Taltz

ixekizumab

10-06-2019

Psoriasis

Nu net m’n 7e spuit gezet. Ik heb reeds van m’n 17e psoriasis, de laatste jaren heel zwaar. Na het max Puva-kuren en al het bijhorende had de dermatologe me eindelijk op Stelara gezet. Super resultaten en heel tevreden van. Echter na 3 jaar kreeg ik opnieuw een opstoot en kreeg ik het niet meer weg. Na maanden opnieuw zalfjes en smeren zette de dermatologe me op Taltz. Op[lees meer...] 5 dagen was alles weg. De plaques waren sneller weg dan het rood en de zwelling van de eerste 2 pennen. Overgeschakelt op spuiten en de pijn is... minder. Op de 1 of andere manier blijven de inspuiten ook heel pijnlijk. Dit is het enige nadeel. Voor de rest; heel tevreden!!
29-04-2019

Psoriasis

Ik heb nu vanaf mijn 24ste actieve psoriasis. Maar wat begon met 10 plekjes, is gegroeid naar alle vormen van psoriasis die er zijn. Zowel de nagels , soort inwaards bij mijn voeten en handen en ook de artirits vorm. Deze uit zich voornamelijk door onstekingen van mijn pezen en aanhechtingen van mijn spieren. En momenteel op mijn heup. Wat gebeurt is dat eigenlijk alle s[lees meer...]pieren in dat gebied verkrampen en opzetten en klemmen hiermee mijn zenuwen af. ( hernia pijn achtig) Nou moet ik zeggen dat na aaaaaaaaaaaal het andere wat ik geslikt en gespoten heb lijkt dit voor nu in ieder geval wel al wat te helpen voor mijn huid. Stuk rustiger! Ontstekingen momenteel nog te weinig ik krijg ook nog maandelijks injecties tegen de ontstekingen in mijn heup. Het enige wat ik heel vervelend en ook wel pijnlijk vind , is dat de injectie zelf zeer doet maar oke, maar vooral omdat het bij mij meteen heeeeel dik wordt, een soort dikke jeukende schijf zo groot als een kinder pannenkoek. Ik vraag mij af of andere dit ook hebben of hebben gehad. Dit blijft namelijk zeker een week en t wordt wel minder maar komt soms nog de andere week weer terug en het jeukt zo ontzettend erg. Vorige week leek het wel een enorme psoriasis plek op mijn bovenbeen.. Hopelijk kom ik hiervan af.
28-05-2018

Psoriasis

Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk m[lees meer...]inder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd. Vandaag, 28-5-2018, heb ik mijn vierde injectie gezet en ben ik vier weken bezig. Geen dikke plekken meer, geen jeuk, geen schilfers; alleen nog wat vlekken waar de plekken zaten. Tot nu toe zeer tevreden.
09-05-2018

Psoriasis

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met deze medicatie en het werkte geweldig. Nac2 maanden waren al mijn plekken weg. Helaas beginnen ze nu weer terug te komen dus ook dit is niet voor eeuwig. In het begin wel last gehad met injecteren (pijn) maar nu ik in mijn buik injecteer Gaat het een stuk beter. Merk ook heel goed dat mijn weerstand is verminderd en mijn tanden [lees meer...]breken spontaan af. Toch blijf ik hergebruiken zolang het effect heeft want het is geweldig om weer eens mee te maken hoe het is om te leven zonder (of met weinig) psoriasis.
07-05-2018

Psoriasis

Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk[lees meer...] minder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum