Ervaringen met Stelara

ustekinumab

Psoriasis (48 meningen)
Artritis psoriatica (17 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

03-02-2024 | Man | 53
Ziekte van Crohn
Na vele andere medicijnen hierbij uitgekomen. Het werkt fantastisch. Enige bijwerking is dat ik het sneller koud heb in winterperiode en jeuk krijg daarbij. Ik kan alles eten en drinken en gewoon werken en sporten.

30-01-2024 | Vrouw | 32
Ziekte van Crohn
Eindelijk een medicijn wat lijkt te werken!! Na de injectie wel echt een dag beroerd, gelukkig verdwijnt dat weer. Wel veel misselijk, hier ook medicijnen voor gekregen.

14-12-2023 | Vrouw | 61
Ziekte van Crohn
Vanwege hevige gewrichtspijn en meerdere onstekingen in lichaam o.a in achillespees en ellebogen, overgegaan van Infliximab naar Stelara. Eerste week geen verschil.daarna langzaam verbetering en na 2 weken ineens hevige pijn in spieren door het hele lichaam en zo pijnlijk dat lopen en dagelijks beslommeringen een opgave zijn .Helaas is er al een nieuwe dosis besteld en dit[lees meer...] med is dusdanig kostbaar dat ik het maar gewoon inspuit . Maar als dit zo blijft dan kan ik hier niet mee doorgaan .

03-11-2023 | Vrouw | 61
Colitis ulcerosa
Haarverlies sinds gebruik van stelara , maar geen darmontstekingen meer

30-04-2023 | Vrouw | 28
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn nu 1 jaar, opzich bevalt de werking van het medicijn goed op de darmen. Maaar de bijwerkingen zijn wel heftiger dan gedacht er vallen soms wel plukken haar uit mijn hoofd als ik het aanraak en ik ben 10 kilo aangekomen in het afgelopen jaar. Verder dacht ik dat de angst en paniek aanvallen aan mij lagen maar meerdere mensen hebben hier last van. Be[lees meer...]n enorm vermoeid maar dat heb ik wel vaker ook met andere medicatie en last van me knien, enkels en armen. Lijkt soms alsof het verslapt.

05-10-2022 | Man | 57
Artritis psoriatica
Mijn gezondheid is nu al bijna 2 jaar stabiel. Ik ben dan ook erg tevreden met dit medicijn ondanks de bijwerkingen die neem ik voor lief. Het is vooral ook belangrijk wat u eet en of drinkt. Ik hoop daarom ook dat ik dit medicijn nog lang kan en mag gebruiken.

11-07-2022 | Vrouw | 65
Psoriasis
Na 45 jaar knoeien met zalf, (teer) lotion, gel, tabletten (fumaraat met erg veel bijwerkingen)en eindeloos veel bad-PUVA (2x in de week naar het ZH gedurende 4-6 maanden per jaar) eindelijk van mijn NIEUWE dermatoloog Stelara gekregen. Na 1 week begonnen de plekken te veranderen na 4 weken was ik "schoon". Ik gebruik het nu 5 jaar en ervaar geen bijwerkingen. 1x in de 12[lees meer...] weken een spuit halen is de minst belastende en meest effectieve therapie die ik ooit gekregen heb! De wonderen zijn de wereld nog niet uit !!!

15-06-2022 | Man | 70
Psoriasis
Na 30 jaar psoriasis met veel behandelingen was stelara net toveren. Na drie injecties was er vrijwel niets meer van te zien. Behalve dan wat huid verkleuringen. Echt ongelofelijk na Teerzalf en uv behandeling. Ook zeezout geprobeerd. Daar werd de schilvering pas echt erg van.

12-06-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Compleet uitgeput na 1,5 jaar Stelaragebruik. Veel spierpijn en ernstige vermoeidheid. Ik weet ook niet zeker of dit door Stelara komt maar vermoed het wel.

17-05-2022 | Vrouw | 34
Colitis ulcerosa
6 maanden gebruikt en niet normaal hoe snel de haaruitval kwam en bleef totdat ik ermee stopte. Helaas koest ik stoppen omdat het niet voldoende werkte. De onstekingswaarde in de feaces bleef rond de 300. Nu over op humira Verder helemaal geen bijwerkingen, alleen die haaruitval is echt serieus.

25-04-2022 | Man | 52
Reumatoïde artritis
Plus colitus en psoriasis

24-04-2022 | Man | 67
ustekinumab (45mg/ml)
Artritis psoriatica
IK heb eerst Humira Biological gebruikt, maar na 6 maanden was de werking minimaal. Direct overgestapt naar Stelara. Ik gebruik Stelara nu alweer 1,5 jaar en nog steeds zeer tevreden. 99,9% schoon. Voor de volledigheid, er komt een verpleegkundige bij me thuis om de injectie te geven. Zelf durf ik het niet.

06-12-2021 | Vrouw | 53
Psoriasis
ik was na een week al helemaal schilfervrij vd psoriasis en na enkele weken helemaal. schoon zat 90 procent helemaal ondergedekt ben zeer tevreden ik sliep niet meer vd jeuk de hele nacht nu slaap ik de hele nacht door gebruik het nu 4 maanden ook stofzuigen in huis hoeft nog maar om de dag het hele huis zat onder de schilfers wel wat lichte bijwerkingen wat meer hoo[lees meer...]fdpijn duizelig gewichttoename ik hoop dat dat niet te snel meer gaat worden zit na 20 jaar ellende er nu helemaal schoon vd psoriasis ben er erg blij mee

12-11-2021 | Man | 70
Colitis ulcerosa
Al heel veel jaar (plm 30 jaar) ben ik patient met Colitis Ulcerosa (Proctitis). Na vele verschillende medicijnen (klisma's, zetpillen en orale medicatie) te hebben gebruikt, toch weer een opvlamming in 2019. Na een infuus met Stelara meteen een goed resultaat. Nadien zelf injecties met Stelera nemen om de 8 weken. Krijg nu toch het idee dat het minder goed werkt dan voorh[lees meer...]een.

30-07-2021 | Man | 75
Ziekte van Crohn
30 jaar geleden kreeg ik de diagnose ziekte van crohn , toentertijd behandeld met prednison, was succesvol. Nu 5 jaar geleden een opvlamming , prednison en metrotrexaat werkten niet .Daarna Stelara gekregen wat goed aanslaat. Nog wel in de ochtend 5 keer naar het toilet. Volgens MDL arts zijn er geen ontstekingen . Nu paar jaar later ontzettend moe , zeg maar gerust uitg[lees meer...]eput. Ik ben op alles onderzocht , er is niets te vinden. Ik vraag me af of dit door Stelera komt?

09-06-2021 | Man | 44