Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

01-03-2024 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves

Agranulocytose levertoxiciteit Jeuk over het hele lichaam

2 weken na opstart strumazol (owv ziekte van graves) acute leverintoxicatie en totaal geen afweer meer owv agranulocytose. Ziekenhuisopname met omgekeerde isolatie nodig en natuurlijk dadelijk stop strumazol. Gelukkig herstelde lever en beenmergfunctie na tiental dagen. Vervolgens operatie om schildklier te verwijderen. Nu levenslang schildklierhormoon, calcium en vitam[lees meer...]ine d innemen.

19-02-2024 | Vrouw | 43
Ziekte van Graves

gewichtstoename energieverlies verstoorde slaap spierkrampen haaruitval constipatie

Na bijna een jaar gebruik in combinatie met Tirosint ben ik alle vertrouwen in mijn lijf verloren. Van nagel problemen tot 2/3 van mijn haar verliezen, tot altijd gewrichtspijn in heupen rug en knieën. Geen lust in iets, altijd moe, slecht slapen, kort lontje en 25kg aangekomen. Menstruatie is een drama. Libido niet bestaand. TSH en T4 waarden vliegen alle kanten op, ogen [lees meer...]zijn aangetast. Maar volgens de arts is de schildklier onder controle en moet ik met m'n klachten naar de huisarts. Misschien is het een virusje. Nou dat heb ik dan sinds ik schildklier problemen heb. En toevallig vinken ze alle klachten van een trage schildklier aan. Maar ik heb Graves (en Strumazol en Tirosint) dus kan het niet aan mijn schildklier liggen. In april moet ik stoppen met beide medicijnen, ik hoop dan weer mens te kunnen worden want nu is het helemaal ruk.

23-01-2024 | Vrouw | 54
thiamazol (5mg)
Ziekte van Graves
In 2017 Graves vastgesteld met oogziekte van Graves. Ik kreeg de optie 30 mg strumazol te slikken, en een hoge hoeveelheid thyrax. Binnen een dag was ik compleet van mijn padje. Ik voelde me down, depressief, en het leek wel of de wereld aan me voorbij ging. In 1 week kwam ik 6kg aan! Na wat eigen speurwerk ontdekte ik dat titratie ook bestond. Alleen strumazol slikken aan[lees meer...] de hand van bloedwaarden. Thyrax kon ik mee stoppen. Ik slik vandaag de dag 2.5mg strumazol. (Thiamazol) soms moet ik meer slikken, dan weer wat minder. Het scheelt wel iets qua symptomen, maar ik blijf het rotzooi vinden. Minder medicatie is altijd beter dan de grote hoeveelheid die ik in 2017 slikte. Ik heb het altijd raar gevonden dat de arts mij toen geen titratie voorstelde. Ook dit is een behandelmethode die artsen horen te benoemen. Het nadeel hiervan is dat je wat vaker geprikt moet worden.

26-10-2023 | Vrouw | 34
Ziekte van Graves
In februari dit jaar is de ziekte van Graves geconstateerd. Mijn t4 en t3 waarden waren niet ontzettend hoog. Alleen mij tsh waarde was <0,005 en ik had last van een verhoogde hartslag.. Na het veranderen van mijn voeding waren mijn t4 en t3 waarden gestabiliseerd. Ook nam ik Lcarnitine en selenium als supplement. Het hele process duurde 2 a 3 maanden. Helaas na een vakan[lees meer...]tie in het buitenland heb ik van alles gegeten en gedronken. Ik had op die tijd geen nare klachten. Echter moest ik na mijn vakantie een bloedonderzoek laten doen. Daaruit bleek dat mijn t4 en t3 waarden iets hoger waren dan normaal. Ik moest van de internist beginnen met Strumazol. Ik heb tot op heden spijt dat ik aan deze nare medicatie ben begonnen. Ik gebruik Strumazol al 8 weken. In de derde week begon ik veel last te krijgen van mijn ogen. Ik kreeg last van puffy eyes. Het leek dat ik 4 dagen niet had geslapen. Na de vierde week kreeg ik last van spierpijn over mijn hele lichaam. Voornamelijk in mijn nek, schouders en benen. Ik verrek mijn nek circa 5 a 6 keer per dag. Ook ben ik ontzettend vermoeid en ik heb last van koude rillingen. Ik moet snachts met vier dikke dekens slapen. Ik ben nu van plan om te stoppen met de behandeling en om overstappen naar een natuur arts.

01-09-2023 | Vrouw | 50
Snel werkende schildklier
Bij toeval, omdat ik helemaal geen klachten had die te maken hebben met een te snelwerkende schildklier, is er bij een bloedtest uitgekomen dat mijn schildklier te snel werkt. Gelijk begonnen met 30gram Strumazol en sindsdien heel veel spierpijn over mijn hele lichaam, zelfs in mijn kaken, terwijl ik geen koorts heb. De huisarts heeft aangegeven dat ik gewoon door moet gaa[lees meer...]n met slikken. Ik heb mijn twijfels om door te gaan met slikken.

19-04-2023 | Vrouw | 67
Ziekte van Graves
Nadat ik 2 maanden strumazol geslikt had kreeg ik hoge koortsen , delieren en longontsteking. M'n weerstand tegen ziektes was erg laag. De witte bloedcellen waren bijna vernietigd en de rode bloedcellen ernstig verstoord. HB was laag.. Heb 3,5 week in het ziekenhuis gelegen en het is de vraag of ik ooit eer de oud wordt. Omdat ik de ziekte van Graves heb heb ik daarna [lees meer...]een dubbele slok jodium gekregen.

14-08-2022 | Vrouw | 71
thiamazol (40mg)
Ziekte van Graves
In september 95 is de ziekte van Graves gediagnostiseerd, vnl door ogen die 1 cm uitpuilden. De diagnose snel gesteld. Daarvoor jaren allerlei klachten, waar de huisarts geen raad mee wist. Ieder jaar werd ik een kilootje dikker, geen 25 kg in 3 weken. Normaal gewicht 60 kg en aktief. Half september 1995 start behandeling, oa Strumazolkuur van 13 maanden. De bijwerkingen [lees meer...]heb ik beschreven. Oogbehandelingen 10 werkdagen: bestraling bij de Daniel den Hoedkliniek, decompressie-operatie en corrigerende operaties bij het AMC. Conclusie: Ik was erg ziek, maar vanaf de behandelingen ben ik pas goed ziek geworden. Tot op de dag van vandaag (71 jaar), is het iedere afzien door restverschijnselen. Ik wou, dat ik als therapie rust voorgeschreven had gekregen. Het ging iets beter nadat ik volledig was afgekeurd.

14-05-2021 | Vrouw | 28
Snel werkende schildklier
Vorige week via bloedname er achter gekomen dat ik een te snelle schildklier heb. Oorzaak is nog niet bekend omdat de echo en scan nog moeten komen. Vermoeden ziekte van Graves. Omdat vrije T4 zo hoog zat (49,3) onmiddellijk moeten starten met 3x/dag 10mg strumazol. Eerste dag alles oke. Tremor en gejaagdheid waren weg. Vanaf dag 2 bij elke inname maagpijn, misselijk en du[lees meer...]izelig. Iets erna ook start van keelpijn. Specialist gecontacteerd. Gaf aan over te stappen naar 1x/dag 10mg strumazol. Keelpijn erger geworden, enorme heesheid in stem. Als ik kon/mocht had ik deze medicatie al lang in de afvalemmer gegooid! Voel me veel slechter met alle nieuwe dingen dan hoe ik me voelde zonder de medicatie.

11-03-2021 | Vrouw | 56
Snel werkende schildklier
Veel last van onstoken gewrichten gehad. Zelfs naproxen voor gehad. Moest direct stoppen met strumazol. Slechte ervaring

11-09-2020 | Vrouw | 51
Ziekte van Graves
Na paar weken gebruik hevige netelroos gekregen en mijn leverwaarden waren te hoog. Gelijk gestopt met die rommel.

13-07-2020 | Vrouw | 26

18-05-2019 | Vrouw | 36
Ziekte van Graves
Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.

12-04-2019 | Vrouw | 23
Hyperthyreoïdie
Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.

09-07-2018 | Vrouw | 56
thiamazol (30mg)
Ik ben al 16 jaar schildklier patient en slik strumazol en tirax dus al heel lang.Met tussenpozen als mijn waardes weer 2 jaar of langer goed waren dat ik kon stoppen.Zo ook de laatste 2 jaar toen de tirax niet meer te verkrijgen was.Totdat het eind mrt weer fout ging en weer aan de strumazol moest om mijn klier rustig te maken.Dat ging vrij aardig en zou 22mei 2018 met de[lees meer...] tirax beginnen.Ik was op vakantie in Noorwegen vanaf 16 mei .18 mei kreeg ik keelpijn en dacht dat het van de airco van het vliegtuig was.Dus dropjes gekocht.19 mei tydens een wandeling werdt ik heel erg moe en had geen speeksel meer.nog niks in de gaten.totdat ik 20 mei alleen nog maar kon slapen en mijn ogen niet meer open kon houden.Mijn vrienden hebben me naar het ziekenhuis gebracht(gelukkig)anders had ik het waarschijnlijk niet overleefd)Volledige uitval van mijn immuunsysteem.Uitgedroogd en een dikke keelontsteking(alle bacterien kunnen je te pakken nemen)Ontstekingswaardes boven de 200,40 koorts.Heb 9 dagen in quarantaine gelegen in noorwegen en daarna met SOS international met orive vliegtuigje overgevlogen naar Eindhoven waar ambulance klaar stond.Door naar MMC Veldhoven.Daar 7 dagen quarantaine gelegen met de mededeling dat er geen medicijnen meer zijn die ik zou kunnen slikken voor het gevaar van de zeer ernstge bijwerking.5 juni uit ziekenhuis ontslagenen . 11dagen totdat de operatie dag was Kalium Jodide drank moeten innemen voor mijn schildklier rustig te maken.19 juni operatie .mijn volledige schildklier wordt verwijderd.Nu herstellende en in afwachting hoe de tirax mij gaat instellen.Hoop dat het allemaal niet te lang gaat duren.Je bent met Graves anders gewend (haha).Hoop dat ik schildklier patienten er op kan wijzen dat het niet zonder risico is strumazol te slikken .zodra je iets voelt wat niet klopt trek aan de bel bij je internist.Die is de enige die je echt kan helpen (heb ik ondervonden in Noorwegen.Gelukkig is het goed verlopen en kan ik het allemaal na vertellen. gr, y.

18-10-2017 | Vrouw | 37
Ziekte van Graves
Recent uitgekomen dat ik ziekte van Graves heb, door gejaagd gevoel, afvallen, moe en hartkloppingen. Via internist strumazol gekregen. Voel me nog meer belabberd dan zonder medicatie; heb depressieve gevoelens, voel lusteloos, heb totaal nergens zin in, nog steeds overal jeuk en zo nu en dan hartkloppingen, gewrichtspijn. Hoop echt dat er een andere medicatie is.

10-10-2017 | Vrouw | 48
Snel werkende schildklier
Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.