Ervaringen met Dovobet

betamethason / calcipotriol

Psoriasis (30 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

21-03-2021 | Man | 61
Psoriasis
Dovobet had bij mij helemaal geen effect.

11-02-2020 | Man | 56
Psoriasis
Psoriasis oorgang: na twee weken weg, nu al 8 maanden nog niet teruggekeerd Psoriasis bilnaad, 4*6 cm oppervlakte: na 6 weken volledig weg, nu al 7 maanden niet teruggekeerd Psoriasis in de nek: was bij het begin van de behandeling nog niet in het schilferstadium, typische verhevenheid met jeuk. Hier moet ik na 8 maanden om de 14 dagen nog steeds één nachtelijke behande[lees meer...]ling doen. Na één dag is de jeuk en verhevenheid terug weg.

28-10-2019 | Man | 75
betamethason / calcipotriol (0,5mg/50ug/g)
Schilvervlekken met jeuk. Na gebruik: schilfers weg en de plek wordt rood Echter het meest kwalijke. Als ophouden met smeren dan komen de vlekken met verhevigde schilfers weer terug. Het is beslist GEEN geneesmiddel en kost €50 valt in eigen risico wat nogal duur is dus en zeker als je voortdurend smeert

27-06-2018 | Vrouw | 37
Psoriasis
Dovobet zalf is op zich een fijne zalf ik gebruik deze nog steeds meestal 2x per week nadat ik mijn haren heb gewassen, omdat heel mijn hoofd al dik 20 jaar vol staat met psoriasis..Samen met de Enbrel spuit 25mg per week is het stukken minder en zijn mijn kale plekken bijna weg.. Wel breken mijn haren zeer snel af en heb ik nog steeds een super droge huid. De zalf is l[lees meer...]ekker vet en dat blijft dan een paar dagen zo, waardoor ik dan ook minder jeuk heb..

12-06-2018 | Man | 70
betamethason / calcipotriol (0,5mg/50ug/g)
Vereelting, verharding huid in handpalmen en vingers. Huid barst open, zeer pijnlijk. Uiteindelijk een specialist in ziekenhuis die dit middel voorschreef. Na enkele dagen Aanbrengen een vebluffend resutaat! Na ruim een week verdwenen! Gebruik het nu al vele jaren indien nodig. Ook op andere kleine plekjes op de huid(exzeem-achtige kleine aandoeninkjes). Deze vedwijnen [lees meer...]na een paar dagen. Kortom, voor mij een wondermiddel.

12-06-2018 | Man | 70

10-07-2017 | Vrouw | 57
Psoriasis
Ik heb psoriasis gutata, dus smeren op de plekken is moeilijk, dacht ik. Echter, gaat het beter dan wat ik gedacht heb. Na een week zag ik al resultaten.

22-05-2017 | Man | 51
Psoriasis
Dovobet ruim 7 jaar gebruikt met wisselend resultaat. Altijd oppassen met vette vlekken en de roodheid ging nooit echt weg. Sinds een maand overgestapt op Sorion Creme. Resultaat is spectaculair!!! Alle plekken zo goed als verdwenen. Ik raad iedereen aan dit te proberen. Ik kan weer naar het strand en durf weer in een korte broek! En niet geheel onbelangrijk. Is gewoon [lees meer...]een natuurproduct en geen hormoonzalf. Echt zoooo blij!

12-03-2017 | Man | 67
Psoriasis
Ik gebruik dovobet gel nu 1 jaar eerst dagelijks daarna 2 x per week, opeens begin ik wazig te zien, het gaat weer over. Maar 2 weken geleden zag ik alleen maar ""wolken"" en een beperkt zicht. Dat duurde 10 minuten. Ik schrok me rot. Dermatoloog had er nog nooit van gehoord!! Maar ik weet zeker dat het door gebruik Dovobet komt. Maar wat nu? Ik moet er mee stoppen. Het h[lees meer...]ielp zeker wel de ontstekingen te remmen.

21-12-2016 | Man | 46
Psoriasis
Ik gebruik dovobet nu ongeveer twee weken voor psoriasis op scheenbeen en op de ellebogen. Wat ik vooral merk is dat de jeuk aanzienlijk minder is geworden. Of de plekken ook zullen verdwijnen dat zal ik in een later stadium hier plaatsen.

15-11-2016 | Man | 69
Psoriasis
Psoriasis aan mijn rechterknie alsook maar in mindere mate aan mijn hoofdhuid. Reeds bijna alles geprobeerd maar zonder resultaat. Naar jonge dermatoloog in Oostende geweest voor een paar aangroeiingen te bevriezen en ze heeft me Dovobet voorgeschreven voor de psoriasis aan mijn knie. Naar de zon geweest en alle dagen mijn knie ingesmeerd terwijl ik de ganse dag lag te br[lees meer...]uinen en psoriasis volledig verdwenen en dit nu reeds sedert een tweetal maanden. Ongelooflijk.

29-07-2016 | Vrouw | 24
Psoriasis
Ik ben toch zeker al 10 jaar een psoriasis patiënt en mijn dermatoloog schrijft me steeds dovobet voor, omdat ze het ergere patiënten kent. Dat kan goed zijn, maar helaas helpt dovobet totaal niet bij mij. 10 jaar verder heb ik meerdere plekken en nog steeds geen verbetering met dovobet.

29-06-2016 | Man | 25
Psoriasis
Ik ben al 10 jaar Psoriasispatient, ik ben nu dus 25. Het begon vanaf mijn 15e levensjaar, eerst dacht de dokter dat het om een allergie ging aan rauw vlees wat later niet het geval bleek te zijn. Daarna ben ik doorgestuurd naar een Dermatoloog (Huidspecialist). Deze schreef mij Dovobet zalf voor (recept). Na 10 jaar gebruik, werkt het nog steeds wel maar in sommige s[lees meer...]eizoenen is het moeilijk te behandelen ook met Dovobet. Nu ik ben tevreden en mag niet klagen over deze zalf, buiten dat deze zeer vettig is en onaangenaam om aan te brengen en zeker als je deze ziekte op je vingers hebt.

29-02-2016 | Man | 23

03-04-2015 | Man | 20
betamethason / calcipotriol (0,5/5050ug/g)
Psoriasis
Ik ben eigenlijk wel redelijk tevreden over Dovobet alleen heb ik wel ervaren dat je er veel geduld voor moet hebben. Het duurt lang voor de plekken weggaan maar ze gaan weg als je echt goed doorzet. Het kan alleen wel gerust een half jaartje duren. Verder vind ik het spul een kalmerende werking hebben doordat het wat vettig is, bij andere zalven kreeg ik vaak de dag na he[lees meer...]t smeren jeuk. Dit is niet het geval bij Dovobet.

03-03-2015 | Man | 17
betamethason / calcipotriol (30mg)
Psoriasis
het is best wel bar, maar de psoriasis werd bij mij bij toeval ontdekt. Maar helaas zit ik er al ruim 5 jaar mee opgezadeld. De dovobet zalf... dat het werkt vind ik wat overdreven gezegd. Tuurlijk zijn er voordelen de plekken worden aardig teruggedrongen, maar zoals jullie wellicht ook wel ervaren is dat de plekken nooit weg gaan. Gekker nog uiteindelijk komen er alleen [lees meer...]maar meer bij. Dus helaas vind ik niet dat de dovobet werkt. Wel een grote aanrader is naar een warm land gaan voor een paar weken....zeer effectief.