quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine (50mg)
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

28-06-2020 | Vrouw | 48
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

21-06-2020 | Vrouw | 40
quetiapine (200mg)
Postnatale depressie
Na 6 weken stopte ik met borstvoeding ik kreeg hierdoor een huilbaby ?( niet wetend dat me kleine meisje koemelkallergie had ! arts en consultatiebureau zeiden gewoon een baby huilt soms ....Ja maar niet de hele dag ...hierdoor raakte ik in een postnale depressie .. kreeg mirtazapine en quetepine ..in het begin voelde ik me heel raar net een zombie maar na een paar wek[lees meer...]en sliep ik beter en werd ik rustiger . dus voor mij was dit een redmiddel ! achteraf had me dochtertje toch een koemelkallergie ...moeder instinct is dus altijd goed ;-)

14-06-2020 | Vrouw | 21
quetiapine (400mg)
Autisme
slik dit al sinds mijn 17e 1 keer per dag 2 tabletten van 400mg retard (langwerkend), in combinatie met topiramaat en fluoxetine. ben nu 21 en kan er niet mee stoppen momenteel. heb autisme, ptss en depressie. bijwerkingen die ik ervaar zijn dat ik vaak erg tril, soms ongecontroleerde bewegingen maak ik verlies soms n beetje mn balans als ik opsta. ik slik het nu al zo la[lees meer...]ng dat ik niet echt weet of ik er duf van wordt. het valt me op dat weinig mensen hier net als ik 800mg per dag ervan slikken.

04-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik nu deze medicijn voor ongeveer 2 weken (kort), daarvoor gebruikte ik niks omdat ik eerst geen medicatie wou hebben ivm ik ook hooggevoelig ben. Dat kan ook averechts werken. Ik gebruik quetiapine voor mijn onrust/slapeloosheid en slik 12,5mg. Het werkt gelukkig wel en kan ik met wel nog beetje moeite in slaap vallen zonder dat ik loop te piekeren, af en toe ont[lees meer...]waak ik nog wel vanuit mijn diepe slaap maar daarna val ik gelijk weer in slaap (soms ook niet). Dit medicijn brengt voor mij wel echt verschil aangezien ik al sinds januari amper tot niet meer kon slapen of hele heftige dromen/nachtmerries had..

03-06-2020 | Vrouw | 28
quetiapine (25mg)
Ik kreeg deze voor de onrust/ slapeloosheid. Het helpt voor geen meter en de bijwerkingen zijn heel heftig. Ik ben nu gelukkig aan het afbouwen maar daar ook veel last van. Misselijk, diarree, hartkloppingen, niet kunnen slapen. Ik zou dit spul nooit maar dan ook nooit aanraden. Ik werd hier veel zieker en angstiger van dan ik al was.

12-05-2020 | Man | 34
Tinnitus
Heb sinds enkele maanden last van een flinke piep in mijn li-oor (Tinnitus). Na een paar weken ontzettend gefrustreerd, boos en wanhopig te hebben rondgelopen...bereikte ik een punt dat ik 5 nachten achter elkaar totaal niet meer kon slapen, en letterlijk mn vuisten kapot sloeg tegen de muren. Temazepam, en oxapam deden niks. Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen door[lees meer...] de huisarts om te helpen die frustratie, en wanhoop agressie in te dempen...en te zorgen dat ik weer kan slapen. Ik neem 2x25mg een uur voor de nacht. Ik ben tevreden over het effect in de zin dat ik minder last heb van die opborrelende frustratie die steeds erger word, en ik makkelijker in slaap kan vallen. Ook als ik 's nachts wakker word, ben ik minder snel geneigd om me op te gaan liggen winden door die piep, en val dus ook weer makkelijker terug in slaap. Qua bijwerking zijn er wel een paar dingen. Als het na ongeveer een uurtje werkt, krijg ik last van erg rusteloze benen en armen. Moét dan echt opstaan en bewegen. Wat voor mij helpt is om dan een kwartiertje onder de douche te gaan staan (met het licht uit..een persoonlijke rare gewoonte) voor ik naar bed ga. De ernstigste bijwerking ervaarde ik toen ik van 25mg, naar 50mg ging. Ik sliep nog steeds slecht, en had samen met mn bezoek 4 pilsjes gedronken. Een uur nadat ik het ingenomen had, en onder de douche stond..kreeg ik ineens een beklemmend gevoel op mn borst. Dit werd steeds erger, en had het gevoel dat ik niet meer genoeg lucht binnen kreeg. Ik werd duizelig, en het voelde alsof mijn hart steeds langzamer begon te kloppen...en het beklemmede gevoel op mn borst zette om in pijn. Ik ben uit de douche gestrompeld met het gevoel dat ik ieder moment mijn bewustzijn ging verliezen. Ik ben op mijn bed gaan zitten, en na ongeveer een minuutje of 2..wat als een waas voorbij ging, trok het weer weg en voelde ik me weer eigenlijk weer een stuk beter. Dit was een erg angstige ervaring, maar doordat het medicijn al goed aan het werken was ben ik...heel stom en onnadenkend...uitgeput gaan liggen en gaan slapen. De volgende dag gelukkig gewoon wakker geworden, maar had het gevoel door het oog van de naald gekropen te zijn...maar voelde me des al niet te min weer prima. Dit was helaas net in de tijd dat coronaslachtoffers met bosjes aan het vallen waten, en heb de volgende dag dus alleen telefonisch overleg gehad met de huisarts...en die zei dat als ik nergens meer last van had, ik gewoon die medicatie weer kon nemen --> ZONDER erbij te drinken. Moest terugbellen als zich er nog een keer zoiets voordeed, of dat als andere klachten op dat gebied zou krijgen. Dit is gelukkig nooit meer gebeurd, maar blijf voortaan wel uit de buurt van alcohol zolang ik dit gebruik!

08-05-2020 | Man | 50
quetiapine (25mg)
De reden van het gebruik is insomnia. Het gebruik om die reden is z.g. off-label voorschrijving door arts aangezien andere slaapmiddelen zoals oxazepam geheel niet meer werkten. Om niet aangewezen te zijn op het verhogen van de dosis 'pammetjes' kwam de arts met het voorstel een lage dosis quatiapine te gaan gebruiken. Al in de eerste week kon ik in plaats van 1 uur een uu[lees meer...]r of 3-4 slapen. Daar was ik al heel blij mee na maanden geheel niet of nauwelijks te hebben geslagen. Nu zo'n 5 maanden later slaap ik 7 a 8 uur goed. Ik slaap diep en heb ook weer dromen. Ik heb echt een normaal slaappatroon. Ik ben 's morgens redelijk goed uitgerust. Er is geen sprake van bijwerkingen, althans ik kan er tot nu toe niks van merken. Quatiapine is een antipsychotica en eigenlijk niet bedoeld voor de behandeling van insomnia. De grote voordelen zijn dat het in de lage dosis van 2 x 25 mg per dag - een uur voor het slapengaan - niet verslavend is, geen bijwerkingen lijkt te hebben en uitstekend effect sorteert. Een aanrader voor mensen met slaapproblemen die geen baat (meer) hebben bij 'pammetjes'.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

04-05-2020 | Vrouw | 49
quetiapine (150mg)
Neem 100 prothiaden 200 sulpride 150 mg quitapine 1 zolpidem ben de volgende dag suf loom lui

02-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !

08-04-2020 | Man | 51
Onrust
Werkt goed, goed slapen met 50 mg. wel enorm dromen soms goed maar meestal slecht, Verslavend. Probeer nu te stoppen maar ik heb zeer veel bijwerkingen, kan niet meer slapen, zweten. Zal toch proberen.

27-03-2020 | Man | 45
quetiapine (50mg)
depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd

23-03-2020 | Man | 30
quetiapine (50mg)
Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.

12-03-2020 | Vrouw | 46
quetiapine (25mg)
Kreeg deze tabletten om meer rust te creëren, zodat ik me beter voelde en verder kon met mij ziekte. Een depressieve stoornis, burn-out. Helpt helemaal niet goed en ga ermee kappen. Hoop dat ik van iets anders wel rust krijg!

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum