Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

01-07-2023 | Man | 44
Ziekte van Graves
Ik gebruik het nu 2 weken voor Graves maar merk vooralsnog geen verschil. Ik ben er nu acytil-l-carnitine bij gaan slikken en heb het gevoel dat dat beter werkt.

08-03-2022 | Man | 55
Snel werkende schildklier
Sinds 5 weken schildklierontsteking met enorme buikpijnen hartkloppingen en gewichtsverlies,strumazol 3x10mg werd 5 weken geleden opgestart doch nog geen enkele verbetering in de bloedwaarden Hartritmestoornissen zijn iets beter door betablokker propranolol 3x40mg

13-04-2021 | Man | 28
Ziekte van Graves
Vanwege de ziekte van Graves Strumazol voorgeschreven gekregen. Initieel veel ervaringen gelezen die niet goed waren en daarom wel wat angst te voorduren gehad bij initiatie van de therapie. Een verhoogde schildklierwerking helpt sowieso niet bij je gemoedstoestand, onrust en angst liggen hoe dan ook op de loer. Gezien de halfwaardetijd van schildklier hormonen duurde h[lees meer...]et ongeveer anderhalve week voordat ik het verschil merkte. Langzaam maar zeker voelde ik me weer normaal na jaren van onrust. Wat een opluchting. Qua bijwerkingen heb ik soms wat last van m'n heupen en heb ik een weekje last van netelroos gehad (die makkelijk te behandelen was met Loratadine in overleg met de arts). Maar mijn hemel, wat valt het mee. Ik heb meer last gehad van de hooikoorts medicatie dan van dit medicijn. Nu beweeg ik mijzelf in de onstuimige wateren van hormonale instabiliteit met goede en slechte dagen. Ik kan dat de medicatie niet verwijten, helaas is er nog niet een betere behandeling die Graves bij de bron behandeld. Maar het is duidelijk dat dit verouderde medicijn werkt. Ik hou in ieder geval mijn hoofd hoog en probeer zo positief mogelijk te zijn in afwachting van verdere stabilisatie. Voor een ieder die dit leest: het komt goed en het valt heel erg mee. Hou je taai en wees lief voor jezelf en je lichaam.

15-10-2019 | Man | 47
Te hard werkende bijschildklier
Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...

28-05-2019 | Man | 35
Vermoeidheid
Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

07-12-2018 | Man | 36
Ziekte van Graves
Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

26-06-2013 | Man | 57
thiamazol
Schildklier
Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.

08-04-2024 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier

Jeuk over het hele lichaam

Troep, uitslag met heel veel jeuk. Begon bij de 3e week. Meteen gestopt begin er ook niet weer aan, ook geen ander soort medicijn.

01-03-2024 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves

Agranulocytose levertoxiciteit Jeuk over het hele lichaam

2 weken na opstart strumazol (owv ziekte van graves) acute leverintoxicatie en totaal geen afweer meer owv agranulocytose. Ziekenhuisopname met omgekeerde isolatie nodig en natuurlijk dadelijk stop strumazol. Gelukkig herstelde lever en beenmergfunctie na tiental dagen. Vervolgens operatie om schildklier te verwijderen. Nu levenslang schildklierhormoon, calcium en vitam[lees meer...]ine d innemen.

19-02-2024 | Vrouw | 43
Ziekte van Graves

gewichtstoename energieverlies verstoorde slaap spierkrampen haaruitval constipatie

Na bijna een jaar gebruik in combinatie met Tirosint ben ik alle vertrouwen in mijn lijf verloren. Van nagel problemen tot 2/3 van mijn haar verliezen, tot altijd gewrichtspijn in heupen rug en knieën. Geen lust in iets, altijd moe, slecht slapen, kort lontje en 25kg aangekomen. Menstruatie is een drama. Libido niet bestaand. TSH en T4 waarden vliegen alle kanten op, ogen [lees meer...]zijn aangetast. Maar volgens de arts is de schildklier onder controle en moet ik met m'n klachten naar de huisarts. Misschien is het een virusje. Nou dat heb ik dan sinds ik schildklier problemen heb. En toevallig vinken ze alle klachten van een trage schildklier aan. Maar ik heb Graves (en Strumazol en Tirosint) dus kan het niet aan mijn schildklier liggen. In april moet ik stoppen met beide medicijnen, ik hoop dan weer mens te kunnen worden want nu is het helemaal ruk.

23-01-2024 | Vrouw | 54
thiamazol (5mg)
Ziekte van Graves
In 2017 Graves vastgesteld met oogziekte van Graves. Ik kreeg de optie 30 mg strumazol te slikken, en een hoge hoeveelheid thyrax. Binnen een dag was ik compleet van mijn padje. Ik voelde me down, depressief, en het leek wel of de wereld aan me voorbij ging. In 1 week kwam ik 6kg aan! Na wat eigen speurwerk ontdekte ik dat titratie ook bestond. Alleen strumazol slikken aan[lees meer...] de hand van bloedwaarden. Thyrax kon ik mee stoppen. Ik slik vandaag de dag 2.5mg strumazol. (Thiamazol) soms moet ik meer slikken, dan weer wat minder. Het scheelt wel iets qua symptomen, maar ik blijf het rotzooi vinden. Minder medicatie is altijd beter dan de grote hoeveelheid die ik in 2017 slikte. Ik heb het altijd raar gevonden dat de arts mij toen geen titratie voorstelde. Ook dit is een behandelmethode die artsen horen te benoemen. Het nadeel hiervan is dat je wat vaker geprikt moet worden.

26-10-2023 | Vrouw | 34
Ziekte van Graves
In februari dit jaar is de ziekte van Graves geconstateerd. Mijn t4 en t3 waarden waren niet ontzettend hoog. Alleen mij tsh waarde was <0,005 en ik had last van een verhoogde hartslag.. Na het veranderen van mijn voeding waren mijn t4 en t3 waarden gestabiliseerd. Ook nam ik Lcarnitine en selenium als supplement. Het hele process duurde 2 a 3 maanden. Helaas na een vakan[lees meer...]tie in het buitenland heb ik van alles gegeten en gedronken. Ik had op die tijd geen nare klachten. Echter moest ik na mijn vakantie een bloedonderzoek laten doen. Daaruit bleek dat mijn t4 en t3 waarden iets hoger waren dan normaal. Ik moest van de internist beginnen met Strumazol. Ik heb tot op heden spijt dat ik aan deze nare medicatie ben begonnen. Ik gebruik Strumazol al 8 weken. In de derde week begon ik veel last te krijgen van mijn ogen. Ik kreeg last van puffy eyes. Het leek dat ik 4 dagen niet had geslapen. Na de vierde week kreeg ik last van spierpijn over mijn hele lichaam. Voornamelijk in mijn nek, schouders en benen. Ik verrek mijn nek circa 5 a 6 keer per dag. Ook ben ik ontzettend vermoeid en ik heb last van koude rillingen. Ik moet snachts met vier dikke dekens slapen. Ik ben nu van plan om te stoppen met de behandeling en om overstappen naar een natuur arts.

01-09-2023 | Vrouw | 50
Snel werkende schildklier
Bij toeval, omdat ik helemaal geen klachten had die te maken hebben met een te snelwerkende schildklier, is er bij een bloedtest uitgekomen dat mijn schildklier te snel werkt. Gelijk begonnen met 30gram Strumazol en sindsdien heel veel spierpijn over mijn hele lichaam, zelfs in mijn kaken, terwijl ik geen koorts heb. De huisarts heeft aangegeven dat ik gewoon door moet gaa[lees meer...]n met slikken. Ik heb mijn twijfels om door te gaan met slikken.

31-08-2023 | Vrouw | 17