Quetiapine

quetiapine

Onrust (9 meningen)
Psychische klachten (8 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
23-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.
04-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Een geweldig medicijn tegen mijn chronische slapeloosheid. 25 mg is veel te veel, dan loop ik er twee dagen als een zombie bij, maar wanneer ik een kwart neem, dus 6,25 mg, dan slaap ik heerlijk!
26-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Werkt prima bij mij, wel seroqeul eerst af gebouwd, nu zit ik op 25 microgram. Daar door minder slaperig en duf in de ochtend, voel me meer ‘mens’ zo! Alleen als ik heel druk ben geweest neem ik wel 1 tablet van 12,5 mg extra.
21-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Het zag psychose, schizo-affectief, bipolair en schizofrenie op papier verschijnen. Het is begunstigd, het begrijpt de intentie, maar het is niet waar. Het is goedbedoeld, gezegend maar nodeloos pijnlijk dat dit is verzonnen voor het nog niet doorvoelen van emoties, het observeren van gedachten en het openen van de geest. Dit zijn doodgewone ervaringen die in het leven hor[lees meer...]en en die niets met ziekte te maken hebben, behalve het laten verdwijnen ervan. Al wist het niet waar het voor bedoeld was, het leverde tegen beter weten in een les op door psychiatrische drugs te hebben aangenomen. Dit droeg bij aan de lijdensdruk om het leven ineen te laten storten, wat achteraf de bedoeling bleek om kwaad met goed te doen vergelden door te vragen: wie? Het idee dat 'ik' ergens aan lijd is precies dat, een idee. Niet waar. Het kwam erachter dat er geen 'ik' bleek te zijn. Geen 'ik', zo geen leed en dus geen probleem. Ondanks dat er geen 'ik' is die ergens een klacht over kan hebben en het lichaam een drug gedurende dat het er niet mee kan stoppen kan nemen tot aan de dood, kan het proberen dit leerzame, gezegende maar nutteloze 'medicijn' te laten. Het idee is om dit per 21 maart 2019 langzaam te doen met doseringen van 25 milligram. Het heeft de bloed familie, spirituele familie en psychiater aan steun. Wilt U dit lichaam, eventueel wederzijds, steunen om het laten van Quetiapine?
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme neem ik Quetiapine 150 mg in. Dit helpt bij de prikkelverwerking en het inslapen en doorslapen. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden over dit medicijn.
16-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Quetiapine 25 MG hielp mij goed om te slapen. Helaas kreeg ik moeite met lopen, door spierstijfheid. Dit was voor mij dermate invaliderend, dat ik ermee stopte. Spijtig, want het middel werkt prima bij slapeloosheid.
06-03-2019

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en beter zaken los te laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.
05-03-2019

Tegen prikkels
28-02-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helpt zeer goed bij een goede nachtrust.
21-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is
17-02-2019

Postnatale depressie

Een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik voel na 3 uur als een blok in slaap waardoor ik mijn baby niet gehoord heb voor de fles of speen. Onverantwoord dus. Na de te lezen recencues had ik nog wel wat hoop.
17-02-2019

Postnatale depressie

Tijdens de zwangerschap een heftige gebeurtenis gehad waardoor ik na de bevalling klachten kreeg van slapeloosheid. Na een maand temazepam gebruikt te hebben adviseerde de psychiater over te gaan op een ander middel. Gezien mijn angststoornis voor medicatie vanwege slechte ervaring dit eerst niet geaccepteerd. Gister toch geprobeerd. De onrust in mijn hoofd werd alleen maa[lees meer...]r groter, Ik voelde me raar, kon niet slapen en was zeer angstig, zag allemaal beelden, na 3 uur strijden en 15 mg oxazepam uiteindelijk in slaap gevallen. Hevige dromen gehad en bij wakker worden een droge mond met hoofdpijn. Tevens onrustige benen/lichaam. Het enige is dat ik me nu wat fitter voel maar dat kan ook zijn door mijn hoge alertheid. Wat jammer dat dit worden goed heeft uitgepakt voor mij.
07-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Geen bijwerkingen lage inname max 3x per week 25 mg wel op tijd innemen zodat je ZEKER 8 uur kunt slapen. Gebruik soms een lagere dosering door het doormidden snijden(knippen)van tablet werkt bij mij ook prima.( op advies van mijn psychiater) Neem het in wanneer ik last heb van slapeloosheid en depressieve klachten zorgt er bij mij voor dat ik uitgerust ben en daardo[lees meer...]or sterker om het leven aan te kunnen.
06-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Nu kan ik zo'n 7 uur van een gezonde slaap genieten. Zonder medicatie slaap ik slecht in en slaap ik aanzienlijk korter en onrustiger. Ik heb de medicatie nodig om overdag fit te zijn. Van bijwerkingen merk ik niets.
05-02-2019

ADHD

Ik slikte al 13 jaar ritalin, maar ik werd zeer geagiteerd, opgejaagd, heel erg druk, bleef praten en luisterde haast niet meer. Toen besliste de psychiater om quetiapine voor te schrijven, slik het nu enkele weken en iedereen, incluis mezelf, vind dat ik veel rustiger ben. Alleen de 2 bovengenoemde bijwerkingen, moeheid en verkouden, neem ik voor lief aan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!