ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
06-12-2018

Overspannen/burn-out

Had ik dit maar eerder gekregen! Erg blij dat ik het nu krijg. Ik had een burn-out waarbij ik constant 'aan' stond, ik kon niet meer uit de stress-stand. Tegelijkertijd was ik uitgeput. Ik werd supervroeg wakker, elke keer met een stressgevoel/ paniekgevoel door heel mijn lichaam. Al maanden lang. Dit verbeterde nauwelijks, maar nu is het heel erg afgenomen door de quet[lees meer...]iapine.
14-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit medicijn gekregen omdat ik moeite had werkelijkheid van waan te onderscheiden. Dit werkte niet, maar door maar 50mg te gebruiken sliep ik wel heel goed. Ik kan me weinig herinneren van het opbouwen van de medicatie maar het afbouwen is me makkelijk vergaan. Ik sliep met medicatie half uur na inname wat me heel goed geholpen heeft in moeilijke stressvolle tijden (therap[lees meer...]ie). Afbouwen heb ik geleidelijk gedaan. Slapen lukte eerder absoluut slecht zonder medicatie maar na 2 weken was dit redelijk gestabiliseerd. Andere afbouw bijwerkingen waren dat ik enorme jeuk kreeg en wat emotioneel labiel werd. Maar nu na 6 weken nergens meer last van.
13-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel van een Psychiater gekregen toen ik een maand opgenomen was met zeer zware burnout. Ik kon totaal niet meer slapen en was erg gespannen angstig, wat elkaar versterkte als in een visieuze cirkel. Ik kreeg gelijk 100 mg en was daar zeer stoned en relaxed van en kon er langzaam aan weer beetje bij beetje meer van slapen. Daarbij kreeg ik Sertraline 100 mg. B[lees meer...]eiden slik ik nu nog steeds en zonder klachten of bijwerkingen. Maar...sinds twee jaar heb ik ze gehalveerd dus nu nog 500 miligram van beiden. De ene slik ik in de ochtend de Seroquel in de avond. Een uurtje voor het slapen gaan maakt het zeer slaperig. Doorslapen doe ik nooit maar lig ook niet meer lang wakker, een uitzondering daargelaten. Seroquel kan soms ook flink duizeligheid geven dus let op voor vallen e.d. In het begin kun je er aardig stoned en dronken van worden (moeite met praten enzo) maar bij mij zijn de bijwerkingen na een week of 8 zo goed als verdwenen. Nog steeds, na al die jaren zeer tevreden. Met de Sertraline zou ik graag stoppen maar dat is nog niet gelukt. Hoe het afwennen van Seroquel zal zijn ... geen idee, dat probeer ik nog niet. Naar een halve tablet is prima gelukt, misschien binnenkort naar een kwart :-)
07-11-2018

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik het middel in lage dosering naast Sertraline 100mg ivm angst en depressieve klachten. Door de aanhoudende slaapproblemen heb ik sinds een aantal maanden 25 Mg Seroquel er bij gekregen. Dit maakt een enorm verschil. Mijn angst en somberheid zijn weg en ook het piekeren is verminderd. Mijn emoties zijn meer gereguleerd. Dat geeft veel rust. Het slapen gaat nu aanz[lees meer...]ienlijk beter. Ik heb doordoor ook een betere concentratie en ben veel minder vermoeid waardoor ik mijn werk en gezinsleven beter aankan. Het verhoogt de kwaliteit van mijn leven. Ik hoef minder hard te werken om mijn dagelijkse ding te kunnen doen. Het gaat allemaal stukken makkelijker en ben er ontzettend blij mee. Als bijwerking heb ik alleen verstopping. Wel houdt de huisarts me voorlopig onder controle en checkt mijn bloedwaarden. Bij de eerste check was alles in orde.
17-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sinds juli 2012 slik ik Quetiapine 25 nu voor het slapen gaan. Ik sliep altijd slecht vanwege chronische ptss. Ik slaap nu snel in en slaap ook door. 's Morgens ben ik er wel duf van maar ik sta nooit vroeg op. Ondanks dat ik echt heel blij ben met dit medicijn, word ik 's nachts nog vaak wakker door óf de nachtmerries (die had ik al voor ik met Quetiapine begon overigen[lees meer...]s) óf door mijn te hoge alertheid. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad.
27-09-2018

Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Begon 6 maanden geleden met deze medicatie, eerst 25mg, dat 3 dagen geprobeerd, kon eindelijk slapen na 4 maanden niet geslapen te hebben . Toen overgestapt naar 50mg met verlengde afgifte, kon gelijk 8 uur per nacht slapen. Zat ook nog aan de Oxazepam, ben later naar ochtend 50mg xr en avonds 50mg xr gegaan en zit nu op avond 100mg xr en sochtends 50mg xr. De oxazepam afg[lees meer...]ebouwd van 20mg naar 0mg, blij dat ik daar vanaf ben, bah wat een troep! Iedere opbouw van Quetiapine is in het begin vervelend, hou daar rekening mee en gun het de tijd!!!!! De eerste 2 weken worden je symptomen erger lijkt het wel. Het lijkt wel hoe erger de symptomen tijden opstarten of verhoging hoe beter de medicatie uiteindelijk gaat werken, weet niet of dat zo is maar voelde wel zo. Na ongeveer 2 a 3 weken begint het zijn werk te doen, en hoe moeilijk de eerste 2 weken ook zijn hou vol! Ik heb geen bijwerkingen, tenminste niet dat ik weet. In het begin last van nachtmerries maar die nemen ook af. Als ik snachts er uit moet om te plassen dan ben ik zo suf dat ik mijn bed weer in duik en rustig weer doorslaap tot een uur of 9 a 10. Quetiapine heeft mijn leven gered, ik kon niet slapen zonder vanwege heftige angst. Nu slaap ik weer en ook genoeg, alleen dat is al levensreddend want van niet kunnen slapen word je ook knettergek. Advies: lees mijn bericht en niet de negatieve, ik zat op een acute dagopvang en daar slikte meer dan de helft deze medicatie en allemaal naar tevredenheid. Door de spookverhalen op internet wilde niemand met deze medicatie beginnen, en achteraf zeggen we allemaal : levensreddende medicatie... De positieve verhalen dringen minder goed tot je door als je in crisis verkeerd , begin anders rustig en bouw het langzaam op. Ik heb nu echt geen bijwerkingen, niet eens een droge mond, geen gewichtstoename niks.... En ik deed het in mijn broek toen ik de eerste pil nam, niks aan het handje. Tip: drink elke dag minimaal 1,5 liter water en stop met caffeine.
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!