ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

17-04-2017

Bipolaire stoornis

Ik heb sindskort quetiapine retard voor m'n bipolaire stoornis en ik ben er erg tevreden over. Ik slaap beter (dat vooral), maar ben ook in een veel beter humeur, ben weer helder in 't koppie (weet beter te relativeren) en ben weer actief. maar kan mezelf tegelijkertijd wel inhouden om niet meteen tig dingen tegelijk te doen. Enige (lichte) bijwerking die ik ervaar, is da[lees meer...]t ik een iets drogere mond heb. Maar door iets meer water drinken en ook beter op de gebitsverzorging te letten heb ik daar geen last van. Blij dat ik eindelijk een medicijn heb die werkt.
17-03-2017

Stemmingswisselingen

ik kreeg er zeer enge dromen van, was heel onrustig en bang. de dromen waren zo werkelijk dat ik erg bang wakker werd.
14-02-2017

Quetiapine (quetiapine)

Ik kon niet meer slapen met Oxazepam, Temazepam of Zopiclon, maar kreeg nu van de psychiater Quetiapine. Dit werkt zeer goed.
07-01-2017

Quetiapine (quetiapine)

Door ernstige angstoornis met depressie sliep ik erg slecht. Werd vaak wakker op een nacht en raakte dan in paniek door besef van realiteit na bijv. een mooie droom. Op advies van psychiater gestart met quetiapine 2 tabletjes van 25mg voor het slapen in combinatie met lorazepam 1mg. Ik sliep eindelijk weer door en werd uitgerust wakker. 'S Nachts ook geen paniekgevoelens m[lees meer...]eer. In het begin wel last gehad van rusteloze benen in bed maar dit verdween na een paar dagen.
24-12-2016

Quetiapine (quetiapine)

De eerste 3 weken was ik erg duizelig en voelde mij onder invloed. ik had last van geheugenverlies en zweten. Naarmate ik het langer gebruikte had ik geen last meer hiervan. Ik merkte dat het medicijn niet meer zo inslaat als eerst. Voorheen kon ik niks meer nadat ik het in had genomen behalve slapen. Nu kan ik alles doen zonder hier nog last van te hebben. Ik gebruik dit [lees meer...]medicijn vanwege slaapproblemen
20-12-2016

Overspannen/burn-out

na 4 dagen inname was mijn reactie zo heftig dat ik een dronkenmansloop had, ik maakte hele rare fouten, 2x bijna gevallen, op dag 5 had ik ernstig geheugenverlies, en kon op simpele vragen, zoals welk jaar het was geen antwoord meer geven. Met spoed ben ik naar ziekenhuis gegaan, omdat men een TIA vermoede, de scan wees gelukkig op niets uit, na stoppen met quetiapine wa[lees meer...]s ik na 2 dagen weer stukken beter. advies voor inname van huisarts is vanwege een burnout. voor mij was de reactie zeer zeer heftig, en wil dit medicijn noooooit meer! wat mij wel opviel is dat ik de eerste 3 dagen 18 uur per dag sliep.
11-12-2016

Schizoaffectieve stoornis

Zeer goede ervaring met Seroquel / Quetiapine. Ik slik 300mg voor mijn schizoaffectieve stoornis / bipolair type. Het gaat zelfs zó goed, dat ik mijn stemmingsstabilisator (Depakine) volledig mag afbouwen!! En Diazepam heb ik ook niet vaak meer nodig tegen angsten. Dit, terwijl ik een jaar geleden nog gedwongen met een iBS was opgenomen vanwege een psychose. Heb ook nog 2 [lees meer...]angst / paniekstoornissen en de angst en paniekaanvallen zijn ook veel minder geworden. Ook minder piekeren! Heb voorheen Abilify, Orap, Haldol, Risperdal, Dipiperon gehad. Allen niks! Ook Abilify Maintena gehad. Werkte niet. Daardoor werd ik gedwongen opgenomen!
07-10-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb al jaren een slaapprobleem, heb de sterkste middelen gebruikt, zelfs een dormicum werkte niet, ook niet in combinatie met heel veel alcohol. Sinds ik de laagste dosering gebruik, niet dagelijks, gaat de slaap prima. Neem een halve tablet en en een uur later slaap ik en ben de volgende dag redelijk fris wakker. Af en toe gebruik ik nog alcohol, maar dat tast de werki[lees meer...]ng niet aan. Had ik het medicijn maar veel eerder genomen in plaats van echte antidepressiva.
Pagina 1 van 7

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (797) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (409) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (343) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!