet teruggekeerd Psoriasis bilnaad, 4*6 cm oppervlakte: na 6 weken volledig weg, nu al 7 maanden niet teruggekeerd Psoriasis in de nek: was bij het begin van de behandeling nog niet in het schilferstadium, typische verhevenheid met jeuk. Hier moet ik na 8 maanden om de 14 dagen nog steeds één nachtelijke behande[lees meer...]ling doen. Na één dag is de jeuk en verhevenheid terug weg.
09-01-2020

Psoriasis

Dit middel werkte tegen mijn psoriasis, maar zelfs bij een lage dosis zat ik elke nacht met buikkramp en diaree op het toilet. Ook ben ik in de twee jaar dat ik het middel slikte gigantisch veel ziek geweest. Mijn leven werd een aaneenschakeling van griepjes, keelontstekingen, holteontstekingen, luchtweginfecties, buikgriep en koortsaanvallen waarbij ik soms 42 graden aant[lees meer...]ikte. Pas toen een arts aangaf dat de waarde van leukocyten in mijn bloed veel te laag was en dat dit door de psorinovo kon komen, begreep ik dat dit middel mijn immunsysteem grondig ontregelde. Ik ben ermee gestopt en heb sindsdien mijn psoriasis terug, maar ook mijn gezondheid.
12-12-2019

Psoriasis

Jarenlang dimethylfumaraat gebruikt, met veel bijwerkingen, m.n. darmklachten. Na gestopt door te lage leuko's, via MTX op stelara uitgekomen. Vanaf augustus dit jaar krijg ik deze om de 12 weken. Ongelofelijk resultaat, binnen 4 weken 90% weg, binnen 2 maanden 100%. Gelukkig wordt het medicijn door het MZ Groningen i.c.m. de Basisverzekering volledig vergoed. 4 à 5 keer p[lees meer...]er jaar de injectie halen en laten zetten is voldoende. Bijwerkingen 0,0. Echt een topper, dit spul !
10-12-2019

Psoriasis

Ik heb al jaren last van psoriasis en tot zover heeft niks geholpen. Op advies van een nieuwe dermatoloog Enstilar gaan gebruiken en al na een paar dagen merkte ik het effect. Nu is mijn huis weer zacht en ziet er weer mooi uit. Gebruik het nu een keer per week als onderhoud en dat gaat prima. Crème is reukloos, makkelijk in gebruik en voelt heel lekker.
04-12-2019

Ziekte van Crohn

ik heb al 47 jaar ziekte van Crohn.Ben 80 jaar en heb al 7 operaties achter de rug .De laaste 3 jaren ben ik weer onder behandeling.prenisolon toen Metotrexaat Toen Humira gestopt vanwege bijwerkingen .vooral gewrichtspijn. Nu Stelara.Eerst infuus toen eerste injectie.Nadeze injectie weer veel gewrichtspijnen . Moet 19 December 2e injectie. Wil stoppen. Ik ben murw[lees meer...]. Weet iemand raad?
26-11-2019

Artritis psoriatica

Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij
02-11-2019

Ziekte van Crohn

Na alles te hebben geprobeerd, inclusief remicade en humira werd mij stelara aangeraden. (Allergisch voor remicade, humira deed niks) Na eerste gift via infuus wel aardig wat bijwerkingen als ontstekingen Vd huid en holteverkoudheid. Dit trok na aantal giften weg. Bijwerkingen nu minimaal, stelara heeft mijn leven terug geven. Duurde ongeveer 13 weken voor het echt begon[lees meer...] te werken dus geef niet te snel op. Heb je veel klachten en twijfel je over ustekinimab? Het gaf mij Mn leven terug...
28-10-2019

Dovobet (betamethason / calcipotriol)

Schilvervlekken met jeuk. Na gebruik: schilfers weg en de plek wordt rood Echter het meest kwalijke. Als ophouden met smeren dan komen de vlekken met verhevigde schilfers weer terug. Het is beslist GEEN geneesmiddel en kost €50 valt in eigen risico wat nogal duur is dus en zeker als je voortdurend smeert
27-10-2019

18-10-2019

Artritis psoriatica

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site. Mijn man heeft al meer dan 20 jaar psorsiasis.hij heeft al van alles gebruikt.het remde af maar hij heeft weer overal in zijn lichaam Hij had vandaag een afspraak bij de dermathaloog. Toen hebben ze al het psoriasis gemeten. Werd gezegt het gaat niet helpen...en het is te duur.. Mijn vraag is wordt stelara wel vergoed hoevee[lees meer...]l moet je bijbetalen. Hij zit er behoorlijk mee. Daarom zoek ik evn steun bij jullie. Wie kan mij meer erover vertellen....alvast dankuwel
26-09-2019

Calcipotriol zalf (calcipotriol)
Psoriasis

Heb deze al eerder gegeven.
03-09-2019

Psoriasis

Ik heb mijn eerste spuit gekregen op 26/07/19 en mijn tweede heb ik zelf mogen zetten op 26/08/19 en ik merk nu al dat mijn psoriasis rustig is geworden en ik ondervind geen bijwerkingen en de injecties zijn heel makkelijk zelf toe te dienen ik ben er zeer tevreden over
18-08-2019

Taltz (ixekizumab)

Ik gebruik nu iets langer als een jaar talz mn psoriasis is op mn hoofdhuid na helemaal weg heerlijk geen schilfers. De witte vlekken waar de psoriasis zat blijven wel een beetje zichtbaar maar is niet erg zichtbaar het voornaamste geen jeukende schilferende plekken meer. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die er bijwerkingen van krijgen en hoe lang het middel zal [lees meer...]helpen weet iemand hoe ik antwoorden op deze vragen krijg?ik ben namelijk al een hele tijd depressief en vraag me af of talz dat kan verergeren? En op mn hoofdhuid blijft het niet weg daar smeer ik af en toe dovobet op wat heel goed helpt. Maar over het algemeen ben ik tot nu toe super tevreden over talz
09-08-2019

Crohn

wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.
10-06-2019

Psoriasis

Nu net m’n 7e spuit gezet. Ik heb reeds van m’n 17e psoriasis, de laatste jaren heel zwaar. Na het max Puva-kuren en al het bijhorende had de dermatologe me eindelijk op Stelara gezet. Super resultaten en heel tevreden van. Echter na 3 jaar kreeg ik opnieuw een opstoot en kreeg ik het niet meer weg. Na maanden opnieuw zalfjes en smeren zette de dermatologe me op Taltz. Op[lees meer...] 5 dagen was alles weg. De plaques waren sneller weg dan het rood en de zwelling van de eerste 2 pennen. Overgeschakelt op spuiten en de pijn is... minder. Op de 1 of andere manier blijven de inspuiten ook heel pijnlijk. Dit is het enige nadeel. Voor de rest; heel tevreden!!
13-05-2019

Fumaarzuur (fumaarzuur)
Psoriasis

Dit medicijn werkte niet zo goed voor mij, is zag geen verbetering maar heb het ook niet heel lang gebruikt vanwege de bijwerkingen. Ik kreeg op de meest ongemakkelijk momenten 'opvliegers ', ik zocht vantevoren op of er een toilet ergens in de buurt zat. De maagbeschermers die ik erbij kreeg hielpen een klein beetje, maar lang niet genoeg om de bijwerkingen te verminderen[lees meer...]. Het medicijn had nog meer invloed op mijn leven dan de psoriasis en dat vond ik het niet waard dus ik ben daarmee gestopt.
29-04-2019

Psoriasis

Ik heb nu vanaf mijn 24ste actieve psoriasis. Maar wat begon met 10 plekjes, is gegroeid naar alle vormen van psoriasis die er zijn. Zowel de nagels , soort inwaards bij mijn voeten en handen en ook de artirits vorm. Deze uit zich voornamelijk door onstekingen van mijn pezen en aanhechtingen van mijn spieren. En momenteel op mijn heup. Wat gebeurt is dat eigenlijk alle s[lees meer...]pieren in dat gebied verkrampen en opzetten en klemmen hiermee mijn zenuwen af. ( hernia pijn achtig) Nou moet ik zeggen dat na aaaaaaaaaaaal het andere wat ik geslikt en gespoten heb lijkt dit voor nu in ieder geval wel al wat te helpen voor mijn huid. Stuk rustiger! Ontstekingen momenteel nog te weinig ik krijg ook nog maandelijks injecties tegen de ontstekingen in mijn heup. Het enige wat ik heel vervelend en ook wel pijnlijk vind , is dat de injectie zelf zeer doet maar oke, maar vooral omdat het bij mij meteen heeeeel dik wordt, een soort dikke jeukende schijf zo groot als een kinder pannenkoek. Ik vraag mij af of andere dit ook hebben of hebben gehad. Dit blijft namelijk zeker een week en t wordt wel minder maar komt soms nog de andere week weer terug en het jeukt zo ontzettend erg. Vorige week leek het wel een enorme psoriasis plek op mijn bovenbeen.. Hopelijk kom ik hiervan af.
15-04-2019

Psoriasis

Ik klop het af maar een wonder geschiedde. Jarenlang van alles geprobeerd met als enige resultaat de licht therapie, die altijd wel hielp voor pakweg 6 maanden. Na het kopen van een 'kruimeldief' om mijn zit en werkplek schoon te houden van schilfers zag ik dat de doorzichtige opvang van de 'kruimels', mijn huid dus, de opslag geheel vulde na twee dagen. Tijd om maar weer [lees meer...]eens naar de dermatoloog te gaan. Met frisse tegenzin. Ze schreef Enstilar voor. Na drie dagen geen schilfers meer en door de lichttherapie een verminderende roodheid. Ik verbaasde mij over het geringe aantal beoordelingen hier maar snap het wel. Ik heb me ertoe moeten zetten om deze beoordeling te doen, want ik ben zo gelukkig dat ik eigenlijk nooit meer iets met psoriasis te maken wil hebben. Besef eens dat je ineens je huid weer voelt, zacht en zonder jeuk. Ik kan de korte broek weer aan binnenkort
10-04-2019

Psoriasis

Ben Psorinov gaan gebruiken 3 jaar geleden voor Psoriasis hoofdhuid. Langzaam opgebouwd van 30 mg tot nu 3x 240 mg per dag. Het duurde enorm lang voordat er verbetering optrad. Toen, na 1 jaar was ik klachtvrij. Dit duurde precies 1 jaar. Na een jaar kwamen er weer kriebels terug en heb ik nu weer plaque. Echter nog steeds niet zo ernstig als eerst. Nu slik ik Skilarence [lees meer...]omdat de dermatoloog geen psorinovo meer voorschrijft. Dit werkt precies hetzelfde is alleen duurder. Wordt wel door CZ vergoed. Dit is echter wel het nu enige officiële middel tegen psoriasis. Psorinovo is dat niet. Dit middel was oorspronkelijk voor andere ziektes maar werkte en passant voor psoriasis. Bij mijn volgende afspraak met de dermatoloog wordt besproken of ik op iets anders kan overgaan dan Skilarence. Hoop dat de klachten dan weer verdwijnen. Want Psorinovo/Skilarence raakt bij mij nu uitgewerkt. Ook bij vermindering van doseringen kwamen mijn klachten direct terug.
02-04-2019

Psoriasis

Heel erge opstoot van psoriasis gehad . Na vele crèmes en zalven Enstilar gebruikt op voorschrift van dermatoloog . Na 1 week merkelijk beter met slechts 1 keer toediening voor het slapengaan . S'morgens een hydraterende crème erop en total geen schilfers meer . Zeer tevreden . Navraag doen of een onderhoudstherapie van 1 of 2 keer per week zinvol is en op lange t[lees meer...]ermjn werkzaam blijft zonder bijwerkingen .
17-03-2019

Ziekte van Crohn

Gebruik stelara nu 5 maanden. Ben nog steeds even enthousiast. Hoop dat het voor anderen net zo goed werkt.
06-02-2019

Psoriasis

Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 4 jaar. Mijn plekken waren volledig onderdrukt, een leek zou niet zeggen dat ik Psoriasis had, het was gewoon niet meer te zien, echter deze winter toch een klein plekje op het achterhoofd, ik slikte 2x 120mg per dag. Zeer bekend probleem is de lage waarde van lymfocyten, bij mij kwamen deze niet hoger dan 0.8 en waren heel regelmatig[lees meer...] zelfs 0.6, hetgeen wat problematisch is als je wilt ophogen als de plekjes (zoals in mijn geval) iets terug kwamen. Er bestaat echter wel een manier om deze lymfocyten wat omhoog te krijgen en dit wil ik iedereen meegeven. Ik slik sinds 3 weken 2x 500mg "N-acetyl-L-cysteïne" vandaag kreeg ik te horen dat ondanks mijn verhoging van Psorinovo, mijn lymfocyten 1.0! hadden bereikt! dit had ik nog nooit in 4 jaar gehaald, Cysteïne werkt dus zeer zeker en is vrij te verkrijgen, doe je je voordeel mee. ps, overal waar Psoriasis wordt aangeduid als huidziekte, gelijk niet verder doorlezen, Psoriasis is een auto-immuunziekte en heeft gek genoeg helemaal niks direct met je huid te maken, je zou eerder denken aan een type stofwisselingsziekte.
11-01-2019

Psoriasis

Na jarenlang allerlei smeersels, licht therapie, Chinees medicijn Acupunctuur en wat al niet meer via de margriet bij een website van de vereniging Sporinovo terecht gekomen. uit hun bestand een arts bij mij in de buurt gezocht, dit is nu meer dan tien jaar geleden. binnen drie maanden was mijn lichaam schoon en sinds dien, doordat ik soms mijn dosis omlaag breng komen en [lees meer...]lichte plekken terug, op dat moment verhoog ik licht de dosis en probeer zodoende mijn medicijn gebruik te beperken. eerder ander soorten fumaraat preparaten geprobeerd maar die hebben te veel bij werking, dus ik gebruik niets anders meer dan Psorinovo super medicijn
28-12-2018

Neotigason (acitretine)

3 maanden neotigason geslikt. De pustels aan handen en voeten waren zo goed als verdwenen maar de bijwerkingen waren oh zo aanwezig. En wel in een mate die ik na drie maanden niet meer kon handelen. Daarom nu van 25 mg overgestapt naar 10 mg.
13-12-2018

Crohn

Na antistoffen aangemaakt te hebben tegen remicade en humorale, begonnen met stelara. Leek de eerste weken niet te werken, al werden buikpijn en onrust in de darmen minder. Gewrichtspijn bleef onveranderd ernstig. 8 Weken na eerste toediening injectie gekregen. Binnen 2 dagen normale stoelgang, geen buikpijn en ontspannen buik. Erg fijn. De pijn in de gewrichten is minder,[lees meer...] maar niet acceptabel. Vermoeidheid moet ook veel minder worden. Afwachten nog. Nu twee weken na tweede toediening en zeer tevreden.
30-09-2018

Psoriasis

Ik heb al 18 jaar de ziekte van Andrew Barber. Psoriasis aan handen en voeten. Eindelijk na zoveel jaar een andere mening aan andere arts gevraagd en kreeg psorinovo. Merkte na 1 maand al verbetering. Hoop dat dit zo blijft. Moet wel maandelijks bloed en urine controleren, maar t gaat goed.
20-09-2018

Acitretine (acitretine)

De huid lijkt kalmer te worden, verhoornig stopt echter niet, ook geeft het lichte verhoging leverwaardes. Nu icm met MTX (15mg injecties) iets meer bijwerkingen, van alle vingertoppen zijn de vingerafdrukken verdwenen en de haaruitval wordt wat heviger.
15-09-2018

Psoriasis

Bedankt , ik ga het met mij dermatoloog overleggen, ik ziet nu 12de week 3×120 en nog steeds geen duidelijke verbeteringen 😞 wel elke nacht maag en darmen klachten + diaree 🤢

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4977)
Anticonceptie - overig (3662)
Cholesterol (2850)
Depressie - antidepressiva overig (2659)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2268)
Pijn - morfine-achtigen (2154)
ADHD - psychostimulantia (1995)
Pijn (1944)
Verslavingsziekten (1883)
Bloeddruk - betablokkers (1632)
Maagzuur - protonpompremmers (1534)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1486)
Anticonceptie - eenfase (1356)
Angststoornissen (1172)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1116)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1089)
Depressie - antidepressiva TCA (1027)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (939)