ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

08-02-2016

Psychose

ik gebruik dit medicijn inmiddels 30 jaar. het heeft lang geduurd voor ik mij hierin kon berusten. op wat lichte zijdelingse ervaringen na zoals het zien van speelgoed dat zweefde in mijn slaapkamer en andere verschijningen na ben ik vrij gebleven van psychoses. tot ik een twee jaar terug dacht dat ik het wel weer zelf kon en stopte met de impromen. ik voelde me een kleine[lees meer...] week perfect tot ik zonder enige aanleiding weer een hele zware psychose kreeg en weer in een andere belevingswereld terecht kwam. ik ben weer gestart met de impromen en gelukkig is dit weer voorbij. moet ik wel zeggen dat ik dit deed zonder begeleiding en dat raad ik ook iedereen af, de psychose is niet alleen voor degene die dit beleefd heel angstig en aangrijpend maar ook voor de omgeving en vooral diegenen die dichtbij staan, zoals vrouw en kinderen. dit doe ik nooit meer en ik moet er ook niet aan denken dat er een dag komt dat dit medicijn niet meer verkrijbaar zou zijn.
24-09-2015

Psychose

Na enkele jaren Haldol-injecties, ben ik na overleg met de huisarts overgestapt op Impromen. Dat gebruik ik nu dus al 25 jaar en ben al die jaren psychose-vrij gebleven. Een klein nadeel is na de injectie, om de vier weken, slaapbehoefte en soms wat lichte bewegingsdrang. Maar na één of twee weken trekt dat weer weg. Een bijwerking is wel vervlakking van emoties, wat ik op[lees meer...] zich niet erg vind.
06-04-2013

Psychische klachten

Werkt heel goed op psychose, achterdocht, onrust en prikkelbaarheid. De bijwerkingen zijn echter toch vervelend, die mogelijk wel met aanpassingen in de dosis wat bijgesteld kunnen worden. Het middel vlakt je gevoel af maar op een manier dat het lijkt alsof je droomt, ook omdat het zicht soms wat wazig is. Dit is zeer vervelend. Daarnaast is de versterkte eetlust erg moe[lees meer...]ilijk te beheersen dus gewichtstoename voorkomen kan problematisch zijn. Verder zou Impromen minder versuffend zijn dan Haldol, maar ook hiermee was een sterke toename aan slaapbehoefte op de gekste tijdstippen. Het gebruiksgemak is laag bij deze druppels en aangezien ook dit middel suf maakt, kun je net zo goed gewoon een andere AP proberen. Niet te vergeten: dit middel geeft eigenaardige dwangmatige bewegingsstoornissen die ogenschijnlijk gewoonte worden. Zeer vervelend.
07-03-2013

Schizofrenie

Op mijn 28e openbaarde zich bij mij tijdens een studie in de US met veel stress schizofrenie. Ben nu 52 en gebruik nu ca. 22 jaar Impromen tot tevredenheid. Na 3 psychoses die volgden op afbouwen van medicatie in PAAZ-afdelingen, was de dosis opgelopen van enkele mg per dag tot 10-20 mg per dag. Nu, vele jaren later zit ik op 6 mg / dag gemiddeld. Omdat het een ouder midde[lees meer...]l is, en niet meer gepromoot wordt door de industrie, wordt het niet zoveel meer geslikt, naar mijn mening ten onrechte. Dit middel heeft een sterk anti-psychotische werking, terwijl de bijwerkingen goed te hebben zijn. Een zekere affectvervlakking is ook onderdeel van de ziekte en niet perse alleen een bijwerking. Het middel draait de volumeknop voor betekenis-geving in je leven wat verder dicht, waardoor je beter de mentale scheiding tussen jezelf en je omgeving kan handhaven. Al die jaren heb ik een goed betaalde baan gehad in de industrie. Voor de flesjes met druppels zijn bij de apotheek handigere dopjes en daarop passende spuitjes verkrijgbaar dan die worden meegeleverd. Kan dit middel zeker aanbevelen!
06-11-2012

Schizofrenie

Dit medicijn heb ik acht jaar lang gebruikt. Ik heb veel problemen gehad met de dosering, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Ik gebruik 125 mg per 2 weken. Afgezien van de bijwerkingen ben ik daar tevreden over. De enige bijwerking die ik met dit medicijn heb ervaren is dat mijn linkerhand erdoor trilt als ik er niet op let. Ik heb nooit last van stemmen gehad en acht[lees meer...]erdochtigheid is verdwenen na het gebruiken van Impromen. Ik ben er dik tevreden over. Groetjes, Gunes
09-10-2011

Schizofrenie

Ik dit middel sedert jan. 2007 en ik ben de afgelopen drie jaar psychose vrij. Wel ben ik me er van bewust dat ik dit moet blijven gebruiken om geen psychose meer te krijgen, ookal sluit dit middel een psychose niet uit. Voor de bijwerkingen die door de jaren heen minimaal zijn geworden slik ik Akineton
18-09-2010
Man

Schizofrenie

Inmiddels gebruik ik dit middel al zeker twintig jaar en nu ineens kan ik geen tabletten 5 mg meer bestellen in Nederland. Wel via de internationale apotheek in Venlo, maar mijn zorgverzekeraar vergoed dit niet. Dus schiet ik het maar voor. Ik gebruikte tot nu toe depot eens per drie weken en slikte dan een halve 5 mg in de laatste week bij als ik me minder goed voel. Bij [lees meer...]een psychose hoor ik stemmen en als ik meer bijslik verdwijnen die stemmen in tien dagen geheel. De wel beschikbare druppels impromen stoot mijn lichaam af, daarom heb ik graag die pillen van 5 mg. Ookal omdat ik deze op vakantie makkelijk kan bijslikken. Graag kom ik in contact met andere gebruikers van impromen.
20-04-2010
Man

Pagina 1 van 2

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!