Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Agranulocytose concentratieproblemen constipatie depressief energieverlies gewichtstoename haaruitval Jeuk over het hele lichaam krachtverlies in armen en handen krachtverlies in de benen levertoxiciteit lusteloos moeite met het vinden van woorden spierkrampen verstoorde slaap zware menstruatie

Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

06-06-2018 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.

02-10-2022 | Vrouw | 50
Ziekte van Graves
Binnen twee maanden na gebruik werd ik letterlijk gek van de jeuk. Gestopt en gelukkig binnen een week geen last meer van deze vreselijke bijwerking.

11-09-2020 | Vrouw | 51
Ziekte van Graves
Na paar weken gebruik hevige netelroos gekregen en mijn leverwaarden waren te hoog. Gelijk gestopt met die rommel.

03-08-2020 | Vrouw | 51

23-01-2024 | Vrouw | 54
thiamazol (5mg)
Ziekte van Graves
In 2017 Graves vastgesteld met oogziekte van Graves. Ik kreeg de optie 30 mg strumazol te slikken, en een hoge hoeveelheid thyrax. Binnen een dag was ik compleet van mijn padje. Ik voelde me down, depressief, en het leek wel of de wereld aan me voorbij ging. In 1 week kwam ik 6kg aan! Na wat eigen speurwerk ontdekte ik dat titratie ook bestond. Alleen strumazol slikken aan[lees meer...] de hand van bloedwaarden. Thyrax kon ik mee stoppen. Ik slik vandaag de dag 2.5mg strumazol. (Thiamazol) soms moet ik meer slikken, dan weer wat minder. Het scheelt wel iets qua symptomen, maar ik blijf het rotzooi vinden. Minder medicatie is altijd beter dan de grote hoeveelheid die ik in 2017 slikte. Ik heb het altijd raar gevonden dat de arts mij toen geen titratie voorstelde. Ook dit is een behandelmethode die artsen horen te benoemen. Het nadeel hiervan is dat je wat vaker geprikt moet worden.

30-07-2021 | Vrouw | 58
thiamazol (10mg)
Ziekte van Graves
Vermoeidheid had daar voor gebruik geen probleem mee , gewichtstoename waarover ik geen controle geboet ik kiezen tussen erg of minder erg gewichtstoename ln toekomst obesitas, hartproblemen, suikerziekte en psychologische achteruitgang , geen zelfvertrouwen meer , mij niet meer goed in mijn huid voelen of vermageren haaruitval enz. Allebei zonder behandeling levensbedre[lees meer...]igend?

19-04-2023 | Vrouw | 67
Ziekte van Graves
Nadat ik 2 maanden strumazol geslikt had kreeg ik hoge koortsen , delieren en longontsteking. M'n weerstand tegen ziektes was erg laag. De witte bloedcellen waren bijna vernietigd en de rode bloedcellen ernstig verstoord. HB was laag.. Heb 3,5 week in het ziekenhuis gelegen en het is de vraag of ik ooit eer de oud wordt. Omdat ik de ziekte van Graves heb heb ik daarna [lees meer...]een dubbele slok jodium gekregen.

14-08-2022 | Vrouw | 71
thiamazol (40mg)
Ziekte van Graves
In september 95 is de ziekte van Graves gediagnostiseerd, vnl door ogen die 1 cm uitpuilden. De diagnose snel gesteld. Daarvoor jaren allerlei klachten, waar de huisarts geen raad mee wist. Ieder jaar werd ik een kilootje dikker, geen 25 kg in 3 weken. Normaal gewicht 60 kg en aktief. Half september 1995 start behandeling, oa Strumazolkuur van 13 maanden. De bijwerkingen [lees meer...]heb ik beschreven. Oogbehandelingen 10 werkdagen: bestraling bij de Daniel den Hoedkliniek, decompressie-operatie en corrigerende operaties bij het AMC. Conclusie: Ik was erg ziek, maar vanaf de behandelingen ben ik pas goed ziek geworden. Tot op de dag van vandaag (71 jaar), is het iedere afzien door restverschijnselen. Ik wou, dat ik als therapie rust voorgeschreven had gekregen. Het ging iets beter nadat ik volledig was afgekeurd.