ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

11-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na vele jaren erg slecht slapen heb ik eindelijk een medicijn gekregen dat werkt. Ik slaap redelijk makkelijk in nu en wordt nog wel wakker in de nacht maar slaap dan ook weer in. Ik ben er erg blij mee, mijn kwaliteit van leven is zoveel beter. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen en ben niet meer de hele dag doodmoe.
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd al een slechte slaper geweest , als kind al. Heb in het verre verleden wel eens een paar keer een korte periode benzo 's gebruikt maar zonder resultaat. Helaas in mijn werk een aantal keer een trauma opgelopen en daardoor PTSS symptomen, nog slechter slapen, nachtmerries, piekeren en met periodes gevoelsafvlakking wat naar een depressie neigde. Ik werk ze[lees meer...]lf in de psychiatrie en zag veel patiënten baat hebben bij dit middel. Toen ik zelf uiteindelijk een burn out kreeg heb ik mijn behandelaar gevraagd dit medicijn voor te schrijven. In het begin was ik de gehele dag suffig, wat ik toen prettig vond omdat de box van Pandora was open gegaan en er heel veel prikkels gedempt werden. Na een paar weken voelde ik mij overdag helderder. 'S nachts sliep ik door. En ik sliep makkelijk in omdat het piekeren geblokkeerd wordt door vermoeidheid. Geen nachtmerries meer en geen hyperventilatie. Als ik al wakker word dan is dat maar een paar minuten. S morgens ben ik niet moe of suf en voel mij energieker dan ik mij ooit gevoeld heb. Kortom voor mij een van de beste behandeling mij op medisch gebied ooit heeft geholpen. Ik gebruik het als slaapmiddel. Ik heb ervaren dat ik Door het gebruik een langere periode om de slapen in 24uur moet inplannen. Hierdoor slaap ik zeer goed en word ook niet suf wakker.
19-06-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu al 9 jaar 50mg overdag en 200 mg voor het inslapen. Het is mijn redding geweest, qua prikkeldempende werking. Ik ben nog helder genoeg , kan bijv. gewoon mediteren, gevoelsleven is nog intakt. Eerste 2 weken is het wennen (duizelig en beroerd), erna verandert het, ga je het effect voelen en treedt meer rust in, dus niet meteen de moed laten zakken als het n[lees meer...]iet meteen werkt. Ik ben zelf zo'n 12 kilo aangekomen in de loop der jaren. Misschien mede door de quetiapine, ik hoor/lees dat vaak. Tegelijk daarmee steeg de last van de bijwerkingen: bloedsuikerstijging, cholesterol richting gevarenzone ed. Ik ben het laatste jaar af gaan vallen, hoe moeilijk ook soms met medicatie, ..ben nu weer 12.5 kilo lichter en heb opvallend minder last van de bijwerkingen. Bloedwaarden zijn weer de goede kant op aan het gaan. Mijn (leken ;-)) advies: probeer op gewicht te blijven, hoe lastig ook! Medicatie is soms een noodzakelijk kwaad wat net kan helpen, en bij mij zijn bijwerkingen beduidend minder nu ik weer op normaal gewicht ben.
24-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

ik gebruik sinds kort quetiapine nadat ik meer dan een jaar 7 antidepressivas per dag geslikt heb die niets hielpen. ik heb al lang psychische hulp nodig en heb echt alles al geprobeert. van psychologen tot echt langdurige opnames maar niets hielp. uiteindelijk was de afhankelijke persoonlijkheiddsstoornis vastgesteld en kwamen we tot de conclusie dat ik manisch depressief[lees meer...] ben, vanaf ik dit product ben beginnen gebruiken is alles beter beginnen gaan. in huil veel minder en mijn zelfmoordgedachten waar ik elke dag tegen moest vechten zijn sterk gemindert. het is makkelijk in gebruik en is zeker niet hoog in prijs. zeker een aanrader om te proberen als je in de knoop zit met jezelf!
23-05-2018

Quetiapine (quetiapine)

IK slik het nu 5 dagen en heb 5 nachten heerlijk doorgeslapen. Na een jaar lang gebroken nachten van 3uur slaap. Mijn ervaring is kort maar krachtig
11-05-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben begonnen dit pillen te slikken omdat ik PTSS heb na mijn uitzending Iraq in 2003. Wat is dit een troep zeg. Je slaap er wel heel goed op, maar dat is alles mee gezegd. De eerste drie dagen was ik misselijk en duizelig en alles ging zo langzaam voor mij. Na die dagen ging het wel, ik leek wel een zombie maar dat is ook logies slikte op die dag 6 pillen om m[lees meer...]aar niet terug te schieten in mijn gebeurtenissen in Iraq. vervolgens in January ben ik overgestapt naar Zapiclon. en dat gaat veel beter maar ook daar heb ik bij werkingen van. Ik moet het er maar mee doen de rest van mijn leven met pillen slikken tegen mijn PTSS en daar heb ik vrede mee.
04-04-2018

Quetiapine (quetiapine)

Na een aantal weken grote problemen te hebben gehad met slapen en ‘s nachts waanideeën te hebben gehad door een praktijkondersteuner 25 mg voorgeschreven gekregen. Heerlijk om weer te kunnen slapen! Na een tijd kreeg ik de waanideeën overdag en kreeg ik ook de XR 50 mg. voorgeschreven. Het heeft maanden geduurd voor ik van de bijwerkingen af was, maar het gebruik bevalt me[lees meer...] nog steeds prima. Na en tijdens sporten wel snel en veel spierpijn en over het algemeen minder spierkracht, maar dat neem ik voor lief. Ik ben een stuk rustiger, kan me overdag tijdens het werk beter concentreren en slaap prima. Fijn dat de scherpe kanten er af zijn.
15-03-2018

Quetiapine (quetiapine)

De pillen zijn erg klein en makkelijk in te slikken. Heb ze iets langer dan een maand geleden gekregen tegen slaapproblemen. Werd vaak al na een halfuurtje moe, en na een uur viel ik echt in slaap. Effectief, en ik heb ook geen last meer gehad van nachtmerries. Alleen vind ik het nog heel moeilijk om op te staan in de ochtend. Bijna elke dag te laat op school hierdoor. Wan[lees meer...]neer ik bijvoorbeeld om 11 uur in slaap val, lukt het me ook echt niet om voor 9 uur op te staan. Betekent dus dat als ik om 7 uur wil opstaan, ik al om 9 uur moet slapen, wat erg onhandig is aangezien ik 's avonds nog dingen moet afmaken. Ook heb ik sinds het gebruik van deze medicijnen veel meer een eetlust dan hiervoor. Ben binnen een maand bijna 3 kilo zwaarder geworden. Verder voel ik me de hele ochtend vaak nog erg suf, en voel ik me pas echt ''wakker'' in de middag. Toen ik dit bij de psychiater had vermeld, werd gezegd dat het bijwerkingen van de eerste paar weken zouden kunnen zijn, maar ik gebruik ze nu ruim een maand, en ik denk dat ik er toch mee wil stoppen.
Pagina 1 van 7

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!