Strumazol

thiamazol

Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

18-05-2019

Ziekte van Graves

Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.
08-05-2019

07-12-2018

Ziekte van Graves

Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.
06-09-2018

Ziekte van Graves

Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.
06-06-2018

Ziekte van Graves

6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.
18-02-2018

Ziekte van Graves

Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..
18-10-2017

Ziekte van Graves

Recent uitgekomen dat ik ziekte van Graves heb, door gejaagd gevoel, afvallen, moe en hartkloppingen. Via internist strumazol gekregen. Voel me nog meer belabberd dan zonder medicatie; heb depressieve gevoelens, voel lusteloos, heb totaal nergens zin in, nog steeds overal jeuk en zo nu en dan hartkloppingen, gewrichtspijn. Hoop echt dat er een andere medicatie is.
28-08-2017

Ziekte van Graves

Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.
22-09-2016

Ziekte van Graves

Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!
09-06-2016

Ziekte van Graves

Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.
24-02-2016

Ziekte van Graves

In begin moest ik 3 tabletten per dag nemen, maar mijn T3 en T4 hormonen daalden niet, integendeel, ze stegen nog. Dus moest ik van de dokter 4 tabletten per dag nemen. 5 maand later hadden ze weer bloed afgenomen en de waarden zijn zo goed gedaald! Ze zijn bijna normaal. Maar het heeft wel heel lang geduurd. Met Strumazol verdik je wel niet normaal: ik was voor ik het med[lees meer...]icijn nam ook al niet afgevallen (geen idee hoe dat kwam) maar toen woog ik dus 60kg. Na een half jaar strumazol te nemen weeg ik 75kg! Terwijl ik alles hetzelfde deed als vroeger... Ik moet dit nog minstens 1 jaar pakken dus we zien wel...
23-01-2016

Ziekte van Graves

De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).
17-11-2015

Ziekte van Graves

Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.
05-08-2015

Ziekte van Graves

Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum