categorie

Psoriasis

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Psoriasis

Fumaarzuur

24-01-2022 | Vrouw | 40
fumaarzuur
Psoriasis
Ik heb dit begin vorig jaar gebruikt, maar ben niet verder dan 4 pillen x 30mg gekomen. De bijwerkingen waren heftig. Enorme buikkramp met diarree totdat ik de maagbeschermers ging slikken, maar de pijn bleef. Daarnaast waren de opvliegers niet te doen, zo'n enorm branderig gevoel in soms wel heel mijn lijf. Je staat letterlijk in de fik. De reden dat ik dit schrijf is [lees meer...]omdat ik nu met het gebruik van homeopathische middelen weer dat branderige gevoel ervaar. Nu krijg je van homeopathische middelen geen bijwerkingen maar ze kunnen oude wel weer activeren. Sowieso zeiden ze destijds dat het gevoel eens zo weg zou zijn, maar na herhaaldelijk bellen, blijkt toch dat veel mensen kant de naweeën ervan hebben. Het is echt rommel. Fijn dat de plekke weg gaan, maar niet ten koste van een uur per dag op de bank met kamp en je lijf dat in de fik staat.

17-01-2022 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Heel fijn middel maar de spuit is niet te doen vergelijkbaar met andere biologicals. Bij de andere zit de naald al op de huid. Bij taltz klapt ie op de huid en heb daardoor 5 min erg veel pijn. Heel jammer want ik zie er nu al weer tegenop. Overweeg echt om weer met m'n oude verder te gaan.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

22-11-2021 | Man | 56
Psoriasis
Enstilar werkt bij mij super om psoriasis onder controle te houden. Helaas vandaag te horen gekregen dat er leveringsproblemen zijn. Wat is dat toch, steeds als ik iets heb gevonden tegen mijn psoriasisklachten verdwijnt het (soms tijdelijk) van de markt.

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

07-11-2021 | Vrouw | 20
Artritis psoriatica
Ik heb sinds mijn 14e veel last van psoriasis. Ik heb veel zalfjes, pillen, en stralingen uitgeprobeerd, maar niets werkte echt. Eind 2019 viel het mij op dat mijn gewrichten niet meer waren zoals ervoor. Ik heb enorm veel last gehad van krampen en pijnen. Begin 2020 werd er psorias artritis vastgesteld en niet veel later begon ik met mijn behandeling van Taltz. De psorias[lees meer...]is zelf was al verdwenen na een week of 2! Tot op de dag van vandaag (eind 2021) heb ik hiervan geen enkele opstoot meer gehad, terwijl de ernst wel degelijk heftig was. Zeer goed gevoel! De onderliggende reuma is volledig onder controle, verdere uitbreiding wordt door Taltz tegengehouden. Ik heb echter wel nog steeds last van pijn, gelukkig is deze wel veel minder. Ik zet mijn injecties 1x per maand. Voornamelijk op het einde van de maand ervaar ik toch wel last van de reumapijnen. Ook de injecties zelf zijn zeer pijnlijk. Dit blijft helaas zo. Wat mij helpt is om direct na de injectie een koelelement te plaatsen op de desbetreffende plek. Deze helpt wat tegen de pijn en zorgt ervoor dat de plek minder rood en dik wordt. Indien ik hier geen ijs op leg, voelt het als een branderige grote schijf in mijn bovenbeen. Daarom raad ik dit zeker aan om steeds te doen! Ik ben zeer tevreden van de effectiviteit van Taltz, mijn leven is hierdoor enorm vergemakkelijkt!

16-09-2021 | Vrouw | 50
acitretine
Bij mij is er tylotisch eczeem onder mijn voeten en een beetje in mijn handpalmen geconstateerd, Onder de voeten was het zo erg dat de kloven en spontane scheuren er in sprongen tot bloedens aan toe. Het leek op hele dikke eetlt maar die kreeg ik niet weg en ook de pedicure niet. Toen was het tijd om naar de dokter te gaan. Helaas ivm corona mocht ik niet langs komen en mo[lees meer...]est ik foto,s sturen. Conclusie droge huid smeren corticosteroïden crème. Resultaat nul. Uiteindelijk heb ik aangegeven om door gestuurd te worden naar een dermatoloog. Deze keek naar mijn voeten en zei direct dit is tylotisch eczeem.(lijkt dus op eelt en blijft dik en gaat dan ineens scheuren met als resultaat diepe kloven en heel er pijnlijk) Direct bloed laten prikken en dus 25mg neotigason voorgeschreven gekregen. Plus advies smeren met ureum crème 2x per dag. Resultaat na 4 weken 80 Procent over alleen wel best wat bijwerkingen. Vandaag telefonische afspraak en besloten nog 8 we door te gaan en dan weer op controle en dat hopen dat ik naar 10mg kan of misschien kan stoppen maar wel me hele leven moet blijven smeren en hopen dat het weg blijft. Ondanks de vele bijwerkingen wil ik toch doorgaan mijn voeten zien er echt al super mooi uit kan weer op slipper lopen geen diepe bloederige kloven. ik heb er echt wat voor over. Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier ervaart en er dan ook zelf over kan beslissen ,ga ik door of ga ik minder nemen of stop ik.

24-08-2021 | Man | 71
Psoriasis
Vooral eerst, ieder mens kan anders reageren op medicatie (s). Psoriasis palmentaris , handen en voeten ,pustules . 2 x3 maanden uvb. Daarna 5 maanden uvb alleen pustules / volgens mij Andrews & Barber. Dermatoloog vanaf begin voorgesteld Neotigason in te zetten. Niet geaccepteerd op basis van bijwerkingen. Bijsluiter en lareb ervaringen. Uiteindelijk niet meer vol te hou[lees meer...]den jeuk, pijn enz. Besloten op 25 mg te starten..Het ongelofelijke resultaat, na de vierde dragee sterke afname aandoening. Na 7 stuks zeer sterke vermindering. Op eigen idee op 1 x per week 1 dragee. Totaal 12 dragees gesnoept. Het resultaat is dat mijn voeten geheel vrij zijn . Met enige humor, zo glad als babybilletjes. Na maanden met de voeten in ijswater, dikke lagen smeren met hormoon zalf en aanverwanten is dit resultaat voor mij geweldig..NB het is dus mijn eigen eigenwijzigheid geen Neotigason te willen gebruiken dat ik twee jaar met momenten heb geleefd dat , vul zelf maar in. Voor die genen waar Neo niet het gewenste brengt, advies uw specialist biologics laten voorschrijven, niet accepteren dat het ziekenhuis beperk budget heeft!

24-08-2021 | Vrouw | 40
Psoriasis
Top. Heel tevreden!! Al 3 jaar helemaal schoon. Ben er heel blij mee. Enige is jeuk op mijn hoofdhuid Daar is mee te leven.

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

02-07-2021 | Vrouw | 39
Psoriasis
Al vanaf mijn 11e jaar psoriasis, eerder vooral op de ellebogen met een paar plekjes op m'n armen. Echter vanaf mijn 20e zijn het mijn volledige armen, handen, knieën en wat plekjes als waterdruppels verspreid over de onderbenen. Zomerkleding vond ik een ramp. Maar nu na 1,5 week Enstilar te hebben gebruikt, zijn de plekken op mijn armen haast weg!! Op mijn handen, knieë[lees meer...]n en onderbenen worden de plekjes met de dag lichter. Voor het eerst in 19 jaar zín in zomerkleding, korte mouwen en blote benen!! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Dikke aanrader dus dit medicijn!!

22-06-2021 | Vrouw | 44
acitretine
Ik slik dit middel al 30 jaar en werkt prima ik heb een huidziekte en als het even wat erger word door verbranden of in de winter gebruik ik het weer een paar weken en gaat het weer goed .ik heb nooit bijwerkingen gehad .met de zwangerschap 2 jaar van tevoren gestopt .

09-06-2021 | Man | 44

28-05-2021 | Man | 60
Psoriasis
Altijd lichte psoriasis gehad, totdat ik ineens ernstige 'doorligplekken' kreeg op benen, zijde en schouders. Rood, schilferend, gloeiend en pijnlijk. Via Radboud in 2018 Enstilar voorgeschreven gekregen en direct na de eerste behandeling al verkoeling. Wondermiddel. Je moet wel snugger aanbrengen. Dus eerst alle plekken bespuiten en DAARNA pas met hand uitsmeren. Noga[lees meer...]l wiedes dat je met vette handen niet goed meer kan aanbrengen. Ik heb elke vier maanden een set van twee bussen nodig (psoriasis komt weer terug) maar dat helpt me een jaar door. Helaas is de spuitbus nu uit de handel genomen. Waarom nou weer?

22-05-2021 | Vrouw | 42
Psoriasis
Gebruik dit medicijn sinds 2012, ben er zeer te vrede over. In het begin wat bij werkingen gehad. Nu niet meer. Lymfocyten zijn soms wel wat laag, waar door n hoger dosering in de winter maanden (wat dan wel wenselijk is) niet kan. Maar las hier iets over N-Acetyl-L-Cysteine. Ik ga dat eens proberen.

12-05-2021 | Man | 39
Artritis psoriatica
Dit middel was voor mij de oplossing voor jarenlange problemen. Pijn in gewrichten, vermoeidheid, slechte huid. Heel wat medicatie gebruikt. Psorinovo werkte lang goed maar dat hield op. Na de startdosis was ik al heel snel fit, de oplaad dosis hielp ook. Maar 45mg was te kort en na wat puzzelen kwamen we op 90mg uit. Na 10 weken stort ik in. Gaat mijn energie weg, en [lees meer...]krijg ik overal pijn. Na mijn shot leef ik elke keer weer op. Ik wil nooit meer anders en hoop dat het blijft werken en geen bijwerkingen geeft voor de lange termijn.

Dovobet

21-03-2021 | Man | 61
betamethason / calcipotriol
Psoriasis
Dovobet had bij mij helemaal geen effect.

21-03-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik heb dit middel na vele jaren verkregen na een bezoek aan het Radboud UMC aangezien mij hele lichaam aan de voor en achterkant vol zit met plekken. Het middel lijkt een beetje te verzachten maar het gebruik er van is onmogelijk vanwege het vetheidsgehalte van het schuim. De eerste keer sprayen gaat nog goed maar daarna wordt de bus vet vanwege het feit dat de hand natuu[lees meer...]rlijk ook vet is van de spray. DE spuitbus bediend heel moeilijk en er is kracht bij nodig. Voor mij vrouw is het bijna niet te doen vanwege haar gebrek aan kracht in haar handen om mijn achterzijde in te smeren. Zelf vubd ik de spuitbus ook na een of 2 plekjes insmeren ook niet meer hanteerbaar. Gezien de grote massa die ik moet in smeren werkt het alles behalve prettig. Het was veel beter geweest als men had gekozen voor een spuitsysteem zoals bij een planten spuit i.p.v. het kleine drukknopje. Ik word hier niet blij van.

01-03-2021 | Vrouw | 33
Hidradenitis suppurativa
Voor mijn hs en ppp werkt goed mijn voeten zijn weer om aan te zien en mijn hs ontstekingen zijn goed te behandelen als er 1 op komt is deze 10x zo snel open

04-02-2021 | Man | 27
Ziekte van Crohn
Geen effect op z van crohn in mijn geval

02-02-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik gebruik Stelara nu zo'n 15 jaar en ben zeer snel na start van het gebruik 100% Psoriasis vrij, terwijl alle andere middelen en behandelingen (die ik om kostentechnische redenen eerst moest proberen) niet hielpen. Ik noemde het een wondermiddel, echter door de verminderde immuniteit krijg ik om de 2 a 3 jaar een ernstige ontsteking of virus infectie, variërend van gordel[lees meer...]roos tot abces met operatie tot gevolg. Heb in overleg met de dermatoloog de injecties teruggebracht van 4 naar 3 keer per jaar. De Psoriasis blijft weg maar de nadelige gevolgen zijn helaas niet minder.

01-02-2021 | Man | 69
Psoriasis
Na allerlei zalven en smeersels, nodig over mijn hele lichaam, contact gezocht met Ver. Psoriasispatienten Ned. en i. o. m. mijn dermatoloog. Heb vreemde communicatie over Psorinovo ervaren. Ik kwam in contact met Infinity Pharma die me samen met de dermatoloog goed hebben geholpen, ook ivm. de vergoeding door de zk. verzekeraar. Ben nu al een paar jaren een zeer tev[lees meer...]reden gebruiker.

30-01-2021 | Vrouw | 64
acitretine
Eerste probleem is de diagnose. Is lang eczeem geweest tot de juiste diagnose werd gesteld. Op een bepaald ogenblik kon ik niet meer stappen van de pijn. Neotigason werd voorgeschreven 25 mg per dag maar heb dit zelf beperkt tot 10 mg vanwege de bijwerkingen.. Vindt het spijtig dat je alle medicijnen moet uitproberen om toegelaten te worden voor de biologicals. Neem nu [lees meer...]18 maanden het medicijn en zou graag stoppen. Denk niet dat dit mogelijk zal zijn.

22-01-2021 | Man | 64
Psoriasis
Wat een middel Enstilar. Na15 jaar binnen 8 weken nagenoeg schoon Nu geen enstlair meer beschikbaar. Mijn zorgverzekering vergoed het niet meer door een prefentiovereenkomst (wurgcontract) afgesloten. Krijg nu weer een vette.zalf met dezelfde werkzamestof. Ik hoef geen lichttherapie meer bezuiniging van 700 a 800 euro. Meer kosten schuim 120 per jaar Wie h[lees meer...]et wil weten. IZA onderdeel v VGZ volgend jaar andere zorg verzekeraar

21-12-2020 | Man | 69
Psoriasis
Vijftig jaar vanalles geprobeerd en gesmeerd ,niets gaf enige verbetering. Maar nu binnen twee maanden schoon al meer dan acht maanden!

14-10-2020 | Vrouw | 53
Psoriasis
Ik zat voor 80% vol met plaque van alles geprobeert nu deze spuit en alles is weg en toraal geen bijwerkingen en ik zet de spuiten zelf vind het een makkie en nu hopen dat het zo blijft.

25-09-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Crohn
Zoals bij bijwerkingen beschreven eerste zes maanden last van haaruitval en jeuk, maar het werkte snel met het onder controle krijgen van ontstekingen. Ik geef mezelf nu een keer in de 8 weken een injectie, dit gaat prima. Na 12 maanden liet een MRI zien dat het middel er voor een groot deel in geslaagd was de darm rustig te krijgen.

24-09-2020 | Vrouw | 64
Psoriasis
Via internist in Utrecht onderzocht en na uitgebreid onderzoek bloed/urine 12 jaar geleden met Psorinovo begonnen. De eerste 2 weken geen pretje maar als je medicatie inneemt met zuivel dan zíjn bijwerkingen minder heftig. Heb almeer dan 50 jaar psoriasis maar dit is het enige middel waar ik langdurig "schoon" blijf. Nu met winter voor de deur en covid19 beperk ik mij to[lees meer...]t 2x120 mg. Voorheen slikte ik wel de 4 tot 5x 120 mg per dag.

24-08-2020 | Vrouw | 57
Artritis psoriatica
Helaas nu in 1 1/2,jaar wondroos gehad op onderbeen heeft iemand deze bijwerking gehad na langdurig gebruik van Stelara ? Ik gebruik dit middel nu al 10 jaar 1 x per 10 weken 45 m

11-08-2020 | Man | 51
Artritis psoriatica
Bedoeling was om psoriasis van mijn hoofd en lies weg te krijgen.na 4 maanden lag ik in ziekenhuis en kon niet meer lopen,na weken van onderzoek blijk ik Artritis psoriatica in een paar weken kon ik niks meer, Niet gebruiken !!!! ik ben invalide geworden van dit medicijn

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5575)
Anticonceptie - overig (4102)
Cholesterol (3039)
Depressie - antidepressiva overig (2881)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2564)
Pijn - morfine-achtigen (2343)
ADHD - psychostimulantia (2286)
Pijn (2121)
Verslavingsziekten (2108)
Bloeddruk - betablokkers (1783)
Maagzuur - protonpompremmers (1661)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1327)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1277)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1268)
Depressie - antidepressiva TCA (1121)
Antibiotica - urineweginfectie (1089)