Quetiapine

quetiapine

Onrust (9 meningen)
Psychische klachten (8 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

09-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik slikte 20 mg prozac maar dat heeft bij mij slapeloosheid als bijwerking. Seroquel werkte perfect als slaapmiddel maar aangezien de combinatie seroquel/fluoxetine een verlengde qt interval op kan leveren ( met name bij vrouwen) moest ik voor de zekerheid een hartfilmpje laten maken. Ik had dus inderdaad deze bijwerking en hierdoor moest ik acuut stoppen. Een verlengd qt[lees meer...] interval en hierdoor een plotselinge dood komt veel voor in de psychiatrie door een wisselwerking van medicatie. Je voelt er absoluut niets van als een verlengde qt interval hebt maar het is levensgevaarlijk. Dus vrouwen let hier echt op en slik deze combinatie niet zonder een hartfilmpje te laten maken.
21-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Voorgeschreven door een psychiater ivm onrust/slapeloosheid. 1 uur voor het slapen innemen en merk dat ik 1 uur na inname me erg duf en slaperig begin te voelen. Ik slaap een hele nacht goed door alleen na het opstaan nog even 2 uurtjes een duf gevoel. Daarna gelukkig niet meer. Dit medicijn heeft weinig bijwerkingen bij mij. Ik heb vaak gelezen dat mensen er van aan[lees meer...]komen in gewicht. Dit is bij mij gelukkig niet zo.
20-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Begonnen op advies van psychiater als slaaptablet tijdens soort van burn out, ik viel wel in slaap maar elke nacht vanaf drie uur wakker en maar malen. 25 mg een uurtje voor het slapen en ik slaap weer door, nog steeds.. Ik wil niet meer anders, totaal geen bijwerkingen en heb smorgens nergens last van.
11-06-2019

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.
11-06-2019

Stemmingswisselingen

Ik gebruik nu al meerdere jaren quetiapine eerst 25 mg (voor stemmingswisselingen/ autisme). Het werkte uitstekend kreeg oog migraine wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik ben nu overgestapt op 12,5 mg geen oog migraine op deze dosis meer gehad en het werkt redelijk. De Quetiapine neem ik s' avonds om 21 uur in zodat ik voor het slapen gaan tot rust kan komen. Het we[lees meer...]rkt minder goed dan 25 mg maar het werkt altijd beter met dan zonder dit medicijn. Bij drukke dagen neem ik de 25 mg.
01-06-2019

Autisme

Door mijn autisme, heb ik slaapproblemen. Mijn hoofd blijft doordraaien. De quetiapine zou mij moeten helpen. Tot nu toe, helpt het wel met in slaap komen, maar helaas slaap ik niet diep genoeg. Hierdoor hersteld mijn lichaam zich niet.
19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
23-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.
21-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Het zag psychose, schizo-affectief, bipolair en schizofrenie op papier verschijnen. Het is begunstigd, het begrijpt de intentie, maar het is niet waar. Het is goedbedoeld, gezegend maar nodeloos pijnlijk dat dit is verzonnen voor het nog niet doorvoelen van emoties, het observeren van gedachten en het openen van de geest. Dit zijn doodgewone ervaringen die in het leven hor[lees meer...]en en die niets met ziekte te maken hebben, behalve het laten verdwijnen ervan. Al wist het niet waar het voor bedoeld was, het leverde tegen beter weten in een les op door psychiatrische drugs te hebben aangenomen. Dit droeg bij aan de lijdensdruk om het leven ineen te laten storten, wat achteraf de bedoeling bleek om kwaad met goed te doen vergelden door te vragen: wie? Het idee dat 'ik' ergens aan lijd is precies dat, een idee. Niet waar. Het kwam erachter dat er geen 'ik' bleek te zijn. Geen 'ik', zo geen leed en dus geen probleem. Ondanks dat er geen 'ik' is die ergens een klacht over kan hebben en het lichaam een drug gedurende dat het er niet mee kan stoppen kan nemen tot aan de dood, kan het proberen dit leerzame, gezegende maar nutteloze 'medicijn' te laten. Het idee is om dit per 21 maart 2019 langzaam te doen met doseringen van 25 milligram. Het heeft de bloed familie, spirituele familie en psychiater aan steun. Wilt U dit lichaam, eventueel wederzijds, steunen om het laten van Quetiapine?
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme neem ik Quetiapine 150 mg in. Dit helpt bij de prikkelverwerking en het inslapen en doorslapen. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden over dit medicijn.
16-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Quetiapine 25 MG hielp mij goed om te slapen. Helaas kreeg ik moeite met lopen, door spierstijfheid. Dit was voor mij dermate invaliderend, dat ik ermee stopte. Spijtig, want het middel werkt prima bij slapeloosheid.
06-03-2019

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en beter zaken los te laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.
05-03-2019

Tegen prikkels
28-02-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helpt zeer goed bij een goede nachtrust.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum