Ervaringen met Taltz

ixekizumab

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)

09-08-2023 | Vrouw | 58
Reumatoïde artritis
De injecties werken goed. Minder psoriasis en matige tot geen gewrichtsklachten. Veel last van bijwerkingen, verkoudheden, luchtweginfecties en aften in keel en mond. Deze gaan nauwelijks weg. Voor het gebruik van Taltz nog nooit aften gehad.

21-10-2022 | Vrouw | 42

25-08-2022 | Vrouw | 61
Artritis psoriatica
ik heb Talz gekregen daar ik geen effect meer had met COSENTIX, Maar ik heb nu vorige maand 2x de injectie gezet daar ik pas begonnen ben. Maar wat ik heb ik heb zo een last van dat er ineens een stortvloed van zweet over mij heen komt en dat duurt ongeveer 10 min dan is het weg en dan heb ik het een partij koud. Ik merk er nog weinig van dat het werkt. Maar ik moet het de[lees meer...] tijd geven. De onstekingen zorgen ervoor dat ik veel door mijn knieen zak waardoor ik braces heb gekregen wat mij wel veel steun geeft. Maar ik heb wel steeds veel jeuk op mijn lichaam onderhuids en dan komen er weer plekjes... gelukkig is de jeuk op mijn hoofd iets vermindert. We gaan het beleven. Ieder veel su6

17-01-2022 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Heel fijn middel maar de spuit is niet te doen vergelijkbaar met andere biologicals. Bij de andere zit de naald al op de huid. Bij taltz klapt ie op de huid en heb daardoor 5 min erg veel pijn. Heel jammer want ik zie er nu al weer tegenop. Overweeg echt om weer met m'n oude verder te gaan.

07-11-2021 | Vrouw | 20
Artritis psoriatica
Ik heb sinds mijn 14e veel last van psoriasis. Ik heb veel zalfjes, pillen, en stralingen uitgeprobeerd, maar niets werkte echt. Eind 2019 viel het mij op dat mijn gewrichten niet meer waren zoals ervoor. Ik heb enorm veel last gehad van krampen en pijnen. Begin 2020 werd er psorias artritis vastgesteld en niet veel later begon ik met mijn behandeling van Taltz. De psorias[lees meer...]is zelf was al verdwenen na een week of 2! Tot op de dag van vandaag (eind 2021) heb ik hiervan geen enkele opstoot meer gehad, terwijl de ernst wel degelijk heftig was. Zeer goed gevoel! De onderliggende reuma is volledig onder controle, verdere uitbreiding wordt door Taltz tegengehouden. Ik heb echter wel nog steeds last van pijn, gelukkig is deze wel veel minder. Ik zet mijn injecties 1x per maand. Voornamelijk op het einde van de maand ervaar ik toch wel last van de reumapijnen. Ook de injecties zelf zijn zeer pijnlijk. Dit blijft helaas zo. Wat mij helpt is om direct na de injectie een koelelement te plaatsen op de desbetreffende plek. Deze helpt wat tegen de pijn en zorgt ervoor dat de plek minder rood en dik wordt. Indien ik hier geen ijs op leg, voelt het als een branderige grote schijf in mijn bovenbeen. Daarom raad ik dit zeker aan om steeds te doen! Ik ben zeer tevreden van de effectiviteit van Taltz, mijn leven is hierdoor enorm vergemakkelijkt!

24-08-2021 | Vrouw | 40
Psoriasis
Top. Heel tevreden!! Al 3 jaar helemaal schoon. Ben er heel blij mee. Enige is jeuk op mijn hoofdhuid Daar is mee te leven.

18-08-2019 | Vrouw | 51
ixekizumab
Ik gebruik nu iets langer als een jaar talz mn psoriasis is op mn hoofdhuid na helemaal weg heerlijk geen schilfers. De witte vlekken waar de psoriasis zat blijven wel een beetje zichtbaar maar is niet erg zichtbaar het voornaamste geen jeukende schilferende plekken meer. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die er bijwerkingen van krijgen en hoe lang het middel zal [lees meer...]helpen weet iemand hoe ik antwoorden op deze vragen krijg?ik ben namelijk al een hele tijd depressief en vraag me af of talz dat kan verergeren? En op mn hoofdhuid blijft het niet weg daar smeer ik af en toe dovobet op wat heel goed helpt. Maar over het algemeen ben ik tot nu toe super tevreden over talz

10-06-2019 | Vrouw | 33
Psoriasis
Nu net m’n 7e spuit gezet. Ik heb reeds van m’n 17e psoriasis, de laatste jaren heel zwaar. Na het max Puva-kuren en al het bijhorende had de dermatologe me eindelijk op Stelara gezet. Super resultaten en heel tevreden van. Echter na 3 jaar kreeg ik opnieuw een opstoot en kreeg ik het niet meer weg. Na maanden opnieuw zalfjes en smeren zette de dermatologe me op Taltz. Op[lees meer...] 5 dagen was alles weg. De plaques waren sneller weg dan het rood en de zwelling van de eerste 2 pennen. Overgeschakelt op spuiten en de pijn is... minder. Op de 1 of andere manier blijven de inspuiten ook heel pijnlijk. Dit is het enige nadeel. Voor de rest; heel tevreden!!

29-04-2019 | Vrouw | 31
ixekizumab (1)
Psoriasis
Ik heb nu vanaf mijn 24ste actieve psoriasis. Maar wat begon met 10 plekjes, is gegroeid naar alle vormen van psoriasis die er zijn. Zowel de nagels , soort inwaards bij mijn voeten en handen en ook de artirits vorm. Deze uit zich voornamelijk door onstekingen van mijn pezen en aanhechtingen van mijn spieren. En momenteel op mijn heup. Wat gebeurt is dat eigenlijk alle s[lees meer...]pieren in dat gebied verkrampen en opzetten en klemmen hiermee mijn zenuwen af. ( hernia pijn achtig) Nou moet ik zeggen dat na aaaaaaaaaaaal het andere wat ik geslikt en gespoten heb lijkt dit voor nu in ieder geval wel al wat te helpen voor mijn huid. Stuk rustiger! Ontstekingen momenteel nog te weinig ik krijg ook nog maandelijks injecties tegen de ontstekingen in mijn heup. Het enige wat ik heel vervelend en ook wel pijnlijk vind , is dat de injectie zelf zeer doet maar oke, maar vooral omdat het bij mij meteen heeeeel dik wordt, een soort dikke jeukende schijf zo groot als een kinder pannenkoek. Ik vraag mij af of andere dit ook hebben of hebben gehad. Dit blijft namelijk zeker een week en t wordt wel minder maar komt soms nog de andere week weer terug en het jeukt zo ontzettend erg. Vorige week leek het wel een enorme psoriasis plek op mijn bovenbeen.. Hopelijk kom ik hiervan af.

28-05-2018 | Man | 63
Psoriasis
Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk m[lees meer...]inder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd. Vandaag, 28-5-2018, heb ik mijn vierde injectie gezet en ben ik vier weken bezig. Geen dikke plekken meer, geen jeuk, geen schilfers; alleen nog wat vlekken waar de plekken zaten. Tot nu toe zeer tevreden.

09-05-2018 | Vrouw | 52
Psoriasis
Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met deze medicatie en het werkte geweldig. Nac2 maanden waren al mijn plekken weg. Helaas beginnen ze nu weer terug te komen dus ook dit is niet voor eeuwig. In het begin wel last gehad met injecteren (pijn) maar nu ik in mijn buik injecteer Gaat het een stuk beter. Merk ook heel goed dat mijn weerstand is verminderd en mijn tanden [lees meer...]breken spontaan af. Toch blijf ik hergebruiken zolang het effect heeft want het is geweldig om weer eens mee te maken hoe het is om te leven zonder (of met weinig) psoriasis.

07-05-2018 | Man | 63
Psoriasis
Ik ben 63 jaar en na vele jaren en vele soorten medicatie etc. etc. uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Taltz. Op 30 april moest ik starten met twee injecties. De eerste werd door de dermatoloog gedaan en de tweede mocht ik direct zelf doen. Vervelend prikje maar eigenlijk een fluitje van een cent. Vanaf de tweede dag werd de jeuk en de schilfering al direct een stuk[lees meer...] minder. Vandaag, 7 mei, ben ik precies een week verder en de plekken beginnen langzaam maar zeker te verdwijnen. Opvallend is dat dit bij mij van boven naar beneden lijkt te gaan. De eerste twaalf weken moet ik mij iedere twee weken een injectie geven en daarna één maal per maand. De ervaringen met dit middel stemmen mij erg hoopvol. Wordt vervolgd.