Ervaringen met Cytomel

Bij  SchildklierX

19-12-2023 | Vrouw | 26
liothyronine (12,5ug)
Trage schildklier
Ik heb Cytomel in totaal 11 maanden geslikt ongeveer. De eerste maanden gingen heel goed, ik werd fitter en voelde me energiek. Echter, na een maand of 5 kreeg ik last van hoofdpijn en druk bij m’n ogen en werd ik warrig van de medicatie. Inmiddels ben ik gestopt en voel ik naast het feit dat ik geen bijwerkingen meer heb me hetzelfde. Ik heb dus het idee dat het op termi[lees meer...]jn niet meer helpt en alleen klachten geeft.

30-07-2015 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Omdat ik te veel bijverschijnselen kreeg van de Thyrax ben ik op advies van internist Cytomel gaan gebruiken 1 tabletje. In begin werkte het goed maar de laatste tijd voel ik mij futloos en erg down. Ik slik naast Cytomel ook 10 mg paroxetine misschien is deze combinatie niet echt goed. Misschien is er iemand die dit erkend en mij een tip kan geven.

20-09-2019 | Man | 29
liothyronine (5ug)
Hypothyreoïdie
Ik hield veel restklachten, zoals vermoeidheid en neerslachtigheid bij het gebruik van alleen Thyrax. Mij laten doorverwijzen naar de internist/endocrinoloog. Zelf voorgesteld om Cytomel te gaan proberen. Hier nu 2 maanden mee bezig. Naar mijn idee helpt het wel en voel ik me beter. Ik slikte voorheen 150mcg Thyrax. Nu 112,5mcg Thyrax en 10mcg Cytomel, verdeeld of 2 gift[lees meer...]en. Het is onzin dat het middel binnen 3 uur is uitgewerkt, zoals ik hier lees. Het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 2 tot 3 dagen dus dat kan nooit. Ook werkt het nog enkele dagen door na staken behandeling. Wel jammer dat het zo duur. Ongeveer €4,- per dag. Het wordt sinds 1-1-2019 wel vergoed uit het basispakket.

04-06-2018 | Vrouw | 64
liothyronine (6,25ug)
Trage schildklier
7 jaar geleden heb ik Cytomel voorgeschreven gekregen. Redenen: te trage schildklierwerking én als ondersteuning van antidepressivum Nardil (klassieke MAO-remmer). Helpt mij uitstekend, op allebei de fronten. Maar sinds ik het slik, heb ik een héél snelle veroudering van mijn huid, m.n. de armen en de benen. Ik ben 64, en heb de armen van een vrouw van 80,vréselijk. Ben [lees meer...]een keer gestopt met dit medicijn, onder begeleiding van internist, en binnen een paar weken kreeg ik weer last van depressieverschijnselen. Dus, helaas weer begonnen, met de genoemde bijwerking, die weer gestaag doorgaat. Ik heb dit nog nooit ergens gelezen of gehoord, terwijl mijn interniste de mogelijke bijwerking niet uitsloot.

24-01-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Helaas ben overgestapt van Thyrax naar Cytomel. Moet even afwachten of het aanslaat. Wel schrok ik van de verhalen van vervanger Euthyrox en Levothyroxine. Voel me wel stukken beter. Let wel op je bent zo door je eigen bijdrage, want ze kosten €1,-- per stuk!

05-06-2013 | Vrouw | 50
Schildklier
Al een tijd slik ik cytomel om mijn restklachten te laten verdwijnen, had altijd koude voeten en handen en voelde me altijd moe en futloos. Ik ben nu een stuk fitter en heb geen last meer van koude voeten en handen, ik werk inmiddels weer part-time en dat bevalt me goed. Al met al heb ik veel baat bij de cytomel.

08-02-2019 | Vrouw | 71
liothyronine (5)
Trage schildklier
Mijn schildklier is verwijderd wegens papillair schildkliercarcinoom. Dus ik ben afhankelijk van schildkliermedicijnen. Uiteindelijk kwam ik uit op 1x per dag 88 mcg Euthyrox. Vrij goede waarden, alleen nogal wat spierpijn en spierkramp. Toen overgegaan op 1x per dag 75 mcg Euthyrox + 2x per dag 5 mcg Cytomel. Ik heb niets gemerkt van de overgang. Mijn TSH-waarde is nu hee[lees meer...]l goed en ik voel mij er prima bij. Mogelijk zet mijn lichaam de FT4 niet zo goed om in FT3, en vangt de Cytomel dit op.

16-12-2016 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Nadat Tyrax uit de handel is genomen kreeg ik Euthyrox voorgeschreven. Wat een drama, herkende mij zelf niet meer. Als een oud vrouwtje ging ik leven. Slapen depressief obstipatie enz. Zelfs mijn hobby hardlopen ging eraan. Na veel onderzoeken in het ziekenhuis (waar niks uit kwam) ben ik gaan zoeken op internet. Heb gebeld naar mijn huisarts met de vraag of ik Cytomel moc[lees meer...]ht uitproberen. Had ik dit maar eerder gedaan. Ben weer springlevend en pak het sporten weer op. Wat een verschil. Dit moeten meer mensen proberen, echt wereld van verschil!

22-08-2015 | Vrouw | 59
liothyronine (6,25)
Trage schildklier
Door gebruik van cytomel is mijn geheugen verbetert, meer energie gekregen, carpaaltunnelsyndroom genezen, beter humeur. Ik raad het aan wanneer je nog veel klachten blijft houden om cytomel te proberen. Niet meteen met 25 mg. cytomel beginnen zoals sommige internisten adviseren. Dat is teveel en geeft veel bijwerkingen. Daarnaast gebruik ik 88 mg euthyrox. TIP: De werkzaa[lees meer...]mheid van euthyrox is beter wanneer ik dat een 2 of 3 uur voor het ontbijt neem. Veel effectiever dan het voorgeschreven half uur voor het ontbijt. Het lijkt erop dat het beter "inwerkt".

10-01-2013 | Vrouw | 43

28-09-2012 | Vrouw | 56
Schildklier
10 jaar alleen thyrax gebruikt, maar had nog veel restklachten. 5 jaar 2x dgs 6,25 mg erbij gebruikt. sinds een jaar 2x 3,125 mg. ( deze dosis geeft minder schommelingen bij mij). cytomel geeft mij meer energie, beter denken, carpaal tunnelsyndroom verdwenen, meer lichaamswarmte, voel me beter.

08-02-2012 | Vrouw | 50
Schildklier
Nu zou ik niet meer zonder kunnen maar in het begin zeer veel bijwerkingen gehad. ook door een te snelle opbouw en overdosis. bijwerkingen die ik had waren: gonzend en bonzend hooft pijn achter in de nek en een hoofd dat letterlijk groter was want mijn (sport)helm paste niet meer. Ik had ook het gevoel dat het zo uit elkaar kon barsten. mijn haar was niet meer in model t[lees meer...]e brengen en viel uit. Nu ik omlaag ben gegaan doet het medicijn wat ik ervan verwachte. pijnlijke spieren blijven uit, concentratie werd wat beter alhoewel het nu weer verslechterd en de zogenaamde "watten"verdwenen uit mijn hoofd. Bij bloedonderzoek blijkt dat ook mijn organen weer goed werken op mijn alvleesklier na. maar dat staat er los van ivm suikerziekte