categorie

Psoriasis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psoriasis

03-02-2024 | Man | 53
Ziekte van Crohn
Na vele andere medicijnen hierbij uitgekomen. Het werkt fantastisch. Enige bijwerking is dat ik het sneller koud heb in winterperiode en jeuk krijg daarbij. Ik kan alles eten en drinken en gewoon werken en sporten.

30-01-2024 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Eindelijk een medicijn wat lijkt te werken!! Na de injectie wel echt een dag beroerd, gelukkig verdwijnt dat weer. Wel veel misselijk, hier ook medicijnen voor gekregen.

14-12-2023 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Vanwege hevige gewrichtspijn en meerdere onstekingen in lichaam o.a in achillespees en ellebogen, overgegaan van Infliximab naar Stelara. Eerste week geen verschil.daarna langzaam verbetering en na 2 weken ineens hevige pijn in spieren door het hele lichaam en zo pijnlijk dat lopen en dagelijks beslommeringen een opgave zijn .Helaas is er al een nieuwe dosis besteld en dit[lees meer...] med is dusdanig kostbaar dat ik het maar gewoon inspuit . Maar als dit zo blijft dan kan ik hier niet mee doorgaan .

14-11-2023 | Vrouw | 63
Psoriasis
Blij met dit middel maar nog geen ervaring op de lange termijn. Het geneest geen psoriasis maar houdt e.e.a onder controle. Gebruik 2 á 3 x per week . De toegevoegde parrafine is hardnekkig maar door het haar goed in te masseren met gewone bloem daarprima uitwasbaar.

03-11-2023 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Haarverlies sinds gebruik van stelara , maar geen darmontstekingen meer

09-08-2023 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
De injecties werken goed. Minder psoriasis en matige tot geen gewrichtsklachten. Veel last van bijwerkingen, verkoudheden, luchtweginfecties en aften in keel en mond. Deze gaan nauwelijks weg. Voor het gebruik van Taltz nog nooit aften gehad.

30-04-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, opzich bevalt de werking van het medicijn goed op de darmen. Maaar de bijwerkingen zijn wel heftiger dan gedacht er vallen soms wel plukken haar uit mijn hoofd als ik het aanraak en ik ben 10 kilo aangekomen in het afgelopen jaar. Verder dacht ik dat de angst en paniek aanvallen aan mij lagen maar meerdere mensen hebben hier last van. Be[lees meer...]n enorm vermoeid maar dat heb ik wel vaker ook met andere medicatie en last van me knien, enkels en armen. Lijkt soms alsof het verslapt.

Psorinovo / dimethylfumaraat

12-04-2023 | Man | 46
dimethylfumaraat
Psoriasis
Zat aardig onder de psoriasis. Veel schilvers op de hoofdhuid en elders ook rood schilverende plekken. Zelf een arts gevonden die Psorinovo voorschreef. Nu al 25 jaar een tevreden gebruiker. Het is voor 98 procent onder controle

17-03-2023 | Vrouw | 45
Ichthyosis
Veel minder dikke verhoorning

15-03-2023 | Vrouw | 67
Psoriasis
Ontsteking van de pezen in de rug, blokkades in de rug, heupgewrichtontsteking, om die reden gestopt met neotigason. Tegen psoriasis palmo-plantaris wel effectief. Nadien geen rugpijn meer of gewrichtsontsteking, bloeddruk gedaald naar normaal level, geen uitdroging slijmvliezen meer, droog haar, of zichtproblemen....en opnieuw meer problemen met mobiliteit door de psoria[lees meer...]sis. Terug naar behandeling met zalven. Zou graag overgaan naar de biologicals maar wil geen bijwerkingen meer met de medicijnen die je moet uitproberen vooraleer toestemming biologicals. De bijwerkingen waren een zeer groot probleem aan het worden. Na twee maand nog steeds gevoelig aan pezen en gewrichten. Momenteel voetpees ontsteking. Hopelijk geen blijvende schade door de neotigason.

10-12-2022 | Vrouw | 66

09-11-2022 | Man | 70
Psoriasis
Ook ik ben zeer positief over de effectiviteit van dit product, wel heb ik moeite met de bediening van de spuitbus, de inhoud spettert er uit meestal zit er meer naast dan op de te behandelen plek. Uit voorzorg ga ik er mee in de douchecel dan kan ik de gemorste prut makkelijk wegspoelen. Maar misschien heb ik een maandagochtend exemplaar.

21-10-2022 | Vrouw | 42

05-10-2022 | Man | 57
Artritis psoriatica
Mijn gezondheid is nu al bijna 2 jaar stabiel. Ik ben dan ook erg tevreden met dit medicijn ondanks de bijwerkingen die neem ik voor lief. Het is vooral ook belangrijk wat u eet en of drinkt. Ik hoop daarom ook dat ik dit medicijn nog lang kan en mag gebruiken.

25-08-2022 | Vrouw | 61
Artritis psoriatica
ik heb Talz gekregen daar ik geen effect meer had met COSENTIX, Maar ik heb nu vorige maand 2x de injectie gezet daar ik pas begonnen ben. Maar wat ik heb ik heb zo een last van dat er ineens een stortvloed van zweet over mij heen komt en dat duurt ongeveer 10 min dan is het weg en dan heb ik het een partij koud. Ik merk er nog weinig van dat het werkt. Maar ik moet het de[lees meer...] tijd geven. De onstekingen zorgen ervoor dat ik veel door mijn knieen zak waardoor ik braces heb gekregen wat mij wel veel steun geeft. Maar ik heb wel steeds veel jeuk op mijn lichaam onderhuids en dan komen er weer plekjes... gelukkig is de jeuk op mijn hoofd iets vermindert. We gaan het beleven. Ieder veel su6

Acitretine

17-07-2022 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik zag er erg tegen op om ze in te nemen vanwege alle horrorverhalen. Eenmaal ingenomen ging alles goed na 2 uur kreeg ik flinke diarree wat niet stopte.. De dag erna voelde ik me ziek denk nu wel 1000x na voordat ik het onveilig doe.

11-07-2022 | Vrouw | 65
Psoriasis
Na 45 jaar knoeien met zalf, (teer) lotion, gel, tabletten (fumaraat met erg veel bijwerkingen)en eindeloos veel bad-PUVA (2x in de week naar het ZH gedurende 4-6 maanden per jaar) eindelijk van mijn NIEUWE dermatoloog Stelara gekregen. Na 1 week begonnen de plekken te veranderen na 4 weken was ik "schoon". Ik gebruik het nu 5 jaar en ervaar geen bijwerkingen. 1x in de 12[lees meer...] weken een spuit halen is de minst belastende en meest effectieve therapie die ik ooit gekregen heb! De wonderen zijn de wereld nog niet uit !!!

15-06-2022 | Man | 70
Psoriasis
Na 30 jaar psoriasis met veel behandelingen was stelara net toveren. Na drie injecties was er vrijwel niets meer van te zien. Behalve dan wat huid verkleuringen. Echt ongelofelijk na Teerzalf en uv behandeling. Ook zeezout geprobeerd. Daar werd de schilvering pas echt erg van.

12-06-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

17-05-2022 | Vrouw | 34
Colitis ulcerosa
6 maanden gebruikt en niet normaal hoe snel de haaruitval kwam en bleef totdat ik ermee stopte. Helaas koest ik stoppen omdat het niet voldoende werkte. De onstekingswaarde in de feaces bleef rond de 300. Nu over op humira Verder helemaal geen bijwerkingen, alleen die haaruitval is echt serieus.

25-04-2022 | Man | 52
Plus colitus en psoriasis

24-04-2022 | Man | 67
Artritis psoriatica
IK heb eerst Humira Biological gebruikt, maar na 6 maanden was de werking minimaal. Direct overgestapt naar Stelara. Ik gebruik Stelara nu alweer 1,5 jaar en nog steeds zeer tevreden. 99,9% schoon. Voor de volledigheid, er komt een verpleegkundige bij me thuis om de injectie te geven. Zelf durf ik het niet.

Kyntheum

18-02-2022 | Man | 33
brodalumab
Psoriasis
Vanaf mijn 15e zit ik al helemaal onder de Psoriasis en vele diverse opties geprobeerd zonder enig effect. Nu 2 jaar gebruik van Kyntheum en voor 99% schoon, geen zorgen en geen bijwerkingen, bloedwaardes zijn altijd goed geweest. Dus eindelijk rust. Tevens zeer makkelijk te gebruiken. Nu hopen dat het effect lang aanhoud.

06-02-2022 | Man | 60
acitretine
Sinds 1 jaar pustuls (Andrews/Barber) aan één voet en vooral de hak en voetzool, die groeien en uitdrogen en daarna loslaten is niet het probleem maar wel de pijn die dat veroorzaakt. Elke dag pijnstillers slikken. Nu 6 weken Neotigason 10 mg 1 keer per dag met na drie dagen al resultaat. Helaas komen er nu weer pustuls met bijbehorende pijn. Neem contact op met dermatoloo[lees meer...]g om te kijken naar de dosering.

Fumaarzuur

24-01-2022 | Vrouw | 40
fumaarzuur
Psoriasis
Ik heb dit begin vorig jaar gebruikt, maar ben niet verder dan 4 pillen x 30mg gekomen. De bijwerkingen waren heftig. Enorme buikkramp met diarree totdat ik de maagbeschermers ging slikken, maar de pijn bleef. Daarnaast waren de opvliegers niet te doen, zo'n enorm branderig gevoel in soms wel heel mijn lijf. Je staat letterlijk in de fik. De reden dat ik dit schrijf is [lees meer...]omdat ik nu met het gebruik van homeopathische middelen weer dat branderige gevoel ervaar. Nu krijg je van homeopathische middelen geen bijwerkingen maar ze kunnen oude wel weer activeren. Sowieso zeiden ze destijds dat het gevoel eens zo weg zou zijn, maar na herhaaldelijk bellen, blijkt toch dat veel mensen kant de naweeën ervan hebben. Het is echt rommel. Fijn dat de plekke weg gaan, maar niet ten koste van een uur per dag op de bank met kamp en je lijf dat in de fik staat.

17-01-2022 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Heel fijn middel maar de spuit is niet te doen vergelijkbaar met andere biologicals. Bij de andere zit de naald al op de huid. Bij taltz klapt ie op de huid en heb daardoor 5 min erg veel pijn. Heel jammer want ik zie er nu al weer tegenop. Overweeg echt om weer met m'n oude verder te gaan.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

22-11-2021 | Man | 56
Psoriasis
Enstilar werkt bij mij super om psoriasis onder controle te houden. Helaas vandaag te horen gekregen dat er leveringsproblemen zijn. Wat is dat toch, steeds als ik iets heb gevonden tegen mijn psoriasisklachten verdwijnt het (soms tijdelijk) van de markt.

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

07-11-2021 | Vrouw | 20
Artritis psoriatica
Ik heb sinds mijn 14e veel last van psoriasis. Ik heb veel zalfjes, pillen, en stralingen uitgeprobeerd, maar niets werkte echt. Eind 2019 viel het mij op dat mijn gewrichten niet meer waren zoals ervoor. Ik heb enorm veel last gehad van krampen en pijnen. Begin 2020 werd er psorias artritis vastgesteld en niet veel later begon ik met mijn behandeling van Taltz. De psorias[lees meer...]is zelf was al verdwenen na een week of 2! Tot op de dag van vandaag (eind 2021) heb ik hiervan geen enkele opstoot meer gehad, terwijl de ernst wel degelijk heftig was. Zeer goed gevoel! De onderliggende reuma is volledig onder controle, verdere uitbreiding wordt door Taltz tegengehouden. Ik heb echter wel nog steeds last van pijn, gelukkig is deze wel veel minder. Ik zet mijn injecties 1x per maand. Voornamelijk op het einde van de maand ervaar ik toch wel last van de reumapijnen. Ook de injecties zelf zijn zeer pijnlijk. Dit blijft helaas zo. Wat mij helpt is om direct na de injectie een koelelement te plaatsen op de desbetreffende plek. Deze helpt wat tegen de pijn en zorgt ervoor dat de plek minder rood en dik wordt. Indien ik hier geen ijs op leg, voelt het als een branderige grote schijf in mijn bovenbeen. Daarom raad ik dit zeker aan om steeds te doen! Ik ben zeer tevreden van de effectiviteit van Taltz, mijn leven is hierdoor enorm vergemakkelijkt!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)