Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

27-05-2019

Snel werkende schildklier

Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.
12-04-2019

Hyperthyreoïdie

Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.
17-01-2019

Hyperthyreoïdie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.
24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
15-08-2018

Snel werkende schildklier

Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.
10-10-2017

Snel werkende schildklier

Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
06-07-2016

15-12-2015

Snel werkende schildklier

Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.
28-03-2015

Snel werkende schildklier

Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!
09-03-2015

Snel werkende schildklier

Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.
05-11-2013

Hyperthyreoïdie

In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.
10-08-2013

Snel werkende schildklier

Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum