Ervaringen met Neotigason

acitretine

Psoriasis (20 meningen)
Eczeem (5 meningen)
Ziekte van Darier (3 meningen)
Ichthyosis (3 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)

Ichthyosis
Veel minder dikke verhoorning

15-03-2023 | Vrouw | 67
Psoriasis
Ontsteking van de pezen in de rug, blokkades in de rug, heupgewrichtontsteking, om die reden gestopt met neotigason. Tegen psoriasis palmo-plantaris wel effectief. Nadien geen rugpijn meer of gewrichtsontsteking, bloeddruk gedaald naar normaal level, geen uitdroging slijmvliezen meer, droog haar, of zichtproblemen....en opnieuw meer problemen met mobiliteit door de psoria[lees meer...]sis. Terug naar behandeling met zalven. Zou graag overgaan naar de biologicals maar wil geen bijwerkingen meer met de medicijnen die je moet uitproberen vooraleer toestemming biologicals. De bijwerkingen waren een zeer groot probleem aan het worden. Na twee maand nog steeds gevoelig aan pezen en gewrichten. Momenteel voetpees ontsteking. Hopelijk geen blijvende schade door de neotigason.

10-12-2022 | Vrouw | 66

06-02-2022 | Man | 60
acitretine (10mg)
Sinds 1 jaar pustuls (Andrews/Barber) aan één voet en vooral de hak en voetzool, die groeien en uitdrogen en daarna loslaten is niet het probleem maar wel de pijn die dat veroorzaakt. Elke dag pijnstillers slikken. Nu 6 weken Neotigason 10 mg 1 keer per dag met na drie dagen al resultaat. Helaas komen er nu weer pustuls met bijbehorende pijn. Neem contact op met dermatoloo[lees meer...]g om te kijken naar de dosering.

16-09-2021 | Vrouw | 50
acitretine (25mg)
Bij mij is er tylotisch eczeem onder mijn voeten en een beetje in mijn handpalmen geconstateerd, Onder de voeten was het zo erg dat de kloven en spontane scheuren er in sprongen tot bloedens aan toe. Het leek op hele dikke eetlt maar die kreeg ik niet weg en ook de pedicure niet. Toen was het tijd om naar de dokter te gaan. Helaas ivm corona mocht ik niet langs komen en mo[lees meer...]est ik foto,s sturen. Conclusie droge huid smeren corticosteroïden crème. Resultaat nul. Uiteindelijk heb ik aangegeven om door gestuurd te worden naar een dermatoloog. Deze keek naar mijn voeten en zei direct dit is tylotisch eczeem.(lijkt dus op eelt en blijft dik en gaat dan ineens scheuren met als resultaat diepe kloven en heel er pijnlijk) Direct bloed laten prikken en dus 25mg neotigason voorgeschreven gekregen. Plus advies smeren met ureum crème 2x per dag. Resultaat na 4 weken 80 Procent over alleen wel best wat bijwerkingen. Vandaag telefonische afspraak en besloten nog 8 we door te gaan en dan weer op controle en dat hopen dat ik naar 10mg kan of misschien kan stoppen maar wel me hele leven moet blijven smeren en hopen dat het weg blijft. Ondanks de vele bijwerkingen wil ik toch doorgaan mijn voeten zien er echt al super mooi uit kan weer op slipper lopen geen diepe bloederige kloven. ik heb er echt wat voor over. Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier ervaart en er dan ook zelf over kan beslissen ,ga ik door of ga ik minder nemen of stop ik.

24-08-2021 | Man | 71
Psoriasis
Vooral eerst, ieder mens kan anders reageren op medicatie (s). Psoriasis palmentaris , handen en voeten ,pustules . 2 x3 maanden uvb. Daarna 5 maanden uvb alleen pustules / volgens mij Andrews & Barber. Dermatoloog vanaf begin voorgesteld Neotigason in te zetten. Niet geaccepteerd op basis van bijwerkingen. Bijsluiter en lareb ervaringen. Uiteindelijk niet meer vol te hou[lees meer...]den jeuk, pijn enz. Besloten op 25 mg te starten..Het ongelofelijke resultaat, na de vierde dragee sterke afname aandoening. Na 7 stuks zeer sterke vermindering. Op eigen idee op 1 x per week 1 dragee. Totaal 12 dragees gesnoept. Het resultaat is dat mijn voeten geheel vrij zijn . Met enige humor, zo glad als babybilletjes. Na maanden met de voeten in ijswater, dikke lagen smeren met hormoon zalf en aanverwanten is dit resultaat voor mij geweldig..NB het is dus mijn eigen eigenwijzigheid geen Neotigason te willen gebruiken dat ik twee jaar met momenten heb geleefd dat , vul zelf maar in. Voor die genen waar Neo niet het gewenste brengt, advies uw specialist biologics laten voorschrijven, niet accepteren dat het ziekenhuis beperk budget heeft!

22-06-2021 | Vrouw | 44
acitretine (25mg)
Ik slik dit middel al 30 jaar en werkt prima ik heb een huidziekte en als het even wat erger word door verbranden of in de winter gebruik ik het weer een paar weken en gaat het weer goed .ik heb nooit bijwerkingen gehad .met de zwangerschap 2 jaar van tevoren gestopt .

01-03-2021 | Vrouw | 33
Hidradenitis suppurativa
Voor mijn hs en ppp werkt goed mijn voeten zijn weer om aan te zien en mijn hs ontstekingen zijn goed te behandelen als er 1 op komt is deze 10x zo snel open

30-01-2021 | Vrouw | 64
acitretine (10mg)
Eerste probleem is de diagnose. Is lang eczeem geweest tot de juiste diagnose werd gesteld. Op een bepaald ogenblik kon ik niet meer stappen van de pijn. Neotigason werd voorgeschreven 25 mg per dag maar heb dit zelf beperkt tot 10 mg vanwege de bijwerkingen.. Vindt het spijtig dat je alle medicijnen moet uitproberen om toegelaten te worden voor de biologicals. Neem nu [lees meer...]18 maanden het medicijn en zou graag stoppen. Denk niet dat dit mogelijk zal zijn.

22-06-2020 | Vrouw | 50
Ziekte van Darier
Al 4 x geprobeerd huid wordt iets rustiger maar heb veel last van bijwerkingen . Dus ga het afbouwen .

28-12-2018 | Vrouw | 44
acitretine (25mg)
3 maanden neotigason geslikt. De pustels aan handen en voeten waren zo goed als verdwenen maar de bijwerkingen waren oh zo aanwezig. En wel in een mate die ik na drie maanden niet meer kon handelen. Daarom nu van 25 mg overgestapt naar 10 mg.

21-07-2018 | Vrouw | 48
acitretine (35mg)
Psoriasis
Neem nu ongeveer 7weken het medicijn in .Eerst 25mg nu 35mg en ben zeer tevreden.Heb wel wat last van droge lippen,handen en in de neus.Ook begint de eelt aan mijn voeten ,maar voor die ongemakken zijn middeltjes voor.Nu kan ik voor de zomer mijn haar wat korter knippen(had het op mijn hoofd) , topje en shortje aandoen( plekken over mijn hele lichaam).

08-03-2018 | Vrouw | 58
Psoriasis
Omdat alleen zalf therapy niet voldoende was ,werd er gestart met neotigason ,waar ik zeer hevig op reageerde ,dit werd alleen maar erger naar mate in het langer innam ,behalve bovenstaande bijwerkingen kreeg ik ook heel dik eelt over mijn hele voeten ,wat open scheurde en bloedde ,ook werd de buikpijn zo erg dat ik er niet meer van kon slapen en voortdurend misselijk en [lees meer...]duizelig was .

12-01-2018 | Vrouw | 52
acitretine (10mg)
Een paar jaar geleden brak mijn huidaandoening Lichen Planus uit. Ik heb de aandoening waarschijnlijk al langer, maar zicht- en voelbaar werd het in 2015. De aandoening zit van boven op mijn hoofd tot onder aan mijn voeten en alles daar tussen in. Ik kon van de jeuk niet meer slapen of werken, er vielen overal gaten in mijn huid. Ik gebruik Neotigason, soms 10 soms 20 en s[lees meer...]oms 30 mg per dag. Hoe hoger de dosering hoe meer bijwerkingen, droge lippen, korsten in mijn neus, haaruitval (op dit moment wat minder last van), hoog cholesterol. Ik probeer nu even helemaal te stoppen met de Neotigason omdat mijn cholesterol wat aan de hoge kant is. Maar ik ben heel blij dat ik dit middel heb gekregen anders zou ik helemaal gek zijn geworden van de jeuk!! Wel nieuwsgierig hoe ik me over een paar dagen zal voelen nadat ik het medicijn heb laten staan, misschien moet ik dan toch weer aan de Neotigason.

13-09-2017 | Vrouw | 54
Psoriasis
Ik heb psoriasis aan handen en voeten en dat werd steeds erger. Ik kon vaak niets meer vast pakken of op een toetsenbord tikken, heb zelfs veel met handschoenen gewerkt op kantoor. Als het weer eens zo erg was onder mijn voeten en tussen de tenen kon ik niet meer lopen en ook geen schoenen meer aan, dan was alles ontstoken en kon ik de ziektewet weer in. Na jarenlang tobbe[lees meer...]n met zalfjes voor mijn psoriasis, wat maar weinig hielp en daar een hele dunne huid van kreeg, heb ik op een gegeven moment lichttherapie gehad en dat heeft wel geholpen en was eindelijk een keer van de jeuk en pijn af en kon daardoor ´s nachts ook weer eens door slapen. Maar jammer genoeg was dat voor korte duur en kwam het snel weer terug en toen heb ik besloten dat ik zo ook geen kwaliteit van leven meer had en toen maar aan de medicatie gegaan. Ik slik nu bijna 10 maanden neotigason ben begonnen met 10mg en daarna 20 mg en het gaat echt beter met me. Ik heb ook wel bijwerkingen, maar die wegen niet op tegen de klachten die ik anders had.

01-04-2017 | Man | 70
Psoriasis
Bij gebruik neotigason kan dagbehandeling worden voorkomen. Mijn bijwerkingen: bloedneuzen, gescheurde lippen, huid zeer zongevoelig.