Ervaringen met Enstilar

calcipotriol/​betamethason

Psoriasis (15 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Taltz (12 meningen)

21-03-2021 | Man | 61
Psoriasis
Ik heb dit middel na vele jaren verkregen na een bezoek aan het Radboud UMC aangezien mij hele lichaam aan de voor en achterkant vol zit met plekken. Het middel lijkt een beetje te verzachten maar het gebruik er van is onmogelijk vanwege het vetheidsgehalte van het schuim. De eerste keer sprayen gaat nog goed maar daarna wordt de bus vet vanwege het feit dat de hand natuu[lees meer...]rlijk ook vet is van de spray. DE spuitbus bediend heel moeilijk en er is kracht bij nodig. Voor mij vrouw is het bijna niet te doen vanwege haar gebrek aan kracht in haar handen om mijn achterzijde in te smeren. Zelf vubd ik de spuitbus ook na een of 2 plekjes insmeren ook niet meer hanteerbaar. Gezien de grote massa die ik moet in smeren werkt het alles behalve prettig. Het was veel beter geweest als men had gekozen voor een spuitsysteem zoals bij een planten spuit i.p.v. het kleine drukknopje. Ik word hier niet blij van.

14-11-2023 | Vrouw | 63
Psoriasis
Blij met dit middel maar nog geen ervaring op de lange termijn. Het geneest geen psoriasis maar houdt e.e.a onder controle. Gebruik 2 á 3 x per week . De toegevoegde parrafine is hardnekkig maar door het haar goed in te masseren met gewone bloem daarprima uitwasbaar.

09-11-2022 | Man | 70
Psoriasis
Ook ik ben zeer positief over de effectiviteit van dit product, wel heb ik moeite met de bediening van de spuitbus, de inhoud spettert er uit meestal zit er meer naast dan op de te behandelen plek. Uit voorzorg ga ik er mee in de douchecel dan kan ik de gemorste prut makkelijk wegspoelen. Maar misschien heb ik een maandagochtend exemplaar.

22-11-2021 | Man | 56
Psoriasis
Enstilar werkt bij mij super om psoriasis onder controle te houden. Helaas vandaag te horen gekregen dat er leveringsproblemen zijn. Wat is dat toch, steeds als ik iets heb gevonden tegen mijn psoriasisklachten verdwijnt het (soms tijdelijk) van de markt.

02-07-2021 | Vrouw | 39
Psoriasis
Al vanaf mijn 11e jaar psoriasis, eerder vooral op de ellebogen met een paar plekjes op m'n armen. Echter vanaf mijn 20e zijn het mijn volledige armen, handen, knieën en wat plekjes als waterdruppels verspreid over de onderbenen. Zomerkleding vond ik een ramp. Maar nu na 1,5 week Enstilar te hebben gebruikt, zijn de plekken op mijn armen haast weg!! Op mijn handen, knieë[lees meer...]n en onderbenen worden de plekjes met de dag lichter. Voor het eerst in 19 jaar zín in zomerkleding, korte mouwen en blote benen!! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Dikke aanrader dus dit medicijn!!

28-05-2021 | Man | 60
Psoriasis
Altijd lichte psoriasis gehad, totdat ik ineens ernstige 'doorligplekken' kreeg op benen, zijde en schouders. Rood, schilferend, gloeiend en pijnlijk. Via Radboud in 2018 Enstilar voorgeschreven gekregen en direct na de eerste behandeling al verkoeling. Wondermiddel. Je moet wel snugger aanbrengen. Dus eerst alle plekken bespuiten en DAARNA pas met hand uitsmeren. Noga[lees meer...]l wiedes dat je met vette handen niet goed meer kan aanbrengen. Ik heb elke vier maanden een set van twee bussen nodig (psoriasis komt weer terug) maar dat helpt me een jaar door. Helaas is de spuitbus nu uit de handel genomen. Waarom nou weer?

22-01-2021 | Man | 64
Psoriasis
Wat een middel Enstilar. Na15 jaar binnen 8 weken nagenoeg schoon Nu geen enstlair meer beschikbaar. Mijn zorgverzekering vergoed het niet meer door een prefentiovereenkomst (wurgcontract) afgesloten. Krijg nu weer een vette.zalf met dezelfde werkzamestof. Ik hoef geen lichttherapie meer bezuiniging van 700 a 800 euro. Meer kosten schuim 120 per jaar Wie h[lees meer...]et wil weten. IZA onderdeel v VGZ volgend jaar andere zorg verzekeraar

21-12-2020 | Man | 69
Psoriasis
Vijftig jaar vanalles geprobeerd en gesmeerd ,niets gaf enige verbetering. Maar nu binnen twee maanden schoon al meer dan acht maanden!

10-12-2019 | Vrouw | 51
Psoriasis
Ik heb al jaren last van psoriasis en tot zover heeft niks geholpen. Op advies van een nieuwe dermatoloog Enstilar gaan gebruiken en al na een paar dagen merkte ik het effect. Nu is mijn huis weer zacht en ziet er weer mooi uit. Gebruik het nu een keer per week als onderhoud en dat gaat prima. Crème is reukloos, makkelijk in gebruik en voelt heel lekker.

15-04-2019 | Man | 67
Psoriasis
Ik klop het af maar een wonder geschiedde. Jarenlang van alles geprobeerd met als enige resultaat de licht therapie, die altijd wel hielp voor pakweg 6 maanden. Na het kopen van een 'kruimeldief' om mijn zit en werkplek schoon te houden van schilfers zag ik dat de doorzichtige opvang van de 'kruimels', mijn huid dus, de opslag geheel vulde na twee dagen. Tijd om maar weer [lees meer...]eens naar de dermatoloog te gaan. Met frisse tegenzin. Ze schreef Enstilar voor. Na drie dagen geen schilfers meer en door de lichttherapie een verminderende roodheid. Ik verbaasde mij over het geringe aantal beoordelingen hier maar snap het wel. Ik heb me ertoe moeten zetten om deze beoordeling te doen, want ik ben zo gelukkig dat ik eigenlijk nooit meer iets met psoriasis te maken wil hebben. Besef eens dat je ineens je huid weer voelt, zacht en zonder jeuk. Ik kan de korte broek weer aan binnenkort

02-04-2019 | Man | 62
Psoriasis
Heel erge opstoot van psoriasis gehad . Na vele crèmes en zalven Enstilar gebruikt op voorschrift van dermatoloog . Na 1 week merkelijk beter met slechts 1 keer toediening voor het slapengaan . S'morgens een hydraterende crème erop en total geen schilfers meer . Zeer tevreden . Navraag doen of een onderhoudstherapie van 1 of 2 keer per week zinvol is en op lange t[lees meer...]ermjn werkzaam blijft zonder bijwerkingen .

26-03-2018 | Vrouw | 39
Psoriasis
Ik ben 39 jaar en kamp al sinds mijn 14e met psoriasis. Dit is de eerste zalf, spray die goed werkt bij mij. Als de psoriasis erg is en ik bijvoorbeeld ook Last heb van hele dikke korsten, dan maakt deze spray het onmiddellijk rustig en zie ik na 3 dagen al een enorme verbetering. Door het vervolgens consequent te gebruiken ben ik er in no time vanaf en is mijn "schone" hu[lees meer...]id terug. Het gebruik ervan ervaar ik ook als prettig. Het voelt niet aan als een zware hormoonzalf maar juist lekker licht en door het er al op te sprayen werkt het ook nog eens heel snel en makkelijk. Ik ben dik tevreden!!

08-03-2018 | Vrouw | 58
Psoriasis
Ik ben hier zeer tevreden over ,het brengt makkelijk op wel goed de gebruiksaanwijziging even door lezen ,een van mijn allermoeilijkste plekken op mijn dijbeen achterkant is vrij rustig sinds dien .wel in laten trekken en afdeppen na 10 min, anders krijg je vettige vlekken in je kleding

16-11-2017 | Man | 67
Psoriasis
Prima spul. Gebruik het nu meer dan een jaar. Geen jeuk, geen vervelende schilfers. Wel moet ik blijven smeren. Een dag niet gedaan dan wordt de huid weer droog. Ik zal er wel nooit van afkomen maar door dit middel is het dragelijk.

03-10-2017 | Man | 45
Psoriasis
Al 25 jaar heb ik last van psoriasis en heb al veel geprobeerd om eraf te komen. Licht therapie, tabletten, diverse zalven. Helaas was het resultaat pas na een maand een beetje zichtbaar. Het enige wat goed werkte was ditranol 5mg. Groot nadeel voor mij was dat ik elke avond een uur ingesmeerd moest zitten. Nu gebruik ik sind een week dit nieuwe middel en binnen een week [lees meer...]zie ik de plekken verdwijnen. Insmeren voor het slapen gaan en je bent klaar. 1 klein nadeel, het is een vet smeersel dus je moet regelmatig je bed verschonen. Al na een week gebruiken kan ik zeggen dat dit medicijn het beste medicijn voor mij is om de psoriasis onder controle te krijgen.