categorie

Psoriasis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psoriasis

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

24-09-2020 | Vrouw | 64
Psoriasis
Via internist in Utrecht onderzocht en na uitgebreid onderzoek bloed/urine 12 jaar geleden met Psorinovo begonnen. De eerste 2 weken geen pretje maar als je medicatie inneemt met zuivel dan zíjn bijwerkingen minder heftig. Heb almeer dan 50 jaar psoriasis maar dit is het enige middel waar ik langdurig "schoon" blijf. Nu met winter voor de deur en covid19 beperk ik mij to[lees meer...]t 2x120 mg. Voorheen slikte ik wel de 4 tot 5x 120 mg per dag.

24-08-2020 | Vrouw | 57
Artritis psoriatica
Helaas nu in 1 1/2,jaar wondroos gehad op onderbeen heeft iemand deze bijwerking gehad na langdurig gebruik van Stelara ? Ik gebruik dit middel nu al 10 jaar 1 x per 10 weken 45 m

11-08-2020 | Man | 51
Artritis psoriatica
Bedoeling was om psoriasis van mijn hoofd en lies weg te krijgen.na 4 maanden lag ik in ziekenhuis en kon niet meer lopen,na weken van onderzoek blijk ik Artritis psoriatica in een paar weken kon ik niks meer, Niet gebruiken !!!! ik ben invalide geworden van dit medicijn

03-08-2020 | Vrouw | 21

02-08-2020 | Vrouw | 37

05-07-2020 | Vrouw | 67
Ziekte van Crohn
Goed werkzaam tegen de ontstekingen maar voor mij telt dat ik heel veel last heb vd bijwerkingen

01-07-2020 | Vrouw | 47

Neotigason

22-06-2020 | Vrouw | 50
acitretine
Ziekte van Darier
Al 4 x geprobeerd huid wordt iets rustiger maar heb veel last van bijwerkingen . Dus ga het afbouwen .

12-05-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Enorme haaruitval sinds gebruik van stelara. Nu ook nog eens 7 kg erbij gekomen en ‘ niet logisch’ kunnen nadenken. Ben in de war en heb erge angsten.. hopelijk betert dit want ik heb het nodig voor mijn colitis..

15-04-2020 | Vrouw | 21
Colitis ulcerosa
Ik kreeg 20 februari mijn eerste infuus stelara. Toen ging het al heel slecht met mij en hoopte ik op beterschap. Na een week of 2 was hert zo ernstig dat ik met spoed moest worden opgenomen . Dringend 2 zakken bloed nodig en kalium etc.. 5 weken aan een stuk koorts en niet kunnen rechtstaan van de zwakte. Na 2,5 week in het ziekenhuis moest ik cortisone nemen om een stoma[lees meer...] operatie uit te kunnen stellen. Nu ben ik bezig met de afbouw en morgen krijg ik terug mijn stelara spuit. Hopelijk werkt deze nu wel want anders sta ik zr slecht op.

Kyntheum

14-04-2020 | Man | 55
brodalumab
Psoriasis
Na enkele jaren diverse biologicals gebruikt te hebben die het telkens na een tijdje laten afweten, was Kyntheum (Brodalumab) een hele positieve ervaring. de Psoriasis was reeds na de tweede injectie voor 80% weg en na de derde injectie eigenlijk helemaal weg. Langzaam aan ontstond er echter een vreemd soort spierpijn, peespijn die nog het beste te vergelijken is met een z[lees meer...]enuwontsteking die telkens ergens anders opduikt. Na 5 maanden gebruik heb ik de behandeling helaas moeten stopzetten omdat ik nauwelijks nog fatsoenlijk kon bewegen. Uitsluitend in combinatie met 2x 550mg naproxen per dag was het nog een beetje vol te houden. Het probleem is daarbij dat deze vreemde pijn zich voortdurend door het lichaam verplaatst en het daardoor bijna onmogelijk maakt om andere lichamelijke problemen zoals een slijmbeursontsteking in de schouder te onderscheiden van de bijwerkingen van dit product. Met alle gevolgen van verwaarlozing van een andere aandoening. Jammer, maar voor mij dus geen oplossing.

08-04-2020 | Vrouw | 28
Colitis ulcerosa
Ik had al een jaar lang een ernstige opvlamming van mijn colitus. Na vele medicijnen te hebben gebruikt wat niet werkte ben ik 31 januari 2020 begonnen met de stelara. Ik heb nu ook de tweede prik gehad en ben nu 10 weken verder. De ontstekingwaarde in de feces is van begin feb (989 )naar april (90) gegaan. Ook had ik veel bloedverlies en nu al een paar weken niet meer. Ik[lees meer...] ben er nog niet maar dit is veelbelovend! Ik hoop dat het alleen nog maar beter wordt maar moet geduld hebben.

25-02-2020 | Vrouw | 59
Artritis psoriatica
Bij mij een wondermiddel, alles al gebruikt altijd bijwerkingen en rest plekjes nu niets 90% psoriasis en niets

24-02-2020 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit middel nu sinds dec 2018. Na mijn opvlamming van mijn ziekte van crohn, waarbij ik een darm perforatie had en 50 cm dunne darm onstoken, zijn we na vele weken zoeken met de MDL arts uitgekomen op stelara. Tot op heden gebruik ik dit om de 6 weken, ik ben niet bang voor naalden dus spuit mijzelf en ik heb ik al mijn jaren(8j) dat ik ziek ben nog nooit zo goed[lees meer...] medicijn gehad wat voor mij werkt! Helaas dus wel gewichtstoename door dit medicijn wat voor mij niet gunstig is aangezien ik al overgewicht heb. Maar wel super blij dat mijn darmen zeer onder controle zijn! Naar 8 jaar vechten kan ik eindelijk rustig ademen halen!

Dovobet

11-02-2020 | Man | 56
betamethason / calcipotriol
Psoriasis
Psoriasis oorgang: na twee weken weg, nu al 8 maanden nog niet teruggekeerd Psoriasis bilnaad, 4*6 cm oppervlakte: na 6 weken volledig weg, nu al 7 maanden niet teruggekeerd Psoriasis in de nek: was bij het begin van de behandeling nog niet in het schilferstadium, typische verhevenheid met jeuk. Hier moet ik na 8 maanden om de 14 dagen nog steeds één nachtelijke behande[lees meer...]ling doen. Na één dag is de jeuk en verhevenheid terug weg.

09-01-2020 | Vrouw | 49
Psoriasis
Dit middel werkte tegen mijn psoriasis, maar zelfs bij een lage dosis zat ik elke nacht met buikkramp en diaree op het toilet. Ook ben ik in de twee jaar dat ik het middel slikte gigantisch veel ziek geweest. Mijn leven werd een aaneenschakeling van griepjes, keelontstekingen, holteontstekingen, luchtweginfecties, buikgriep en koortsaanvallen waarbij ik soms 42 graden aant[lees meer...]ikte. Pas toen een arts aangaf dat de waarde van leukocyten in mijn bloed veel te laag was en dat dit door de psorinovo kon komen, begreep ik dat dit middel mijn immunsysteem grondig ontregelde. Ik ben ermee gestopt en heb sindsdien mijn psoriasis terug, maar ook mijn gezondheid.

12-12-2019 | Man | 59
Psoriasis
Jarenlang dimethylfumaraat gebruikt, met veel bijwerkingen, m.n. darmklachten. Na gestopt door te lage leuko's, via MTX op stelara uitgekomen. Vanaf augustus dit jaar krijg ik deze om de 12 weken. Ongelofelijk resultaat, binnen 4 weken 90% weg, binnen 2 maanden 100%. Gelukkig wordt het medicijn door het MZ Groningen i.c.m. de Basisverzekering volledig vergoed. 4 à 5 keer p[lees meer...]er jaar de injectie halen en laten zetten is voldoende. Bijwerkingen 0,0. Echt een topper, dit spul !

Enstilar

10-12-2019 | Vrouw | 51
calcipotriol/​betamethason
Psoriasis
Ik heb al jaren last van psoriasis en tot zover heeft niks geholpen. Op advies van een nieuwe dermatoloog Enstilar gaan gebruiken en al na een paar dagen merkte ik het effect. Nu is mijn huis weer zacht en ziet er weer mooi uit. Gebruik het nu een keer per week als onderhoud en dat gaat prima. Crème is reukloos, makkelijk in gebruik en voelt heel lekker.

04-12-2019 | Vrouw | 80
Ziekte van Crohn
ik heb al 47 jaar ziekte van Crohn.Ben 80 jaar en heb al 7 operaties achter de rug .De laaste 3 jaren ben ik weer onder behandeling.prenisolon toen Metotrexaat Toen Humira gestopt vanwege bijwerkingen .vooral gewrichtspijn. Nu Stelara.Eerst infuus toen eerste injectie.Nadeze injectie weer veel gewrichtspijnen . Moet 19 December 2e injectie. Wil stoppen. Ik ben murw[lees meer...]. Weet iemand raad?

26-11-2019 | Man | 56
Artritis psoriatica
Gebruik het nu een jaar of 8 1 één injectie van 90 mg per 10 weken Heb als psoriasis patient nagenoeg alles geprobeerd, van de Biologicals: Enbrel, Humira maar Stelara is, voor mij althans, het beste wat mij is overkomen. Gelukkigerwijs heb ik een zeer goede dermatoloog in het Spaarne gasthuis welke zich weet te verplaatsen in de patient. Ik zweer erbij

02-11-2019 | Man | 34
Ziekte van Crohn
Na alles te hebben geprobeerd, inclusief remicade en humira werd mij stelara aangeraden. (Allergisch voor remicade, humira deed niks) Na eerste gift via infuus wel aardig wat bijwerkingen als ontstekingen Vd huid en holteverkoudheid. Dit trok na aantal giften weg. Bijwerkingen nu minimaal, stelara heeft mijn leven terug geven. Duurde ongeveer 13 weken voor het echt begon[lees meer...] te werken dus geef niet te snel op. Heb je veel klachten en twijfel je over ustekinimab? Het gaf mij Mn leven terug...

Dovobet

28-10-2019 | Man | 75
betamethason / calcipotriol
Schilvervlekken met jeuk. Na gebruik: schilfers weg en de plek wordt rood Echter het meest kwalijke. Als ophouden met smeren dan komen de vlekken met verhevigde schilfers weer terug. Het is beslist GEEN geneesmiddel en kost €50 valt in eigen risico wat nogal duur is dus en zeker als je voortdurend smeert

27-10-2019 | Man | 76

18-10-2019 | Man | 56
Artritis psoriatica
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op deze site. Mijn man heeft al meer dan 20 jaar psorsiasis.hij heeft al van alles gebruikt.het remde af maar hij heeft weer overal in zijn lichaam Hij had vandaag een afspraak bij de dermathaloog. Toen hebben ze al het psoriasis gemeten. Werd gezegt het gaat niet helpen...en het is te duur.. Mijn vraag is wordt stelara wel vergoed hoevee[lees meer...]l moet je bijbetalen. Hij zit er behoorlijk mee. Daarom zoek ik evn steun bij jullie. Wie kan mij meer erover vertellen....alvast dankuwel

Calcipotriol zalf

26-09-2019 | Man | 82
calcipotriol
Psoriasis
Heb deze al eerder gegeven.

03-09-2019 | Man | 20
Psoriasis
Ik heb mijn eerste spuit gekregen op 26/07/19 en mijn tweede heb ik zelf mogen zetten op 26/08/19 en ik merk nu al dat mijn psoriasis rustig is geworden en ik ondervind geen bijwerkingen en de injecties zijn heel makkelijk zelf toe te dienen ik ben er zeer tevreden over

Taltz

18-08-2019 | Vrouw | 51
ixekizumab
Ik gebruik nu iets langer als een jaar talz mn psoriasis is op mn hoofdhuid na helemaal weg heerlijk geen schilfers. De witte vlekken waar de psoriasis zat blijven wel een beetje zichtbaar maar is niet erg zichtbaar het voornaamste geen jeukende schilferende plekken meer. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die er bijwerkingen van krijgen en hoe lang het middel zal [lees meer...]helpen weet iemand hoe ik antwoorden op deze vragen krijg?ik ben namelijk al een hele tijd depressief en vraag me af of talz dat kan verergeren? En op mn hoofdhuid blijft het niet weg daar smeer ik af en toe dovobet op wat heel goed helpt. Maar over het algemeen ben ik tot nu toe super tevreden over talz

09-08-2019 | Man | 64
Crohn
wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.

Taltz

10-06-2019 | Vrouw | 33
ixekizumab
Psoriasis
Nu net m’n 7e spuit gezet. Ik heb reeds van m’n 17e psoriasis, de laatste jaren heel zwaar. Na het max Puva-kuren en al het bijhorende had de dermatologe me eindelijk op Stelara gezet. Super resultaten en heel tevreden van. Echter na 3 jaar kreeg ik opnieuw een opstoot en kreeg ik het niet meer weg. Na maanden opnieuw zalfjes en smeren zette de dermatologe me op Taltz. Op[lees meer...] 5 dagen was alles weg. De plaques waren sneller weg dan het rood en de zwelling van de eerste 2 pennen. Overgeschakelt op spuiten en de pijn is... minder. Op de 1 of andere manier blijven de inspuiten ook heel pijnlijk. Dit is het enige nadeel. Voor de rest; heel tevreden!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3771)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2732)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2072)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1954)
Bloeddruk - betablokkers (1683)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)