Stelara

ustekinumab

Psoriasis (40 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Reuma (0 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (139 meningen)
Neotigason (40 meningen)
Dovobet (30 meningen)
Taltz (6 meningen)
Enstilar (6 meningen)

09-08-2019

Crohn

wat begon als colitus ulcerosa en leidde tot de algehele verwijdering van de dikke darm en een pouch na de operatie een paar jaar goed gegaan zonder medicatie. Daarna ontstekingen in de pouch en het aansluitende deel van de dunne darm. Het hele circuit doorlopen (remicade / Humera enz.) wat geen verbetering bracht. twee jaar geleden begonnen met Stelara. Dit medicijn sloeg[lees meer...] aan en maakte mijn leven weer een flink stuk aangenamer. Eerste tijd wel veel gasvorming. Na gesprek met mijn internist ook Metamucil en Vitamine C bruistablet (1x per dag) gaan gebruiken. Is toen een flink stuk minder geworden. Ik voel me er goed bij en hoop dat dit zo blijft. Is het beste wat ik tot nu toe gehad heb. Jammer dat dit pas aan het einde van de medicatiepyramide aangeboden wordt, maar het kost ook wel wat.
17-03-2019

Ziekte van Crohn

Gebruik stelara nu 5 maanden. Ben nog steeds even enthousiast. Hoop dat het voor anderen net zo goed werkt.
13-12-2018

Crohn

Na antistoffen aangemaakt te hebben tegen remicade en humorale, begonnen met stelara. Leek de eerste weken niet te werken, al werden buikpijn en onrust in de darmen minder. Gewrichtspijn bleef onveranderd ernstig. 8 Weken na eerste toediening injectie gekregen. Binnen 2 dagen normale stoelgang, geen buikpijn en ontspannen buik. Erg fijn. De pijn in de gewrichten is minder,[lees meer...] maar niet acceptabel. Vermoeidheid moet ook veel minder worden. Afwachten nog. Nu twee weken na tweede toediening en zeer tevreden.
13-07-2018

Psoriasis

Stelara werkt perfect voor de psoriasis. Ong. een week na de injectie krijg ik alleen hele pijnlijke borsten die vol zitten met cyste, bewezen en meerdere keren behandeld door mammaradioloog. Dit duurd ongeveer 3 weken en dan zakt het weg. Ik vind het moeilijk om te switchen van medicatie daar stelara wel mijn huid rustig en schoon heeft gekregen.
10-06-2018

Psoriasis

Sinds een jaar gebruik ik Stelara. 2 weken na mijn eerste prik werden mijn plekken wit (ipv gloeiend rood), en met 4 weken waren de plekken op mijn armen zo goed als weg. Benen duurde iets langer, maar na 3 maanden was ik schoon! Ik ben 34 en heb psoriasis sinds mijn 18de. Alles geprobeerd, niets hielp. Stelara heeft mijn leven enorm verbetert. Ik ben nu een jaar bezig. I[lees meer...]k kan korte mouwen en korte broeken aan! Zo blij!! Bijwerkingen: eerste week na de prik heb ik last van hoofdpijn.
12-03-2018

04-01-2018

Psoriasis

Eerst enbrel en nu sinds 6 jaar ong stelara De werking begint af te nemen denk ik Ik probeer via de natuurlijke weg iets te gaan zoeken Een heel leven medicatie zie ik niet zitten Ook vertrouw ik de farmacie niet helemaal Er moet gewoon geld verdiend worden he dus gebruik eerst nog maar even dit zalfje voor je aan de enbrel mag kreeg ik te horen tien jaar geleden
21-11-2017

Artritis psoriatica

na 40 jaar Psoriasis en A.P. ; eindelijk kunnen starten met Stelara. Mega tevreden ; voor 99 % clean. Enkel de vrijwel constante hoofdpijn + vermoeidheid baren me zorgen. Heeft iemand met dit product dezelfde ervaringen aub ? Alvast bedankt.
10-10-2017

Psoriasis

Na de nodige behandelingen gestart met Humira wat heel effectief was totdat ik door omstandigheden immuun werd voor dit middel. Dan Enbrel met weinig effect. Nu Stelara wat ook niet vandat. Het enige positive aan enbrel en stelara is dat mijn artritis psoriasis onderdrukt en het mijn psoriasis zelf op het peil houdt zoals het nu is. Waarschijnlijk gaat men dit stoppen wat [lees meer...]dan men artritis weer zal opflakkeren.
03-09-2017

Artritis psoriatica

Hallo allemaal, Ik heb nu 2 maal een injectie stelara gehad en ik ben 100% schoon😃. Ik heb sinds de tweede injectie alleen erg last van vreselijke vermoeidheid, niet slaap moe maar mijn lijf wilt maar niet vooruit, ik slaap erg slecht (voorheen was dat echt geen probleem) en ik heb de afgelopen weken nog nooit zoveel gezweten. Morgen weer naar de derm voor de volgende inj[lees meer...]ectie, maar ik denk dat ik eerst maar eens bloed laat prikken. Zijn er mensen met dezelfde bijwerkingen? Groetjes esther
20-02-2017

Psoriasis

Ik gebruik sinds een jaar Stelara en ben hier zeer tevreden over. Bijna schoon, op 1 plek op mijn enkel na, die niet weg wil gaan. Voor de reuma (AP) werkt het perfect, nagenoeg geen klachten. Ik heb geen bijwerkingen, alleen veel problemen met mijn gebit (infecties e.d.). Of dit door de Stelara komt weet ik niet. Iemand hiermee ervaring of iets over bekend? Hiervoor had i[lees meer...]k Enbrel. Heb het idee dat met de biologicals ik meer problemen met mijn gebit heb gekregen. De dermatoloog en tandarts kunnen mij hier niet meer informatie over geven.
13-02-2017

Psoriasis

Sinds mijn 3de levensjaar heb ik Psoriasis, Ik heb alle vormen en maten gehad, afwisselend van de kleine plekjes tot de grote plekjes (gehele buik bijvoorbeeld). honderden verschillende medicijnen werkten niet/nauwelijks en verlaagden hooguit de schilfering. Dag 1 nadat ik met Stelara begonnen ben, viel letterlijk van me af, ik ben weer schoon. 1x per 10 weken (in overleg[lees meer...] met arts) is de dosering, houdt rekening mee dat als je gewicht aankomt/verliest de dosering aangepast moet worden. De bijwerkingen (lichte keelontsteking, licht verkouden) vallen geheel in het niets vergeleken met wat ik ervoor terug krijg.
10-02-2017

Psoriasis

In december de eerste injectie gehad, nu zo'n anderhalve maand na de tweede injectie komt de psoriasis langzaam terug. Ik ben benieuwd of het na de derde injectie weer gaat opknappen. Heb sinds mijn vierde psoriasis, ben nu 51 jaar. Alles geprobeerd, soms hielp iets, het kwam altijd weer terug. Voorlaatste middel MTX, idem, helpt, vervolgens stagnatie en de psoriasis k[lees meer...]omt weer terug. Ik hoop echt dat dit middel blijft werken en beter gaat werken, misschien met de dubbele dosering? Iemand ervaringen met psoriasis die tussen de injecties door terug komt?
26-01-2017

Artritis psoriatica

Ik heb nu de tweede injectie gehad maar tot nu toe nog geen effect op de gewrichten en voor de huid doet het maar minimaal iets. Veel last van spierpijn, misselijk en grieperig gevoel. Alsof je constant een steen op je maag hebt liggen. Gewoon niet lekker.
13-01-2017

Psoriasis

Werkt perfect! Plekken zijn minimaal 9 weken weg. Na 12 weken weer nieuwe injectie. Enige bijwerking is brandend maagzuur en pijn in/bij mijn nier. Meer mensen die deze klacht hebben?
09-11-2016

Psoriasis

In juli ben ik begonnen met dit medicijn na 18 jaar met psoriasis geleefd te hebben ben ik helemaal schoon! Stelara is in mijn beleving een wondermiddel. Kort na de injectie ervaar ik wat lichte bijwerkingen waaronder misselijkheid, jeuk op mijn bovenbenen en vermoeid gevoel maar dit staat in schril contrast met de psoriasisklachten! Mijn leven is 360 graden veranderd! Ik [lees meer...]hoop ook dat van jullie!

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum