Ervaringen met Zypadhera

Schizofrenie (1 mening)

11-07-2023 | Man | 55
olanzapine (300mg)
Schizoaffectieve stoornis
Nu lang zypradhera gebruikt op 350 mg 1x p/maand Zelf beargumenteerd om langzaam aftebouwen naar 150mg Nu gebruik ik het al +-5 maanden niet meer. Deed ook niks behalve bijwerkingen. Alleen en dat is me vraag naar medegebuikers. Ik krijg last van me rechter zenuw de "Sciatic nerve" Dacht eerst door de arthrose in me onderrug vastgesteld in ziekenhuis. Maar begon gra[lees meer...]dueel eerst de onderug. En pijnlijke zere kont op de plekken van de injectie. Ze geven hem ter hoogte van het stuitje in je bil afwisselend links en rechts. Nu is het zo dat ik dus niet eens lang kan zitten, liggen/slapen maakt de pijn erger. Nu dacht ik dus arthrose maar kan ook door de injecties komen. Nu is het mijn hamstring en omdat de pijn doorgaat naar mijn bovenbeen tot mijn voetwreef. Denk ik toch na zoeken aan de Sciatic nerve. Wellicht infectie Of een zenuwbaan geraakt. Iemand anders met dezelfde problemen?

18-12-2018 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik startte dit medicijn omdat ik niet medicatietrouw ben maar ben totaal niet tevreden over dit middel. Ik ben dan wel niet meer psychotisch maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik kom tot niks en doe niks anders dan slapen en eten. Bovendien moet je na elke injectie 3 uur onder observatie blijven. Het remt niet alleen dopamine maar ook serotonine. Geen aanrader.

07-02-2019 | Man | 45
olanzapine (405)
Psychose
Hoi Ik ben Eddie, en mocht dit dure medicijn ontvangen, moest het wel motiveren en beloven dat ik mijn hele leven Zyphandera neem. Geen bijwerkingen en ik kan niet mijn medicijnen stoppen of vergeten zoals met zyprexa tableten. Al heel erg lang stabiel, werk fulltime. Eens in de drie weken naar gesloten afdeling, daar blijf ik onder toezicht voor 3 uurtjes. Ik ben heel erg[lees meer...] blij met dit medicijn, ik raad iedereen die schizo affectief heeft dit ook te gaan gebruiken. Het is duur, bijna 400 euro per injectie en de opname kosten er ook nog bij. maar het werkt heel erg goed en maakt mij een gellukig mens.

27-01-2020 | Man | 42
olanzapine (300mg)
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik heb na jaren "5" gebruik van zyprexa 20 mg "olanzipine" een dwangstoornis ontwikkeld. het lijkt het meest op een dwangmatige OCD gedachtengang. die gedachten lijken buiten mijn controle te staan, waardoor het brein overal en nergens is. Nu met zypadhera, lijkt het de gedachten te dempen, kan nog niet echt bijwerkingen benoemen, want ik gebuik pas kort depot is voo[lees meer...]r 1 maand en ik krijg 2x een depot 305mg per maand. Wel bijwerking vlak na injectie gehad duizelig, toen meteen in de kliniek de bloedruk laten testen. en mijn onderdruk was 60, normaal was deze altijd 80. Dus vandaar moet je dus 3 uur in de kliniek ter observatie verblijven ter controle Ook weer toename in eetlust. en afvlakking gevoelsleven. ook hart palpitaties

11-10-2012 | Man | 40
olanzapine
Schizofrenie
Zypadhera. Dit is een zeer gevaarlijk middel met zeer enstige bijwerkingen. Het kan acute dood tot gevolg hebben. In mijn geval had ik wegrakingen na toediening, Duizeligheid, Opname ter observatie 72 uur.

06-01-2021 | Man | 38
Psychose
Ik zou alleen adviseren om deze medicatie voor maximaal 8 weken te gebruiken. Ik heb het medicijn meer dan 1 jaar onder dwang gebruikt. Het was vreselijk. Gelukkig ben ik er af gekomen.

28-06-2016 | Man | 30
Psychose
Gebruik zyphadera voor psychose en manie. Klachten na 2 weken helemaal weg. alleen gewichtstoename en ernstige afvlakking van het gevoel. Even doorzetten en ik mag terug naar 300mg per 4 weken, waar ik nu op 405 mg zit per 3 weken