ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
17-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sinds juli 2012 slik ik Quetiapine 25 nu voor het slapen gaan. Ik sliep altijd slecht vanwege chronische ptss. Ik slaap nu snel in en slaap ook door. 's Morgens ben ik er wel duf van maar ik sta nooit vroeg op. Ondanks dat ik echt heel blij ben met dit medicijn, word ik 's nachts nog vaak wakker door óf de nachtmerries (die had ik al voor ik met Quetiapine begon overigen[lees meer...]s) óf door mijn te hoge alertheid. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad.
27-09-2018

Onrust

Ik neem het voor onrust.maar ik vraag me af of het helpt voor lichamelijke onrust
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Jarenlange steeds slechtere slaap. Soms maar 2 uur per nacht. Door rusteloosheid in burn-out helemaal kon ik uiteindelijk helemaal niet meer slapen. Wist niet dat oxazepam daar uiteindelijk juist slechte invloed op had. Nu quetiapine 25 Mg gekregen en afbouwen oxazepam. Na aanvankelijk twee drukke nachten met veel dromen bij de start met quetiapine nu eindelijk heerlijk sl[lees meer...]apen. Wat een verademing!! Waarom wisten we dit niet eerder. Geen dufheid en kater nadien. Duurt ruim uur voordat het werkt. Maar heerlijke rust in mijn lijf en hoofd. Ik voel me na een paar nachten slaap eindelijk weer mensch...
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Begon 6 maanden geleden met deze medicatie, eerst 25mg, dat 3 dagen geprobeerd, kon eindelijk slapen na 4 maanden niet geslapen te hebben . Toen overgestapt naar 50mg met verlengde afgifte, kon gelijk 8 uur per nacht slapen. Zat ook nog aan de Oxazepam, ben later naar ochtend 50mg xr en avonds 50mg xr gegaan en zit nu op avond 100mg xr en sochtends 50mg xr. De oxazepam afg[lees meer...]ebouwd van 20mg naar 0mg, blij dat ik daar vanaf ben, bah wat een troep! Iedere opbouw van Quetiapine is in het begin vervelend, hou daar rekening mee en gun het de tijd!!!!! De eerste 2 weken worden je symptomen erger lijkt het wel. Het lijkt wel hoe erger de symptomen tijden opstarten of verhoging hoe beter de medicatie uiteindelijk gaat werken, weet niet of dat zo is maar voelde wel zo. Na ongeveer 2 a 3 weken begint het zijn werk te doen, en hoe moeilijk de eerste 2 weken ook zijn hou vol! Ik heb geen bijwerkingen, tenminste niet dat ik weet. In het begin last van nachtmerries maar die nemen ook af. Als ik snachts er uit moet om te plassen dan ben ik zo suf dat ik mijn bed weer in duik en rustig weer doorslaap tot een uur of 9 a 10. Quetiapine heeft mijn leven gered, ik kon niet slapen zonder vanwege heftige angst. Nu slaap ik weer en ook genoeg, alleen dat is al levensreddend want van niet kunnen slapen word je ook knettergek. Advies: lees mijn bericht en niet de negatieve, ik zat op een acute dagopvang en daar slikte meer dan de helft deze medicatie en allemaal naar tevredenheid. Door de spookverhalen op internet wilde niemand met deze medicatie beginnen, en achteraf zeggen we allemaal : levensreddende medicatie... De positieve verhalen dringen minder goed tot je door als je in crisis verkeerd , begin anders rustig en bouw het langzaam op. Ik heb nu echt geen bijwerkingen, niet eens een droge mond, geen gewichtstoename niks.... En ik deed het in mijn broek toen ik de eerste pil nam, niks aan het handje. Tip: drink elke dag minimaal 1,5 liter water en stop met caffeine.
11-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd al een slechte slaper geweest , als kind al. Heb in het verre verleden wel eens een paar keer een korte periode benzo 's gebruikt maar zonder resultaat. Helaas in mijn werk een aantal keer een trauma opgelopen en daardoor PTSS symptomen, nog slechter slapen, nachtmerries, piekeren en met periodes gevoelsafvlakking wat naar een depressie neigde. Ik werk ze[lees meer...]lf in de psychiatrie en zag veel patiënten baat hebben bij dit middel. Toen ik zelf uiteindelijk een burn out kreeg heb ik mijn behandelaar gevraagd dit medicijn voor te schrijven. In het begin was ik de gehele dag suffig, wat ik toen prettig vond omdat de box van Pandora was open gegaan en er heel veel prikkels gedempt werden. Na een paar weken voelde ik mij overdag helderder. 'S nachts sliep ik door. En ik sliep makkelijk in omdat het piekeren geblokkeerd wordt door vermoeidheid. Geen nachtmerries meer en geen hyperventilatie. Als ik al wakker word dan is dat maar een paar minuten. S morgens ben ik niet moe of suf en voel mij energieker dan ik mij ooit gevoeld heb. Kortom voor mij een van de beste behandeling mij op medisch gebied ooit heeft geholpen. Ik gebruik het als slaapmiddel. Ik heb ervaren dat ik Door het gebruik een langere periode om de slapen in 24uur moet inplannen. Hierdoor slaap ik zeer goed en word ook niet suf wakker.
19-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu al 9 jaar 50mg overdag en 200 mg voor het inslapen. Het is mijn redding geweest, qua prikkeldempende werking. Ik ben nog helder genoeg , kan bijv. gewoon mediteren, gevoelsleven is nog intakt. Eerste 2 weken is het wennen (duizelig en beroerd), erna verandert het, ga je het effect voelen en treedt meer rust in, dus niet meteen de moed laten zakken als het n[lees meer...]iet meteen werkt. Ik ben zelf zo'n 12 kilo aangekomen in de loop der jaren. Misschien mede door de quetiapine, ik hoor/lees dat vaak. Tegelijk daarmee steeg de last van de bijwerkingen: bloedsuikerstijging, cholesterol richting gevarenzone ed. Ik ben het laatste jaar af gaan vallen, hoe moeilijk ook soms met medicatie, ..ben nu weer 12.5 kilo lichter en heb opvallend minder last van de bijwerkingen. Bloedwaarden zijn weer de goede kant op aan het gaan. Mijn (leken ;-)) advies: probeer op gewicht te blijven, hoe lastig ook! Medicatie is soms een noodzakelijk kwaad wat net kan helpen, en bij mij zijn bijwerkingen beduidend minder nu ik weer op normaal gewicht ben.
24-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

ik gebruik sinds kort quetiapine nadat ik meer dan een jaar 7 antidepressivas per dag geslikt heb die niets hielpen. ik heb al lang psychische hulp nodig en heb echt alles al geprobeert. van psychologen tot echt langdurige opnames maar niets hielp. uiteindelijk was de afhankelijke persoonlijkheiddsstoornis vastgesteld en kwamen we tot de conclusie dat ik manisch depressief[lees meer...] ben, vanaf ik dit product ben beginnen gebruiken is alles beter beginnen gaan. in huil veel minder en mijn zelfmoordgedachten waar ik elke dag tegen moest vechten zijn sterk gemindert. het is makkelijk in gebruik en is zeker niet hoog in prijs. zeker een aanrader om te proberen als je in de knoop zit met jezelf!
Pagina 1 van 7

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!