Ervaringen met Xamiol

Psoriasis (5 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)

13-10-2012 | Man | 61

29-11-2016 | Man | 41
calcipotriol / betamethason (0,5mg/50ug/g)
Psoriasis
Helpt met terugdringen schilferigheid en dikheid van de psoriasisplek. Zeker bij start gebruik van dit medicijn. Plek verdwijnt niet geheel (na 3 weken smeren 1-2 daags), blijft licht roze plek achter, die na enige tijd na stoppen langzaam terugkeert. Gesmeert op benen, billen armen, rug. Er treedt ook gewenning aan dit product aan waardoor de effectiviteit afneemt. Maar [lees meer...]na een 6 maanden het product geheel niet gebruikt te hebben, lijkt het daarna weer werkzaam. Nadeel is de vettige gel vorm. Vraag me af hoe goed het in de huid trekt. Deze substantie wordt eenvoudig door kleding weggeveegd en levert ook vlekken in kleding op.

11-05-2015 | Vrouw | 27
calcipotriol / betamethason (0,5/5050ug/g)
Psoriasis
Dit medicijn leek in het begin veel voor me toen: aanzienlijk minder tot geen psoriasis meer op mijn hoofdhuid, waar ik al 6 jaar lang last heb van vrij ernstige psoriasis. Helaas, nu de psoriasis na een "rustige" periode weer terug heeft geslagen, lijkt Xamiol niet meer te werken (gewenning?). Wellicht ligt de oorzaak erin dat de korst op mijn hoofdhuid te dik is waardoor[lees meer...] het medicijn er niet doorheen kan. Mogelijk werkt het wel weer als dit in combinatie met Salicylzuur o.i.d. gebruikt wordt.

11-12-2013 | Vrouw | 58
calcipotriol / betamethason
Ik ben kapper, mijn klant heeft zéér goede resultaten met dit product.

21-09-2014 | Vrouw | 63
Psoriasis
Naar 25 jaar rond om mijn oren op de hoofdhuid steeds een dikke laag witte schilferige verdikte hoornlaag te hebben gehad,ben ik nou helemaal vrij van schilfers en jeuk ,,2 weken Xamiol gel gebruikt,,en nu na 2 jaar nog steeds niks .

16-05-2013 | Vrouw | 25
Psoriasis
Ik ben al 10 jaar met Psoriasis ik ben vanaf mij 15e in mijn geghele lichaam 30% Psoriais,,,inmiddels ben ik 25 jaar oud. Ik ben overaal geweest veel dermatoog en naar het buitenland om hulp. Ik naar Cuba geweest veel geld uitgegeven. Na 10 jaar ben ik in Haarlem ziekenhuis geland bij dermatoloog van der Burg hij gaaft me sinds 24 april Xamiol voor mijn hoofd binnen 3 dage[lees meer...]n had ik niks meer...hoe ongelovelijk kan dit zijn eerst had ik Topicorte voor mijn hoofd dat werkte wel erg langzaam en kwam steeds terug met dit tot nu toe is nog niet terug gekomen ...ook heeft hij me Davobet voor mijn gehele lichaam gegeven dat werk ook goed. Met lichttherapie derbij..super. Ik ben zeer tervreden.