Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

27-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

depressie adhd angststoornis Neem het al jaar of 5 eerst 50mg voor t slapen , inmiddels 400mg per dag slaap uurtje of 12 en dan steeds 200mg nemen en zowaar verdoofd de dag door komen wel de klachten verminderen daardoor alleen de hele dag suf maar helpt wel als je dus gek wordt van drukte in je hoofd door adhd en depresief , door ander lichamelijke klachten afgekeu[lees meer...]rd dus gaat mijn voorkeur uit na dan maar verdoofd wel beter dan gek worden in me hoofd
23-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.
12-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Kreeg deze tabletten om meer rust te creëren, zodat ik me beter voelde en verder kon met mij ziekte. Een depressieve stoornis, burn-out. Helpt helemaal niet goed en ga ermee kappen. Hoop dat ik van iets anders wel rust krijg!
06-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.
27-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

ben Quetiapine gaan gebruiken op advies van de psycholoog. Sinds dien een goede nachtrust, 25 is voor mij echter veel te veel. ik gebruik een kwart tablet per nacht, ideaal om de nacht zonder slapeloosheid door te komen. wordt wel gewoon in de nacht wakker als mijn dochter naar de wc wil, maar slaap daarna makkelijk weer door.
17-01-2020

ADD

Toen ik slecht sliep en anorexia kreeg kreeg ik dit middel. Eerst 400 mg. Was zombie. Later 250 mg. Nooit gecontroleerd ea. 20 jaar gebruikt. Veel hartritme stoornissen en slaapapneu met lange ademstops. Per toeval omdat ik naar Amerika ging kwam ik er achter dat het daar verboden is ivm risico's. Je zou er 30 jaar korter van leven. Zo geschrokken dus accuut gestopt. Had i[lees meer...]k het maar eerder gedaan. Geen hart problemen of ademstops meer. Voel me veel beter nu.
15-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.
08-01-2020

06-01-2020

Autisme

Ik slaap al jaren zeer slecht tot niet. Dit middel zou moeten helpen bij slapen. Helaas doet het dat niet tot nauwelijks. Ook door de bijwerking van spierstijfheid, waardoor ik mij dwangmatig ga rekken en strekken en mijn ledematen beweeg terwijl ik eigenlijk zou moeten slapen qua gevoel op dat moment. Ook wakker worden is doffe ellende, dat kost heel veel tijd.
06-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Ik kreeg dit voor geschreven voor milde depressieve klachten. Ik merk tot nu toe weinig verschil met voorheen. Wat ik echter wel merk is dat ik erg vervelende bijwerkingen ervaar, zoals voortdurend trillende oogleden, als ik s'ochtends wakker word (ik nam ze voor het slapen in), ik een soort van roes ervaar en dat ik erg veel hoofdpijn heb. Ook werd ik juist door het geb[lees meer...]ruik van Quetiapine heel erg emotioneel en zijn mijn klachten zelfs toegenomen. Ik ben dus maar op eigen houtje gestopt en ik merk dat ik me een stuk beter voelde dan toen ik ze nog wel gebruikte! Kortom, geen aanrader dus (niet voor mij tenminste). Ze zijn wel fijn om in te nemen aangezien het pilletje erg klein is.
04-01-2020

Quetiapine (quetiapine)

Slapen zul je, maar dit spul legt je zo stil dat je de volgende dag, hoe hard je ook probeert, niet in je normale doen komt en productief kunt zijn. Hels is het, al meerdere malen over de rooie gegaan van ergernis zo remmend is de werking.
28-12-2019

Quetiapine (quetiapine)

Wat een drama dit middel. Veel meer nachtmerries en slechter slapen dan zonder medicatie. Bekaf en somber de volgende dag. Slechts 1 nacht geprobeerd. Nu tevreden over alprazolam ondanks de afhankelijkheid.
21-12-2019

Bipolaire stoornis

Begonnen met 25mg voor het slapen, merkte effect maar deed niet genoeg, ondertussen opgebouwd naar 100mg 's avonds en 100mg voor overdag om rustig te blijven. Merk enorm verschil in het slapen door deze medicatie, kan niet meer zonder. Daarnaast ook weinig last van bijwerkingen, alleen droge ogen en een droge mond.
17-12-2019

ADD

Veel moeite gehad met in slaap komen. Sinds ik dit slik slaap ik een stuk beter. Ongeveer een week wat duffig geweest maar dat is nu over. Ik zweer erbij!
13-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik deze medicijnen voor slecht slapen. Voor de eerste keer een kwart tablet genomen hiervan werd ik zeer onrustig, volgens mij mogen deze tabletten niet worden gedeeld. Op bijsluiter staat ook in zijn geheel doorslikken
11-11-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum