ziekte

Ziekte van Graves

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor ziekte van Graves

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Levothyroxine tabletten 5 2,2
Tirosint 3 3,33333333333333
Prednisolon tabletten/ injecties 1 4
Propranolol 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: ziekte van Graves

08-09-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Na 4 weken erachter gekomen dat ik ziekte van graves heb. Ik was eerst super bang voor de strumazol door alles wat ik had gelezen maar ik zit vrijdag op week 4 en ik voel mij echt duizend keer beter. 4 weken geleden had ik een hartslag in rust van 150-190 en kon ik nog geen 1 minuut staan, zweten, duizelig, hartkloppingen, opgejaagd, slapeloosheid, angst en nu is dat allem[lees meer...]aal zo goed als weg. Hartslag is weer normaal, geen hartkloppingen en kan weer goed slapen. Geen bijwerkingen gehad waar ik bang voor was. Dus al met al was het voor mij een top middel.

30-07-2021 | Vrouw | 58
Ziekte van Graves
Vermoeidheid had daar voor gebruik geen probleem mee , gewichtstoename waarover ik geen controle geboet ik kiezen tussen erg of minder erg gewichtstoename ln toekomst obesitas, hartproblemen, suikerziekte en psychologische achteruitgang , geen zelfvertrouwen meer , mij niet meer goed in mijn huid voelen of vermageren haaruitval enz. Allebei zonder behandeling levensbedre[lees meer...]igend?

25-07-2021 | Vrouw | 82
Ziekte van Graves
Ik heb het overdag heel erg koud, draag twee vesten en dikke sokken. ‘S nachte hevig transpireren , drijfnat.

13-07-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ongeveer een maand geleden is de ziekte van Graves bij mij vastgesteld. Hierdoor slik ik betablokkers en strumazol. Twee weken na start van de medicatie enorme jeuk (huiduitslag, galbulten) gekregen. Ik word daardoor midden in de nacht wakker en kan dan niet meer in slaap komen door de jeuk. De dokter gebeld en die zei dat ik er even doorheen moest omdat de hevigheid na ve[lees meer...]rloop van tijd wel afneemt.. Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Wanneer neemt de jeuk ongeveer af??

Tirosint

23-06-2021 | Vrouw | 30
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

13-04-2021 | Man | 28
Ziekte van Graves
Vanwege de ziekte van Graves Strumazol voorgeschreven gekregen. Initieel veel ervaringen gelezen die niet goed waren en daarom wel wat angst te voorduren gehad bij initiatie van de therapie. Een verhoogde schildklierwerking helpt sowieso niet bij je gemoedstoestand, onrust en angst liggen hoe dan ook op de loer. Gezien de halfwaardetijd van schildklier hormonen duurde h[lees meer...]et ongeveer anderhalve week voordat ik het verschil merkte. Langzaam maar zeker voelde ik me weer normaal na jaren van onrust. Wat een opluchting. Qua bijwerkingen heb ik soms wat last van m'n heupen en heb ik een weekje last van netelroos gehad (die makkelijk te behandelen was met Loratadine in overleg met de arts). Maar mijn hemel, wat valt het mee. Ik heb meer last gehad van de hooikoorts medicatie dan van dit medicijn. Nu beweeg ik mijzelf in de onstuimige wateren van hormonale instabiliteit met goede en slechte dagen. Ik kan dat de medicatie niet verwijten, helaas is er nog niet een betere behandeling die Graves bij de bron behandeld. Maar het is duidelijk dat dit verouderde medicijn werkt. Ik hou in ieder geval mijn hoofd hoog en probeer zo positief mogelijk te zijn in afwachting van verdere stabilisatie. Voor een ieder die dit leest: het komt goed en het valt heel erg mee. Hou je taai en wees lief voor jezelf en je lichaam.

Propylthiouracil

25-02-2021 | Vrouw | 53
propylthiouracil
Ziekte van Graves
Door minder te slikken geen gewrichtspijnen meer komt absoluut door het medicijn . Ik ben minder schaaldieren en geen chocolade meer gaan eten en mijn schildklier begint weer normaal te lopen. Ook stress is naar mijn mening een veroorzaker geweest. Ik zou zeggen let ook op de voeding

31-12-2020 | Vrouw | 48
Ziekte van Graves
Door een zeer lakse internist werd de doses niet goed bijgesteld waardoor ik in de eerste twee maanden van het gebruik van Levothyroxine (samen met Strumazol) 12 kg ben aangekomen. Mijn voeten en enkels waren zo ongelooflijk opgezwollen dat ik mijn schoenen bijna niet meer aankon en mijn sokken in mijn enkels sneden. Qua stemming had ik alleen standje 'chagrijnig' of stand[lees meer...]je 'huilen'. Verschrikkelijk vond ik deze periode, blij dat ik het maar een jaar hoefde te slikken. Tot nu dan.

11-09-2020 | Vrouw | 51
Ziekte van Graves
Na paar weken gebruik hevige netelroos gekregen en mijn leverwaarden waren te hoog. Gelijk gestopt met die rommel.

03-08-2020 | Vrouw | 51

Propylthiouracil

31-01-2020 | Vrouw | 53
propylthiouracil
Ziekte van Graves
In augustus 2019 is bij mij de ziekte van Graves gediagnosticeerd. Sindsdien slik ik 300 mg. Propylthiouracil per dag om het schildklierhormoon te onderdrukken. In november ook gestart met Levothyroxine. Vanaf het begin heb ik bijwerkingen. Bij het laatste bloedonderzoek bleek mijn leverwaarde ook te hoog te zijn. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door dit medicijn. Wordt n[lees meer...]u verder onderzocht. Ik overweeg om ermee te stoppen.

28-12-2019 | Vrouw | 37
Ziekte van Graves
Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...

26-11-2019 | Vrouw | 29
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

18-05-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Graves
Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.

08-05-2019 | Vrouw | 36

07-12-2018 | Man | 36
Ziekte van Graves
Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.

06-09-2018 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.

06-06-2018 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.

Tirosint

23-02-2018 | Vrouw | 73
Ziekte van Graves
Ik gebruik 38mcg per dag en ben in 5 dagen 2 kilo aangekomen.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

18-10-2017 | Vrouw | 37
Ziekte van Graves
Recent uitgekomen dat ik ziekte van Graves heb, door gejaagd gevoel, afvallen, moe en hartkloppingen. Via internist strumazol gekregen. Voel me nog meer belabberd dan zonder medicatie; heb depressieve gevoelens, voel lusteloos, heb totaal nergens zin in, nog steeds overal jeuk en zo nu en dan hartkloppingen, gewrichtspijn. Hoop echt dat er een andere medicatie is.

28-08-2017 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!

19-06-2017 | Vrouw | 52
Ziekte van Graves
De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.

Thyrax Duotab

19-04-2017 | Vrouw | 62
Ziekte van Graves
ziekte van graves houdt in dat de schildklier dan langzaam en dan een poosje snel en dan gewoon werkt. na extreem gevaarlijk snel heb ik een radioactief slokje gehad en toen deed de schildklier het helemaal niet meer. toen moest in thyrax gaan gebruiken en tot nu toe bevalt dit merk me het beste. de minste bijwerkingen voor mij.

18-04-2017 | Vrouw | 44
Ziekte van Graves
6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.

Thyrax Duotab

01-02-2017 | Vrouw | 47

01-02-2017 | Vrouw | 47
Ziekte van Graves
Begin januari moest ook ik er aan geloven en na dik 20 jaar Tyrax gebruik over op Euthyrox. Na een aantal dagen kreeg ik spierpijn in heel mijn lijf welke steeds erger werd. Ook kwamen er krampen bij waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon lopen en nog steeds bijna niet uit de voeten kan. En dan die erge vermoeidheid. Het erge is dat er geen verbetering optreed ook[lees meer...] niet na aanpassing in de dosering. Van de week maar weer terug naar de huisarts al weet ik nu al dat zij er ook niets aan kan doen. Wat mij vooral boos maakt is dat de fabrikant hier gewoon mee weg komt. Mijn leven staat op zijn kop en met mij ook van vele andere. Werken gaat heel moeizaam, nu halve dagen maar ik ben gesloopt. Gelukkig werk in de zorg en heeft men begrip voor mijn situatie maar hoelang nog?

24-01-2017 | Vrouw | 36
Ziekte van Graves
Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.

19-10-2016 | Vrouw | 27
Ziekte van Graves
Het voordeel: dat de dosis in 1 tablet te verkrijgen is vergeleken met Thyrax. Nadeel: De specialist wilde de dosis eigenlijk ophogen naar 2.25mg, maar omdat we gingen overstappen van Thyrax naar euthyrox gaf zij aan de dosis op 2 te houden i.v.m sneller aanslaan van het medicijn. Ik ben nu bijna 1 jaar in behandeling voor de ziekte van Graves (te snel werkende schildkli[lees meer...]er) en we waren er " bijna" om normale waardes te hebben. Helaas nu net 4 weken bezig met euthyrox met het gevolg dat ik weer aan het hyperen ben net nu ik me beter begon te voelen.. baal hier ontzettend van. Zeker omdat mijn specialist er al rekening mee gehouden had. Maar ook omdat ik er zolang over heb gedaan om mij eindelijk een beetje beter te voelen en nu weer terug bij af.

22-09-2016 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2648)
Depressie (2128)
Angst & paniekstoornis (2100)
Hoge bloeddruk (1517)
Blaasontsteking (1096)