Enstilar

calcipotriol/​betamethason

Psoriasis (6 meningen)

15-04-2019

Psoriasis

Ik klop het af maar een wonder geschiedde. Jarenlang van alles geprobeerd met als enige resultaat de licht therapie, die altijd wel hielp voor pakweg 6 maanden. Na het kopen van een 'kruimeldief' om mijn zit en werkplek schoon te houden van schilfers zag ik dat de doorzichtige opvang van de 'kruimels', mijn huid dus, de opslag geheel vulde na twee dagen. Tijd om maar weer [lees meer...]eens naar de dermatoloog te gaan. Met frisse tegenzin. Ze schreef Enstilar voor. Na drie dagen geen schilfers meer en door de lichttherapie een verminderende roodheid. Ik verbaasde mij over het geringe aantal beoordelingen hier maar snap het wel. Ik heb me ertoe moeten zetten om deze beoordeling te doen, want ik ben zo gelukkig dat ik eigenlijk nooit meer iets met psoriasis te maken wil hebben. Besef eens dat je ineens je huid weer voelt, zacht en zonder jeuk. Ik kan de korte broek weer aan binnenkort
02-04-2019

Psoriasis

Heel erge opstoot van psoriasis gehad . Na vele crèmes en zalven Enstilar gebruikt op voorschrift van dermatoloog . Na 1 week merkelijk beter met slechts 1 keer toediening voor het slapengaan . S'morgens een hydraterende crème erop en total geen schilfers meer . Zeer tevreden . Navraag doen of een onderhoudstherapie van 1 of 2 keer per week zinvol is en op lange t[lees meer...]ermjn werkzaam blijft zonder bijwerkingen .
26-03-2018

Psoriasis

Ik ben 39 jaar en kamp al sinds mijn 14e met psoriasis. Dit is de eerste zalf, spray die goed werkt bij mij. Als de psoriasis erg is en ik bijvoorbeeld ook Last heb van hele dikke korsten, dan maakt deze spray het onmiddellijk rustig en zie ik na 3 dagen al een enorme verbetering. Door het vervolgens consequent te gebruiken ben ik er in no time vanaf en is mijn "schone" hu[lees meer...]id terug. Het gebruik ervan ervaar ik ook als prettig. Het voelt niet aan als een zware hormoonzalf maar juist lekker licht en door het er al op te sprayen werkt het ook nog eens heel snel en makkelijk. Ik ben dik tevreden!!
08-03-2018

Psoriasis

Ik ben hier zeer tevreden over ,het brengt makkelijk op wel goed de gebruiksaanwijziging even door lezen ,een van mijn allermoeilijkste plekken op mijn dijbeen achterkant is vrij rustig sinds dien .wel in laten trekken en afdeppen na 10 min, anders krijg je vettige vlekken in je kleding
16-11-2017

Psoriasis

Prima spul. Gebruik het nu meer dan een jaar. Geen jeuk, geen vervelende schilfers. Wel moet ik blijven smeren. Een dag niet gedaan dan wordt de huid weer droog. Ik zal er wel nooit van afkomen maar door dit middel is het dragelijk.
03-10-2017

Psoriasis

Al 25 jaar heb ik last van psoriasis en heb al veel geprobeerd om eraf te komen. Licht therapie, tabletten, diverse zalven. Helaas was het resultaat pas na een maand een beetje zichtbaar. Het enige wat goed werkte was ditranol 5mg. Groot nadeel voor mij was dat ik elke avond een uur ingesmeerd moest zitten. Nu gebruik ik sind een week dit nieuwe middel en binnen een week [lees meer...]zie ik de plekken verdwijnen. Insmeren voor het slapen gaan en je bent klaar. 1 klein nadeel, het is een vet smeersel dus je moet regelmatig je bed verschonen. Al na een week gebruiken kan ik zeggen dat dit medicijn het beste medicijn voor mij is om de psoriasis onder controle te krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum