Ervaringen met Leponex

Schizofrenie (6 meningen)
Psychose (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (0 meningen)

01-03-2021 | Vrouw | 30
clozapine (100mg)
Nervositeit
Ik kreeg leponex om kalmer te zijn. Het was vreselijk. Ik verzwaarde in 2 maand bijna 30 kilo. Het speeksel liep uit mijn mond. Voortdurend doodmoe. De afbouw liep ook vreselijk enorme zweetbuien onder andere. Later bleek ook dat mijn lever en schildklier waarden niet meer ok waren. Gelukkig na medicatie is dit weer goed gekomen. Je moet ook maandelijks bloed laten nemen a[lees meer...]ls je leponex neemt. Nu al een jaar gestopt. Gemakkelijk terug op gewicht. Ik voel me weer 'levend' en zou niemand aanraden dit te nemen. Het legt je lam en om bv agressie te vermijden zijn er echt betere oplossingen. Indien een andere reden houd de dosis dan zo laag mogelijk en goed in samenspraak met arts.

20-07-2010 | Man
Psichose
Vraag of opmerking: Hoi, Mijn zoon krijgt twee maanden Leponex. Hij is nogsteeds in een psichoze en er is niet veel veranderd. Alleen is hij veel aangekomen. Ik heb gelezen dat Leponex kan beginnen met werken pas na een lange periode (tot 6 maanden). Is dat zo? Zijn psihiater denkt dat Leponex moet werken in een paar weken??? Marijana

27-01-2011 | Man | 27
clozapine
Wanen zoals tv die tegen je praat
na mijn eerste inname leponex begon het vrijsnel effect the hebben moest terug lachen met moppen en had goesting om gewoon dingen te doen maar na een nacht slapen werd ik agggresief en donker van gedachte egoisme (wat ik tijdens mijn psychose wel anders ervaarde ik was juist meelevend alleen had ik het gevoel men leven vergooid te hebben .) naar mate het medicien opgevo[lees meer...]erd werd begon ik nog meer wanen te krijgen en de wereld rond mij was niet meer voel of zichtbaar (innerlijk dan) ik nam dit samen met een depot impromen van 1,5 ampule . hoop dat dit enige hulp bied? sterkte en hoop

16-03-2010 | Man
Schizovrenie

28-02-2010 | Man
Schizofrenie
bij gebruik van leponex inderdaad veel speekselvloed snachts,erg vervelend! gebruik het middel al jaren en de werkzaamheid word na verloop van tijd echt wel minder.gebruik er nu diazepam bij om rustiger te worden en minder last te hebben van de stemmen.

24-08-2016 | Man | 21
clozapine (200mg)

16-04-2015 | Vrouw | 47
clozapine (200mg)
Schizofrenie
ik functioneer erg goed met de leponex, ik heb geen psychose gehad sinds ik dit gebruik.

07-01-2012 | Man | 27
clozapine
heb alles geprobeerd seroquell risperdal bijna alle ant depr en denk nu dat ik de juiste combi slik ..was een groot gebruiker van leopnex zat op 500 mg en de waardes in bloed waren nog niet goed kijg nu leponex in combi met fevarin ( beinvloed elkaars bloed spiegel) en slik 200 mg per dag het duurt wel erg lang voor dat het aanslaat is mijn mening ongeveer 9 maand en is be[lees meer...]st aggresief mijn bijwerkingen zijn kwijlen obstpatie en soms het gevoel dat je flauw valt (algehele malaise) maarja je moet soms keuzes maken hoop dat je er iets mee kunt

11-12-2009 | Vrouw
Biolair
Ben in 3maanden 10 kg aangekomen, iemand anders die hier ervaring mee heeft?

31-07-2011 | Vrouw | 25
Schizofrenie
Leponex bevalt goed, ik heb geen bewegingsstoornissen of onrust meer, zoals bij andere medicatie. Wat ik wel merk: moeilijk scherp stellen met de ogen (dichtbij), kwijlen 's nachts en obstipatie.

23-01-2011 | Man | 49
Schzofrenie
bijwerkingen zijn pijn in de benen, duizeligheid en moeheid.