Ervaringen met Camcolit

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (631 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

16-10-2012 | Man | 59
lithium
voor aanvang was ik een gewonen jongen. eenmaal op leeftijd altijd zelfverwijd nu ik kwam daardoor in delta. plus dat dit gedwongen was en daar ben ik door doctor tot dit medicijn ingesteld. ben nu 20 jaar vrij van problemen aangaande angststoornis maar ik voel mij geen jongen vent meer. wist niet dat je er vrij van kon komen.

27-02-2012 | Vrouw | 37
Bipolaire stoornis
werkt goed echter verhoogde talgproductie, pukkelig en vet haar

14-11-2011 | Vrouw | 47
Bi-polaire stoornis (manisch/depressief)
Slik inmiddels ruim 10 jaar vrijwel probleemloos 1 maal per dag 800 mg. per dag. Enige bijwerking was ca. 5 kg gewichtstoename (jammer genoeg) maar verder gelukkig geen klachten. Gemiddeld 3 maal per jaar bloedcontrole; resultaten tot op heden goed/constant. Vraag die ik heb: heeft iemand ervaring met gebruik van dit medicijn op nog veel langere termijn? Zo ja, wat zijn da[lees meer...]n de effecten. En algemeen: kan men überhaupt ooit van de medicatie afkomen met een dergelijke stoornis?

03-07-2011 | Man | 42
Manisch depressiviteit
Ik neem 1 tablet 's morgens en 2 's avonds. Voorheen nam ik het een uur voor het slapen en kreeg ik nog veel dorst en ging ik veel water/frisdrank drinken. Nu neem ik het vlak voor het slapen en heb ik daar geen last meer van. Heb wel 2 keer een terugslag gehad toen ik minder Litihium probeerde te slikken. Ik vermoed dat Litihium werkt, maar vind het ook moeilijk om het ec[lees meer...]ht vast te stellen. Ik schrik wel als ik het een keertje ben vergeten in te nemen, dus onbewust heb ik er wel vertrouwen in.

28-04-2011 | Vrouw | 41
Sterk wisselende stemmingswisselingen
Sinds ik camcolit gebruik heb ik eindelijk meer rust in mijn hoofd. Ik wil niet meer 10001 dingen tegelijk om daarna een terugval te krijgen waar ik weer doorheen moet worstelen en soms uitzichtloos leek. Ik ben blij met de camcolit. Tuurlijk heb ik ook vaak genoeg de verschijnselen van moeheid en vooral in de winter last van somberheid/depressie. Het lijkt op de 1 of an[lees meer...]dere manier niet zo zwaar me om me weer in mijn dagelijkse ritme te krijgen. De bijwerkingen die ik vooral ondervind is inderdaad de moeheid, daarom neem ik ze ook voor het slapen in (2,5 tablet a 400 mg per dag). Soms gaat de lithium spiegel nog wat op en neer (zelf na 3 jaar gebruik) heeft vaak ook met andere medicatie te maken. Wat ik iedereen wil meegeven: Neem nooit IBROPROFEN naast lithium, ik wist het niet dat die 2 niet samen werken en kwam daardoor met een zware depressie in een opname situatie terecht. Nou dat was het wel zo'n beetje. Groetjes, Fenny

03-01-2011 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis type II
Gebruik Camcolit nu 5 jaar. Voor mij werkt het heel goed. Geen last meer van depressies en geen hypomane episodes meer. Ik slik 3 tabletten per dag en ga 2 keer per jaar voor controle naar de psychiater. Met deze medicijnen is mijn kwaliteit van leven zeker verbeterd. Heb mijn studie af kunnen ronden en in 5 jaar een korte terugval gehad. Verder stabiel. Als bijwerking[lees meer...]en vooral last van trillende handen en misselijkheid na het innemen van de medicijnen. Voor mij is het een aanrader!

27-05-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Effectief is het zeker! Dus ik blijf het trouw gebruiken. Wel is mijn gewicht drastisch toegenomen in de jaren dat ik dit nu gebruik. 25 kilo erbij in 4 jaar met een normaal eetpatroon. Misschien heeft dit echter ook te maken met de combinatie van medicijnen die ik gebruik (camcolit 100 mg/dag, lexapro (anti-dept.) 20 mg/dag en betahistine).

15-12-2009 | Man
Depressiviteit

08-11-2008 | Vrouw
lithium
Middel doet goed zijn werk, ik heb een stabiele stemming. Waar ik nu wel meer en meer problemen mee krijg is dat ik ook niet echt blij kan zijn... alleen maar stabiel.

02-11-2008 | Vrouw
Bi-polaire stoornis
Mijn stemming is aardig in evenwicht al anderhalf jaar. Een bijwerking die ik nergens tegenkom is dat ik me naar voel op trappen, ik moet altijd een leuning vasthouden, zeker als ik iets in mijn handen heb. Ik weet dat het van de lithium moet zijn, omdat mijn zus exact dezelfde ervaring heeft.

30-03-2023 | Vrouw | 67
lithium (400mg)
Bipolaire stoornis
Lithium wordt altijd gegeven bij de bipolaire stoornis. Het middel helpt mij goed maar de bijwerkingen zijn erg. Als ik ze voor de nacht vergeet slaap ik niet.

07-08-2017 | Man | 53
lithium (100mg)
Manisch-depressieve stoornis

20-03-2017 | Man | 55
lithium (400mg)
Goed middel

30-01-2017 | Man | 64
lithium (250mg)
Of je na zo'n tijd nog er af kan komen zonder dat schade er aan over houd, ouderdom telt mee. Wat het op lange termijn te weeg brengt zoals nieren /schildklier

01-07-2014 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik ben net begonnen en kan nog weinig zeggen. Ik ben bang voor de bijwerkingen, vooral aankomen en een traag werkende schildklier. Het geeft me wel moed te horen dat het voor de meeste mensen werkt op de stemmingswisselingen. Ik ben nu vooral down en ben bang dat ik de hypomane momenten ga missen in mijn leven.

20-02-2013 | Man | 51
Depressiviteit
Al vanaf het opbouwen van de dosering heb ik geen enkele bijwerking van dit medicijn ervaren. Ik vind het bloedprikken om de lithiumspiegel vast te stellen nog het meest vervelende. Ik gebruik het samen met cymbalta en seroquel.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum