quetiapine

Onrust (16 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

19-07-2021 | Vrouw | 43
quetiapine (12.5mg)
Onrust
Heb dit middel ongeveer een half jaar gebruikt voor het slapen. Werkt super. Sliep door overgang en burnout heel slecht. Ben heel tevreden over dit medicijn. Inmiddels sinds enkele weken gestopt en geen ontwenning. Als het nodig is zou ik het zo weer gebruiken. Jammer genoeg worden er alleen maar negatieve dingen over verteld dus wou mijn positieve ervaring ook laten weten[lees meer...].

28-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (25mg)
Voorgeschreven gekregen om de enorme bijwerkingen van een ander medicijn (opnieuw opbouwen van onderhoudsdosis escitalopram ivm angststoornis) op te vangen. Quetiapine werkt uitstekend om weer te slapen en eindelijk weer rust in mijn hoofd te krijgen. Ook mijn eetlust is weer terug. Gestart met 50mg, maar dat bleek te veel (erg moe). Een paar weken op 25mg en uiteindelijk [lees meer...]op 12.5mg. Mogelijk bouw ik later helemaal af, maar het is voor nu erg fijn om zo goed te slapen! Ja de toegenomen eetlust is wel een ding. Ik was flink afgevallen dus dat kwam voor mij goed uit. Mijn tip: blijf je normale maaltijden en porties eten, ook als je honger hebt. Dus even wat minder op gevoel en meer op verstand eten.

25-06-2021 | Vrouw | 61
quetiapine (12,5)
Onrust
Ik wilde/durfde dit niet in te nemen toen ik de bijsluiter las maar blij dat ik het toch heb gedaan! Ik slaap er heel goed op en voel me, ook overdag, ook absoluut een stuk rustiger. Geen last verder van bijwerkingen.

24-06-2021 | Man | 62
quetiapine (25mg)
Na 2 psychoses 26 jaar en 21 jaar geleden.totaal 10 jaar halperadol gekregen 5mg.Daar ben je echt een zombie van.Maar goed ik was extreem geweldadig tijdens psychose en de artsen durfden mij niet te laten minderen.Ik ben psychisch getest en iq test gedaan.Ik scoorde ruim 140 als iq dus daar ligt het niet aan.Ben ook nog een keer Master maar hoef niet meer te werken gelukki[lees meer...]g.2 x verplichte opnames isoleer and you name it.Gelukkig was er na 10 jaar een psychiater die het aandurfde om mij dagelijks in vrijheid te zien en over te zetten op quitiapine.Eerst 200 mg.Nu afgebouwd tot 25 mg.Als slaapmedicatie. Ik fiets 2 uur per dag.Train mijn spieren half uur per dag.Genier van het leven.Voor corona 3x per jaar met vakantie met mijn vrouw buiten Europa.Je leeft maar een keer.Dus ik ben weer het heertje zeg maar.Ideaal quitiapine.Ik wilde dat ik dat 10 jaar eerder had kunnen gebruiken.

20-06-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (225mg)
Ik ben het gaan gebruiken voor slapeloosheid. Ooit begonnen met 25 mg en zit nu weer op 225mg In combinatie met 100ng topiramaat en 50mg oxazepam voor het slapen. Toch gaat het slapen nog steeds niet altijd goed. Ik heb ook eerder de retard gehad. Dat werkte voor even maar daarna kreeg ik meer last van lusteloosheid. Toch twijfel ik nu over de medicijnen, nadat ik[lees meer...] ze genomen heb word ik wel iets rustiger maar overdag ben ik. Enorm down, onrustig, suïcidaal.. Wat niet perse door de medicatie hoeft te komen. Maar wat ik ook niet geheel uitsluit dat het daardoor wordt versterkt

20-06-2021 | Man | 76
quetiapine (200mg)
7 jaar terug na een slapeloosheid van meer dan 3 maand, korte tijd opname in ziekenhuis met baxter. Daarna 7 jaar goed met Trazodone 100m (1/2) en chloorpromazine 25. Sedert een maand lijken deze niet meer effectief en is de slapeloosheid terug. Bij consult met psychiater quetiapine 200 mg voorgeschreven. Inderdaad geslapen, maar verschrikkelijke bijwerkingen (ei zo na va[lees meer...]n de trap gevallen). Omdat het een zaterdag morgen was en de arts niet bereikbaar, raad gevraagd aan apotheker. Dosis verminderd, eerst tot een vierde, daarna tot een achtste. Zelfs dat laatste liet toe wat te slapen, maar storende bijwerkingen blijven de hele dag hangen, waardoor normaal functioneren moeilijk. Kan gelukkig volgende week opconsult bij arts. Hoe dan ook, neem ik nooit nog een tablet van 200mg.

14-06-2021 | Vrouw | 29
quetiapine (25mg)
2 maanden terug gekregen van de psychiater ivm angstklachten en angstgedachten na een traumatische ervaring. Ik kon zelf geen rust meer vinden en ik wilde niet afhankelijk worden van oxazepam. Dat had ik namelijk eerder gekregen van de huisarts. Het werkt voor mijn angsten e.d. erg goed, ik slaap er pok perfect op. Ik breek 1 tablet van 25 mg door de helft overdag op adv[lees meer...]ies, zodat ik dat kan verdelen, hierdoor ben ik veel minder suf en zijn mijn angsten wel genoeg gedempt. Alleen ik heb wel veel honger, en ik kom nu toch wel snel aan. Dat vind ik helaas wel een nadeel.

09-06-2021 | Man | 30
Onrust
Ha mede lotgenoten, Mijn ervaring met dit medicijn is heel positief, ik slik citalopram tegen een neerslachtig gevoel. Aangezien de Temazepam verslavend zijn gaf de huisarts mij dit. Ik gebruik Quetiapine in een zeer lage dosering momenteel 6,25 MG dit werkt perfect voor mij. De huisarts geeft ook aan dat ik niet te snel moet willen stoppen. Je kunt beter een langere[lees meer...] tijden goed slapen en beter in je vel zitten dan als een jojo proberen van je medicijn af te komen. Voor mensen die het willen gebruiken of vragen hebben. Feel free. Ben niet bang om het te proberen. Ik droom er werkelijk waar fantastisch door en dat is mij echt mega veel waard. Ps. Ik snurk er nu wel door^^

18-05-2021 | Vrouw | 41
quetiapine (200mg)
QUETIPINE IS DE WERKZAME STOF IN SEREQUEL!!! NET ALS FLUOXITINE VAN PROZAC Seroxat PAROXITINE Had n Burnout, nu 20 Jr later kom k niet meer van de zorg af die erbij hoort! ALTIJD GOED GEGAAN (..) (RED. verkorte tekst tot persoonlijke ervaring)

08-05-2021 | Vrouw | 26
quetiapine (50mg)
Bipolaire stoornis
Ik ben vorig jaar voor het eerst in een manie beland, met daarop volgend een zware depressie. Ik ben uit de depressie gekomen door de quetiapine. De quiteapine heeft mij geholpen met het slapen, de emotieschommelingen zijn afgenomen. Aan het begin van het gebruik voelde ik mij heel erg versuft, en alsof ik 'niet leefde' ik ervaarde alles alsof ik vanaf een afstand meekeek.[lees meer...] Na 1 week waren deze klachten verdwenen en ervaarde ik meer rust in mijn hoofd en lichaam. Het enige nadeel is een erg droge mond wanneer ik wakker word.

26-04-2021 | Vrouw | 35
quetiapine (25mg)
Omdat ik vanwege PMDD soms last heb van slapeloosheid heb ik dit voorgeschreven gekregen. Dit schijnt niet verslavend te zijn, namelijk. Ik merk dat ik heel slecht reageer op dit medicijn. Ik word er heel erg duf van en daarnaast ook erg somber en nergens toe in staat. Dit effect houdt ongeveer 16 tot 18 uur aan, zelfs bij de laagste dosering mogelijk. Dit doet het hele[lees meer...] effect van een nacht goed doorslapen weer teniet. Daarnaast heb ik ook last van droge mond en droge ogen als ik dit medicijn heb gebruikt. Ik zou het dus zeker niet aanraden als je het voorgeschreven krijgt bij PMDD.

24-04-2021 | Vrouw | 57
quetiapine (25mg)
Heb lange tijd slaapproblemen. Wel inslapen maar na uurtje wakker en niet meer in slaap komen. Allerlei medicijnen geprobeerd, met angst voor verslaving. Nu 10 dagen quetiapine 25 Mg geslikt. En heb 10 dagen goed geslapen. Wel ooit wakker maar na toiletbezoekje weer meteen in slaap. Wat een wondertablet. Geen bijwerkingen gehad. Ik ben er super blij mee. Heb nu een nacht[lees meer...] niet ingenomen en lig weer meteen wakker. Dus voor mij duidelijk een prima oplossing. Quetiapine 25 Mg is mijn wondermiddel.

16-04-2021 | Vrouw | 85
quetiapine (6.5)
Mijn moeder gebruikte dit elke avond omdat ze regelmatig erg slecht sliep. Sindsdien bijna elke maand een kleine epileptische aanval. Ook dan 2 nachten per week geheel niet slapen s nachts. Daarom gestopt. Nu gebruiken we het alleen als we verwachten dat ze slecht zal slapen. Bevalt prima. Dus meerwaarde om het elke dag te stukken was er niet. Ik heb het idee dat ze de d[lees meer...]ag erna ook beter in haar vel zit. Vrolijker. Nu al 4 maanden geen aanval gehad. Toeval? Staat wel als bijwerking.

15-04-2021 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Hoi, Ik kreeg deze medicatie vanwege slapeloosheid. Begon met 50mg seroquel dat was te zwaar dus overgestapt naar quetiapine 12.5 mg. 3 voor de nacht. Vreselijk! Ik ben in een nachtmerrie belandt. Mijn hersenen werken niet meer. Ik kan mijzelf niet meer aankleden. En bijna niet lopen. Nu staat er op het potje *stemmingen *??? Nou die heb ik nu wel ja. Ze zouden verb[lees meer...]oden moeten worden. Deze medicatie is absoluut niet voor angst/slaapstoornis. Altijd bezig geweest. Creatief en veel humor. Alles is weg. Ben al bijna twee jaar een zombie. Totaal geen energie meer. Ik kom niet eens normaal onder de douche. Mensen pas OP! Artsen schrijven liever geen pammetje voor dat is gevaarlijk nee dit is GEVAARLIJK!! Antipsychotica worden niet aanbevolen voor de behandeling van angststoornissen, vanwege de kans op ernstige bijwerkingen als extrapiramidale stoornissen en metabool syndroom. Voor de keuze van de juiste standaardbehandeling zie Angststoornissen. Soort hypo's. Duizelig, verhoogde bloeddruk, verward, flauwte, agressie, nachtmerries, hoofdpijn. Gefragmenteerd slapen, rusteloos, moe, darmklachten.

13-04-2021 | Vrouw | 40
quetiapine (12,5mg)
Onrust in mijn hoofd. Vandaar gestart met QTP. Ik word er nog depressiever van. Slapen gaat goed maar ben de volgende dag té moe om te werken of huishouden te doen. Geen optie voor werkend mens in is mijn mening.

04-04-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (25)
Doordat ik door een angststoornis crash kan ik niet meer slapen. Quetiapine helpt goed om te slapen. Ik gebruik het alleen in tijden van crisis. Pas wel op met dit gebruik. Het dempt natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen vooral dopamine en serotonine, deze zijn verantwoordelijk voor je stemming. Ik ben mezelf kwijt geraakt hierdoor. Ik ben er licht depressief van g[lees meer...]eworden. Gebruik nu citalopram voor mijn angststoornis maar ook om de serotonine een boost te geven. Hoop snel mezelf weer terug te vinden. Mijn advies is gebruik het alleen als je echt niet anders kunt. Ik heb 1 maand 25 gebruikt en daarna 2 maanden 12,5. Nu ben ik er mee gestopt en het slapen gaat weer goed.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum